Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Opel Antwerpen sluit – zu verkaufen –begint nu de chaos? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120003)

RASPOUTINE 7 maart 2009 11:35

Opel Antwerpen sluit – zu verkaufen –begint nu de chaos?
 
Volgens een bepaalde Duitse krant is het doek over Opel Antwerpen gevallen.

Opel verdwijnt dus samen met de Lange Wapper waar men toch nog geld voor had?

Hoe reageert de Antwerpenaar?

En waar gaat dit eindigen?

In “ De Tijd “ is de rubriek leningen “ Overheid “ & Staatsbons opeens veel groter geworden.

Don Quichote 7 maart 2009 12:04

Twintig jaar geleden waren welhaast alle economen het erover eens, dat de autofabrieken uit heel Europa gingen verdwijnen.

Niet plots natuurlijk, maar met eerst saneringen en verschuivingen binnen het continent.
Ieder land zal het laken naar zich toe proberen te trekken.

Het verwondert me niet dat nu Opel-Antwerpen aan de beurt is om te sluiten.

Voor wie het een verrassing is, is waarschijnlijk blind.

duveltje382 7 maart 2009 12:09

Sluit wat niet rendabel is zeg

De wet der sterkste

Garry 7 maart 2009 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4012068)
Volgens een bepaalde Duitse krant is het doek over Opel Antwerpen gevallen.

Opel verdwijnt dus samen met de Lange Wapper waar men toch nog geld voor had?

Hoe reageert de Antwerpenaar?

En waar gaat dit eindigen?

In “ De Tijd “ is de rubriek leningen “ Overheid “ & Staatsbons opeens veel groter geworden.

Dan zal Groen zeer tevreden zijn daar er plots veel minder verkeer zal zijn in Antwerpen. Goei partij jong,...heel goed. Dan zijn die verwondert dat ze de kiesdrempel amper halen. Ze moeten maar goed de mensen zo zot maken dat ze hun auto inruilen voor een tramabonnement. Ze gaan weer veel kiezers winnen denk ik.

Maar allee, ze gaan de wereld redden van de smeltende ijskappen he. Ze gaan ze terug bevriezen met hun koelbox.;-)

En wat moesten de ouderen gaan doen? Blijven werken tot hun 67?:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl :

HAMC 7 maart 2009 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012100)
Dan zal Groen zeer tevreden zijn daar er plots veel minder verkeer zal zijn in Antwerpen. Goei partij jong,...heel goed. Dan zijn die verwondert dat ze de kiesdrempel amper halen. Ze moeten maar goed de mensen zo zot maken dat ze hun auto inruilen voor een tramabonnement. Ze gaan weer veel kiezers winnen denk ik.

Maar allee, ze gaan de wereld redden van de smeltende ijskappen he. Ze gaan ze terug bevriezen met hun koelbox.;-)

Ja lach maar met Groen maar Mieke Vogels is de enigste politica die een plan heeft voor het volgende miljoen jaar.

duveltje382 7 maart 2009 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012100)
Dan zal Groen zeer tevreden zijn daar er plots veel minder verkeer zal zijn in Antwerpen. Goei partij jong,...heel goed. Dan zijn die verwondert dat ze de kiesdrempel amper halen. Ze moeten maar goed de mensen zo zot maken dat ze hun auto inruilen voor een tramabonnement. Ze gaan weer veel kiezers winnen denk ik.

Maar allee, ze gaan de wereld redden van de smeltende ijskappen he. Ze gaan ze terug bevriezen met hun koelbox.;-)


Sorry gast,ik heb 3 jaar een gratis abootje gekregen voor mijn autootje

Het was :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

RASPOUTINE 7 maart 2009 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012100)
Dan zal Groen zeer tevreden zijn daar er plots veel minder verkeer zal zijn in Antwerpen. Goei partij jong,...heel goed. Dan zijn die verwondert dat ze de kiesdrempel amper halen. Ze moeten maar goed de mensen zo zot maken dat ze hun auto inruilen voor een tramabonnement. Ze gaan weer veel kiezers winnen denk ik.

Maar allee, ze gaan de wereld redden van de smeltende ijskappen he. Ze gaan ze terug bevriezen met hun koelbox.;-)

En wat moesten de ouderen gaan doen? Blijven werken tot hun 67?:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl :

Ook een partij waar alles in handen is van één "Vogel"...

