![]() |
Platte banden voor het milieu
Een Antwerps aktiecomité
heeft het gemunt op de SUV : "Wie 't milieu belast heeft met ons ambras : blaas uw band maar op met uw CO2 !" ![]() "De Volgende Generaties" :2gunfire: |
Ik ben voor maatregelen die goed zijn voor het milieu, ik ben ook zelfs voor het ALF, en ben voor extreme maatregelen. Maar deze is niet 1 van de acties die ik steun omdat de mensen die met dit soort voertuigen rondrijden geen probleem hebben om een nieuwe band te kopen en de banden die ze stuksteken komen als extra opde grote hoop autobanden die niet echt milieuvriendelijk zijn.
Het enige wat ons kan afhelpen van dit milieu probleem is een massaproductie van voertuigen met alternatieve brandstoffen. Zelfs filters ed. is dweilen met de kraan open in mijn ogen. |
Dit is gewoon crimineel gedrag. Het zal je wagen maar zijn...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Organisatie en/of de enkelingen die dit flikken opsporen en laten opdraaien voor de kosten zou een logische stap zijn. Het zal je wagen idd maar zijn.
|
Lucht is gratis.
|
Mocht er schade zijn : betalen! :evil:
Ik ben ook tegen SUV's en aanverwante patserbakken,maar het is mijn eigendom niet,dus poten af! |
Citaat:
Iedereen betaalt uiteindelijk mee om ze te zuiveren. In sommige tankstations moet je betalen om je bandenspanning zelf te controleren. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het vervoer stilleggen is ook een maat voor niets. De CO2 auto-uitstoor bedraagt maar 20% van het totale pakket CO2 uitstoot. We dweilen met de kraan open. Wist U bijvoorbeeld dat een Boeing Jumbo Jet type 747 op een enkele reis van Frankfurt naar Los Angeles een uitstoot heeft van 175 Ton (175.000 Kilo) Het toestel vervoert zo'n 400 mensen. Laat ons dat berekenen over 8000 Km, geeft dat een CO2 uitstoot van 21,87 Kilo per kilometer. Dat is dus 21.870 gram per Kilometer. Auto's die minder dan 105 gram per kilometer uitstoten worden fiscaal bevoordeelt. Stel U de vraag hoeveel vliegverkeer er per dag is en U snapt wat ik bedoel. Nu, ik heb nog geen enkele Minister of regering horen praten hoe ze die CO2 uitstoot gaan belasten en/of verminderen. |
Wat een zure reacties op zo'n vreedzame hippie-actie. Ze laten zelfs nummers van pechdiensten achter voor de arme eigenaars die eens wat later op hun werk zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar net als hier zijn er irl individuen die zich geroepen voelen would-be-forum- of in dit geval milieu-flik te spelen. Tot er eens eentje zijn verdiende rammeling zal krijgen....;-) |
Citaat:
De "vreedzame hippies" (let op de aanhalingstekens) die het leven van de werkende mens moeten verzuren. En dat allemaal in de naam van de verdraagzaamheid en de strijd tegen het fascisme. Daar kots ik nu van. Stel u eens voor dat VB de banden plat zette van enkele radicale imams. Dan zou Antifa er lang en breed over uitweiden hoe fascistisch dat wel niet is en dat dit echt niet kan op hun blogje. Ik moet VB nog dergelijke acties zien doen als debatten blokkeren en dit soort vandalisme. Jullie mogen blijkbaar meer dan een ander. Het is hoog tijd dat we Antifa en die andere hippie stallen eens goed uitmesten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Overigens vertrekt binnen afzienbare tijd een lid van de familie de Gerlache met een prototype-vliegtuig dat 100% op zonne-energie werkt voor een non-stop vlucht rond de wereld. Nachtelijk halfrond inbegrepen. |
Je kunt politiek en maatschappelijk ijveren, en vb. voor zwaar vervuilende auto's een takske voorzien in het raam van 'de vervuiler betaalt'.
Dat takske kan al wat zwaarder zijn, maar let toch maar op, want sommige beroepen hebben zo'n auto's nodig (veeartsen, bouwvakkers, tuinonderhoud ...) zodat die dingen ook verhaald moeten worden op de klanten ... werkgelegenheid belasten ... bla bla ... Als je tornt aan het basisprinsipe dat je met je poten van andermans dingen blijft, dan krijg je daar de weerbots van. (en ik zou een volledig platgelopen band niet meer vertrouwen ... zelfs al heb ik het tijdig gezien en er niet mee gereden ...) |
Banden kunnen ook gevuld worden met stikstof.
Anyway, ze reageren hier steeds tegen "vervuilende" 4x4 wagens, maar anderzijds laten ze dan wel al die oliebrandende 2 takt brommers vrolijk met rust ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn ook heel wat mensen die dergelijke wagen gebruiken om aanhangwagens te slepen. Die zie ik dat nog niet dien met een 2 PK. Of de wetgeving zou moeten veranderen. Het rare is dat dikwijls dat soort activisten hun mond vol hebben van het milieu maar dat ze de eerste zijn om voor wat te gaan skiën een vliegtuigticketje kopen, of om eens te gaan winkelen in Londen enz. |
Citaat:
|
Tuig opzouten.
|
hopelijk komt de dag er niet dat één van die vandalen die zich onledig houden met voertuigen te beschadigen in het ziekenhuis liggen te wachten op een of ander produkt dat met zo'n suv dient vervoerd te worden..... want dan zal het kot te klein zijn.... een mensenleven in gevaar brengen door niet op tijd te kunnen leveren ! ook al sta je met een stel kapotte banden (ja laten leeglopen van een band op zo'n voertuig = band kapot & in de vuilbak door druk van gewicht voertuig)......... dan zal er wel onmiddellijk een of andere "hippie"-pro-deo advocaat klaarstaan om ervoor te zorgen dat er mag afgedokt worden en dat er een grote foto op de voorpagina van de kranten komt !
Als ze die nozems bij de lurven vatten mogen ze alvast de faktuur betalen en zo'n bandje kost al gauw 150 eurookes !:evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja this duidelijk dat het weer uit de "Groene" hoek komt.
Dan gaan ze zich weer afvragen hoe het komt dat mensen genoeg hebben van het groene aanmanend vingertje. Den eerste groenen die een vinger uitsteekt naar mijn auto, mag een trap tegen zijn ballen verwachten. |
Groot gelijk. De meeste van die mensen met een zware wagen betalen niet eens veel autobelasting omdat ze ingeschreven staan als wagen zonder passagiersstoel. Natuurlijk hebben ze bijna allemaal wel achterbanken. Walgelijk gewoon.
|
Citaat:
En reken maar dat die controle zeer strikt is. Ik ervaar het zelf met mijn breakwagen (geen SUV). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be