Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gevangenen gaan naar Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=122008)

Sidharta 21 april 2009 12:37

Gevangenen gaan naar Nederland

Nu het eindelijk zover is dat criminelen gestraft gaan worden ,is er geen plaats:roll:

Waarom heeft Verhofstadt in de paarse periode geen gevangenissen gebouwd ,met het geld van de verkoop van justitiepaleizen?

Gevangenissen bouwen en van personeel voorzien, zou juist een mooie oplossing kunnen zijn om jobs te creeren.

De schoofzak 21 april 2009 12:50

Dienen tsjeef Deklerk, maar evengoed die aanwezige joernalisten, krijgen niet eens het schaamrood van zoveel zand strooien in de ogen van de mensen door een minister, of zo weinig kritische zin vanwege joernalisten.

Hoe lang zitten ze al te leuteren over gevangenen in de bak te steken van het land van hun oorsprong? Al lang. Hoeveel zijn er al vertrokken ? Weinig.

Het zou natuurlijk een goede zaak zijn, mocht het lukken ... versta me niet verkeerd.

Maar ik zou het pas echt goed vinden, mochten we sommige gevangenen voor een jaar of twee kunnen 'uitbesteden' aan gevangenissen van ontwikkelingslanden: veel goedkoper, en je kreëert werkgelegenheid ter plaatse. Ontwikkelingshulp op de meest effisiënte manier.

JP Coen 21 april 2009 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4069169)
Nu het eindelijk zover is dat criminelen gestraft gaan worden ,is er geen plaats:roll:

Waarom heeft Verhofstadt in de paarse periode geen gevangenissen gebouwd ,met het geld van de verkoop van justitiepaleizen?

Gevangenissen bouwen en van personeel voorzien, zou juist een mooie oplossing kunnen zijn om jobs te creeren.

De banken gaan naar Frankrijk en de gevangenen gaan naar Nederland.
Hier is dus duidelijk sprake van ongelijke behandeling van het Frans en het Nederlands.

solidarnosc 21 april 2009 12:54

In Frankrijk zitten de gevangenissen ook vol.

JP Coen 21 april 2009 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4069191)
In Frankrijk zitten de gevangenissen ook vol.

Hoe komt dat?

Sidharta 21 april 2009 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 4069186)
De banken gaan naar Frankrijk en de gevangenen gaan naar Nederland.
Hier is dus duidelijk sprake van ongelijke behandeling van het Frans en het Nederlands.

Dit is allemaal voorspel voor de splitsing van Belgie.

Sidharta 21 april 2009 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4069184)
Dienen tsjeef Deklerk, maar evengoed die aanwezige joernalisten, krijgen niet eens het schaamrood van zoveel zand strooien in de ogen van de mensen door een minister, of zo weinig kritische zin vanwege joernalisten.

Hoe lang zitten ze al te leuteren over gevangenen in de bak te steken van het land van hun oorsprong? Al lang. Hoeveel zijn er al vertrokken ? Weinig.

Het zou natuurlijk een goede zaak zijn, mocht het lukken ... versta me niet verkeerd.

Maar ik zou het pas echt goed vinden, mochten we sommige gevangenen voor een jaar of twee kunnen 'uitbesteden' aan gevangenissen van ontwikkelingslanden: veel goedkoper, en je kreëert werkgelegenheid ter plaatse. Ontwikkelingshulp op de meest effisiënte manier.

De Afrikaanse landen willen hun landgenoten niet meer terug.
Ze moeten alleen de nationaliteit behouden en geld sturen ,voor de rest moet een ander maar voor ze zorgen.

Adam Smith 21 april 2009 13:02

Momenteel heeft Nederland blijkbaar ruimte over en er kunnen twee vliegen in een klap mee worden geslagen. Nederland verleent Belgie een vriendendienst (het is politiek dus ja er zal wel wat onderhandeld worden, ook logisch gezien men die criminelen ook moet transporteren en wie weet wanneer de Nederlandse cellen weer vol zitten) en het houdt Nederlandse cipiers aan het werk. Overigens is het niet zo dat alle gevangen hiervoor in aanmerking komen; het gaat vooral om (feitelijk) uitgeprocedeerden en men zal ook wel naar de transportrisico's kijken.

