![]() |
Formule 1
Volgens mij kan niemand het bestaan van Formule 1 rechtvaardigen.
-De baas van Formule 1 (Bernie Ecclestone) bezit meer dan 2 miljard Euro. Dat is onrechtmatig verdient. -Formule 1 piloten verdienen ook veel te veel geld. -Formule 1 is erg milieuvervuilend en energieverspillend. Niet alleen de trainingen en wedstrijden, ook het transport van die racewagens. -Formule 1 pistes nemen te veel plaats in, terwijl er schaarste is aan natuur. -Formule 1 maakt veel reclame voor luxedingen, in het bijzonder dodelijke sigaretten. Eigenlijk moeten we zeker Formule 1 afschaffen omdat dat zowat de ergste vorm van luxe denkbaar is. En Ecclostone en vele piloten zijn te hebzuchtig (als je ziet wat Ecclostone heeft: een yacht, een privéjet,...) en zouden hun rijkdom moeten wegschenken. Zoniet zijn ze medeverantwoordelijk armoede, want ze zijn nalatig terwijl ze kunnen handelen. |
auto sport is totaal nutteloos, maarja, voetbal in competitie zoals we dat nu kennen is dat ook
het volk heeft zijn opium nodig ey, anders gaan ze te rap revolten in brussel |
Schaf dan ook maar tennis/wielrennen/atletiek enz af ... bij zo'n inspanningen verbruik je aardig wat zuurstof ... en dat gewoon voor "spelen", niet eens voor "brood".
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nu, als jullie kritiek zouden hebben op de reclame bij die sporten, of de hoge verloningen van die topsporters, dan juich ik dat toe. |
Citaat:
Citaat:
En ik heb nog tegenwerpingen: ja, onze motoren zijn efficienter geworden, maar toch stijgt de CO2 uitstoot van het wegverkeer en toch kunnen we dat gemakkelijk reduceren. Namelijk door lichtere wagens met lager vermogen. Meeste auto's hebben onnodig hoog vermogen om bv. 180 km/u te rijden en snel op te trekken. Dat is voor niets nodig, maarrr... zorgt wel voor extra verbruik. Ik denk dat dit voldoende aantoont dat we formule 1 niet nodig hebben om zuiniger te rijden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
U kent er meer van dan de doorsnee forumgast hier. :thumbsup: PS: Ik ben zeker géén F1 fan. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met excuses voor deze immorele beschuldiging. ;) |
Citaat:
Wat die kerels al dan niet verdienen, raakt mijn koude kleren niet. |
Citaat:
Coekie |
en het povere Wallonie kan dat organiseren ..
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kort samengevat: cafépraat als gevolg van jaloezie op het vermogen van rijders en bazen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welke andere nuancering moet ik nog aanbrengen? |
Citaat:
|
Formule 1 is inderdaad voor een niet-fan gemakkelijk onnozel te noemen, onbegrijpbaar, asociaal, snobberig, arrogant en milieuonvriendelijk.
Maar dan denk ik al vlug bij mezelf: juist door al die punten is het zo beperkt. Zoals al aangehaald is formule 1 een continu vat vol technologieontwikkeling dat zijn positieve invloed heeft op het 1000000000.... x groter en vervuilender normaal verkeer. En dat zijn nu net u en ik, elke dag weer opnieuw. Ik twijfel wat meer over motorcross, rally en parijs-dakar toestanden. |
[quote=Renesse;4034396]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Per slot van rekening is ook dit weer een branche met een handvol gestelde (goed verdienende) lichamen tegenover duizenden als niet miljoenen tewerkstellingen. Ik vermoed dat popsterren, topsportlui, topwetenschappers... in het algemeen door u ook als onethisch worden beschouwd, zonder ook maar eens hun nut, plaats en invloed te bestuderen? |
[quote=monza;4034410]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is het kind met het badwater weggooien. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
In elk geval: als u 2 miljard € nog niet 'veel' vindt... |
Citaat:
U wil aandacht door invloed of invloed door aandacht enz... Twijfel je soms aan het nut van uw handelen / propaganda? Heeft propaganda zin ook als je zelf geen geld zou wegschenken? Heeft wegschenken zin ook als je hier niet en eigenlijk nergens zou propageren? |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
dat zijn de vragen die ik mij stel. Ik vind dat niet zomaar veel nee. Ik zie die sommen vaak passeren op een dag. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
U denkt blijkbaar weer niet na. Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Vergelijk het met geld sparen: je zal vroeg of laat wel genoeg bijeen hebben om dat nieuwe salon te betalen, maar als je binnen 3 maand een hele hoop volk verwacht op je verjaardagsfeest slaag je er plots wel in om elke maand net dat tikkeltje meer opzij te leggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2. De superrijken geven veel hogere bedragen weg. Ex-wereldkampioen F1 Michael Schumacher geeft jaarlijks meer weg dan jij verdient in heel je leven. |
Citaat:
Trouwens, de productie van kleding... moet jij ethisch gezien niet in je blootje rondlopen? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Als die sporten dan allemaal afgeschaft zijn zullen de mensen zich dan maar gaan bezig houden met minder populaire sporten zodat die ook afgeschaft moeten worden tot er uiteindelijk aan geen sport meer gedaan wordt, waardoor we maar allemaal thuis blijven en hopen elektriciteit verbruiken door 24 op 24 naar tv te kijken. Op die manier lijkt het me dus logisch dat het medium tv dan ook maar volledig afgeschaft wordt. U hebt duidelijk goed over uw zaak nagedacht en ik vind ze dan ook waterdicht! Ik zou er mee naar de raad van Europa trekken. Succes gegarandeerd! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U houdt duidelijk niet van F1. Dat is natuurlijk uw goed recht. Maar Miljoenen mensen in de wereld houden er wel van. Dus poten af, capito ? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stel dat alle mensen in de wereld miljarden verdienen, behalve ik maar een klein beetje. Stel dat iedereen behalve ik kei veel consumeert en in luxe baadt. Stel dat die consumptie zero impact heeft op het milieu, dat er dus geen ecologische problemen zijn. Dan heb ik geen probleem met jullie. Maar nu gaat het om ecologische rechtvaardigheid, en dat is in tegenstrijd met overvloedige welvaart voor een deel van bevolking. |
Citaat:
Waarom zou jij daar plots toe in staat zijn en waarom zou jouw standpunt daarin dan een referentie moeten zijn? |
Citaat:
1) oppassen met geld investeren, want niet alle investreingen zijn ethisch verantwoord. 2) de natuur en de armen hebben nu nood aan geld en middelen. Niet morgen, want dan zijn duizenden mensen gestorven en tientallen soorten uitgestorven. 3) de overheid investeert nog in te veel slechte dingen |
Hopelijk wordt Alsonso wereldkampioen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be