Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Wat is er mis met protestanten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127908)

liberalist_NL 31 augustus 2009 23:12

Wat is er mis met protestanten?

Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk. Elke ochtend een dagelijkse portie geloof, zoals een junkie heroïne in z'n ad'ren spuit. Echte heroïne is natuurlijk uit den boze, net als alcohol, vaccinaties, broeken voor meisjes, en een willekeurig iets doen op zondag.

Protestanten zijn eng. Wat is er mis met ze?

Johan Bollen 31 augustus 2009 23:18

Mischien zijn ze makkelijker te manipuleren omdat ze verdeelder zijn dan katholieken, makkelijker voor de kar te spannen van degenen die een westers fundamentalisme willen stimuleren alzo onterecht hopend de Islam te kunnen tegen houden, of een verdeel en heersspelletje met Europa te kunnen spelen.

Misschien echter veralgemene we te veel. Hopelijk.

Jedd 31 augustus 2009 23:41

katholieken mogen al eens een zonde begaan, dat wordt op de biechtstoel wel even rechtgezet.

lijkt me het wezenlijke verschil

F.Lurk 1 september 2009 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4308232)
Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk. Elke ochtend een dagelijkse portie geloof, zoals een junkie heroïne in z'n ad'ren spuit. Echte heroïne is natuurlijk uit den boze, net als alcohol, vaccinaties, broeken voor meisjes, en een willekeurig iets doen op zondag.

Met protestanten op zich niks, met Anglicanen, Calvinisten en consoorten daarentegen veel.

dirk001 1 september 2009 18:25

Citaat:

Ik denk toch dat je hier het 1 en ander door elkaar haalt en dat je de meeste van deze zaken ook buiten het protestantisme vind maar misschien in mindere mate.

Anti-sociaal zeker niet maar het is toch normaal dat de meesta van je vrienden en kennissen mensen zijn die in dezelfde richting denken ?

Bidden ja dat is belangrijk maar ik denk dat je wel overdrijft hoor ... . De meeste bidden geen uren per dag (alhoewel er daar op zich niks mis mee is integendeel zelfs).

Ze hebben een andere humor.

Lijkt me dat drugs niet enkel bij protestanten uit den boze is .. ik denk dat er maar weinig ouders zijn die hun kinderen toestaan om drugs te gebruiken .. .

Dat van die alcohol klopt niet echt. Er zijn er die niet drinken, maar de meeste (en ik ook ) drinken wel eens een glaasje maar in mijn gevaal heel weinig. Ik heb er gewoon geen behoefte aan. Wat is er trouwens mis met mensen die weinig of geen alcohol drinken ??

Vaccinaties zijn gewoon slecht, maar ja dan moet je wel even wat willen lezen he .. . Heb je al eens naar de ingredienten gekeken ? Wellicht niet ... .

Trouwens durf je dit ook te zeggen over de islam ? Wellicht niet want anders staan er morgen 50 van die gasten aan je deur om je eens aan te pakken .. . Toch eigenaardig dat protestanten dat niet doen he ? Maakt ze natuurlijk wel een makkelijk slachtoffer voor linkse rakkers of ander links liberalen die geen waarden hebben.

Ik kan u verzekeren dat een christelijke maatschappij de beste maatschappij is die er kan zijn. Eenmaal je de bijbel overboord gooit zie je allerllei ongewenste zaken opduiken. Let maar goed op de komende jaren ... dictatuur komt eraan.

Tavek 1 september 2009 18:28

Vaccinaties slecht :-D

Oh Dirk we hebben je humor gemist ! ;)

liberalist_NL 1 september 2009 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 4309568)
Trouwens durf je dit ook te zeggen over de islam ? Wellicht niet want anders staan er morgen 50 van die gasten aan je deur om je eens aan te pakken .. . Toch eigenaardig dat protestanten dat niet doen he ? Maakt ze natuurlijk wel een makkelijk slachtoffer voor linkse rakkers of ander links liberalen die geen waarden hebben.

Ik ben de tel kwijt hoe vaak ik al een Islamofoob ben genoemd op dit forum. 8-) Gelovigen hebben altijd de indruk dat hen hun religie is die wordt afgekraakt, terwijl ik alle geloven in gelijke mate afkraak naar gelang hun gekkigheid.

Ik zou u er trouwens toch graag op willen wijzen dat de meeste goede waarden, niet Christelijk zijn. Of we moeten de Bijbel heel selectief gaan lezen.
Citaat:

Ik kan u verzekeren dat een christelijke maatschappij de beste maatschappij is die er kan zijn. Eenmaal je de bijbel overboord gooit zie je allerllei ongewenste zaken opduiken. Let maar goed op de komende jaren ... dictatuur komt eraan.
Er is een sterke positieve correlatie tussen de beschaving in een land, en het percentage atheïsten.

LiberaalNL 1 september 2009 19:11

Citaat:

Ik zou het iets anders verwoorden, maar je hebt zeker een punt. Ben jij ook van Rooms-Katholieke komaf?

liberalist_NL 1 september 2009 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4309662)
Ik zou het iets anders verwoorden, maar je hebt zeker een punt. Ben jij ook van Rooms-Katholieke komaf?

