Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Gelachen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12362)

Karl 21 april 2004 21:17

Wie heeft er gelachen bij de afgang van het VB? :wink:

Weisse Wolf 21 april 2004 21:22

Nee, enkel bij het lezen van deze topic. 8)

Guderian 21 april 2004 21:22

Ik heb al gelachen én er op gedronken ja, maar niet zozeer op een "afgang van het VB", wel op het feit dat opnieuw duizenden Vlamingen genoeg hebben van het systeem en het parlementarisme. :wink:

(En wat het VB zelf betreft, ik ben er redelijk zeker van dat ze door die veroordeling stemmen zullen bijwinnen)

Karl 21 april 2004 21:24

Citaat:

Ik heb al gelachen én er op gedronken ja, maar niet zozeer op een "afgang van het VB", wel op het feit dat opnieuw duizenden Vlamingen genoeg hebben van het systeem en het parlementarisme
dat antiparlementarisme is dat ook een partijstandpunt 8) :wink: ?
Guderian, gij gaat toch een eigen partij stichten he?
Naam? :wink:

Marco 21 april 2004 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Nee, enkel bij het lezen van deze topic. 8)

Dat is ne 'n goeie :D :lol: :splat:

Guderian 21 april 2004 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karl
dat antiparlementarisme is dat ook een partijstandpunt 8) :wink: ?

8O Ik spreek niet in naam van het VB, ik verkondig mijn eigen mening.

Citaat:

Naam? :wink:
Neen, partijpolitiek is niet aan mij besteed. Het enige wat ik nog doe is gaan stemmen.

The Paulus Experience 21 april 2004 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Neen, partijpolitiek is niet aan mij besteed. Het enige wat ik nog doe is gaan stemmen.

Citaat:

Woonplaats: In toekomst: Wetstraat 16, 1000 Brussel. (Momenteel nog bezet door een liberale kraker!)
:o en dit dan? :(

CONTRA 21 april 2004 21:35

De kwaliteit van dit forum daalt zienderogen :cry: zeker met de linkse rakkers

Guderian 21 april 2004 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guderian

Citaat:

Woonplaats: In toekomst: Wetstraat 16, 1000 Brussel. (Momenteel nog bezet door een liberale kraker!)
:o en dit dan? :(

Welja, wat is er van? :roll:

Distel 21 april 2004 21:44

De enige afgang die ik vandaag gezien heb is die van de Belgische "democratische" partijen, die blijkbaar een rechtszaak nodig hebben om te doen wat ze in het debat niet konden. Op 13 juni volgt de rekening.

Karl 21 april 2004 21:44

Citaat:

Quote:

Naam?

tough break :wink:

Spolpoel 21 april 2004 21:44

Citaat:

Ik heb vooral gelachen met de commentaar van Steve Stevaert. Aan het karig en uitgemeten commentaartje van God te horen, vermoed ik dat het vonnis Steve enkele darmklachten bezorgen, de 'afgang' zoals ook wel eens gezegd wordt. :lol:
'T moet zijn dat het vonnis een acute opflakkering van verkiezingskoorts veroorzaakte bij Steve. En zoals we weten, weet Steve wat goed voor de mensen is. Steve weet dan ook hoe de mensen over dit vonnis denken. Hij zal dus heel karig met commentaar blijven omspringen.

Marco 21 april 2004 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De enige afgang die ik vandaag gezien heb is die van de Belgische "democratische" partijen, die blijkbaar een rechtszaak nodig hebben om te doen wat ze in het debat niet konden. Op 13 juni volgt de rekening.

Welk debat? Toch niet die slogan-taal van het VB zeker!

Distel 21 april 2004 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marco
Citaat:

En het dan nog niet kunnen halen. Erg toch he?

Dilbert 21 april 2004 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Citaat:

Ik heb vooral gelachen met de commentaar van Steve Stevaert. Aan het karig en uitgemeten commentaartje van God te horen, vermoed ik dat het vonnis Steve enkele darmklachten bezorgen, de 'afgang' zoals ook wel eens gezegd wordt. :lol:
'T moet zijn dat het vonnis een acute opflakkering van verkiezingskoorts veroorzaakte bij Steve. En zoals we weten, weet Steve wat goed voor de mensen is. Steve weet dan ook hoe de mensen over dit vonnis denken. Hij zal dus heel karig met commentaar blijven omspringen.

Voor Steve is deze uitspraak een zegen. Alle mogelijke coalities met het VB zijn nu immers uitgesloten, hetgeen zekerheid geeft over de SPA regeringsdeelname. Het regime houdt zichzelf in stand dus.

