Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   1 flik per 256 inw; tijd om te besparen! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=126915)

F.Lurk 5 augustus 2009 22:45

1 flik per 256 inw; tijd om te besparen!

Een leger van 40000 (veertigduizend!) flikken in dit apenland! Of 1 flik per 256 inwoners! België is een ware politiestaat geworden.

Het is hoog tijd dat er ernstig bespaard wordt op politie en dat daar ontslagen vallen, flikken zijn nietsnutten die vooral de kleine man pesten en de zware criminelen toch met rust (willen/moeten) laten. Beter geen job dan betaald worden om werkende mensen te pesten.

40000 flikken, dat is véél te veel. Een halvering zou om te beginnen al mooi zijn. Minder blauw op straat!

maddox 5 augustus 2009 23:10

De agenten proberen, voor zover ze nog niet ontmoedigd zijn, hun werk te doen.

Dat hun werk teniet gedaan word door de magistratuur is wat anders.

Maar er zit iets in, minder flitsen op de autosnelweg of in't holst van de nacht voor de schoolpoort, maar meer actief opsporen van echte criminelen. (het een brengt wel geld in't laatje, het andere is alleen kostelijk, gevaarlijk en vrij nutteloos, zie maar naar de ontsnappingen en "procedurefouten".)

filosoof 5 augustus 2009 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4262976)
De agenten proberen, voor zover ze nog niet ontmoedigd zijn, hun werk te doen.

Dat hun werk teniet gedaan word door de magistratuur is wat anders.

Maar er zit iets in, minder flitsen op de autosnelweg of in't holst van de nacht voor de schoolpoort, maar meer actief opsporen van echte criminelen. (het een brengt wel geld in't laatje, het andere is alleen kostelijk, gevaarlijk en vrij nutteloos, zie maar naar de ontsnappingen en "procedurefouten".)

Lees ik daar "make-my-day"-Harry-Callaghan?

Jazeker 6 augustus 2009 04:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4262992)

Ik vraag me af of jij wel kan lezen. 8O

maddox 6 augustus 2009 05:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4262992)

Ik weet niet wat U snuift, slikt of spuit in de avonduren Filosoof. Maar ik vraag het me toch af.

In alle geval, als agent zou ik wel moedeloos worden van het feit, dat zelfs een op heterdaad betrapte grootteler van marihuana vrijuit kan gaan omdat er ergens een komma verkeerd stond.

Terwijl geflitst worden tegen 40 km/ om 3 uur snachts, op een gewestweg, waar per ongeluk een schoolpoort staat, je onmiddelijk en quasi onverbiddelijk in de zakken gaat zitten.

Ik eis dat onze magistraten en politici hun job beter moeten gaan doen.
En dat de politieagenten, zelfs al zijn ze met velen, hun job mogen doen, zonder quota, boerka nota's en betuttelende geitenwollensokkengebleir.

(PS de vergelijking met Frankrijk en Nederland gaat niet echt op, omdat deze landen nog steeds militaire ordediensten hebben)

hurricane 6 augustus 2009 06:30

Een politiestaat ?
Ik denk eerder een paradijs voor criminelen.

F.Lurk 7 augustus 2009 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 4263060)
Een politiestaat ?
Ik denk eerder een paradijs voor criminelen.

Komaan zeg, het loopt hier vol met flikken. Je kan je huis niet uitkomen of je ziet die geuniformeerde losers al bezig. Rondrijden en niks doen of mensen pesten. 1 flik per 256 inwoners astemblieft! Da's véél te veel.

Jantje 7 augustus 2009 07:19

Nee, België heeft zelfs heel weinig mensen in dienst om de orde en veiligheid te verzekeren.
Het grootste deel van de politiemensen is namelijk bezig met administratief werk en kan zijn/haar werk zelfs doen zonder kleren aan, zoveel komen zij op straat.
Daarnaast heb je in andere landen de militairen die veel bewaking en beveiliging doen van staatsgebouwen, vreemde staatshoofden, gevangenen begeleiden, toezicht houden op de rust tijdens grote evenementen, betogingen aanpakken, opstanden onderdrukken enz...,
terwijl hier al die taken door de politie moeten verzekerd worden.

Dus zolang men de taken niet anders verdeelt, moet België over een super grote politiemacht beschikken.

Jantje 7 augustus 2009 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4263056)
Ik weet niet wat U snuift, slikt of spuit in de avonduren Filosoof. Maar ik vraag het me toch af.

