Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoofddoekenverbod is antiracistisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121451)

Tijl Uilenspiegel 8 april 2009 12:17

Hoofddoekenverbod is antiracistisch

De raad van State heeft een definitief arrest geveld ivm hoofdoekenverbod. Dit arrest bepaalt dat Hoofddoekenverbod is antiracistisch. Wat gaan Mieke Vogels, Bettina Geyssens hierop antwoorden?

Bron GVA

globalmedia 8 april 2009 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel (Bericht 4052769)
De raad van State heeft een definitief arrest geveld ivm hoofdoekenverbod. Dit arrest bepaalt dat Hoofddoekenverbod is antiracistisch. Wat gaan Mieke Vogels, Bettina Geyssens hierop antwoorden?

Bron GVA

HOERA! het antwoord voor de economische crisis :-D

Zwartengeel 8 april 2009 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052776)
HOERA! het antwoord voor de economische crisis :-D

Weet je wat? Laat ons meteen de voetbalcompetitie en het wielerseizoen ook maar stilleggen. Het is immers crisis en er zijn belangrijker zaken...

globalmedia 8 april 2009 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4052781)
Weet je wat? Laat ons meteen de voetbalcompetitie en het wielerseizoen ook maar stilleggen. Het is immers crisis en er zijn belangrijker zaken...

entertainment mag blijven,het blijft immers goed verkopen tijdens een crisis:-D
zoals ik al zei ;-)

Zwartengeel 8 april 2009 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052786)
entertainment mag blijven,het blijft immers goed verkopen tijdens een crisis:-D
zoals ik al zei ;-)

Nee, je snapt het niet. We moeten alles stopzetten en ons nergens anders meer mee bezighouden. Rechtspraak, maatschappelijke vraagstukken, ethische kwesties, milieu; allemaal dingen waar we geen aandacht meer moeten aan besteden zolang de crisis niet bedwongen is.

circe 8 april 2009 12:38

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...acistisch.aspx

Bon. Eindelijk ontdekt men wie de échte racisten zijn!

Toch raar dat er enkel wat ridicule reacties op kunnen komen hierboven. Beetje schaamrood op de blote billen of zo?

Van welke signatuur was de rechter? Binnenkort wordt die mens waarschijnlijk geroyeerd.

Citaat:

Met deze arresten valt het doek over de hoofddoek. De laconieke motivering van de arresten maakt duidelijk dat ook het Antwerpse hoofddoekenreglement voor ambtenaren antiracistisch is. De Raad van State volgt hiermee overigens slechts de rechtspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg.

globalmedia 8 april 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4052801)
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...acistisch.aspx

Bon. Eindelijk ontdekt men wie de échte racisten zijn!

Toch raar dat er enkel wat ridicule reacties op kunnen komen hierboven. Beetje schaamrood op de blote billen of zo?

Van welke signatuur was de rechter? Binnenkort wordt die mens waarschijnlijk geroyeerd.

ik voorspel dat op deze topic na jou nog meer fanaten gaan volgen die de "ultieme waarheid" gaan verkondigen :-)

rookie 8 april 2009 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052813)
ik voorspel dat op deze topic na jou nog meer fanaten gaan volgen die de "ultieme waarheid" gaan verkondigen :-)

of het licht van de zon ontkennen als het in de weg staat van de multicul ramp :roll:

globalmedia 8 april 2009 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 4052823)
of het licht van de zon ontkennen als het in de weg staat van de multicul ramp :roll:

nummer 2 is al gearriveerd:-)

backfire 8 april 2009 12:50

Citaat:

Bron GVA

Nummer 3 8-)
Kunnen we daaruit opmaken dat het dragen van een hoofddoek nu racistisch is?

circe 8 april 2009 12:55

HOO leuk! we hebben twéé rechtssystemen in Belgique?????

Wat blijft er over van "alle belgen zijn gelijk voor de wet"????

