Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Internet gevaarlijk voor jongeren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=114686)

Appa 9 november 2008 19:21

Internet gevaarlijk voor jongeren?

Child Focus: "internet mondt soms uit in jongerenprostitutie"
Jongeren laten zich soms betalen voor seksuele gedragingen op het internet. Dat zegt Child Focus, dat hierover zondag een nieuwe verkennende studie bekendmaakte. Onder meer belwaarde blijkt een populair betaalmiddel voor deze nieuwe vorm van jongerenprostitutie. Child Focus vraagt meer aandacht voor de bescherming van jongeren op het internet.

Het onderzoek vertrekt van de vaststelling dat de jongerenprostitutie op straat voor politie en straathoekwerkers quasi onzichtbaar is geworden. Toch is het maar de vraag of dit goed nieuws is, zegt Child Focus. Politie, gerecht en hulpverleners kennen immers concrete gevallen waarbij minderjarigen via het internet seksueel grensoverschrijdend gedrag vertonen. Het onderzoek "Op het scherp van het net. Verkennend onderzoek rond jongeren, internet en betaalseks" bevestigt het vermoeden dat het internet jongerenprostitutie vergemakkelijkt. "Het gaat hier zowel om volwassenen die seksueel misbruik willen maken van minderjarigen, als om kinderen en jongeren die bewust of onbewust seksuele diensten leveren tegen betaling. Daarbij (h)erkennen en benoemen de minderjarigen zelf dit zelden als betaalseks of prostitutie", zegt Child Focus. (SER)

Aan de jonge lezers: (h)erkennen jullie dit probleem, komt dit dan vaak voor?
Voor de ouders: bestaat er nog een zekere controle op het internetgebruik van jouw kroost of niet?

C2C 9 november 2008 19:48

Het internet is niet het probleem hé. Het internet versterkt enkel een bestaand probleem.

Dus: de kern van de zaak aanpakken -- waarom worden er in onze tijd jongeren gedwongen om zich te prostitueren?

LastMohican 9 november 2008 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3793628)
Dus: de kern van de zaak aanpakken -- waarom worden er in onze tijd jongeren gedwongen om zich te prostitueren?

Omdat ze allemaal de laatste nieuwe GSM willen. Omdat ze allemaal merkkledij willen....

En voor je het zegt, neen de oplossing is dan niet van te zorgen dat alle ouders dit kunnen bekostigen door meer belastingen op "de rijken". De oplossing is dat ieder eens leert de tering naar de nering te zetten.

Jukes 9 november 2008 20:59

Citaat:

Het internet is niet het probleem hé. Het internet versterkt enkel een bestaand probleem.

Gewoon de allerhoogste tijd dat ouders opnieuw hun verantwoordelijkhed leren nemen, die er onder andere in bestaat hun kweeksel op te voeden en in 't oog te houden. D�*t is de kern van de zaak.

Den Duisteren Duikboot 9 november 2008 23:42

Wat 'n hoop drukte om een paar wichten die hun tieten niet in hun blouse kunnen houden...

Bobke 9 november 2008 23:49

Citaat:

De schuld van het kapitaal zeg ik u.

piraat 10 november 2008 00:08

Citaat:

Geld nodig ? Om zich al de laatste nieuwe snufjes aan te schaffen, die de publiciteit hen overtuigd heeft nodig te hebben om er bij te horen...

Jarno 10 november 2008 00:37

Typisch gevolg van de degeneratie die aan de kinderen via de media en consumptiemaatschappij worden opgedrongen. Waar men vroeger naar Samson en daarna naar Merlina keek kijkt men nu naar Hannah Montana en consorten. Als men vervolgens opgevulde bh's, strings, make-up en dergelijke voor tienjarigen in de handel brengt vindt het merendeel van de mensen dit normaal.

praha 10 november 2008 01:25

.

praha 10 november 2008 01:29

mensen.. kunnen jullie een potje overdrijven... alsof dat dat vroeger _achter de kerk_ niet gebeurde
het probleem dat zich hier afspeelt met dat internet dat het misschien nog minder controleerbaar is, frequenter kan voorkomen en dat er volwassenen zich uitgeven als leeftijdsgenoten