In alle geval, als agent zou ik wel moedeloos worden van het feit, dat zelfs een op heterdaad betrapte grootteler van marihuana vrijuit kan gaan omdat er ergens een komma verkeerd stond.

Terwijl geflitst worden tegen 40 km/ om 3 uur 's nachts, op een gewestweg, waar per ongeluk een schoolpoort staat, je onmiddellijk en quasi onverbiddelijk in de zakken gaat zitten.

Ik eis dat onze magistraten en politici hun job beter moeten gaan doen.
En dat de politieagenten, zelfs al zijn ze met velen, hun job mogen doen, zonder quota, boerka nota's en betuttelende geitenwollensokkengebleir.

(PS de vergelijking met Frankrijk en Nederland gaat niet echt op, omdat deze landen nog steeds militaire ordediensten hebben)

Je hebt groot gelijk.
Een ander voorbeeld hiervoor is het oude Fortisgebouw, waar de politie de illegalen gewoon niet mocht uitdrijven en oppakken van de hogere instanties.

Daarbij is het meer normaal dan uitzondering, dat na het oppakken van een crimineel, de agenten langer achter hun bureau zitten om papieren in te vullen, dan dat de crimineel opgesloten blijft.

Voor agenten is het inderdaad veel eenvoudiger een verkeersovertreder te beboeten dan een moordenaar op te pakken, enkel aan papierwerk.

zondebok 7 augustus 2009 08:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4264241)
Komaan zeg, het loopt hier vol met flikken. Je kan je huis niet uitkomen of je ziet die geuniformeerde losers al bezig. Rondrijden en niks doen of mensen pesten. 1 flik per 256 inwoners astemblieft! Da's véél te veel.

En moesten ze nu nog goed hun werk doen, en de straten schurk-vrij houden. Maar het loopt vol lastigaarden, dieven, dealers, bedriegers en bedreigers, vandalen, verkrachters en moordenaars...Kunnen ze de politie evengoed afschaffen. De flitspalen hebben hen niet nodig om boete's uit te delen.

lantjes 7 augustus 2009 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4264241)

In welke stad woon jij? 8O Hier in Aalst hebben ze een korps van ettelijke honderden flikken. Als je er 2 ziet als je de stad doorkruist, laat staan als je ze nodig hebt....Waar zitten die dan? Op 't bureautje? In elk geval niet achter criminelen.... Achter de flitscamera? Dat is pas een lucratieve melkkoe zonder risico de staart in uw smoel te krijgen.

zondebok 7 augustus 2009 08:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4264250)
Je hebt groot gelijk.
Een ander voorbeeld hiervoor is het oude Fortisgebouw, waar de politie de illegalen gewoon niet mocht uitdrijven en oppakken van de hogere instanties.

Daarbij is het meer normaal dan uitzondering, dat na het oppakken van een crimineel, de agenten langer achter hun bureau zitten om papieren in te vullen, dan dat de crimineel opgesloten blijft.

Voor agenten is het inderdaad veel eenvoudiger een verkeersovertreder te beboeten dan een moordenaar op te pakken, enkel aan papierwerk.

Politie en magistratuur is aan een volledige hervorming toe , en het strafwettenboek eveneens.

De schoofzak 7 augustus 2009 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4262934)
Een leger van 40000 (veertigduizend!) flikken in dit apenland! Of 1 flik per 256 inwoners! België is een ware politiestaat geworden.

Het is hoog tijd dat er ernstig bespaard wordt op politie en dat daar ontslagen vallen, flikken zijn nietsnutten die vooral de kleine man pesten en de zware criminelen toch met rust (willen/moeten) laten. Beter geen job dan betaald worden om werkende mensen te pesten.

40000 flikken, dat is véél te veel. Een halvering zou om te beginnen al mooi zijn. Minder blauw op straat!

En waar zitten de meeste flikken, en waar is dus het meeste polisiestaat?

(ra ra, waar je ze 't minste ziet, als je er op vakansie bent ... maar betalen doe je ze wel, voor 't grootste deel)

Jantje 7 augustus 2009 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zondebok (Bericht 4264282)
Politie en magistratuur is aan een volledige hervorming toe , en het strafwettenboek eveneens.

Heel dit land is aan een grondige hernieuwing toe.
Als je weet dat 2 op 3 werkende ambtenaar zijn in dit land en het dan nog driehoekig draait.

forzaflandria 7 augustus 2009 14:42

Teveel flikken? Laat ze echt hun werk doen, misdadigers oppakken ipv kleine burgers te pesten.