Citaat:

Op het Vlaams ministerie van Onderwijs keek men er ook van op. Maar verontrust is men niet: 'Er is Vlaamse en er is Franstalige rechtspraak bij de Raad van State en dat zijn gescheiden circuits.'
Ook professor Jan De Groof (UA), die tal van wetenschappelijke artikelen hierover publiceerde, is 'verbaasd' door het arrest.

In de hoofddoekendiscussie botsen twee 'rechten': enerzijds de vrijheid van godsdienst en het recht om die overtuiging te uiten, anderzijds de plicht de ander in zijn overtuiging te respecteren en de neutraliteit die sommige instellingen moeten respecteren.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...OU0G&word=MRAX

-------------------------------------------------------------------

Hoezo discriminatie? NIEMAND mag toch een hoofddoek dragen? wie wordt er dan gediscrimineerd? Zij die een witte puntmuts willen dragen?

circe 8 april 2009 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4052829)
Nummer 3 8-)

Als men vers 33.59 volgt, dan is het dragen van een hoofddoek uiteraard racistisch (ik zou het discriminerend noemen, maar tegenwoordig blijkt alles racistisch te zijn...).

Vette Pois(s)on 8 april 2009 13:22

Feitelijk triestig als ge bedenkt hoeveel tijd en energie er al in deze overduidelijke discussie is gekropen om de potitiek correcten maar te plezieren.

Hopelijk stopt het nu - doek is symbool van onderdrukking dat we niet kunnen dulden (godsdienst excuus is misbruikt in de hoogste graad) - dik punt final.

vlijmscherp 8 april 2009 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4052880)
Feitelijk triestig als ge bedenkt hoeveel tijd en energie er al in deze overduidelijke discussie is gekropen om de potitiek correcten maar te plezieren.

Hopelijk stopt het nu - doek is symbool van onderdrukking dat we niet kunnen dulden (godsdienst excuus is misbruikt in de hoogste graad) - dik punt final.

en waar staat dat in dat vonnis???

er staat enkel dat je in bepaalde situaties een hoofddoek moogt verbieden. dik punt final.

Tuurlambert 8 april 2009 13:26

Citaat:

Bron GVA

Alvast een toegeving die voorlopig nog niet wordt gedaan aan de islam. Maar niet getreurd: we hebben nog het ritueel slachten, tegen elke vorm van dierenwelzijn in; het halal-voedsel op onze scholen; de schoolse afwezigheid op moslimfeestdagen; het verdwijnen van het kruis op de mijter van Sinterklaas; het wegwerken van kerststalletjes in officiële gebouwen; de aparte zwemuren voor moslima's in openbare zwembaden; en ga zo maar door...

Vette Pois(s)on 8 april 2009 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4052885)
en waar staat dat in dat vonnis???

er staat enkel dat je in bepaalde situaties een hoofddoek moogt verbieden. dik punt final.

ofwel is het racistisch ofwel is antiracistisch, wat is het nu?

globalmedia 8 april 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4052880)

nog een gratis argument,
een hoofddoek doet het haar verliezen door gebrek aan zuurstof zodat je op langere termijn er als een kankerpatient bijloopt :-D

vlijmscherp 8 april 2009 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4052893)
ofwel is het racistisch ofwel is antiracistisch, wat is het nu?

het verbod is niet racistisch, dat zegt niets over de hoofddoek zelf. echt te moeilijk om dat onderscheid te maken??