Sidharta 21 april 2009 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4069201)
Momenteel heeft Nederland blijkbaar ruimte over en er kunnen twee vliegen in een klap mee worden geslagen. Nederland verleent Belgie een vriendendienst (het is politiek dus ja er zal wel wat onderhandeld worden, ook logisch gezien men die criminelen ook moet transporteren en wie weet wanneer de Nederlandse cellen weer vol zitten) en het houdt Nederlandse cipiers aan het werk. Overigens is het niet zo dat alle gevangen hiervoor in aanmerking komen; het gaat vooral om (feitelijk) uitgeprocedeerden en men zal ook wel naar de transportrisico's kijken.

Belgie heeft geld genoeg van alle gebouwen die onder paars zijn verkocht.
Laten ze gevangenissen bouwen voor dat geld.

Adam Smith 21 april 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4069270)
Belgie heeft geld genoeg van alle gebouwen die onder paars zijn verkocht.
Laten ze gevangenissen bouwen voor dat geld.

U heeft natuurlijk een punt, maar voordat deze gevangenissen gebouwd zijn, is er wel behoefte aan ruimte. Het lijkt me dan ook eerder een soort tijdelijke oplossing.

Mr Kanipoupenie 21 april 2009 14:01

Volgens mij wil Nederland zo het risico van de totale chaos en straffeloosheid in een land dat het leeuwendeel van hun expats herbergt en tevens een grote afzetmarkt is.. En wat zeggen we tegen mijnheer den hollander? DANK U, MIJNHEER HOLLAND!! Ook voor dit lieverdje 1000x dank! Want die van ons laten die graag lopen...:

Sidharta 21 april 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith (Bericht 4069281)
U heeft natuurlijk een punt, maar voordat deze gevangenissen gebouwd zijn, is er wel behoefte aan ruimte. Het lijkt me dan ook eerder een soort tijdelijke oplossing.

Komen ze er nu pas achter dat er geen plaats is?:roll:

JP Coen 21 april 2009 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4069184)

U bedoelt "eigen gevangenen eerst"?:roll:

FDM 21 april 2009 14:15

het lijkt of er voor justici geen geld is
en dan schudden ze opeens 7.000.000.000 e uit hun mouw voor de banken

omaplop 21 april 2009 14:16

Er was ook sprake van gevangenisboten in te zetten. Zijn die niet luxueus genoeg misschien ? Waarom eigenlijk al die luxe, ze kloppen het toch kapot!!!

Savatage 21 april 2009 14:18

1) Doodstraf invoeren voor moordenaars en verkrachters en pedo's
2) Meer gevangenissen bijbouwen met kleinere cellen en (veel) minder luxe als nu het geval is

Adam Smith 21 april 2009 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4069297)
Komen ze er nu pas achter dat er geen plaats is?:roll:

Dat is iets anders; de opsporing kan zijn verbeterd, de straffen hoger (criminaliteit hoger lijkt me sterk) en waarschijnlijk hebben ze wel bewust bezuinigd indertijd. Toch is het nu een feit dat er nu te weinig plaats is; wil de huidige regering dit oplossen dan kan dit tijdelijk daartoe bijdragen. Of het beleid verstandig was in het verleden is een andere discussie.

roodhaar 21 april 2009 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 4069169)

hoe lang duurt het om een goed beveiligde moderne gevangenis te bouwen ???
en laten we zeggen dat we een viertal stuk nodig hebben...

FDM 21 april 2009 15:00

niet geweldadigen de keus geven : in het leger op buitenlandse missie of in den bak

HAMC 21 april 2009 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4069339)
hoe lang duurt het om een goed beveiligde moderne gevangenis te bouwen ???
en laten we zeggen dat we een viertal stuk nodig hebben...

Een viertal stuk? Hahahah!

Maak je er nu met opzet een farce van?

Er zijn zeker 15.000 plaatsen nodig om het bestaande leed enigzins te verzachten en zelfs dat zal niet helpen. Van de tien plaatsen die erbij komen worden er direkt 7 opgevuld met mensen in voorarrest en geinterneerden door de procureurs.