Kijk wie er niet allemaal het schip verlaat

duveltje382 7 maart 2009 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012100)
Dan zal Groen zeer tevreden zijn daar er plots veel minder verkeer zal zijn in Antwerpen. Goei partij jong,...heel goed. Dan zijn die verwondert dat ze de kiesdrempel amper halen. Ze moeten maar goed de mensen zo zot maken dat ze hun auto inruilen voor een tramabonnement. Ze gaan weer veel kiezers winnen denk ik.

Maar allee, ze gaan de wereld redden van de smeltende ijskappen he. Ze gaan ze terug bevriezen met hun koelbox.;-)

En wat moesten de ouderen gaan doen? Blijven werken tot hun 67?:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl :

Lach jij mij uit als oudere die voor jullie snotapen heel hun leven hebben moeten werken 8O

Garry 7 maart 2009 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4012104)
Ja lach maar met Groen maar Mieke Vogels is de enigste politica die een plan heeft voor het volgende miljoen jaar.

Sorry Hamc, maar dat mens ziet er niet meer zo goed uit dat ze nog een miljoen jaar gaat mee draaien hoor. Overiggens opwarming van de aarde heeft er in het bestaan van de aarde al honderde keren zoniet duizende keren plaats gevonden met en zonder Vogelemiekes.

Garry 7 maart 2009 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4012106)
Sorry gast,ik heb 3 jaar een gratis abootje gekregen voor mijn autootje

Het was :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Veel succes er mee.

Garry 7 maart 2009 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4012110)
Lach jij mij uit als oudere die voor jullie snotapen heel hun leven hebben moeten werken 8O

Wauw, wat voel ik mij nu vereerd op mij 60 ste nog een snotaap genoemd te worden. Dank je vriendelijk, ga er maar ene drinken op mijn kosten.

TyrannyResponseTeam 7 maart 2009 12:33

Ik kan ze alvast geen ongelijk geven om Antwerpen te sluiten, hoe zeer ik met deze opmerking ook in mijn eigen vel snijd.

Zouden jullie niet zo reageren moest opel een Belgisch merk zijn? "Fuck de rest, red onze fabriek." Toch maar een logische reactie me dunkt, en gewoon de keerzijde van de medaille. Toch gewoon het "zelfvoorzieningsprincipe" van de economie?

Als een land van 11 miljoen inwoners te zwak is om zelf kwaliteitsmerken voort te brengen, dan verdient het geen fabrieken. Niks blijft ons over, zelfs ons bier zijn ze aan't versjacheren, pas maar op voor dikke Lu bij Inbev!!!

duveltje382 7 maart 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012120)
Wauw, wat voel ik mij nu vereerd op mij 60 ste nog een snotaap genoemd te worden. Dank je vriendelijk, ga er maar ene drinken op mijn kosten.

Post was wel bedoeld naar de vele jongeren met grote mond .....(sorry);-)

TyrannyResponseTeam 7 maart 2009 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4012137)
Post was wel bedoeld naar de vele jongeren met grote mond .....(sorry);-)

't Is toch gemakkelijk van't op de jongen mensen weer af te wentelen hé. Juist gelijk de bodemloze putten die de ouwe zakken gepiest hebben afgelopen decennia, om maar te zwijgen van afgelopen jaartje!!! Mijn achterklein kinderen zullen NOG armer zijn van die Bailouts aan de grootste misdadigers van deze wereld.

Als het milieu en de socio-economische toestand zo hopeloos geworden is, dan hebben we dat te danken aan "die verlichte geesten en ouwe Belgen uit de vette jaren"!!!!! Mijn ene grootmoeder heeft van haar leven gene klop gewerkt, trekt toch een dik pensioen van mijn grootvader. Mijn andere grootmoeder zwoegde als kleuterleidstertje in Rwanda en heeft 35 jaar lesgegeven. Zij heeft nog niet de helft van het pensioen van die andere snol, zelfs met het overzese pensioen erbij!!!! Daar wringt het schoentje, duveltje...

(Ik spreek nu nog niet van Familie Ataturk en Berberkameel die hier nog gene klop gedaan hebben...)