Vette Pois(s)on 8 april 2009 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052897)
nog een gratis argument,
een hoofddoek doet het haar verliezen door gebrek aan zuurstof zodat je op langere termijn er als een kankerpatient bijloopt :-D

Iets tegen kankaerpatienten?

globalmedia 8 april 2009 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4052906)
Iets tegen kankaerpatienten?

nee hoor zolang ze het maar niet uitbuiten

Vette Pois(s)on 8 april 2009 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052911)
nee hoor zolang ze het maar niet uitbuiten

Kan u iets verduidelijken aub?

globalmedia 8 april 2009 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4052925)
Kan u iets verduidelijken aub?

zie marie rose morel...
Vind jij het ook niet discriminerend tegenover kankerpatienten die hun verhaal niet kwijt kunnen terwijl marie rose volledig werd uitgelicht in de media

Vette Pois(s)on 8 april 2009 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052939)
zie marie rose morel...
Vind jij het ook niet discriminerend tegenover kankerpatienten die hun verhaal niet kwijt kunnen terwijl marie rose volledig werd uitgelicht in de media

Al es bij stil gestaan of kankerpatienten graag te grabbel wordeen geggoid in de media en niet liever thuis herstellen omringd door hun geliefden?
(en indien zo goed als het mogelijk is hun gewone leven doorzetten)

En met betrekking tot Marie Rose denk ik dat onmogelijk was dat ze haar ziekte liever had verborgen, maar dat zou waarschijnlijk nogal moeilijk zijn geweest.

Dat ze nu een doek draagt, heeft niks of niks te maken met de moslimdoeken, maar omdat ze liever haar hoofd nnu verborgen houdt - een pruik was een andere optie, maar dat is een kwestie van smaak.
Dat ze koos voor die doek zal wel helemaal niet provocerend bedoeld zijn.

Ik ken haar niet en hoef haar ook niet te verdedigen, maar het is toch wel duidelijk dat een doek dragen door een kankerpatient iets totaal anders is dan een moslimdoek.
Altans toch voor mij.

Probeer ook aub dit onderscheid te maken.

Dixie 8 april 2009 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052939)
zie marie rose morel...

nope niets discriminerend aan daar zij zelf kankerpatiente is :cry:

Fieseler 8 april 2009 15:50

Dus: Het is toegestaan om uitingen van discriminatie in openbare gebouwen te verbieden.
Dat we daarbij ook onze kultuureigen symbolen hebben moeten opofferen is pijnlijk maar in het kader van de huidige wetgeving verteerbaar.

Eén van de oikofobiewapens van links is dus ten dele ontmanteld.

Dat er toch nog een paar lefgozers tussen die rechters zitten had ik eigenlijk niet verwacht.
Dat geeft recht op hoop op bijvoorbeeld een pluralistische openbare omroep, veroordeling van boekverbanning, democratie, kortom een uitmesting van de policorrecte augiastal....maar één zwaluw maakt uiteraard de lente niet...

Den Duisteren Duikboot 8 april 2009 17:32

Citaat:

Bron GVA

Ik heb iets anders gelezen in De Standaard: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...word=hoofddoek

Vette Pois(s)on 8 april 2009 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4052905)
het verbod is niet racistisch, dat zegt niets over de hoofddoek zelf. echt te moeilijk om dat onderscheid te maken??

Kan toch niet dat het verbod op de hoofddoek en de hoofddoek zelf twee aparte onderwerpen zijn, laat staan dat er een verband is.

Mahalingam 8 april 2009 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuurlambert (Bericht 4052886)
Alvast een toegeving die voorlopig nog niet wordt gedaan aan de islam. Maar niet getreurd: we hebben nog het ritueel slachten, tegen elke vorm van dierenwelzijn in; het halal-voedsel op onze scholen; de schoolse afwezigheid op moslimfeestdagen; het verdwijnen van het kruis op de mijter van Sinterklaas; het wegwerken van kerststalletjes in officiële gebouwen; de aparte zwemuren voor moslima's in openbare zwembaden; en ga zo maar door...