En dat terwijl er vele duizenden veroordeelden staan te wachten waarvoor geen plaats is. En elk jaar komen er zoveel duizenden veroordeelden bij waarvoor geen plaats is door de gevolgde politiek van de procureurs.

roodhaar 21 april 2009 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4069432)

Maak je er nu met opzet een farce van?.

ja, maar de publieke opinie vindt nu eenmaal dat gevangenen nog in grote "luxe" leven....

Citaat:

Er zijn zeker 15.000 plaatsen nodig om het bestaande leed enigzins te verzachten en zelfs dat zal niet helpen. Van de tien plaatsen die erbij komen worden er direkt 7 opgevuld met mensen in voorarrest en geinterneerden door de procureurs.

En dat terwijl er vele duizenden veroordeelden staan te wachten waarvoor geen plaats is. En elk jaar komen er zoveel duizenden veroordeelden bij waarvoor geen plaats is door de gevolgde politiek van de procureurs

wat een groen linkiewinkie discours ! gevangenen moeten niet in een viersterrenhotel he . laat ze maar wat afzien, ze hebben het nog veel te goed... => dat is wat de man in de straat er van vind.

circe 21 april 2009 15:51

Men geraakt toch in de gevangenis omdat men bewust criminele daden heeft uitgevoerd? Toch niet omdat men per ongeluk een griepke heeft opgedaan zeker?

HAMC 21 april 2009 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar (Bericht 4069441)
ja, maar de publieke opinie vindt nu eenmaal dat gevangenen nog in grote "luxe" leven....

Dan zijn het onnozelaars die er niets van weten, de soort die na een week gevangenis zelfmoord pleegt.

Citaat:

wat een groen linkiewinkie discours ! gevangenen moeten niet in een viersterrenhotel he . laat ze maar wat afzien, ze hebben het nog veel te goed... => dat is wat de man in de straat er van vind.

Dan is de man in de straat een onnozelaar die er niets van kent, gefrustreerde zotten om het juister te benoemen.

Een groen linkie winkie discours LOL.

Al die mensen die er niets van kennen en toch allemaal experten zijn. :roll:

Belachelijkaards.

forzaflandria 21 april 2009 15:59

Daar krijgen ze in elk geval de Rode Duivels niet meer aan te zien.

HAMC 21 april 2009 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 4069461)
Men geraakt toch in de gevangenis omdat men bewust criminele daden heeft uitgevoerd? Toch niet omdat men per ongeluk een griepke heeft opgedaan zeker?

Ik zal nog èèn poging wagen, dan geef ik het ook op.

75% van de gevangenen in Belgie zijn niet veroordeeld, het zijn mensen in voorarrest en geinterneerden.

Wat begrijp je daar nu niet aan?

Er zitten zoveel niet veroordeelden in de gevangenissen dat men de veroordeelden naar huis stuurt. Wat begrijp je daar nu niet van?

Het parlement zegt tegen de magistratuur "steek minder mensen in voorarrest" de magistratuur zegt, "wij zijn baas", en ze staken nog meer mensen in voorarrest.

Daar zit het probleem in het gevangeniswezen en daar alleen.

Wat begrijp je daar nu niet van?

De schoofzak 21 april 2009 16:47

Citaat:

...

En dat terwijl er vele duizenden veroordeelden staan te wachten waarvoor geen plaats is. En elk jaar komen er zoveel duizenden veroordeelden bij waarvoor geen plaats is door de gevolgde politiek van de procureurs.

Je komt steeds af met jouw stokpaardje, HAMC, maar ik blijf zeggen dat je je vergist.

Ik lees namelijk te veel, wat zeg ik? Veel te veel lees ik elke dag in de gazet dat meneerke zus of madammeke zo een krimineel feit gepleegd heeft, terwijl hij/zij reeds veroordeeld was voor andere feiten voorheen.
En ik lees heeeeel weinig, maar dan echt heeeeeel weinig dat iemand in voorhechtenis genomen wordt, en dat achteraf blijkt dat het een vergissing betrof.