Jarno 10 november 2008 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3794007)
mensen.. kunnen jullie een potje overdrijven... alsof dat dat vroeger _achter de kerk_ niet gebeurde
het probleem dat zich hier afspeelt met dat internet dat het misschien nog minder controleerbaar is, frequenter kan voorkomen en dat er volwassenen zich uitgeven als leeftijdsgenoten

Wat er vroeger gebeurde was een experimenteren en ontdekken eigen aan de puberteit, geen kinderprostitutie als pedofielenvoer.

praha 10 november 2008 02:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3794011)
Wat er vroeger gebeurde was een experimenteren en ontdekken eigen aan de puberteit, geen kinderprostitutie als pedofielenvoer.

vergeet het... daar gaat het 't 'm nu net ergens over in dat artikel
die jongelui doen dat voor belwaarde net gelijk dat vroeger voor een sigaret, een kauwgom of wat anders zou gebeuren dat naast of verweven in wat je een spel puberale ontdekkingstocht kan noemen ( er zullen er natuurlijk ook wel anderen zijn... ook dat had je vroeger )

en de factor prostitutie wordt hier enkel in de verf gezet omdat het gaat over een geldelijke tegemoetkoming
en het stukje over pedofielenvoer daar heb ik al op geantwoord : dat is inderdaad een bijkomend probleem vanwege de anomiteit van 't internet

Nelle 10 november 2008 10:14

Je hebt hier op het forum zo van die mensen die foto's van tenen vragen ;-)

Nu on topic, mja ik versta niet waarom mannen dat eigenlijk vragen aan meisjes van 14 jaar. Ik zou me niet kunnen verstellen dat ik een jongen van 14 jaar aantrekkelijk zou vinden aangezien dat nog een kind is, maar ja er bestaan nu eenmaal pedofielen. Het probleem ligt ergens ook denk ik dat sommige meisjes zo vlug mogelijk volwassen willen zijn en dat een foto van hun borsten in hun ogen een vorm is van volwassen zijn, groot zijn, belangrijk zijn. Wat krijgen die jonge meiden ook niet allemaal voor hun neus op TV en dergelijke, halfnaakte dansende vrouwen met van die teksten als "rape me"...en dan begin ik nog niet over van die schandelige blaadjes als de flair. We zouden eens aan die pubers moeten uitleggen dat kind zijn best wel iets heeft en dat je met een trui met lange mouwen, die lang genoeg is en met een hoge kraag even mooi is als een topje waarbij je ongeveer enkel je tepelt bedekt...

uilenspiegeltje 10 november 2008 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3794007)

Dus, vraagt je jezelf waarschijnlijk af, wat is het probleem?

Jukes 10 november 2008 10:55

Wat een non-item! Als jongeren zich willen prostitueren, dat ze het dan vooral doen. Er zijn tenslotte ouders om hen in het oog te houden, dus die zullen er wel mee akkoord zijn, zeker? Het deresponsabiliseren van ouders met de bedoeling alle verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven, moet maar eens ophouden. We hebben al gezien tot wat die trend leidt bij sommige allochtone families. Wie een kroost wil kweken, moet er ook voor zorgen.

Jazeker 10 november 2008 11:00

Citaat:

Greed...

artisjok 10 november 2008 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3794190)
Wat een non-item! Als jongeren zich willen prostitueren, dat ze het dan vooral doen. Er zijn tenslotte ouders om hen in het oog te houden, dus die zullen er wel mee akkoord zijn, zeker? Het deresponsabiliseren van ouders met de bedoeling alle verantwoordelijkheid op de maatschappij af te schuiven, moet maar eens ophouden. We hebben al gezien tot wat die trend leidt bij sommige allochtone families. Wie een kroost wil kweken, moet er ook voor zorgen.

Mag ik er je op wijzen dat de ouders niet de gelegenheid hebben om alleen-opvoeders te zijn?