Wete, maar als jullie ons het licht niet in onze ogen gunnen, dan is dat geen probleem. Binnenkort euthanaseren we elke ouwe werkloze mem gelijk in Soylent Green met Heston. En hun rijbewijs zijn ze ook kwijt vanaf hun 60ste!

Garry 7 maart 2009 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TyrannyResponseTeam (Bericht 4012135)
Ik kan ze alvast geen ongelijk geven om Antwerpen te sluiten, hoe zeer ik met deze opmerking ook in mijn eigen vel snijd.

Zouden jullie niet zo reageren moest opel een Belgisch merk zijn? "Fuck de rest, red onze fabriek." Toch maar een logische reactie me dunkt, en gewoon de keerzijde van de medaille. Toch gewoon het "zelfvoorzieningsprincipe" van de economie?

Als een land van 11 miljoen inwoners te zwak is om zelf kwaliteitsmerken voort te brengen, dan verdient het geen fabrieken. Niks blijft ons over, zelfs ons bier zijn ze aan't versjacheren, pas maar op voor dikke Lu bij Inbev!!!

Aha,... dus toch eigen volk eerst. Raar dat men dat nu schijnbaar als de normaalste zaak beschouwt maar wanneer het VB iets in die zin zegt wordt het direct veroordeeld. Begrijpen wie het begrijpen kan.

Garry 7 maart 2009 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 4012137)
Post was wel bedoeld naar de vele jongeren met grote mond .....(sorry);-)

Nu beledig je mij. Betaal je pint maar zelf:twisted:

TyrannyResponseTeam 7 maart 2009 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012161)
Aha,... dus toch eigen volk eerst. Raar dat men dat nu schijnbaar als de normaalste zaak beschouwt maar wanneer het VB iets in die zin zegt wordt het direct veroordeeld. Begrijpen wie het begrijpen kan.

Of gelijk die Franse boer José Bové... Was ook ne "maft" hé, globalisme is toch zo'n schoon woordje... De franse wijnen smaken nu allemaal naar nieuwe fucking eiken vaten, zoals onze Amerikaanse vrienden overal implementeren wanneer zij weer een of andere grote château opgekocht hebben...

Onzen boetiek is al uitverkocht, of zeg maar leeggepikt alvorens we aan de solden kunnen beginnen!!!!

Garry 7 maart 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TyrannyResponseTeam (Bericht 4012154)
't Is toch gemakkelijk van't op de jongen mensen weer af te wentelen hé. Juist gelijk de bodemloze putten die de ouwe zakken gepiest hebben afgelopen decennia, om maar te zwijgen van afgelopen jaartje!!! Mijn achterklein kinderen zullen NOG armer zijn van die Bailouts aan de grootste misdadigers van deze wereld.

Als het milieu en de socio-economische toestand zo hopeloos geworden is, dan hebben we dat te danken aan "die verlichte geesten en ouwe Belgen uit de vette jaren"!!!!! Mijn ene grootmoeder heeft van haar leven gene klop gewerkt, trekt toch een dik pensioen van mijn grootvader. Mijn andere grootmoeder zwoegde als kleuterleidstertje in Rwanda en heeft 35 jaar lesgegeven. Zij heeft nog niet de helft van het pensioen van die andere snol, zelfs met het overzese pensioen erbij!!!! Daar wringt het schoentje, duveltje...

(Ik spreek nu nog niet van Familie Ataturk en Berberkameel die hier nog gene klop gedaan hebben...)

Wete, maar als jullie ons het licht niet in onze ogen gunnen, dan is dat geen probleem. Binnenkort euthanaseren we elke ouwe werkloze mem gelijk in Soylent Green met Heston. En hun rijbewijs zijn ze ook kwijt vanaf hun 60ste!

Wat is dat nu weer voor een idiote uitleg.

Er kunnen maar zoveel jobs ingevuld worden dan dat er zijn he. Dus wanneer de oudere die minder afhankelijk zijn van een groot loon, zich tevreden stellen met een veel kleiner pensioen dan dat aanvankelijk hun loon was, dan is dit ten voordelen van de jongere generatie die anders werkloos zou staan te koekeleore tot er eens eentje de geest geeft om het plaatse te kunnen inpikken. Daar ook bij werkaanbiedingen de rol van vraag en aanbod geld geeft dit zelfs de jongere een betere positie in de onderhandeling.

