![]() |
Trein vertrekt te vroeg : wéér niet goed !
In het station van Brussel-Centraal
ging een treinstel te vroeg aan de haal. De conductrice moest hem zèlf missen. Haar treinsleutel bleek deksels banaal. ![]() Instappeuuuu .... heuuuuu ... eila ... eilaaaa ..... !!!! |
hilarisch was wel hoe de NMBS-vakbondsman mooi voor de camera illustreerde hoe je met een gewone huissleutel een vertreksignaal kan laten geven voor een trein.
Volgende keer kunnen ze misschien illustreren hoe je 't best een trein kan laten ontsporen:roll: |
Citaat:
|
Ik durf er niet aan denken hoe morgen een duistere bende simultaan in elk station effe een hoekige sleutel gaat draaien ...
Daar heb je dan miljoenen-managers en dure studies voor nodig. Ik vond dat simplistisch sleutel-gebeuren al eigenaardig in de jaren 70 toen ik als student de trein nam. Blijkbaar had ik beter electro/mec gestudeerd en gesolliciteerd bij NMBS. Dan reed ik bovendien gratis en lezend naar zee in het WE ipv geënerveerd blok te rijden ... Wat heeft het PMS mij aangedaan !!! |
Men kan zonder sleutel de conducteur buitensluiten wanneer deze uitstapt om het signaal te geven. Er is zo'n knopje waarop men moet duwen in de trein.
Wihihi. |
Het budget zal te laag zijn om de managers een behoorlijk loon te betalen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En de NMBS legt een klacht neer tegen onbekenden.... ^^
|
Citaat:
|
Van een kaart met een electromagnetische code hebben ze bij de nmbs blijkbaar nog nooit gehoord.
Gans de vertrekprocedure bij den ijzeren weg lijkt me trouwens voor herziening vatbaar. |
Citaat:
|
Citaat:
Simpel, low tech en toch betrouwbaarder... Of men doet het gewoon zonder conducteur. De machinist sluit dan de deuren en zorgt er voor dat hij op tijd vertrekt. |
Citaat:
Als je dan weet dat 80 % van de treinen een interne controle heeft op het sluiten van de deuren, wordt het nog lachwekkender om van die trein te stappen(dit interne systeem wordt gebruikt op die haltes die geen AVG inrichting hebben) Citaat:
|
Citaat:
Eigenlijk is een GSM toch veel simpeler, niet ? |
Citaat:
de bestuurder alleen ziet ook niet de volledige trein in voorgaande gevallen |
Citaat:
Voor het rijden zonder conducteur moet je de deursluiting automatiseren. Dat is iets wat de NS, de DB en de SBB al een paar tientallen jaren zonder probleem doen. Moet dus bij de NMBS toch ook wel mogelijk zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
De NS vertrekmethode wordt door het personeel (treinbestuurders en treinbegeleiders) als meest veilige en minst problemen ervaren MAAR voor de NMBStop niet goed want NMBS = vive la france |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vandaag (Villa Politica) komt aan het licht dat de verantwoordelijke minister afgelopen dinsdag een deadline had om te antwoorden op een vraag van de commissie Mobiliteit over de vertrekprocedure van de treinen. Het verzoek tot ingreep zou al meer dan een jaar geleden ingediend zijn. Zonder gevolg.
Het begint er naar uit te zien dat die 'grap' in het Centraal Station wel eens een opgezette aktie was van misnoegde partijen. De klacht van de NMBS is dus niet echt een klacht tegen 'onbekenden'. |
Citaat:
Da's een Nederlandse koploper of ICM, die fikken op de 3000 V = van de SNCB, pardon NMBS. |
Citaat:
Fortis (later Paribas) = Vive la France Electrabel (later GDF Suez) = Vive la France ACEC (later GEC Alsthom) = Vive la France Cockerill (later Arcelor) = Vive la France GB/Inno/BM (later Carrefour) = Vive la France ABN/AMRO (later Fortis) = awoert (Hollanders buiten) MORRES Meubel Hulst (nu failliet) = awoert (Hollanders buiten) IJZEREN RIJN (weer 5 jaar uitgesteld) = awoert (Hollanders buiten) Verdieping van de SCHELDE (Holland ligt dwars) = awoert (Hollanders buiten) Drugcartels/Coffeeshops (in de grensstreek met Holland) = awoert (Hollanders buiten) AJAX/AZ (lopen weg met al de goeie Belgen) = awoert (Hollanders buiten) Vrienden, als de Hollanders niet beter presteren zijn we overgeleverd aan de Fransen. Waar blijven de Duitsers, verdorie ??? :-D |
Citaat:
Ze zijn al een paar keer weggejaagd. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
zelf nog met een koploper,vorige versie, gereden in combinatie met een belgische 25.5 (2 spanningen) BENELUX tot +/-1994 (foto enkel 25,5) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijne pépé zaliger werkte bij den Ijzerenweg in Gentbrugge, aant Arsenaal. Da ware schoon tijden, da pakt mij nu sie, die uitdrukking..:cry: Waarom heeft hij mij nie vertelt van da sleutelkastje? Viel zekers bij beroepsgeheim..:lol::lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik bedoel niet de Benelux trek-duw, maar de Koploper van de NS. Hier een live-botsing tussen een koploper en een TGV, gefotograveerd vanuit een stoomloc. ![]() ![]() Er zijn nu plannen om over te stappen naar 25kV wisselstroom. ![]() Er gaat nik boven de oude Benelux-hondenkoppen. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
*knip*
Geen spam, a.u.b. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
Het is een Resenau die geschilderd is in de kleuren van Thalys. Bij de opstart van Thalis had men de PBA of PBKA stellen nog niet daarom had men, oudere tweespannings TGV geschilderd als Thalis. Het verschil kan je zien aan de neus : PBA of PBKA stellen hebben een grote centrale kopruit ;-) |
Citaat:
Heel de nmbs is rot geworden!! Je kunt daar niet op bouwen!!! Ik moest eens overstappen en zou normaal gezien meteen kunnen overstappen op de andere trein, maar die was juist voor mijn neus vertrokken, net voor onze trein tot stilstand was gekomen!!! Dan een uur wachten, tegen dan was de trein van een uur later gearriveerd, net voor de trein waar ik op wachtte. Die van een uur later zaten nog rapper op die trein dan ik!!!!!!!!! Gotver wat voor een rot systeem is me dat!!!!! Sindsdien moet ik niets meer weten van de nmbs!!!!!!!! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be