Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   The Horror !!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=12754)

The Paulus Experience 25 april 2004 23:36

'k moet vandeweek naar den tantist.

:(

Brabo 25 april 2004 23:39

Je bent niet alleen, om kwart na drie word ik in de martelkamer verwacht. :(

Dies 25 april 2004 23:48

Is het de week van de horror of dergelijks? Ook mijn afspraak met de beul staat voor deze week op het programma.

Griffin 26 april 2004 08:52

Laat ulle nie doen eh!

The Paulus Experience 26 april 2004 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Laat ulle nie doen eh!

Stel je voor dat je daar vastgebonden ligt, met je mond geforceerd, geen verdoving, die tantist haalt z'n boor boven en begint :

"Wat denk je van Groot-Nederland*"

8O

Ik zal me hevig verweren! :x

[size=1]*vrije vertaling van "Is it safe?" [/size]

Herman Desmedt ©HD 26 april 2004 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
Citaat:

Laat ulle nie doen eh!

Stel je voor dat je daar vastgebonden ligt, met je mond geforceerd, geen verdoving, die tantist haalt z'n boor boven en begint :

8O

Ik zal me hevig verweren! :x

[size=1]*vrije vertaling van "Is it safe?" [/size]

Eigenlijk willen ze alleen het nummer van uw bankrekening, maar om niet op te vallen pakken ze dat wat subtieler aan.

dejohan 26 april 2004 12:54

Ter gewenning kan je de week ervoor naar industrial luisteren. Qua geluid is dat min of meer hetzelfde.

Herman Desmedt ©HD 26 april 2004 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Ter gewenning kan je de week ervoor naar industrial luisteren. Qua geluid is dat min of meer hetzelfde.

Je kan die muziek ook meenemen en de tandards wijsmaken dat dat geluid U op uw gemak zet.

Om hem te overtuigen kun je ook uw eigen klopboormachine meebrengen, met toebehoren wel te verstaan !

C uit W 27 april 2004 16:55

Jaja, meer poetsten en je zou niet bang moeten zijn he.

Zeno! 27 april 2004 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W

Ge klinkt als mijn moeder.... :?

Brabo 27 april 2004 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Citaat:

Mooi, die familieherenigingen op het internet. :wink:

[size=2]Met veel poetsen ontsnapt men trouwens jammer genoeg niet aan de jaarlijkse controle - die zowel mijn gebit als ik glansrijk hebben overleefd trouwens, op de gebruikelijke vermaning over het flossen na.[/size]

Zeno! 27 april 2004 17:10

Flossen sucks

C uit W 27 april 2004 17:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!

Mooi, die familieherenigingen op het internet. :wink:

[size=2]Met veel poetsen ontsnapt men trouwens jammer genoeg niet aan de jaarlijkse controle - die zowel mijn gebit als ik glansrijk hebben overleefd trouwens, op de gebruikelijke vermaning over het flossen na.[/size]

Ha, ik krijg altijd complimenten over mijn gebid 8)

dejohan 27 april 2004 19:01

Poetsen helpt trouwens maar matig tegen gaatjes. Cariës wordt veroorzaakt door een bacterie die in uw mond leeft, en die met niets maar dan ook niets weg te krijgen is. Heb je de bacterie, dan mag je nog zoveel poetsen als je wil: gaatjes zal je uiteindelijk toch wel krijgen, al zal hetbij jou later zijn dan iemand die nooit zijn tanden poetst. Heb je die bacterie niet, dan krijg je nooit of te nimmert gaatjes, ook al heb je geen idee wat een tandeborstel is en eet je de hele dag snoep.
Voila, als er nu nog iemand komt stoeffen dan ze geen gaatjes hebben, weet je wat zeggen.

The Paulus Experience 27 april 2004 19:23

Citaat:

Ha, ik krijg altijd complimenten over mijn gebid 8)

:lol: Kont omhoog of paternosters?