Herr Oberst 7 augustus 2009 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4264995)
Teveel flikken? Laat ze echt hun werk doen, misdadigers oppakken ipv kleine burgers te pesten.

2

An Arkos 7 augustus 2009 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forzaflandria (Bericht 4264995)

Muzikaal antwoord!

Tumdumdumdum...
this, I'll tell you brother,
you can't have one without the... other!

skaldis 7 augustus 2009 15:49

Een geprivatiseerde politie zou veel efficienter zijn.

Omar Torrijos 7 augustus 2009 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4265084)

Bij Alice in Wonderland ja...

De flikken zijn de schuld niet, zeker inspecteur Kevin en Tamara niet... Die krossen de poten vanonder hun lijf, doen hun best om een mooi pv'tje te maken en dan... dan wordt dat lekker geseponeerd!

J'AIME LA POLICE, JE NIQUE LA JUSTICE!

skaldis 7 augustus 2009 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Omar Torrijos (Bericht 4265130)
Bij Alice in Wonderland ja...

De flikken zijn de schuld niet, zeker inspecteur Kevin en Tamara niet... Die krossen de poten vanonder hun lijf, doen hun best om een mooi pv'tje te maken en dan... dan wordt dat lekker geseponeerd!

J'AIME LA POLICE, JE NIQUE LA JUSTICE!

Het was maar een grapje hoor. Al verdoen een pak flikken hun tijd met bureacratische door de politiek opgelegde weinig opbrengende taken.
Eén voorbeeldje : het gaan controleren bij nieuwe inwoners. Ik weet echt niet in welke gevallen dat iets uithaalt. Heb vroeger toen ik nog een sociaal leven had ook wel eens iemand bij me laten inschrijven die er niet niet echt woonde uit hulpvaardigheid en had toen ook weet van verschillende mensen uit mijn kennissenkring die niet verbleven waar ze gedomicilieerd waren en geen bezoekje van een flik dat dat kon verhelpen. Bij de meesten was dat echt uit noodzaak, een enkeling misschien uit profitariaat. Nochtans is dat een redelijk tijdrovende taak voor de wijkagenten.
Ze zouden beter overal eens een paar dagen undercover gaan fietsen in het oog houden ipv die zever. Ik ben er namelijk op een maand en een beetje twee kwijt gespeeld en mijn fiets is mijn leven :evil: Twee dagen zonder en ik loop de muren op.

Omar Torrijos 7 augustus 2009 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door skaldis (Bericht 4265144)
Het was maar een grapje hoor. Al verdoen een pak flikken hun tijd met bureacratische door de politiek opgelegde weinig opbrengende taken.
Eén voorbeeldje : het gaan controleren bij nieuwe inwoners. Ik weet echt niet in welke gevallen dat iets uithaalt. Heb vroeger toen ik nog een sociaal leven had ook wel eens iemand bij me laten inschrijven die er niet niet echt woonde uit hulpvaardigheid en had toen ook weet van verschillende mensen uit mijn kennissenkring die niet verbleven waar ze gedomicilieerd waren en geen bezoekje van een flik dat dat kon verhelpen. Bij de meesten was dat echt uit noodzaak, een enkeling misschien uit profitariaat. Nochtans is dat een redelijk tijdrovende taak voor de wijkagenten.
Ze zouden beter overal eens een paar dagen undercover gaan fietsen in het oog houden ipv die zever. Ik ben er namelijk op een maand en een beetje twee kwijt gespeeld en mijn fiets is mijn leven :evil: Twee dagen zonder en ik loop de muren op.

off-topic:

Trek het u niet aan, da's mijn "stijl", afin, moet een beetje aan 'anger management' werken denk ik :-P;-):lol:

F.Lurk 8 augustus 2009 00:53

Het feit dat veel flikken achter een bureautje zitten of de misdaad niet aanpakken omdat ze hun werk niet mogen doen heeft niks te maken met het feit dat er gewoon véél te veel van die soort zijn. Nederland heeft 1 flik op 450 inwoners, hier in dit apenland is het 1 op 256!

Flikken zijn de knechten van de machthebbers die hun macht moeten helpen verzekeren en behouden.
De machthebbers zijn mondialistisch gezinde Belgische kapitalisten, zij zijn de vijanden van de Vlaamse werkmens.
Flikken zijn de vijanden van de gewone man in Vlaanderen.

F.Lurk 8 augustus 2009 00:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 4264246)
Nee, België heeft zelfs heel weinig mensen in dienst om de orde en veiligheid te verzekeren.