Kinderen gaan naar school, hebben vrienden, zien TV en andere media, gaan naar jeugdbewegingen. Ze worden beïnvloed door alles wat ze meemaken in de maatschappij, en de beelden die de maatschappij hen voorspiegelt.

Ik wil mijn verantwoordelijkheid als ouder niet ontlopen, maar ik heb nu eenmaal niet de keuze om mijn kinderen op te voeden in de maatschappij die ik wil.

Ik kan de controle opvoeren, maar dat gaat dan ten koste van de vrijheid van mijn kinderen. Het is dus zoeken naar een evenwicht.

Jukes 10 november 2008 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3794245)
Mag ik er je op wijzen dat de ouders niet de gelegenheid hebben om alleen-opvoeders te zijn?

Kinderen gaan naar school, hebben vrienden, zien TV en andere media, gaan naar jeugdbewegingen. Ze worden beïnvloed door alles wat ze meemaken in de maatschappij, en de beelden die de maatschappij hen voorspiegelt.

Ik wil mijn verantwoordelijkheid als ouder niet ontlopen, maar ik heb nu eenmaal niet de keuze om mijn kinderen op te voeden in de maatschappij die ik wil.

Ik kan de controle opvoeren, maar dat gaat dan ten koste van de vrijheid van mijn kinderen. Het is dus zoeken naar een evenwicht.

Dat evenwicht is dan bij ouders, wiens kinderen zich prostitueren via het internet, compleet zoek. Controle op het computergebruik thuis is immers perfect mogelijk. En als er wat vrijheid moet worden ingeleverd om de eigen bestwil, is dat een goede ruil.

uilenspiegeltje 10 november 2008 12:04

Citaat:

Zeker niet als ze aan de drugs 'hangen'. LOL

Txiki 10 november 2008 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3794134)
Je hebt hier op het forum zo van die mensen die foto's van tenen vragen ;-)

Nu on topic, mja ik versta niet waarom mannen dat eigenlijk vragen aan meisjes van 14 jaar. Ik zou me niet kunnen verstellen dat ik een jongen van 14 jaar aantrekkelijk zou vinden aangezien dat nog een kind is, maar ja er bestaan nu eenmaal pedofielen. Het probleem ligt ergens ook denk ik dat sommige meisjes zo vlug mogelijk volwassen willen zijn en dat een foto van hun borsten in hun ogen een vorm is van volwassen zijn, groot zijn, belangrijk zijn. Wat krijgen die jonge meiden ook niet allemaal voor hun neus op TV en dergelijke, halfnaakte dansende vrouwen met van die teksten als "rape me"...en dan begin ik nog niet over van die schandelige blaadjes als de flair. We zouden eens aan die pubers moeten uitleggen dat kind zijn best wel iets heeft en dat je met een trui met lange mouwen, die lang genoeg is en met een hoge kraag even mooi is als een topje waarbij je ongeveer enkel je tepelt bedekt...

boerka de oplossing?

artisjok 10 november 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3794271)
Dat evenwicht is dan bij ouders, wiens kinderen zich prostitueren via het internet, compleet zoek. Controle op het computergebruik thuis is immers perfect mogelijk. En als er wat vrijheid moet worden ingeleverd om de eigen bestwil, is dat een goede ruil.

Misschien wel. Maar waar is dit evenwicht? Moet ik voortdurend naast mijn kinderen zitten als ze surfen? Moet ik alle berichten meelezen als ze chatten met hun klasgenoten? Misschien ook al hun SMS-berichten nalezen? Hun brieven openen?

Dat kinderen zich prostitueren via internet kan misschien opgelost worden door meer controle. Maar ik denk dat er nog iets meer scheelt.
Wat bezielt die kinderen om dit te doen. Waarom laten ze zich hiertoe overhalen?

Jukes 10 november 2008 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 3794340)
Misschien wel. Maar waar is dit evenwicht? Moet ik voortdurend naast mijn kinderen zitten als ze surfen? Moet ik alle berichten meelezen als ze chatten met hun klasgenoten? Misschien ook al hun SMS-berichten nalezen? Hun brieven openen?