C uit W 27 april 2004 19:58

Citaat:

Poetsen helpt trouwens maar matig tegen gaatjes. Cariës wordt veroorzaakt door een bacterie die in uw mond leeft, en die met niets maar dan ook niets weg te krijgen is. Heb je de bacterie, dan mag je nog zoveel poetsen als je wil: gaatjes zal je uiteindelijk toch wel krijgen, al zal hetbij jou later zijn dan iemand die nooit zijn tanden poetst. Heb je die bacterie niet, dan krijg je nooit of te nimmert gaatjes, ook al heb je geen idee wat een tandeborstel is en eet je de hele dag snoep.
Voila, als er nu nog iemand komt stoeffen dan ze geen gaatjes hebben, weet je wat zeggen.

Vroeger heb ik er gehad, maar sinds ik elektrisch poets, enkel complementjes 8)

Griffin 27 april 2004 19:59

Citaat:

Zoals ik elders al zei: 't is nie de lengte die telt! (Maar wel wat ge der mee doet (maw: uw techniek)) :P :D :P

Xenon 27 april 2004 20:40

Citaat:

Je moet gewoon af en toe uw mond toe doen. Cariërs gedijt immers moeilijk bij lichaamstemperatuur.

Groot bakkes ---------> rotte tanden :wink:

The Paulus Experience 28 april 2004 20:18

:( het komt dichterbij

The Paulus Experience 29 april 2004 09:40

Citaat:

:( ik heb die bacterie

the horror continues :(

Gentenaar 29 april 2004 10:08

dejohan schreef:

Citaat:

Niet akkoord, dejohan.
Bacteriën zijn inderdaad de oorzaak van cariës, maar die bevinden zich in iedere mond, en zijn het gevaarlijkst in de vorm van tandplaque. Het is net om deze tandplaque tegen te gaan dat je moet poetsen.
De bacteriën zijn verzot op zoetigheden, en doen de pH dalen, dit veroorzaakt afbraak van het tandemail.
Na iedere maaltijd zakt de pH gedurende een half uurtje, nadien herstelt die zich weer. Wanneer je meerdere keren per dag gaat snoepen zit je met grotere periodes van pH daling, en dus meer tandafbraak.

De boodschap is dus: eet geen zoetigheden tussen de maaltijden door, en poets zeker dagelijks je tanden, liefst zelfs na iedere maaltijd.

Weinig opwindend, en nogal een tegenvaller in vergelijking met jouw goed nieuws boodschap, maar het is niet anders...

The Paulus Experience 29 april 2004 11:40

Tantist is de persoon om hier uitsluitsel te geven!

pb onderweg.

Tantist 29 april 2004 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brabo
Je bent niet alleen, om kwart na drie word ik in de martelkamer verwacht. :(

En ik dan, ik moet 4 keer in de week mij naar het behandellokaal sleuren :(

Tantist 29 april 2004 12:10

Citaat:

Poetsen helpt trouwens maar matig tegen gaatjes.

Als je niet goed poetst, niet nee...

Citaat:

Cariës wordt veroorzaakt door een bacterie die in uw mond leeft, en die met niets maar dan ook niets weg te krijgen is.
De bacteriesoorten zelf niet, hun aantal wel.

Citaat:

Heb je de bacterie, dan mag je nog zoveel poetsen als je wil: gaatjes zal je uiteindelijk toch wel krijgen, al zal hetbij jou later zijn dan iemand die nooit zijn tanden poetst.
Onzin. Gaatjes krijg je door vooral melkzuur maar ook propionzuur, azijnzuur,... die vooral de Streptococcus mutans en Lactobacillus acidofilus produceren uit suiker. Die bacteriën doen dat niet om u te pesten, ze zetten suiker om tot die stoffen via een anaeroob proces (namelijk de glycolyse) om energie te krijgen.

Om te voorkomen dat je gaatjes hebt, kun je aan 4 factoren sleutelen:
  • tijd
  • bacteriën
  • suiker
  • tandweefsel

tijd: beperk je eetmomenten tot maximaal 5 per dag. Je kan ook het zuur sneller weg krijgen door de kauwen op kauwgum, liefst zonder suiker (uiteraard), en liefst met xylitol in. Poetsen helpt ook om het zuur te verwijderen.

bacteriën: poetsen verwijdert de plak en dus ook de bacteriën. Bovendien werkt het fluoride antibacterieel.

suiker: reeds vermeld: hoogstens 5 suikermomenten per dag.

tandweefsel: poetsen met fluoride tandpasta verstevigt de tanden. Zo is er een lagere pH nodig om de tanden op te lossen als je ze 2 �* 3 keer per dag poetst, tot zelfs een factor 10 (pH 4,5 ipv pH 5,5)

Citaat:

Heb je die bacterie niet, dan krijg je nooit of te nimmert gaatjes
Iedereen heeft die bacterie. Besmetting gebeurt binnen de 6 maanden na de geboorte, meestal via de moeder of de vader.