Marco 21 april 2004 21:53

Citaat:

Citaat:

Een debat is in twee richtingen, slogans niet, lief Disteltje. :D

Distel 21 april 2004 21:56

Citaat:

Citaat:

Een debat is in twee richtingen, slogans niet, lief Disteltje. :D

Slogans kunnen evengoed in twee richtingen gegooid worden. Het Blok heeft daar geen exclusiviteit op.

Marco 21 april 2004 21:59

Citaat:

Slogans kunnen evengoed in twee richtingen gegooid worden. Het Blok heeft daar geen exclusiviteit op.

Inderdaad, het is eerder een monopolie. Eigen slogan eerst.

Distel 21 april 2004 22:02

Citaat:

Citaat:

Probeer eerst misschien eens Eigen Woordenboek Eerst.

Marco 21 april 2004 22:05

Citaat:

Citaat:

Zoek alvast volgend woord eens op: sarcasme.

Distel 21 april 2004 22:09

Citaat:

Citaat:

Zoek alvast volgend woord eens op: sarcasme.

"Inderdaad, het is eerder een monopolie." valt niet onder "sarcasme". Het valt eerder onder "sprookje".

Sam 21 april 2004 22:12

Citaat:

Ow je bent nog niet volledig

een rechtzaak nodig hebben met POLITIEKE rechters... want naar het schijnt heeft die rechter nu recht op een beter postje ?

Marco 21 april 2004 22:18

Citaat:

"sprookje".

Even ernstig. De zeldzame keren dat het VB aan bod komt op TV, merk ik weinig inhoudelijk debat en vervallen de VB-ers in slogans. Dat gaat er lekker in en de mensen stellen zich daar weinig vragen bij. Het is pakkend maar ook verpakte lucht.

Ik vraag mij als het VB aan de macht komt (en dat zal wel eens gebeuren) welke de echte inhoud is van hun programma.

Het standpunt over de buitenlanders kennen we allemaal. Hoe denkt het VB over belastingen, ziekenzorg, de sociale zekerheid, … Hoe lost zij de staatsschuld en de slechte concurrentiepositie op? Gaat zij dit oplossen met 10.000 migranten terug te sturen?

Knuppel 21 april 2004 22:19

Citaat:

Het regime houdt zichzelf in stand
Geen enkel regime heeft zichzelf al eeuwig in stand kunnen houden.
En naargelang 'regimes' meer in verdrukking komen gaan ze harder uit de bocht.

Distel 21 april 2004 22:20

Citaat:

Citaat:

"sprookje".

Even ernstig. De zeldzame keren dat het VB aan bod komt op TV, merk ik weinig inhoudelijk debat en vervallen de VB-ers in slogans. Dat gaat er lekker in en de mensen stellen zich daar weinig vragen bij. Het is pakkend maar ook verpakte lucht.

Ik vraag mij als het VB aan de macht komt (en dat zal wel eens gebeuren) welke de echte inhoud is van hun programma.

Het standpunt over de buitenlanders kennen we allemaal. Hoe denkt het VB over belastingen, ziekenzorg, de sociale zekerheid, ? Hoe lost zij de staatsschuld en de slechte concurrentiepositie op? Gaat zij dit oplossen met 10.000 migranten terug te sturen?

Ik beweer helemaal niet dat het Blok geen gebruik maakt van slogans. Maar de andere partijen doen evengoed hun best op dat gebied, al trachten zij het vaak wat meer te verpakken als "serieuze" praat.

Sam 21 april 2004 22:22

Citaat:

Citaat:

Het standpunt over de buitenlanders kennen we allemaal. Hoe denkt het VB over belastingen, ziekenzorg, de sociale zekerheid, ? Hoe lost zij de staatsschuld en de slechte concurrentiepositie op? Gaat zij dit oplossen met 10.000 migranten terug te sturen?

Ik beweer helemaal niet dat het Blok geen gebruik maakt van slogans. Maar de andere partijen doen evengoed hun best op dat gebied, al trachten zij het vaak wat meer te verpakken als "serieuze" praat.

ow of op de manier van Robert Steavaert. Zo zie ik mensen reclame op TV maken voor waspoeders.

Knuppel 21 april 2004 22:22

Citaat:

Citaat:

"sprookje".

Het standpunt over de buitenlanders kennen we allemaal. Hoe denkt het VB over belastingen, ziekenzorg, de sociale zekerheid, … Hoe lost zij de staatsschuld en de slechte concurrentiepositie op? Gaat zij dit oplossen met 10.000 migranten terug te sturen?

Je hebt gelijk. Paars heeft bewezen veel bekwamer te zijn op alle vlakken.

