![]() |
Welke coalitie zal tot stand komen?
Welke coalitie zal tot stand komen?
(Stem dus niet op welke coalitie je WIL tot stand zien komen, maar op de coalitie die volgens U het meest kans maakt) |
Volgens mij gaat het "Groen!-SP.a-CD&V-VLD " worden:
reden: de tripartite gaat volgens mij zware klappen krijgen, en juist geen meerderheid hebben. VLD wil niet met LDD, en de groep CD&V-VLD-NVA zal geen meerderheid halen => Groen! erbij |
Het is vandaag het feest van de Heilige Drievuldigheid. Qua voorteken van een klassieke tripartite kan dat tellen. :-(
|
Citaat:
|
sp-a,vld en cd&v= terug naar af dus.
|
Vb - Nv-a!
|
CD&V, sp.a, Groen! en N-VA
|
Ik vrees dat het allemaal naar het oude zal blijven.
Er is onderling al lang een akkoordje gemaakt en onze verkiezingen zijn maar een detail om de buitenwereld te laten denken dat we een democratie zijn. |
Een regering van Vlaamse eenheid.
|
Citaat:
|
Groen! - CD&V - Open VLD - N-VA
|
ik heb geen idee...
indien je uitgaat van 'de winnaar moet regeren', zou er een coalitie [ CD&V/ N-VA / LDD / + een andere partij (SP.A of Groen!) ] moeten tot stand komen. O-VLD verdient het niet om in de regering opgenomen te worden. |
n-va en vooral LDD zijn tot veel bereid om deel te nemen aan de macht....
ik hoop uiteraard dat de 3 grote samen geen meerderheid halen... peeters en dewever waren zeer lief voor elkaar maar gennez en peeters ook... En zoals de voorlopige uitslagen nu aangeven had het Vb zonder die 2 pseudo-rechtse lijsten het establishment kunenn doen daveren op hun grondvesten. maar ja ook met hun peilinegn waarmee ze de mensen willen manpuleren. |
Citaat:
|
cd&v - nva - spa
of cd&v - nva - vld met de eerste die mijn voorkeur heeft (en niet in de lijst staat :p ) |
Citaat:
|
Zoals het er nu voorstaat: CD&V, Open Vld en N-VA.
|
weer die open-vld dieven in de regering :(
nee dank u ik hoop dat de VLD zich eens zal herbronnen... |
Citaat:
|
cdv-vb-nva en ben ook gelukkig.
geen liberalen of sossen! |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=122203 |
Citaat:
Een ding is duidelijk ,de mensen hebben Vlaamsere en Rechtster gekozen. Dus ook de nieuwe regering zal Vlaamser en Rechtser moeten worden! |
het zullen bijzonder moeilijke besprekingen worden. CD&V is de winnaar, zonder twijfel. maar dan? VLD verliest zwaarder dan verwacht, SPa verliest zoals verwacht. gaan die 2 in een regering wel willen en vooral gaan ze een meerderheid hebben??
NVA lijkt een winnaar te worden, die zullen wel gecontacteerd worden. Groen lijkt niet echt te winnen, gaan die wel willen?? LDD en VLD zal nooit gaan, dus 1 van de 2? |
Citaat:
Dat alles wel op basis van de zéér voorlopige uitslagen. ;-) |
Citaat:
we zullen zien vanavond als het beeld duidelijk wordt :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
CD&V en NVA, dat staat vast.
Deze niet in de regering zetten, zou zowat maken dat deze verkiezingen een maat voor niks waren geweest. Veel kans dat dit zo is, maar men laat dit best niet te hard opvallen. Wie daarbij zal willen zetelen, is nog maar de vraag. |
Citaat:
De uitslag is ongeveer zoals ik had verwacht ,Alleen de SP-A had ik een paar procent lager ingeschat. Waarschijnlijk omdat Vandebroucke de laatste weken zo'n goede campagne heeft gevoerd, dat de score hoger is uitgevallen. Dedecker heeft de laatste weken een slechte campagne gevoerd en is waarschijnlijk daardoor een paar procenten lager uitgekomen ,dan verwacht. |
Citaat:
|
Citaat:
hetzelfde met de VLD, gaan die de nederlaag verteren? het gaan moeilijke onderhandelingen worden...... |
Citaat:
|
Dedecker heeft vlaams rechts een probleem bezorgd: hij blokeeert elke mogelijke coalitie.
de judocoach geeft zijn eigen gedachtengoed een nekslag 8-) |
Citaat:
|
CD&V, Open Vld en NV-A
Bij een democratische coalitie is dit de meest logische tripartite, maar hoeveel democratie er in België bestaat is nog een andere vraag.
Hoewel CD&V en NV-A zich nu wel zeker opnieuw zullen samenvoegen, dus die combinatie zit er al zeker wel in. De eerste resultaten bieden nog te weinig kansen aan groen, en VLD heeft altijd wel een vrij goede (weliswaar hypocriete) band gehad met de CD&V, dus zal het wel die coalitie worden |
Zolang er geen LDD in de regering zit, is het mij al gelijk.
|
ik twijfel of open-vld in de regering zal stappen, ze zijn de 2de grootste verliezer na het vb
|
Groen! zou gek moeten zijn om in een regering te stappen met deze uitslag. Idem voor VLD. SP.a zal wel willen want die zijn gek genoeg. Een coalitie CD&V, NVA en SP.a ligt voor de hand als die tenminste voldoende zetels haalt. Anders zullen ze daar VLD moeten bijsleuren.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be