Citaat:

ook al heb je geen idee wat een tandeborstel is en eet je de hele dag snoep.
Ik zou daar maar niet te zeker van zijn...

Tantist 29 april 2004 12:10

Citaat:

Tantist is de persoon om hier uitsluitsel te geven!

pb onderweg.

Bij deze

Tantist 29 april 2004 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gentenaar
dejohan schreef:

Citaat:

Niet akkoord, dejohan.
Bacteriën zijn inderdaad de oorzaak van cariës, maar die bevinden zich in iedere mond, en zijn het gevaarlijkst in de vorm van tandplaque. Het is net om deze tandplaque tegen te gaan dat je moet poetsen.
De bacteriën zijn verzot op zoetigheden, en doen de pH dalen, dit veroorzaakt afbraak van het tandemail.
Na iedere maaltijd zakt de pH gedurende een half uurtje, nadien herstelt die zich weer. Wanneer je meerdere keren per dag gaat snoepen zit je met grotere periodes van pH daling, en dus meer tandafbraak.

De boodschap is dus: eet geen zoetigheden tussen de maaltijden door, en poets zeker dagelijks je tanden, liefst zelfs na iedere maaltijd.

Weinig opwindend, en nogal een tegenvaller in vergelijking met jouw goed nieuws boodschap, maar het is niet anders...

Nah, kan ik me redelijk mee akkoord verklaren.

The Paulus Experience 29 april 2004 12:37

:) Voila se! Duidelijk antwoord van Tantist, bedankt! [size=1](als 'em es iets goed doet mag het ook gezegd worden :wink: )[/size]

Intussen heb ik mijn eigen zitten kannibaliseren door te eten met een nog half verdoofde bak.
:?
'k zen weer goe bezig vandaag :roll:

Griffin 29 april 2004 12:46

Citaat:

:) Voila se! Duidelijk antwoord van Tantist, bedankt! [size=1](als 'em es iets goed doet mag het ook gezegd worden :wink: )[/size]

Intussen heb ik mijn eigen zitten kannibaliseren door te eten met een nog half verdoofde bak.

Wast lekker? Anders moet ge maar een stukske opsturen of posten :-)

:D

Btw, der zat toch geen watte meer in eh? ;)

Griffin 29 april 2004 15:50

Citaat:

Wasbeurt bij kapper niet zonder gevaar

Uitgegeven: 29 april 2004 12:46

ROTTERDAM - Een wasbeurt bij de kapper kan in enkele gevallen de nekslagader dusdanig oprekken dat door bloedtekort in de hersenen een infarct kan ontstaan. Dat zegt bijzonder hoogleraar neurologie P. Koudstaal, verbonden aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

De hoogleraar reageert op een stroom aan berichten uit Engeland, waar onlangs een vrouw overleed aan het zogeheten beauty parlour stroke syndrome na een kappersbezoek.

Volgens Koudstaal wordt sinds 1993 in de medische vakbladen melding gemaakt van dit verschijnsel. Hij benadrukt echter dat dit om enkele tientallen dodelijke gevallen per jaar gaat. In Nederland komt dit fenomeen naar schatting eens in de tien jaar voor. Vooral klanten met een aangeboren afwijking aan de aderwanden lopen een risico.

Door de vaak ongemakkelijke houding bij de wasbak van de kapper, waarbij de nek wordt opgerekt en vaak ook op een harde rand rust, wordt de nekslagader uitgerekt. Daardoor kan een scheurtje in de aderwand ontstaan, bloed hoopt zich dan op en kan de ader dichtdrukken. De bloedtoevoer naar de hersenen stopt, waardoor er geen of niet genoeg zuurstof bij de hersenen kan komen en een infarct het gevolg kan zijn.