Wanneer men nog steeds geld voldoende heeft om her en der 60 000 000euro te kunnen gaan uitdelen en wanneer er hopen allochtonen zijn die +/-2500 euro kindervergoeding trekken voor hun trwaalf of meer jong + hun stempelgeld er boven op, zwijgen we nog over de talloze die tenonrechte hier, daar en ginder ingeschreven staan en met hun dikke BMW's van het ene naar het andere rijden om te kunnen ontvangen, vind ik dat ze allemaal netjes hun bek kunnen houden over de bruggepensioneerde. Capisc?

roodhaar 7 maart 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012161)
Aha,... dus toch eigen volk eerst. Raar dat men dat nu schijnbaar als de normaalste zaak beschouwt maar wanneer het VB iets in die zin zegt wordt het direct veroordeeld. Begrijpen wie het begrijpen kan.


tja, in economie heerst nu eenmaal het primitieve recht van de sterkste...
en de antwerpse Opel arbeiders/bedienden zullen er het slachtoffer van zijn. :|

Garry 7 maart 2009 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4012201)
tja, in economie heerst nu eenmaal het primitieve recht van de sterkste...
en de antwerpse Opel arbeiders/bedienden zullen er het slachtoffer van zijn. :|

Mag het VB dan voortaan ook die stelling verdedigen zonder als het ene of andere monster afgeschilderd te worden, AUB.

Den Ardennees 7 maart 2009 13:24

tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.

Garry 7 maart 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012211)
tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.

Minerva 2009

TyrannyResponseTeam 7 maart 2009 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012211)
tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.

Dat zegt toch iedereen? Nationaliseer den boel, pak het af en begin opnieuw. Minerva vind ik alvast geen slecht idee. Elektrische wagens of hybrides.

Den Ardennees 7 maart 2009 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TyrannyResponseTeam (Bericht 4012231)
Dat zegt toch iedereen? Nationaliseer den boel, pak het af en begin opnieuw. Minerva vind ik alvast geen slecht idee. Elektrische wagens of hybrides.

de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?

HAMC 7 maart 2009 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012246)
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?

Omdat als men dat doet men voor elke fabriek in Vlaanderen er ook èèn in de Walen moet zetten.

Ja, de walen zijn baas.

TyrannyResponseTeam 7 maart 2009 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012246)
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?

Idd. En als de Hollanders geen windmolens willen bouwen op de torntonbank, waarom er zelf geen maken bij bombardier in Brugge? Ik zeg maar wat... De vliegtuigindustrie zou ook wel ne keer een injectie kunnen gebruiken, gelijk sabca en sonaca. De Iraniërs kunnen wel fighters en ballistische raketten ontwikkelen met '70 technologie...

roodhaar 7 maart 2009 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012206)
Mag het VB dan voortaan ook die stelling verdedigen zonder als het ene of andere monster afgeschilderd te worden, AUB.

Van mij moet men iedere stelling kunnen uiten, behalve als het over goedkeuren van genocides gaat of het zich verheugen in kinderlijkjes .


Maar het VB gebruikte dit thema nu wel ook niet echt in de economische zin he...of toch niet zeker alleen, denk ik. er zat TOEN toch ook wel een zuiver etnisch kantje aan. Maar als je vandaag de dag de keuze hebt als Vlaams/belgisch bedrijf je filialen in het buitenland te sluiten of die in eigen land, en je dan voor de eigen Vlaamse tewerkstelling kiest, kan men dat gezien de internationale context niet verwijten.

solidarnosc 7 maart 2009 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012211)
tijd dat de Vlaamse regering de Opelfabriek overneemt en begint met de productie van een Vlaamse auto.

Mij niet gelaten hoor maar het is niet evident om val nul de massaproduktie van een wagen te beginnen want ik neem aan dat we de modellen van Opel of GM niet zullen mogen overnemen. Er is voldoende know-how aanwezig om de meeste delen van die wagen te maken maar we zitten hoe dan ook met relatief lange periode die overbrugt moet worden vooraleer een wagen in massaproduktie kan gaan. Het zal ook een pak poen kosten en veel risico's met zich meebrengen. En bon een "Vlaamse" auto mag in Vlaanderen dan aanslaan (allehoewel met Renault Vilvoorde is duidelijk geworden dat men in België niet "nationalistisch" koopt) in de rest van de wereld is het één van de vele auto's (en dan één zonder distributienetwerk etc etc.)