Dat kinderen zich prostitueren via internet kan misschien opgelost worden door meer controle. Maar ik denk dat er nog iets meer scheelt.

Natuurlijk scheelt er veel meer. Als kinderen zich prostitueren, op welke manier dan ook, dan mag hun opvoeding als grotendeels mislukt worden beschouwd. Ze hebben dan zonder enige twijfel te weinig normbesef, te weinig zelfrespect en te veel 'instant satisfaction'-drang meegekregen.
Nogmaals: waarden die hen thuis moeten worden bijgebracht.

Jarno 10 november 2008 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3794271)

Het probleem ligt niet enkel bij de ouders maar bij heel de normenvervaging in de maatschappij.

uilenspiegeltje 10 november 2008 15:30

En ondertussen lurken sommige ouders er lustig op los.

slegie 10 november 2008 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3793713)
Gewoon de allerhoogste tijd dat ouders opnieuw hun verantwoordelijkhed leren nemen, die er onder andere in bestaat hun kweeksel op te voeden en in 't oog te houden. D�*t is de kern van de zaak.

Dit heeft maar een klein deel met de ouders te maken.
Net zo min dat jij voorstander zou zijn van een politiestaat waarin op elke hoek van de straat een camera zou staan, waarin je vingerafdruk controles en zo meer zou moeten doen net zo min kun je van ouders verlangen om hun tiener dochter of zoon 24h op 24h in het oog te houden!

Dan heb je ook de factor vertrouwen die essentieel is bij een tieneropvoeding. je probeert je kind zo goed als het mogelijk is te begeleiden en te beschermen en te waarschuwen tegen de gevaren in onze samenleving maar jongeren hebben nu eenmaal een bepaalde naïviteit en zeker jonge meisjes.

Dit kun je onmogelijk 100% controleren zonder dat je een ziekelijke controleerbare ouder bent en dit is ook niet wat we willen.

Plus er spelen ook andere factoren mee zoals de vriendenkring, de maatschappelijke druk om er bij te horen en ga zo maar door.

Jonge meisjes zien er niet direct een gevaar in om in bepaalde gevallen via een webcam of zo uit te kleren te gaan maar niettemin kan dit gevaarlijke gevolgen hebben voor die jonge meisjes.

Maar hoe ga je dit tegen gaan, ik denk dat men in het eerste geval jongeren meer moet informeren en deze ook gaan behandelen als jonge volwassenen en niet als kinderen.
laat jonge meisjes maar zien wat er kan gebeuren met naaktfoto's doorsturen, webcam gesprekken, blind dates en zo meer er zijn genoeg al gedocumenteerde slachtoffers die hun verhaal kunnen en willen doen.
blijf jongeren niet betuttelen en zeg gewoon de feiten en laat ze dan maar hun eigen keuzes maken want 100% verhinderen kan je dit nooit. je moet natuurlijk misbruikers hard blijven aanpakken zoals pedofielen, vrouwen handelaars en prostitutie van minderjarige en sekssites

Txiki 10 november 2008 17:02

Zou minder uren alleen doorbrengen, en minder uren op de pc zitten, en dus meer uren met vrienden en vriendinnen uit de buurt doorbrengen, kunnen helpen?

Dus: minder individueel teruggetrokken leventje hebben?

Jukes 10 november 2008 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door slegie (Bericht 3794995)
Jonge meisjes zien er niet direct een gevaar in om in bepaalde gevallen via een webcam of zo uit te kleren te gaan

Als een jong meisje het plezant vindt en er geen gevaar in ziet om naakt of halfnaakt poseren voor een wabcam 'of zo', dan is het, zoals ik al schreef, al flink misgelopen met haar opvoeding. Er is dan al vermoedelijk sprake van te weinig bewustmaking van de mogelijke risico's. Tenzij ma en pa natuurlijk hopen om een graantje te kunnen meepikken. Want d�*t bestaat ook. Maar als ze onwetend zijn over dat gedrag van hun inwonende, minderjarige dochter dan schieten ze als ouder schromelijk te kort.

