Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Niet alle VS-soldaten zijn inhumane klootzakken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=123040)

ministe van agitatie 11 mei 2009 17:28

Niet alle VS-soldaten zijn inhumane klootzakken

Citaat:

Bij een dolle schietpartij op een militaire basis in Bagdad heeft een Amerikaanse soldaat vijf collega's doodgeschoten en drie andere verwond. De dader werd na de laffe aanval aangehouden. Dat heeft het ministerie van Defensie bekendgemaakt. De schietpartij vond plaats omstreeks 13 uur onze tijd in het kamp Liberty in de Iraakse hoofdstad. Liberty, dat dicht bij de internationale luchthaven van Bagdad ligt, is de grootste Amerikaanse basis in Irak. (afp/gb/dea)
Waarom men dat afschildert als een "laffe aanval", is me niet duidelijk. Ik ken de details niet dus is het moeilijk te beoordelen in hoeverre hij zijn collega's bijvoorbeeld in de rug heeft geschoten of 's nachts terwijl ze sliepen. Dat zou idd laf zijn.

bronnetje

Andro 11 mei 2009 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099689)
Waarom men dat afschildert als een "laffe aanval", is me niet duidelijk. Ik ken de details niet dus is het moeilijk te beoordelen in hoeverre hij zijn collega's bijvoorbeeld in de rug heeft geschoten of 's nachts terwijl ze sliepen. Dat zou idd laf zijn.

bronnetje

Mooi, wachten is de boodchap!

ministe van agitatie 11 mei 2009 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andro (Bericht 4099705)
Mooi, wachten is de boodchap!

Noch op Amerikaanse noch op Britse websites lees ik iets ivm 'laf'. Het lijkt me overigens niet de taak van een krant om dat te beoordelen, tenzij in de sectie 'commentaar en duiding'.

Johnny Blaze 11 mei 2009 17:47

Dit is het eerste beeld dat in mn kop opkomt.

longhorn 11 mei 2009 18:06

Wat bedoel je met de titel van deze topic? Dat de schutter een moreel hoogstaand iemand is?

ministe van agitatie 11 mei 2009 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4099760)
Wat bedoel je met de titel van deze topic? Dat de schutter een moreel hoogstaand iemand is?

Hij deed me denken aan Hasan Akbar.

longhorn 11 mei 2009 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099782)
Hij deed me denken aan Hasan Akbar.

Ja. Beiden zijn humane niet-klootzakken? Het verwondert me niet dat er nu en dan een soldaat de druk niet meer aankan en snapped. Jammer dat het zo moet gebeuren en hij gewoon zichzelf niet een kogel door het hoofd jaagt.

ministe van agitatie 11 mei 2009 18:25

Och, als hij andere soldaten ervan weerhoudt wat onschuldige burgers af te maken, kunnen we er alleen maar voorstander van zijn, toch?

longhorn 11 mei 2009 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099798)
Och, als hij andere soldaten ervan weerhoudt wat onschuldige burgers af te maken, kunnen we er alleen maar voorstander van zijn, toch?

Eens die soldaten weg zijn, zult ge pas zien hoeveel onschuldige burgers er zullen afgemaakt worden. Ik hoop uiteraard van niet maar een burgeroorlog lijkt me nog altijd heel mogelijk in Irak.

Flanelcondoom 11 mei 2009 18:45

Een soldaat draagt nooit schuld.

Dat sommige zelfverklaarde vrijheidsstrijders de schuld geven aan de soldaat...

kelt 11 mei 2009 21:08

De krijgsraad zal hem vermoedelijk ter dood veroordelen.... :?

Verder lijkt het mij dat er in die Amerikaanse basis heel losjes omgesprongen wordt met wapens en munitie...Ik herinner mij dat in het Belgisch Leger er wel wapens in de kamer konden zijn maar GEEN(lees: NUL) munitie,en dat werd streng en om de haverklap nagezien(inspectie kasten,strakke boekhouding uitgedeelde en verbruikte munitie..).

longhorn 11 mei 2009 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4100114)

Verder lijkt het mij dat er in die Amerikaanse basis heel losjes omgesprongen wordt met wapens en munitie...Ik herinner mij dat in het Belgisch Leger er wel wapens in de kamer konden zijn maar GEEN(lees: NUL) munitie,en dat werd streng en om de haverklap nagezien(inspectie kasten,strakke boekhouding uitgedeelde en verbruikte munitie..).