Ik zou zeggen lees eens Annelies van Hoeiboei. dan kan je vannacht rustig slapen. Er is niks aan de hand. Ik herhaal: er is niks aan de hand.
http://hoeiboei.blogspot.com/2009/04...t-het-uit.html
Citaat:

"Ach, wat maakt het uit?"
"Ik kan nog steeds doen en laten wat ik wil dus waar maakt iedereen zich eigenlijk zo druk om? Geen enkele bezoeker heeft er toch last van als moslima’s in het theater niet naast een man willen zitten of dat er gescheiden loketten voor mannen en vrouwen in één gemeente zijn? Wat maakt het uit dat vrouwen in een boerkini willen zwemmen? Het stoort me niet en anders kunnen ze niet zwemmen. Het is beter dan de sexualisering van de samenleving en 't voorkomt ook nog eens huidkanker want 'onze meisjes' lopen er veels te bloot bij. Belangrijker is dat genitale meisjesverminking nu effectief wordt aangepakt.

"Ik kan m'n hond nog steeds uitlaten hoor, maar je hoeft dat toch niet per se naast een moskee te doen? Kwestie van respect.[...]

"En dat er op de vrijdagmiddagborrel geen alcohol meer wordt geschonken omdat dat nu eenmaal niet integrerend werkt, dat is toch ook niet zo erg? Je kunt overal wel een probleem van maken. Het is eigenlijk wel gezond voor me, dan begin ik wat later te drinken en ik kan daarna toch gewoon met mijn vrienden naar de kroeg gaan? Daar kan ik zo veel drinken als ik wil, dus nee, ik zie het probleem niet.[...]

We moeten niet zo moeilijk doen. Kijk, in de bijbel staan ook een heleboel nare dingen en wij hebben ook de kruistochten gehad. En wat te denken van de katholieke kerk aan het begin van de vorige eeuw? Alsof die zo gezellig was. En het is toch allemaal goed gekomen? Dus ik zou zeggen, steek de hand eerst maar eens in eigen boezem en gun die mensen nog een paar decennia. Je moet juist medelijden met ze hebben en aardig voor ze zijn. Het is onze plicht ze te helpen want eigenlijk zijn ze zielig.[....] ....

globalmedia 9 april 2009 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4053056)
nope niets discriminerend aan daar zij zelf kankerpatiente is :cry:

kankerpatiente?

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...i-scanner.aspx

filosoof 9 april 2009 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 4052829)
Nummer 3 8-)

Ach nee laat maar, 't zou me een ban opleveren..

grimbergen 9 april 2009 07:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tuurlambert (Bericht 4052886)

Zo is het ja. Onze vrije scholen zitten onder de druk van de islam.

Bob 9 april 2009 07:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4052897)
nog een gratis argument,

Er onappetijdelijk bij te lopen zal dan wel één der doelstellingen van de hoofddoekdrager zijn. Daarvoor moet ze haar "haar" nog niet verliezen.

circe 9 april 2009 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4053630)
Er onappetijdelijk bij te lopen zal dan wel één der doelstellingen van de hoofddoekdrager zijn. Daarvoor moet ze haar "haar" nog niet verliezen.

ze verlieze hun haren wegens te weinig zuurstof. Hebben veel roos wegens te weinig zuurstof ook.

Alvas 9 april 2009 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4053209)
Kan toch niet dat het verbod op de hoofddoek en de hoofddoek zelf twee aparte onderwerpen zijn, laat staan dat er een verband is.

Je moet toch weten wat en waarom je het verbied?

Fieseler 9 april 2009 09:48

Het dragen van een hoofddoek is racisme pure sang.
Het is een symbool voor de onderdrukking van de vrouw, een symbool tegen de seculiere staat en bovenal een symbool voor de meest onverdraagzame ideologie op dit ogenblik.
Ben ik tegen dit symbool?
Ja, om bovenvernoemde redenen.

Ik ben dus niet alleen tegen het dragen van die hoofddoek in scholen, maar ook op straat en zelfs in de huiselijke kring omdat discriminatie NERGENS mag worden toegestaan.
Niet alleen onze wetten maar elke vezel van mijn aanvoelen verplicht mij om hiertegen op te treden.