Nondedju, d'r worden er niet genoeg in voorhechtenis genomen.

HAMC 21 april 2009 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4069543)
Je komt steeds af met jouw stokpaardje, HAMC, maar ik blijf zeggen dat je je vergist.

Ik lees namelijk te veel, wat zeg ik? Veel te veel lees ik elke dag in de gazet dat meneerke zus of madammeke zo een krimineel feit gepleegd heeft, terwijl hij/zij reeds veroordeeld was voor andere feiten voorheen.
En ik lees heeeeel weinig, maar dan echt heeeeeel weinig dat iemand in voorhechtenis genomen wordt, en dat achteraf blijkt dat het een vergissing betrof.

Ja, kijk, als je nu denkt dat het feit dat iemand veroordeeld is garandeerd dat hij levenslang geen nieuwe feiten meer kan plegen, denk dat dan maar.

Voor mij niet gelaten. Nog meer mensen in voorarrest? Goed, dat betekent alleen maar dat wanneer ik - ja, ik ben een gangster, veroordeeld word ik naar huis mag.

Dat komt blijkbaar u goed uit en mij ook.

HAMC 21 april 2009 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4069543)

De procureurs zeggen dat zo'n 35% wordt vrijgesproken, heb je enig idee over hoeveel mensen dat dan gaat? Die jaren en soms langer in de gevangenis zitten en dan vrijgesproken worden?

Ik hoop dat het eens met u gebeurt.

Savatage 21 april 2009 17:06

Citaat:

Maak je er nu met opzet een farce van?

Er zijn zeker 15.000 plaatsen nodig om het bestaande leed enigzins te verzachten en zelfs dat zal niet helpen.

Welk bestaand leed? Dat ze naar een andere kamer moeten gaan om zich te wassen of dat hun gratis internetverbinding niet snel genoeg bolt?

Maak gewoon cellen zoals in de middeleeuwen van laat ons zeggen 3 op 3, tralies ervoor en elke dag een oud brood + wat water. 1x week 10 of 15 minuten vrije tijd ofzo.

Probleem opgelost :-)

Hertog van Gelre 21 april 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4069560)
ja, ik ben een gangster

Hmm, u was toch slechts lid van een motorclub?

Savatage 21 april 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4069570)
De procureurs zeggen dat zo'n 35% wordt vrijgesproken, heb je enig idee over hoeveel mensen dat dan gaat? Die jaren en soms langer in de gevangenis zitten en dan vrijgesproken worden?

Deze week staat er in de Humo nog een interview met 2 gasten die 28 jaar cel hadden gekregen (wegens moord + nog een aantal misdaden) en beide na amper 9 jaar terug op vrije voeten waren.

Citaat:

Ik hoop dat het eens met u gebeurt.
Ja kijk, dat is dus gemakkelijk om zomaar op te werpen in een discussie. Niemand komt zomaar plotsklaps in de bak terecht en al zeker niet in een land met zo'n soft justitiestelsel als het onze.

HAMC 21 april 2009 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4069572)
Welk bestaand leed? Dat ze naar een andere kamer moeten gaan om zich te wassen of dat hun gratis internetverbinding niet snel genoeg bolt?

Maak gewoon cellen zoals in de middeleeuwen van laat ons zeggen 3 op 3, tralies ervoor en elke dag een oud brood + wat water. 1x week 10 of 15 minuten vrije tijd ofzo.

Probleem opgelost :-)

Graaf een diepe put en gooi iedereen erin.

Gooi iedereen erin bij de geboorte, probleem nog beter opgelost.

Prachtig toch dit simplisme.

Savatage 21 april 2009 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4069578)
Graaf een diepe put en gooi iedereen erin.

Gooi iedereen erin bij de geboorte, probleem nog beter opgelost.

Prachtig toch dit simplisme.

Het gaat hier over criminelen die door een rechtbank veroordeeld worden tot een celstraf, dus enkel mensen die er haast om gevraagd hebben. Niet zomaar iedereen.