Wat ik helemaal niet begrijp, is dat de schietpartij plaatsvond in een 'stress-clinic'. Een soldaat die met zodanige stress te maken heeft dat ie in therapie moet, neem je toch beter zijn wapen af? Helaas moeten dergelijke rampen gebeuren vooraleer men het doorheeft.

barfo 12 mei 2009 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4100255)
Wat ik helemaal niet begrijp, is dat de schietpartij plaatsvond in een 'stress-clinic'. Een soldaat die met zodanige stress te maken heeft dat ie in therapie moet, neem je toch beter zijn wapen af? Helaas moeten dergelijke rampen gebeuren vooraleer men het doorheeft.

hij was net uit die kliniek "ontslagen" dus "genezen"

Raccoon 12 mei 2009 09:06

Citaat:

Dat is zo, maar in Irak zit je niet meer in je kamer. Het is een oorlogszone (ondanks de officiële beëindiging van de oorlog) en dat betekent dat je je wapen ten allen tijde bij je hebt, klaar om te vuren.

Vendetta 12 mei 2009 13:12

@ ministeR van agitatie

Citaat:

Niet alle VS-soldaten zijn inhumane klootzakken

Citaat:

Waarom men dat afschildert als een "laffe aanval", is me niet duidelijk.

Ooit nam ik uw posts op dit forum serieus, het kan soms verkeren...

Vendetta

ministe van agitatie 12 mei 2009 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta (Bericht 4100985)
Ooit nam ik uw posts op dit forum serieus, het kan soms verkeren...

Hoe erg ...

Flanelcondoom 12 mei 2009 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4101142)
Hoe erg ...

Je afreageren op soldaten...

Je bent geen echte linkse. Al je zogenaamde verdiensten zeggen niks. Een roeper ben je.

ministe van agitatie 12 mei 2009 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 4101146)
Je afreageren op soldaten...

Je bent geen echte linkse. Al je zogenaamde verdiensten zeggen niks. Een roeper ben je.

Goed dat er toch iemand bepaalt wie een échte linkse is en wie niet. Daar zaten we allemaal op te wachten.

ministe van agitatie 12 mei 2009 16:52

Citaat:

Sgt Russell (de vermoedelijke dader) was "probably" on his third tour of duty in Iraq, but was due to return home soon, officials said.

An inquiry is under way into whether there are sufficient mental health facilities in Iraq for troops.

Almost one in five US soldiers deployed in Iraq suffer from Post-Traumatic Stress Disorder, according to the US military's Battlemind website.

Derk de Tweede 16 mei 2009 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4099811)
Eens die soldaten weg zijn, zult ge pas zien hoeveel onschuldige burgers er zullen afgemaakt worden. Ik hoop uiteraard van niet maar een burgeroorlog lijkt me nog altijd heel mogelijk in Irak.

Is die niet al een paar jaar aan de gang ?
Maar ik denk wel dat die oorlog zal verergeren als de VS zich te snel terugtrekt uit Irak.

Kallikles 16 mei 2009 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 4108000)
Is die niet al een paar jaar aan de gang ?
Maar ik denk wel dat die oorlog zal verergeren als de VS zich te snel terugtrekt uit Irak.

Bij sommigen is "ik denk" een eufemisme voor "ik weet er niets van, en lul er dus maar op los".

KaliYuga 16 mei 2009 23:04

Wel, niemand kan écht voorspellen wat er gaat gebeuren.

Trouwens, ze gaan niet compleet terugtrekken, dus geen zorgen. Ze zitten nog steeds in Duitsland ook om een voorbeeld te noemen.
Er zullen nog voor een onbepaalde tijd ginds basissen zijn waar de VSA om totaal niet-imperialistische redenen de nodige mankracht zal stationeren.

illwill 20 mei 2009 10:57

Citaat:

bronnetje

Als je wil insinueren met je titel dat je vind dat het wel zo is...mij goed, maar dan zijn ook alle allochtonen criminelen. Akkoord?

illwill 20 mei 2009 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4099798)

Ah, dus ook alle soldaten maken onschuldige burgers af.
Goed bezig kerel! :roll:

illwill 20 mei 2009 11:00

Citaat:

Waar de Belgen zitten is er ook bijna geen dreiging. Groot verschil.
Maar idd, als er maar genoeg papierwerk aan verbonden is is het goed voor de Belgische politiek.

illwill 20 mei 2009 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4101197)
Goed dat er toch iemand bepaalt wie een échte linkse is en wie niet. Daar zaten we allemaal op te wachten.

En maar goed dat iemand "jij" bepaald dat alle VS soldaten onschuldige mensen afmaken en inhumane klootzakken zijn e.

ministe van agitatie 22 mei 2009 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4112859)
En maar goed dat iemand "jij" bepaald dat alle VS soldaten onschuldige mensen afmaken en inhumane klootzakken zijn e.

Dan heb je de titel van het topic slecht gelezen of niet begrepen. As usual...

Savatage 22 mei 2009 01:50

Citaat:

bronnetje

Euhm, waar zie jij ergens "laffe aanval" staan? Als ik op jouw link klik:

Citaat:

Een Amerikaanse soldaat heeft vandaag vijf collega's doodgeschoten op de basis Camp Liberty in Bagdad. Dat heeft het Amerikaans ministerie van Defensie bekendgemaakt. De dader werd opgesloten.