In Wallonië worden er al "eigen" wagens gebouwd maar dat is verre van massaproduktie.

solidarnosc 7 maart 2009 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4012250)
Omdat als men dat doet men voor elke fabriek in Vlaanderen er ook èèn in de Walen moet zetten.

Ja, de walen zijn baas.

Wat een onzin. Industriëel beleid is al lang de bevoegdheid van de Gewesten. Er is niemand die Vlaanderen verbiedt om zelf te investeren in de productie van wagens of het zou Europa moeten zijn.

duveltje382 7 maart 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 4012221)
Minerva 2009


idem

Den Ardennees 7 maart 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4012265)
Mij niet gelaten hoor maar het is niet evident om val nul de massaproduktie van een wagen te beginnen want ik neem aan dat we de modellen van Opel of GM niet zullen mogen overnemen. Er is voldoende know-how aanwezig om de meeste delen van die wagen te maken maar we zitten hoe dan ook met relatief lange periode die overbrugt moet worden vooraleer een wagen in massaproduktie kan gaan. Het zal ook een pak poen kosten en veel risico's met zich meebrengen. En bon een "Vlaamse" auto mag in Vlaanderen dan aanslaan (allehoewel met Renault Vilvoorde is duidelijk geworden dat men in België niet "nationalistisch" koopt) in de rest van de wereld is het één van de vele auto's (en dan één zonder distributienetwerk etc etc.)

het lijkt me alleszins zinvoller om voor zoiets te lobbyen, dan voor de organisatie van het WK Voetbal en de Olympische Spelen. Zaken waar ook massa's lobbying en voorbereiding in kruipen, met dan nog een zeer onzeker resultaat.

HAMC 7 maart 2009 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4012266)
Wat een onzin. Industriëel beleid is al lang de bevoegdheid van de Gewesten. Er is niemand die Vlaanderen verbiedt om zelf te investeren in de productie van wagens of het zou Europa moeten zijn.

Oh, Vlaanderen is baas in Belgie? :roll:

solidarnosc 7 maart 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012269)
het lijkt me alleszins zinvoller om voor zoiets te lobbyen, dan voor de organisatie van het WK Voetbal en de Olympische Spelen. Zaken waar ook massa's lobbying en voorbereiding in kruipen, met dan nog een zeer onzeker resultaat.

Het verschil met de organisatie van een WK voetbal is dat je pas echt moet beginnen te investeren als je weet dat het toernooi wordt toegekend en dat je dan al zeker bent dat er wedstrijden zullen plaatsvinden een winnaar zal zijn en dat als de wedstrijden voorbij zijn die ook voorbij zijn. Aan de produktie van een wagen zijn er veel meer risico's verbonden en is de uitkomst veel onzekerder. Er is geen enkele garantie dat de verkoop van een wagen echt zal aanslaan. Voor multinationals die tientallen modellen verkopen is dat geen ramp maar als men maar één model verkoopt dan is iedere introductie van een nieuwe wagen er op of er over.

solidarnosc 7 maart 2009 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4012273)
Oh, Vlaanderen is baas in Belgie? :roll:

Als men in Wallonië eigen wagens op de markt kan brengen (hetzij op zeer beperkte) schaal waarom zou men dat in Vlaanderen niet kunnen. De kennis is aanwezig, de productiefaciliteiten zijn aanwezig, de arbeiders zijn aanwezig en er is geld genoeg in Vlaanderen? Ik heb de indruk dat sommigen de Franstaligen graag als eeuwig excuus willen inroepen om problemen niet aan te pakken dat we anno 2009 kunnen aanpakken met de bevoegdheden en middelen waarover we beschikken.

Garry 7 maart 2009 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4012265)
Mij niet gelaten hoor maar het is niet evident om val nul de massaproduktie van een wagen te beginnen want ik neem aan dat we de modellen van Opel of GM niet zullen mogen overnemen. Er is voldoende know-how aanwezig om de meeste delen van die wagen te maken maar we zitten hoe dan ook met relatief lange periode die overbrugt moet worden vooraleer een wagen in massaproduktie kan gaan. Het zal ook een pak poen kosten en veel risico's met zich meebrengen. En bon een "Vlaamse" auto mag in Vlaanderen dan aanslaan (allehoewel met Renault Vilvoorde is duidelijk geworden dat men in België niet "nationalistisch" koopt) in de rest van de wereld is het één van de vele auto's (en dan één zonder distributienetwerk etc etc.)