Diegenen die orde en veiligheid willen zijn de machthebbers. U staat dus aan hun kant en dus tegen de gewone Vlaming.

Citaat:

Dus zolang men de taken niet anders verdeelt, moet België over een super grote politiemacht beschikken.
Waarom? Om de rijken hun gestolen rijkdom te bewaken?
Om de bazen hun uitbuitingseconomie te vrijwaren?
Om de Belgische machthebbers toe te laten de gewone Vlamingen verder onder de knoet te houden?

nabat54 8 augustus 2009 01:08

Citaat:

Tiens , wil het nu niet lukken dat ....a wild stab in the dark (cynisch) bvb gedurende een jaartje ofzo, Banken ietwat staatsteun gehad hebben in Europa ? (Staatsteun is dus uw en mijn geld om de "lijken" van een bende " short therm" kapitalisten uit de nood te helpen )

Bottomline is, soms moet je zaken NIET privatiseren, dus politie is daar eentje van ;-)

F.Lurk 8 augustus 2009 16:35

Citaat:

Best dat uw verstand niet kan geprivatiseerd worden, het zou niet veel opbrengen vrees ik. Geprivatiseerde politie zou immers betekenen dat niet langer de overheid over het wettelijk geweldsmonopolie beschikt. De flikken nog eens privatiseren zou die ploerten nog een stuk erger en vooral crimineler maken dan nu het geval is. Ze zouden vooral die problemen aanpakken die het meeste geld opleveren en diegene die het meeste kosten links laten liggen. Vriendjespolitiek zou exponentieel toenemen.

Andy 8 augustus 2009 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4266352)
Best dat uw verstand niet kan geprivatiseerd worden, het zou niet veel opbrengen vrees ik. Geprivatiseerde politie zou immers betekenen dat niet langer de overheid over het wettelijk geweldsmonopolie beschikt. De flikken nog eens privatiseren zou die ploerten nog een stuk erger en vooral crimineler maken dan nu het geval is. Ze zouden vooral die problemen aanpakken die het meeste geld opleveren en diegene die het meeste kosten links laten liggen. Vriendjespolitiek zou exponentieel toenemen.

Het zou de legitimiteit van de bestaande orde anderzijds wel fel verzwakken.

brother paul 8 augustus 2009 18:25

Als je dan beseft dat feitelijk veiligheid geen enkele toegevoegde waarde heeft in de economie... zie je van hier welk voor overhead we hebben in onze maatschappij... 0.5% van ons inkomen voor security... is dit fair of niet ?
0.5% van uw inkomen afdokken om boetes te krijgen...

Pericles 8 augustus 2009 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4262934)

Wel F. Lurk u hebt gelijk . In Nederland is er ongeveer één flik per 570 inwoners en het is daar niet onveiliger dan hier. Ze doen het daar ook met de helft minder belastingsambtenaren en de belastingen worden daar ook geïnd.
Ze doen het daar tout court met de helft ambtetaren minder dan hier.
De ontvetting van de Belgische staat is urgent.
Wie gaat dit alles anders blijven betalen.

brother paul 8 augustus 2009 21:44

Ja

nederland doet het beter, zij hebben gans die handel gesaneerd

Herr Oberst 8 augustus 2009 21:45

Eerst de almacht van de overheid betreffende de politiemachten bekritiseren, en vervolgens dit:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4266352)
Geprivatiseerde politie zou immers betekenen dat niet langer de overheid over het wettelijk geweldsmonopolie beschikt. De flikken nog eens privatiseren zou die ploerten nog een stuk erger en vooral crimineler maken dan nu het geval is.

Wat is het nu? Eieren of joeng?

F.Lurk 9 augustus 2009 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4266362)
Het zou de legitimiteit van de bestaande orde anderzijds wel fel verzwakken.

Welke bestaande orde? Is er een orde? Ik dacht eerder aan wanorde.

F.Lurk 9 augustus 2009 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4266648)
Eerst de almacht van de overheid betreffende de politiemachten bekritiseren, en vervolgens dit:

Wat is het nu? Eieren of joeng?

Ik heb niet de almacht van de overheid bekritiseert maar wel dat er véél te veel flikken zijn. Wat ik verdedig is een véél kleinere politiemacht in dienst van de overheid. Snappie?

ICE-MAN 9 augustus 2009 13:48

méér blauw op straat en toch minder flikken in dienst ?????

het kan !

t'is te zeggen...... het zou kunnen...........

gewoon de flikken die er nu zijn de baan opsturen en ervoor zorgen dat ze niet gans de tijd op café zitten !:lol:

the_dude 9 augustus 2009 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 4267357)

het kan !

gewoon de flikken die er nu zijn de baan opsturen en ervoor zorgen dat ze niet gans de tijd op café zitten !:lol:

ze een degelijke opleiding laten volgen zou misschien ook al wat helpen.