Marco 21 april 2004 22:27

Citaat:

Als het VB meer inhoudelijk zou debatteren of zou verpakken als “serieuze” praat, dan zou ze als partij meer kans maken om te regeren. Hoe kan iemand op een partij stemmen zonder te weten wat de standpunten zijn zoals ik die aanhaalde? Die slogantaal lokt gemakkelijke stemmen maar isoleert ook. Is dat de juiste strategie om een doel te bereiken?

Karl 21 april 2004 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Het regime houdt zichzelf in stand

Knuppel,
België is een democratie. Een democratie gaat niét akkoord met deze walgelijkheden:

Distel 21 april 2004 22:32

Citaat:

Citaat:

Als het VB meer inhoudelijk zou debatteren of zou verpakken als ?serieuze? praat, dan zou ze als partij meer kans maken om te regeren. Hoe kan iemand op een partij stemmen zonder te weten wat de standpunten zijn zoals ik die aanhaalde? Die slogantaal lokt gemakkelijke stemmen maar isoleert ook. Is dat de juiste strategie om een doel te bereiken?

Het labeltje "racisten" is veel te interessant als excuus om het Blok van regeringsdeelname te houden. Het cordon draait om behoud van macht, niet om racisme. Zelfs met de meest intellectuele praat komt het Blok niet in de regering. Tot die situatie gewoonweg niet meer houdbaar is natuurlijk...

Knuppel 21 april 2004 22:32

Citaat:

Citaat:

Als het VB meer inhoudelijk zou debatteren of zou verpakken als “serieuze” praat, dan zou ze als partij meer kans maken om te regeren. Hoe kan iemand op een partij stemmen zonder te weten wat de standpunten zijn zoals ik die aanhaalde? Die slogantaal lokt gemakkelijke stemmen maar isoleert ook. Is dat de juiste strategie om een doel te bereiken?

Tja, daarvoor moet eender welke partij wel de mogelijkheid en de tijd krijgen om het uit te kunnen leggen.

Distel 21 april 2004 22:33

Citaat:

Citaat:

Knuppel,
België is een democratie. Een democratie gaat niét akkoord met deze walgelijkheden:

België is helemaal geen democratie. Waar haalt u dat idee vandaan?

Distel 21 april 2004 22:34

Citaat:

Citaat:

Als het VB meer inhoudelijk zou debatteren of zou verpakken als ?serieuze? praat, dan zou ze als partij meer kans maken om te regeren. Hoe kan iemand op een partij stemmen zonder te weten wat de standpunten zijn zoals ik die aanhaalde? Die slogantaal lokt gemakkelijke stemmen maar isoleert ook. Is dat de juiste strategie om een doel te bereiken?

Van de andere partijen kennen we de standpunten trouwens ook niet. We weten alleen wat ze ons voor de verkiezingen wijsmaken.

Sam 21 april 2004 22:34

Ow dat is nieuw, België zou een democratie wezen?

Sam 21 april 2004 22:36

Citaat:

Citaat:

Van de andere partijen kennen we de standpunten trouwens ook niet. We weten alleen wat ze ons voor de verkiezingen wijsmaken.

En als je ze kent, nemen ze er toch een loopje meee (owjah niet te hard roepen, eerst moeten ze nog bij papa di Rupo vragen of het goed is)....

Knuppel 21 april 2004 22:37

Citaat:

Citaat:

Knuppel,

België is zelfs geen schijn van een democratie meer maar een particratie van de drie groten.

Knuppel 21 april 2004 22:40

Overigens zijn de paarse partijen bezig met te doen wat het Vlaams Blok propageerde.

Karl 21 april 2004 22:42

Citaat:

België is zelfs geen schijn van een democratie meer maar een particratie van de drie groten.
Ik raad u volgende landen aan (hand in hand ernaar he :wink: ):
-Naziduitsland :wink:
-Brazilië
-Noord-Korea
-Indonesië
-China
-Congo
-Saoedi-Arabië
-Venezuela
-Marokko
-Rusland
...
Goede reis :wink:

Karl 21 april 2004 22:43

Citaat:

Overigens zijn de paarse partijen bezig met te doen wat het Vlaams Blok propageerde.

U hebt reeds uitgemaakt voor wie u gaat stemmen, zie ik. 8)

Distel 21 april 2004 22:44

Citaat:

Citaat:

Ik raad u volgende landen aan (hand in hand ernaar he :wink: ):
-Naziduitsland :wink:
-Brazilië
-Noord-Korea
-Indonesië
-China
-Congo
-Saoedi-Arabië
-Venezuela
-Marokko
-Rusland
...
Goede reis :wink:

En wat hebben die landen te maken met onze particratie? Het is niet omdat er voor de deur van de buren een grotere hoop stront ligt, dat de hoop voor uw deur geen stront meer is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be