![]() |
Opnieuw vooruitgang voor UF in Vlaams-Brabant
Momenteel 8,2%, zijnde een winst van 1,8%. Er zou volgens de laatste prognoses wellicht zelfs een tweede zetel in zitten... :?
Kanton Halle: zelfs een winst van 10% en afgetekend de grootste partij daar. |
Citaat:
De 70% Nederlandstalige stemmen zijn versnipperd over de andere partijen, met NVA als grootste: 15%. Hoezo verfransing?:evil: |
En dan heb je zaken zoals http://www.hln.be/hln/nl/3624/Verkie...p-dreigt.dhtml ...
|
Democratie he jongens. Kiezer heeft gelijk.
|
Dan vergeten ze wel te vertellen dat de kiezer al vaak ongelijk heeft gekregen.
|
Als je de stront ziet die de afgelopen maanden is gestort over deze kiezers, zou ik ook UF hebben gestemd, mocht ik Franstalige geweest zijn en in de Rand wonen. Wat ik vooral merk, is dat de situatie nog verder is gepolariseerd. Hoe het hier opgelost gaat worden, ik weet het ook niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het programma van het UF, dat ik eens heb bekeken, zou men van mij direct mogen uitvoeren in Brussel. Kijk, ik ben ook niet helemaal naïef, het UF staat voor meer dan alleen hun programma. Sommigen willen inderdaad de Vlaamse Rand verfransen, en het Nederlands discrimineren. Sommigen zijn inderdaad overtuigd van hun superioriteit. Maar zolang ze gewoon hun cultuur willen behouden, heb ik geen bezwaar tegen hun aanwezigheid. Al vind ik het spijtig dat hun parlementair zo weinig actief is op andere vlakken dan zijn handvol topics. |
Groen! stijgt wel in de rand
Effect vd ecolo'ers die op Groen! stemmen? |
In het kanton Zaventem is UF met 25,9 % de grootste partij :?
|
In het kader van die uitslag: Weet iemand eigenlijk hoe het met de splitsing van BHV zit? Komt de splitsing ervan binnenkort op de politieke agenda?
|
Tweede goed nieuws, na de nerderlaag van het VB. :)
|
Bwah, goed nieuws, ik ben geen Franstalige, dus laat het me koud. De uitslag van het UF, ik krijg het er niet koud of warm van. Net zoals de N-VA een legitieme partij is, met legitieme standpunten, die ik niet deel. En waar hun resultaat me weinig boeit.
|
Citaat:
|
Moeten ze nu niet terug helemaal herbeginnen?
|
Citaat:
|
Ik dacht dat eventuele verkiezingen zonder gesplitst BHV ongrondwettelijk waren? Daar hoor ik niets meer over? Vergis ik me?
|
Citaat:
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090607_014 Maar dit is België... |
heel apart......
daar moet ik eens over nadenken. . :roll: . zijn jullie ECHT zo dom? 8O (met alle respect, maarre, :lol::lol::lol:) |
Citaat:
|
Citaat:
- Vlaanderen stemt centrum-rechts zoals NL - Wallonie stemt centrum-links zoals FR |
Dit toont gewoon aan dat de Franstalige kiezers in HV massaal voor de één-topic, eigen-taal-eerst partij kiezen en dat de democratie in Vlaanderen een stuk eerlijker en opener is dan in Brussel of Wallonië. Als er wederkerigheid en solidariteit zou bestaan in de twee richtingen dan zouden er al veel minder communautaire problemen zijn.
Jammer genoeg eisen de Franstaligen steeds weer voordelen die ze de Nederlandstaligen niet gunnen. Bovendien misprijzen ze de privileges die ze al krijgen in Vlaanderen en eisen steeds maar meer. In Brussel en Wallonië daarentegen worden de taalwetten genegeerd en vragen ze zelfs om de bestaande wetten maar af te schaffen. UF is veel erger dan VB, want hun "eigen volk (taal) eerst" poneren ze in heel België, niet alleen in het Franstalig gebied. |
Citaat:
//En hoeveel Nederlanders liggen hiervan wakker? Eg nie veul denk ik zo. Maar pas op, als het zo verder gaat ligt de taalgrens binnen pakweg 100 jaar boven Mechelen...// Op een geïmmigreerde Roemeen na, die nu enthousiast voor het NVA militeert, heb ik daar nog nooit iemand in mijn Limburgse omgeving ook maar iets over horen zeggen. |
Hoe Vlaamsgezinder Vlaanderen stemt, hoe meer de Franstaligen voor de UF zullen stemmen. Hoe kan het ook anders? Na zo een verkiezingsoverwinning van de Vlaams-nationalistische partijen voel je je een beetje uitgesloten. Ik zou het denk ik ook beginnen te overwegen zou ik in Vlaams-Brabant wonen...
|
Citaat:
De helft van de politiekers heeft rechten gestudeert ...:? Het zou ineens internationale media-aandacht geven , mss iets voor de bub :-D |
Citaat:
Wallonië is groot genoeg om een plaats te vinden waar ze wel Frans praten ... |
Citaat:
- zij wonen in Vlaanderen en blijven daar wonen: hun gemeentes worden in geval een meederheid van de inwoners Franstalig is NIET naar Brussel overgeheveld - de bestuurstaal van de gemeentes is het Nederlands en de Vlaamse en Belgische wetten dienen nageleefd te worden - de Franstaligen in Vlaams-Brabant dienen hun eigen politieke vertegenwoordiging in Vlaanderen te organiseren, los van Brussel of Wallonië Wanneer met deze punten rekening gehouden wordt, zal ook de communautaire spanning in de Rand afnemen. |
bon, het UF heeft 0,5% gewonnen, niet echt een overwinning te noemen, volgens mij. Ook blijven ze op 1 zetel steken.
|
Citaat:
De vorige keer werd die UF-zetel trouwens als een soort toevalstreffer afgedaan. Dat heb ik nu niet meer gehoord. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vlaams-Nationalisten worden ook quasi weggeveegd in Brussel. Ik geloof dat NVA met moeite één zetel haalt en VB zwaar achteruitgaat. LDD strand op nul.
|
Citaat:
Het is dan ook niet zo een goed resultaat, zeker als je weet dat de 3 niet-benoemde burgemeesters lijstduwers waren en zich konden wentelen in hun slachtofferrol. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
NVA. Nja 1 zetel (met moeite) die dan wellicht nog eens naar iemand gaat die zegt geen seperatist te zijn en eerder een Brabander is dan een Vlaming. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be