F.Lurk 9 augustus 2009 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 4267357)

het kan !

MINDER blauw op straat aub, er lopen er al veel te veel rond.

ICE-MAN 9 augustus 2009 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the_dude (Bericht 4267388)
ze een degelijke opleiding laten volgen zou misschien ook al wat helpen.

100 procent gelijk............ maareuh zal ni simpel zijn, eerst ze nuchter krijgen én ze motiveren om de cursus te volgen...... en dan iemand vinden die er toe in staat is die cursus te geven zodanig dat ze't snappen...:lol:

Andy 9 augustus 2009 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4267340)
Welke bestaande orde? Is er een orde? Ik dacht eerder aan wanorde.

Wanneer enkel de politie met wapens rondloopt en ze gebruikt, dan kan haar orde (i.e. de wetgeving die zij doet naleven) relatief makkelijk als legitieme orde bestempeld worden. Het verzet tegen zo'n wetgeving is immers maar mogelijk wanneer je de staat ontmanteld of doorziet als een status-quo van belangengroepen. Dat is voor nogal wat mensen te hoog gegrepen, getuige daarvan de regelmatige uitvallen tegen 'de politici', 'de staat', 'la Belgique',... vaak zonder dat die dingen bij hun echte naam genoemd worden. Een testje: hoeveel mensen associëren Kris Peeters met de eerder abstracte Vlaamse Leeuw of de Vlaamse regering, en hoeveel associëren hem met Unizo?

Stel dat we het geweldsmonopolie van de overheid doorbreken. Je krijgt dan een geprivatiseerde politiedienst, geprivatiseerde bewakingsdiensten en gelegitimeerde bendes. De boete die een agent mij uitschrijft omdat ik mijn wagen foutief parkeerde, kan ik dan niet meer steken op de staat maar wel op diegene die die agent betaalt. Als dat dezelfde is als de eigenaar van het lapje grond waarop mijn wagen staat, dan wordt het conflict tussen mij en de agent (en vooral de eigenaar) persoonlijker itt de eerder abstracte kritiek op de politie vandaag. De orde wordt dan erg zichtbaar: de eigenaar gebruikt financiële en/of morele dwang om het uitzicht vanuit zijn woonst te garanderen, omdat hij graag zijn macht laat zien of omdat hij gelooft dat een autovrij uitzicht de waarde van zijn vastgoed doet stijgen... Kort samengevat: mensen zouden beter inzien hoe de huidige machtsverhoudingen gehandhaafd worden, en zouden ze dan ook makkelijker in vraag stellen. Een eikel kan je immers makkelijker op zijn gezicht slaan dan een minister of 'de politici' die je toch nooit te zien krijgt.

born2bewild 9 augustus 2009 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andy (Bericht 4267657)
Stel dat we het geweldsmonopolie van de overheid doorbreken.

U denkt blijkbaar dat moorddadige gangsters op een liberalisering van het geweld wachten alvorens hun slag te slaan?

Andy 9 augustus 2009 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 4267662)
U denkt blijkbaar dat moorddadige gangsters op een liberalisering van het geweld wachten alvorens hun slag te slaan?

Neen. Die moorddadige gangsters zitten daar absoluut niet op te wachten. Moorddadige gangsters, of ze nu behoren tot de ordediensten of het leger, zijn als de dood voor het doorbreken van het geweldsmonopolie. Zo mag je wanneer je betoogt blijkbaar wel met kasseien gooien, maar geen vuurwapens, traangas, matrakken en gevechtsuitrusting bijhebben. What's the point? Zo is het ook toegestaan om een wereldeconomie in stand te houden die meer doden maakt dan de doorsnee oorlog, of om wapens te verkopen aan staten die ze uittesten tegen een burgerbevolking, maar het verhandelen van datzelfde oorlogstuig aan diezelfde burgers is niet toegestaan.

Flanelcondoom 9 augustus 2009 18:00

Politiehaat is een kenmerk van revolutionair ingestelde stoottroepen. Wat ook logisch is: men gaat geen vijand bestrijden die men niet haat.

Respect voor politie impliceert soms wel eens ook respect voor de wet. En dat willen de subversieve denkers absoluut niet.
Daarom wordt politiehaat zo hoog gehouden bij de stoottroepen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be