Mensen die een duizelig gevoel krijgen bij een wasbeurt, kunnen deze behandeling beter vermijden, adviseert de neuroloog. Dat verschijnsel kan zich volgens Koudstaal ook voordoen bij de tandarts, op de operatietafel of de kraker.

Ondanks dat het beauty parlour stroke syndrome zelden voorkomt in Nederland, moet de kappersbranche dit fenomeen zeker serieus nemen. "Ze moeten zeker nadenken over alternatieven. Zo zou je bijvoorbeeld een kussentje in de nek kunnen leggen."

nu.nl
En dan maar angst hebben voor de tandarts... ik denk dat ik mijn haren maar eens goed lang laat groeien :) ;) :D

Tantist 30 april 2004 10:31

Citaat:

Dan gebruikt ge hem OK, want er zijn echt een hele hoop mensen die er niet mee kunnen werken (ook ik verkies de combinatie handmatig poetsen en flossen).

Tantist 30 april 2004 10:33

Citaat:

Ah, das ni slim he. Don't worry, 't zal snel genezen zijn.

Tantist 30 april 2004 10:35

Citaat:

Citaat:

Laat ulle nie doen eh!

Ik denk niet dat dit een onderwerp is dat de mens in de stoel interesseert. Meestal hebben ze enkel interesse voor was ge met hun aan het foefelen zijt, of occasioneel gaat het eens over het weer... Boring he?

Herman Desmedt ©HD 1 mei 2004 04:14

Van een tantist kan je moeilijk verwachten dat hij een tandje gaat bijsteken.

Griffin 1 mei 2004 12:03

Citaat:

Wasbeurt bij kapper niet zonder gevaar

Uitgegeven: 29 april 2004 12:46

ROTTERDAM - Een wasbeurt bij de kapper kan in enkele gevallen de nekslagader dusdanig oprekken dat door bloedtekort in de hersenen een infarct kan ontstaan. Dat zegt bijzonder hoogleraar neurologie P. Koudstaal, verbonden aan het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.

De hoogleraar reageert op een stroom aan berichten uit Engeland, waar onlangs een vrouw overleed aan het zogeheten beauty parlour stroke syndrome na een kappersbezoek.

Volgens Koudstaal wordt sinds 1993 in de medische vakbladen melding gemaakt van dit verschijnsel. Hij benadrukt echter dat dit om enkele tientallen dodelijke gevallen per jaar gaat. In Nederland komt dit fenomeen naar schatting eens in de tien jaar voor. Vooral klanten met een aangeboren afwijking aan de aderwanden lopen een risico.

Door de vaak ongemakkelijke houding bij de wasbak van de kapper, waarbij de nek wordt opgerekt en vaak ook op een harde rand rust, wordt de nekslagader uitgerekt. Daardoor kan een scheurtje in de aderwand ontstaan, bloed hoopt zich dan op en kan de ader dichtdrukken. De bloedtoevoer naar de hersenen stopt, waardoor er geen of niet genoeg zuurstof bij de hersenen kan komen en een infarct het gevolg kan zijn.

Mensen die een duizelig gevoel krijgen bij een wasbeurt, kunnen deze behandeling beter vermijden, adviseert de neuroloog. Dat verschijnsel kan zich volgens Koudstaal ook voordoen bij de tandarts, op de operatietafel of de kraker.

Ondanks dat het beauty parlour stroke syndrome zelden voorkomt in Nederland, moet de kappersbranche dit fenomeen zeker serieus nemen. "Ze moeten zeker nadenken over alternatieven. Zo zou je bijvoorbeeld een kussentje in de nek kunnen leggen."

nu.nl
En dan maar angst hebben voor de tandarts... ik denk dat ik mijn haren maar eens goed lang laat groeien :) ;) :D

The Paulus Experience 1 mei 2004 22:06

Citaat:

8O :o

[size=1]toch es reageren voor Griffin het een derde keer post [/size]

Griffin 2 mei 2004 09:42

Citaat:

[size=2]toch es reageren voor Griffin het een derde keer post [/size]

Thx ik voelde mij al genegeerd :P

Herman Desmedt ©HD 2 mei 2004 11:17

Binnenkort gaan er véél rondlopen met kies-pijn.
Vooral na 13 juni !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be