Voor alle duidelijkheid: eens meerderjarig mag die dochter natuurlijk doen wat ze wil. Ik heb geen enkel moreel probleem met meerderjarige vrouwen die hun lichaam verkopen.

Bobke 10 november 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3794011)

Denkt ge ?
Nooit gehoord van herberg “de veertien billekes” ?
Lijkt mij wat gevaarlijker dan via een onpersoonlijk internet.
Geen mens kan weten of het wel een foto van u is.

praha 11 november 2008 02:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door uilenspiegeltje (Bericht 3794140)
Dus, vraagt je jezelf waarschijnlijk af, wat is het probleem?

het overdrijven sloeg op de vermeende 'verloedering' van de (deze) moderne tijd ... een opmerking dat zowat elke gevestigde generatie weer maakt

ik heb niet ontkend dat er geen probleem ( ook dat is relatief ) zou zijn

ps. eerlijk gezegd zie ik persoonlijk geen enkel probleem in een volwassene die op die manier gluurt naar een onvolwassene ... alleen is dat verboden bij wet en dat maakt een probleem
en eerlijk gezegd zie ik ook geen graten in betaalseks.... maar als het gaat over onvolwassenen dan kan dat weer niet volgens de wet en meer in het bijzonder als jongeren aangezet worden dat te doen

praha 11 november 2008 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3794721)
Het probleem ligt niet enkel bij de ouders maar bij heel de normenvervaging in de maatschappij.

die is er mijn inziens niet... wel is er zoiets als een maatschappelijke (over)excitering gaande wat betreft alles wat met en rond het seksuele

praha 11 november 2008 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 3795069)
Denkt ge ?
Nooit gehoord van herberg “de veertien billekes” ?
Lijkt mij wat gevaarlijker dan via een onpersoonlijk internet.
Geen mens kan weten of het wel een foto van u is.

dat wou ik er nog ergens aan toevoegen.... als je het inderdaad zo bekijkt is het zuiver visuele spel bij internetten minder een probleem dan het fysische achter de kerktoren
wat niet wilt zeggen dat het internet niet gevaarlijk kan zijn of worden als je ingaat op bepaalde irl zaken .... maar dat zijn uitzonderingen

freespirit 11 november 2008 10:41

Heel deze discussie omtrent de problematiek wordt lichtelijk uit de context en uit het perspectief gerukt. Het betreft hier slechts een minderheid van de (voornamelijk meisjes) jongeren / kinderen die hieraan ten prooi vallen. De meeste jeugd gebruikt het internet en meer specifiek netwerksites zonder dat daar iets mis mee gaat of pedofielen op de loer liggen. Maar ja, dat klinkt natuurlijk niet spectaculair genoeg voor de sensatiebeluste (populaire) media. Zondag 9/11 viel er weinig nieuws te rapen zonder dode volkszangers of bloedige aanslagen en men moet toch openen met een sensationeel thema (sorry voor mijn overdreven sarcasme t.o.v. Wannes of de slachtoffers van terrorisme). Alleen al de illustratiefoto op hln.be zegt genoeg: een klein jongetje dat voor de computer zit. Terwijl deze 'poblematiek' toch meestal puberende meisjes treft met een te laag zelfbeeld en een vervormd beeld van wat seksueel acceptabel is. Maar nogmaals, voor de meeste meisjes (en jongens) stelt zich geen probleem. Deze hebben heus wel waarden- en normenbesef en bij hen zullen 'oneerbare' mannen al snel door de mand vallen. Zij zullen weleens een confronterende seksuele pose op internet tegenkomen (dit zal wel onvermijdelijk zijn), maar indien ze zelf naakt of obsceen gaan voor de webcam, dan schort er toch iets met hun seksuele moraal / opvoeding. Pedofielen zijn inderdaad pervers en fout bezig om achter deze beelden en contacten op zoek te gaan, maar hij is het toch niet die het meisje (of jongen) voor de camera uitkleedt, hé ? Sommige jongeren gaan ook bewust op zoek naar zulke ziekelijke individuen ten voordele van bepaald materieel of geldelijk gewin (zoals in 'De Zevende Dag' werd geïllustreerd met bijvoorbeeld betaalkaarten voor GSM). Uiteraard gaat een gezonde man in cyberspace daar niet op in, maar je hebt helaas altijd ziekelijken.