In Wallonië worden er al "eigen" wagens gebouwd maar dat is verre van massaproduktie.

Wat ge niet aandurft is al verloren op voorhand

roodhaar 7 maart 2009 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4012283)
Als men in Wallonië eigen wagens op de markt kan brengen (hetzij op zeer beperkte) schaal waarom zou men dat in Vlaanderen niet kunnen. De kennis is aanwezig, de productiefaciliteiten zijn aanwezig, de arbeiders zijn aanwezig en er is geld genoeg in Vlaanderen? Ik heb de indruk dat sommigen de Franstaligen graag als eeuwig excuus willen inroepen om problemen niet aan te pakken dat we anno 2009 kunnen aanpakken met de bevoegdheden en middelen waarover we beschikken.



Helaas is Opel geen eigenaar van de gebouwen, en heeft zelfs geen eigendom van de Opel Patenten. Die zijn door GM overgedragen aan de Amerikaanse Staat dacht ik als onderdeel voor een recsue plan.


Het enige wat je dus in Opel antwerpen echt HEBT, is KNOW HOW en de hoge Vlaamse productiviteit. Weet niet of dat voldoende gaat zijn...

Garry 7 maart 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4012296)
Helaas is Opel geen eigenaar van de gebouwen, en heeft zelfs geen eigendom van de Opel Patenten. Die zijn door GM overgedragen aan de Amerikaanse Staat dacht ik als onderdeel voor een recsue plan.


Het enige wat je dus in Opel antwerpen echt HEBT, is KNOW HOW en de hoge Vlaamse productiviteit. Weet niet of dat voldoende gaat zijn...

tuurlijk, en die hoop beton en oudijzer kunnen ze ook niet meenemen he. Waarom dat dan niet zelf benutten. Herstart Minerva en legerjeeps, als de lijn daar voldoende voor geschikt is. Normaal wel want de fabriek is zo gebouwd dat er in tijd van oorlog legervoertuigen op kunnen gebouwd worden en tijd van oorlog is het altijd. Het is altijd wel ergens oorlog, daar zorgt Amerika wel voor. Dat militaire gedoe verkoopt toch en de rest zal wel volgen.

kelt 7 maart 2009 14:34

Sluiting en/of afstoting van Bochum,Eisenach en Antwerpen is slechts één van de scenario's....er zijn er nog andere.In gen enkel scenario ziet het er goed uit voor minstens 3 fabrieken..


De patentportefeuille van de ganse GM-groep,waarvan de meeste ontwikkelingen in Europa gebeurd zijn,wordt vrijwel zeker eigendom van de VS-regering als onderpand voor Amerikaanse overheidssteun aan GM-USA.Dit is de keiharde logica van de verkoop langeleden van Opel en Vauxhall aan het "machtige" GM....Strategische zaken als de portefeuille komen toe aan de eigenaar!


Dit betekent ook dat de "doorstart" van GM-Europe niet zo zeker is,want dan moet deze "onafhankelijke organisatie" het recht verwerven om haar eigen ontwikkelde technologieen en methoden verder te mogen gebruiken...Daartoe moet harde cash op tafel...en veel!


Zelfs voor Duitsland is dit een erg moeilijke puzzel :-(

Garry 7 maart 2009 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4012250)
Omdat als men dat doet men voor elke fabriek in Vlaanderen er ook èèn in de Walen moet zetten.

Ja, de walen zijn baas.

Een rede temeer om eindelijk een streep te zetten onder die overbodig geworden samenwerking tussen Walen en Vlamingen. Even overbodig dan heel die Koninklijke poppenkast. Dat de Walen die ook maar mee pakken, weer een stel parasieten waarvan we dan verlost zijn.

kelt 7 maart 2009 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4012246)
de know-how is er, het geld is er en de wil is er. Waar wacht men nog op?

Omdat de know how er niet is,de wil ook niet en het geld nog minder :roll:


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be