Het zijn de laffe Westerlingen die zomaar toelaten dat hun buren hun vrouwen discrimineren, ons gemeenschapsdenken ondermijnen en onze sociaal weefsel vergiftigen.
En ja...ik heb de geschiedenis niet geschreven maar het is onze Christeo-Judeaanse geschiedenis die ons dit humanisme heeft geschonken.

Hierboven lees ik dat ook wij de kruisvaarten hebben gehad...inderdaad...en ook de inquisitie en nog zovele afschuwelijke dingen...(ook de silam heeft zulk een geschiedenis)welnu: de geschiedenis leert ons deze dingen te haten en er alles aan te doen om zulke uitwassen niet opnieuw te laten gebeuren....

Daardoor ben ik van oordeel dat we die eeuwenlange islamitische kruis(cikkel)vaart eindelijk moeten stoppen...hier en nu...

abou Anis 9 april 2009 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4053710)
ze verlieze hun haren wegens te weinig zuurstof. Hebben veel roos wegens te weinig zuurstof ook.

Neen hoor: http://www.gezondheidsplein.nl/aando.../kaalheid.html

brother paul 9 april 2009 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4052781)

Je kunt toch godverdomme die begroting van de bleiter afschaffen zeker, waarom zou je daar nu nog één frank instoppen. Bouw daar maar een kerncentrale mee die lekker goedkoop electriciteit levert aan 0.1euro/kwh aan iedereen.

Sean 9 april 2009 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler (Bericht 4053755)

Ik ben dus niet alleen tegen het dragen van die hoofddoek in scholen, maar ook op straat en zelfs in de huiselijke kring omdat discriminatie NERGENS mag worden toegestaan.
Niet alleen onze wetten maar elke vezel van mijn aanvoelen verplicht mij om hiertegen op te treden.

Enerzijds ben je van mening dat discriminatie nooit mag toegestaan worden maar anderzijds ga je zelf discrimineren door op straat en thuis een hoofddoekje te verbieden. Eigenlijk ben je net zo inconsequent als de politiek correcte ziel die om godsdienstige redenen een hoofdbedeking in alle omstandigheden wil toelaten maar anderen niet het recht geeft om ook in alle omstandigheden een hoofddeksel naar keuze te dragen.

Mahalingam 9 april 2009 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4053710)

Mijn moeder heeft nog van haar moeder geleerd over heel veel huismiddeltjes voor van alles en nog wat. Dat behoorde vroeger tot de normale kennis van vrouwen want in die tijd waren dokters niet zo succcesvol als tegenwoordig. (geen antibiotica b.v.!)
Toen een gehoofddoekte kennis haar vertelde over het roos-probleem waar de anti-roos sjampo niet tegen helpt, wist mijn moeder het wel: haar met soda wassen.
Sindsdien heeft ze veel status gekregen bij die groep vrouwen als een soort inheems kruidenvrouwtje :-)

Fieseler 10 april 2009 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sean (Bericht 4054059)
Enerzijds ben je van mening dat discriminatie nooit mag toegestaan worden maar anderzijds ga je zelf discrimineren door op straat en thuis een hoofddoekje te verbieden. Eigenlijk ben je net zo inconsequent als de politiek correcte ziel die om godsdienstige redenen een hoofdbedeking in alle omstandigheden wil toelaten maar anderen niet het recht geeft om ook in alle omstandigheden een hoofddeksel naar keuze te dragen.

Als U mijn aanklacht tegen het dragen van een discriminerend symbool als discriminatie bestempelt dan ga ik er mutatis mutandis van uit dat U een hevige tegenstrever bent van de huidige wetgeving die pakweg het dragen van de swastika of andere symbolen van onderdrukking verbiedt maar niet de, objectief te bewijzen, veel dodelijkere hamer en sikkel.
U zal in dat geval in mij een medestander vinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be