Bij de schietpartij vielen vijf doden en drie gewonden. Een soldaat opende het vuur in de afdeling waar militairen met psychologische problemen worden behandeld. De dader had net de stresskliniek verlaten.

"Bijzonder tragisch"
Bryan Whitman, woordvoerder van het Witte Huis, noemde het incident "bijzonder tragisch" en kondigde aan dat er een onderzoek zou worden geopend. Het gaat om de zwaarste klap voor het Amerikaans leger in Irak sinds op 10 april vijf soldaten omkwamen bij de ontploffing van een autobom in Mosoel.

Camp Liberty is de grootste Amerikaanse basis in Irak en ligt op een tiental kilometer van de hoofdstad, nabij de internationale luchthaven. (belga/mvdb)

illwill 22 mei 2009 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4116329)
Dan heb je de titel van het topic slecht gelezen of niet begrepen. As usual...

Titel heeft niets met jou woorden te maken waar ik op reageer.
Persoonlijk worden indien je niets beters weet...as usual.

kelt 22 mei 2009 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4112856)
Waar de Belgen zitten is er ook bijna geen dreiging. Groot verschil.
Maar idd, als er maar genoeg papierwerk aan verbonden is is het goed voor de Belgische politiek.

Dat "papierwerk" was 1 (één) bladzijde per dag in het logboek van de officier van wacht herinner ik me nog,soldaat milicien kelt vormde daar met zijn patroontjes "uitgegeven" en "ingegeven" 1 (één) lijntje in.... ;-)

Voor zover ik kan nagaan wordt er niet gevochten binnenin de Amerikaanse Compounds,en blijf dus bij mijn stelling dat het hebben van munitie in de slaapvertrekken geheel nutteloos is...

ministe van agitatie 22 mei 2009 17:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4116330)
Euhm, waar zie jij ergens "laffe aanval" staan? Als ik op jouw link klik:

Interessant. Dan heeft men het artikel aangepast. Da's de eerste keer dat ik zoiets opmerk.

illwill 22 mei 2009 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4117062)
Dat "papierwerk" was 1 (één) bladzijde per dag in het logboek van de officier van wacht herinner ik me nog,soldaat milicien kelt vormde daar met zijn patroontjes "uitgegeven" en "ingegeven" 1 (één) lijntje in.... ;-)

Voor zover ik kan nagaan wordt er niet gevochten binnenin de Amerikaanse Compounds,en blijf dus bij mijn stelling dat het hebben van munitie in de slaapvertrekken geheel nutteloos is...

Als je militairen naargebieden brengt waar munitie overbodig is dan is het zowiezo nutteloos om er militairen naartoe te sturen.

Erwinvds 22 mei 2009 22:45

Wat ik eens graag zou weten. Hoeveel militairen zitten er hier eigenlijk op het forum?
Ik bedoel dus militairen die vandaag de dag nog steeds militair zijn en er reeds de nodige zendingen erop zitten hebben.
Misschien kunnen die eens een reaktie plaatsen.

Och ja nog iets. Er zitten meer Belgische militairen op de niet zo veilige plaatsen dan je denkt zulle.
Alleen worden die niet door het Belgische leger as such uitgestuurd.
NATO bv. Kaboel is niet de enigste plaats waar je Belgen vindt. Alleen worden die niet vermeld in de Belgische statistieken.
En onze special troops hebben ondertussen een heel behoorlijke reputatie opgebouwd.
Och ja, nog iets. De tijd van de miliciens is over zulle. In oorlogs gebied heb je je wapen steeds bij je. En ook je munitie.
Of slaan jullie ook nagels in de muur met een hamer zonder kop?

kelt 23 mei 2009 08:43

ach...we dwaalden al af naar de aktiviteiten van Belgische troepen terwijl het hier eigenlijk om een accident in een Amerikaanse Compund ging ....mea culpa...

Misschien is het "oplossen van problmemen met vuurwapens" iets typisch Amerikaans,tenslotte zit het er daar ook in de burgermaatschappij diep in dat een vuurwapen een "oplossing" zou bieden...

illwill 23 mei 2009 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4118567)
ach...we dwaalden al af naar de aktiviteiten van Belgische troepen terwijl het hier eigenlijk om een accident in een Amerikaanse Compund ging ....mea culpa...

Misschien is het "oplossen van problmemen met vuurwapens" iets typisch Amerikaans,tenslotte zit het er daar ook in de burgermaatschappij diep in dat een vuurwapen een "oplossing" zou bieden...

Ligt aan het probleem waarin je je bevind natuurlijk. Als je de hele dag binnen wat zit te kaarten of te poetsen is een vuurwapen idd niet echt de beste oplossing om het voor mekaar te krijgen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be