Ik blijf erbij, een veel groter probleem voor onze 'goegemeente' zijn niet de pedofielen die op de loer liggen om kindertjes online te strikken (de meeste kinderen / jongeren hebben heus wel normbesef genoeg om te weten wat aanvaardbaar is en wat niet), maar is een algeheel klimaat van ziekelijke paranoia en bekrompenheid die deel uit lijkt te maken van onze huidige samenleving. Waarbij men er vanuit gaat dat alle volwassenen op netwerksites sowieso minder goede bedoelingen hebben en zij ook goed moeten worden gecontroleerd. Tenzij men ook elk eerbaar contact tussen minderjarigen en meerderjarigen wil beletten, behalve in een ouder-kind relatie? Waar gaan we dan naartoe?

Nelle 12 november 2008 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3794318)
boerka de oplossing?

Nee, wel meisjes van 14 jaar duidelijk maken, dat kleren aanhebben even mooi en aantrekkelijk is als half naakt rond te lopen, dikwijls zelf aantrekkelijker ;-)

andev 12 november 2008 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jukes (Bericht 3793713)

Ik denk je het hier voor 99% in twee zinnen samenvat...
Maar als je bijna dagelijks llest of hoort dat men eigenlijk alles, maar dan ook alles probeert door te schuiven naar bvb "de school", dan begrijpen we het wel en de resultaten zijn er...

andev 12 november 2008 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jarno (Bericht 3794721)

En de normvervaging in de maatschappij is grotendeels te danken aan het feit dat vele hedendaagse ouders niet de minste tijd en moeite steken om hun kroost "op te voeden" en ze wat waarden bij te brengen. Ze hebben wat beters te doen.
Erger: sommige ouders hebben zelf geen opvoeding en normen en waarden meer...
Misschien vergelijken met een jonge hond die een "training" krijgt in vanalles en een jonge hond die zomaar op straat loopt en "zichzelf moet opvoeden"...

Steben 12 november 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3798606)
Nee, wel meisjes van 14 jaar duidelijk maken, dat kleren aanhebben even mooi en aantrekkelijk is als half naakt rond te lopen, dikwijls zelf aantrekkelijker ;-)

Hoe?
De Kazi's aanspreken om een nieuw corruptiedepartement op te richten?

Steben 12 november 2008 12:06

Schaf de overheid af, twee jaar oorlog, moord en plundering, ...
En dan zullen de mensen niet meer rekenen op de maatschappij, zullen zij die het belangrijk vinden hun kinderen zelf wel beschermen.

Welnu, dat kan ook zonder oorlog, moord en plundering.

Nelle 12 november 2008 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3798780)
Hoe?
De Kazi's aanspreken om een nieuw corruptiedepartement op te richten?

nee, gewoon andere beelden tonen van mooie vrouwen met kleren aan

Steben 12 november 2008 12:10

Citaat:

Kinderen gaan naar school, hebben vrienden, zien TV en andere media, gaan naar jeugdbewegingen.

En dan?

Citaat:

Dikke Bullshit. Ik noem dat ontlopen. Voed je kinderen eens op ongeacht de maatschappij. De ideale maatschappij bestaat niet, nooit, nada!

Citaat:

Niets evenwicht, ofwel voed je je kinderen op ofwel niet. Liefde is altijd mentale pijn. Hou eens op met perfect te willen zijn. En als je perfect zou geweest zijn, zullen je kinderen je DAT gaan verwijten.

Steben 12 november 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3798784)
nee, gewoon andere beelden tonen van mooie vrouwen met kleren aan

Bestaan die niet? Jawel en IK vind die behoorlijk geil. Weet je waarom?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be