HAMC 21 april 2009 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4069576)
Deze week staat er in de Humo nog een interview met 2 gasten die 28 jaar cel hadden gekregen (wegens moord + nog een aantal misdaden) en beide na amper 9 jaar terug op vrije voeten waren.

Ja kijk, dat is dus gemakkelijk om zomaar op te werpen in een discussie. Niemand komt zomaar plotsklaps in de bak terecht en al zeker niet in een land met zo'n soft justitiestelsel als het onze.

Het is net dit wat me doet denken dat u niets, maar ook maar niets kent van het Belgische systeem.

U luistert totaal niet naar wat ik zeg, 50% van de gevangenen overkomt juist dat.

Hertog van Gelre 21 april 2009 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4069581)
Het gaat hier over criminelen die door een rechtbank veroordeeld worden tot een celstraf, dus enkel mensen die er haast om gevraagd hebben. Niet zomaar iedereen.

Raar toch dat de 'gangster' in dit soort zaken steeds gelijk heeft. Het gaat om mensen in voorarrest. Die zijn nog niet veroordeeld.

Savatage 21 april 2009 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 4069584)
Het is net dit wat me doet denken dat u niets, maar ook maar niets kent van het Belgische systeem.

Volg de actualiteit eens en je ziet telkens criminelen die binnen een mum van tijd vrijkomen, moordenaars die 1/3 uitzitten van wat ze gekregen hebben, minderjarigen die zonder boe of ba worden vrijgelaten, Mark Dutroux die rustig op internet zit te surfen in zijn privé cel, ...

Citaat:

U luistert totaal niet naar wat ik zeg, 50% van de gevangenen overkomt juist dat.
50% van de gevangenen komt dus zomaar plotsklaps zonder aanleiding in de cel terecht?

Savatage 21 april 2009 17:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4069585)
Raar toch dat de 'gangster' in dit soort zaken steeds gelijk heeft. Het gaat om mensen in voorarrest. Die zijn nog niet veroordeeld.

Die worden dan ook niet allemaal opgesloten.

HAMC 21 april 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4069600)
Die worden dan ook niet allemaal opgesloten.

Mensen in voorarrest zitten niet opgesloten? :roll:

Maak je ernu speciaal een farce van?

Pericles 21 april 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4069596)
Volg de actualiteit eens en je ziet telkens criminelen die binnen een mum van tijd vrijkomen, moordenaars die 1/3 uitzitten van wat ze gekregen hebben, minderjarigen die zonder boe of ba worden vrijgelaten, Mark Dutroux die rustig op internet zit te surfen in zijn privé cel, ...

50% van de gevangenen komt dus zomaar plotsklaps zonder aanleiding in de cel terecht?

Pas op Savatage, ik ken persoonlijk mensen die één maand in de cel hebben gezeten omdat ze toevallig onder hetzelfde dak van hun zoon woonden, die wel criminele feiten had gepleegd. Het loutere feit dat ze onder hetzelfde dak woonden maakte hen verdacht van mededaderschap( volgens het gerecht moesten ze wel op de hoogte zijn), waar achteraf niets van waar bleek te zijn. Mij dunkt komt het regelmatig voor dat mensen inderdaad onschuldig in de cel zitten. Een andere vraag is: is dit te vermijden ?

HAMC 21 april 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4069596)
Volg de actualiteit eens en je ziet telkens criminelen die binnen een mum van tijd vrijkomen,

Omdat er geen plaats is in de gevangenis omdat de gevangenis volzit met geinterneerden en mensen in voorarrest. Wat begrijp je daar nu niet aan?

Citaat:

moordenaars die 1/3 uitzitten van wat ze gekregen hebben,
Dat is simpel, verander de wet.

Citaat:

minderjarigen die zonder boe of ba worden vrijgelaten,

Dat is beter dan ze zonder boe of ba op te sluiten.

Citaat:

Mark Dutroux die rustig op internet zit te surfen in zijn privé cel, ...
Lollerskates. Gevangeniscellen met internetaansluiting...

U kan men toch werkelijk alles wijsmaken.

Citaat:

Volgens de procureurs wordt daar zo'n 35% van vrijgesproken, zegt u nu dat die mensen in de gevangenis horen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be