Mijn ouders wel, maar mijn vader vertoont sterke protestantse trekjes. :-)

LiberaalNL 1 september 2009 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4309667)
Mijn ouders wel, maar mijn vader vertoont sterke protestantse trekjes. :-)

Toevallig de mijne ook;-)!

Travis66 2 september 2009 18:44

Citaat:

Inderdaad. Een vriend van mij woonde een aantal jaren dicht bij Amsterdam. Op een zondag, hij was in de voorhof aan het werken, krijgt hij zo een type aan zijn deur die hem fijntjes opmerkte dat hij aan het werken was "op de dag des heere". Mijn vriend reageerde dat hij "de dag des heere" zou respecteren, zodra de moslims, christenen en joden overeen zouden komen of het op vrijdag, zaterdag of zondag hoort te zijn.
Die type is boos, verontwaardigd en beledigd opgestapt.

We lachen nog regelmatig met dat verhaaltje.

Mountain Dew 15 september 2009 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL (Bericht 4309662)
Ben jij ook van Rooms-Katholieke komaf?

Protestanten kunnen alvast niet beschuldigd worden van:

sympathie voor:

en....

hotschizodiscocop 15 september 2009 14:09

Zinloos materialistisch protest. ;)

hotschizodiscocop 15 september 2009 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mountain Dew (Bericht 4335918)
Protestanten kunnen alvast niet beschuldigd worden van:

sympathie voor:

en....

Wow, hoe intellectueel van u. :roll:

hotschizodiscocop 15 september 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4309473)
Met protestanten op zich niks, met Anglicanen, Calvinisten en consoorten daarentegen veel.

Waar ligt het verschil? ;-)

Micele 15 september 2009 15:39

Citaat:

Wat is er mis met protestanten?
Niets, ik weet niet hoe het vér voor mijn tijd was, maar in de ... laatste 36 jaar zie ik geen verschillen met katholieken, niets van gemerkt in de dagelijkse omgang.

Ik spreek uit eigen ervaring uit Duitsland en Oostenrijk, katholieken en protestanten leven daar gewoon onder elkaar, ook mijn familie en schoonfamilie.
Of we nu - bij gelegenheid - naar een Katholieke Mis of Evangelische Mis gaan speelt geen rol.

bvb. mijn schoonmoeder´s begrafenis -onlangs- vond plaats in een Katholieke kerk door een Evangelische priester, mijn schoonmoeder was eerst katholiek maar is bij haar *huwelijk protestants geworden met "zachte dwang" van de schoonfamilie.
(dat huwelijk was in 1949*)

Eigenlijk sinds 1982 bestaat die "zachte dwang" zelfs niet meer bij een eventueel huwelijk.
Een gemengd huwelijk is dan een Oecumenisch huwelijk tijdens een Oecumenische Mis, priester naar keus protestant of katholiek meestal naargelang in welk kerkgebouw men wilt trouwen (prot. of kath.)

Citaat:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Oecumene

Binnen het Christendom wordt met oecumene meestal het naar elkaar toegroeien, elkaar leren verstaan en het samenwerken bedoeld tussen de verschillende christelijke denominaties, met name tussen de Rooms-katholieke Kerk en de denominaties die door het Schisma van 1054 en de Reformatie zijn ontstaan.

Het belangrijkste document in de christelijke oecumene is de verklaring van de Commissie voor Geloof en Kerkorde van de Wereldraad van Kerken over doop, eucharistie en ambt, ook bekend als het Lima-rapport, dat in 1982 verscheen.

Gebruik binnen de Rooms-katholieke Kerk

Binnen de Rooms-katholieke Kerk wordt de term oecumene ook wel gebruikt om de eenheid van de Rooms-katholieke Kerk over de wereld aan te duiden. Het Tweede Vaticaans Concilie draagt (evenals de andere grote concilies) in die zin de naam van oecumenisch concilie, omdat op het concilie katholieke bisschoppen van de gehele wereld deelnamen.

Het Tweede Vaticaans concilie geldt binnen de Rooms-katholieke Kerk als 21e oecumenische concilie.
http://de.wikipedia.org/wiki/%C3%96kumenische_Bewegung

Citaat:

Hoe het in Nederland gebruikelijk is, weet ik niet zo.
Utrecht (meestal aan de grachten) vond ik wel een heel gezellige stad, had ik zo de indruk. Komen daar geen protestanten ? ;-)

Elk Christelijk gemengd land zal zo wel zijn verschilletjes hebben... ;-)

redwasp 16 september 2009 10:19

vrede,

es lebe thomas münzer!

vrede,

redwasp

redwasp 16 september 2009 10:24

vrede,

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door redwasp (Bericht 4337577)
vrede,

es lebe thomas münzer!

vrede,

redwasp

et jean meslier évidemment

vrede,

redwasp

Bertie 16 september 2009 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4309584)
Er is een sterke positieve correlatie tussen de beschaving in een land, en het percentage atheïsten.

Dat klopt

Bewijs: Noord Korea (een officieel atheistische paradijs)

Travis66 16 september 2009 15:57

Uit het CIA factsheet over noord korea:
traditionally Buddhist and Confucianist, some Christian and syncretic Chondogyo (Religion of the Heavenly Way)
note: autonomous religious activities now almost nonexistent; government-sponsored religious groups exist to provide illusion of religious freedom.

Bertie, je post bewijst duidelijk dat religieuze fanatici de waarheid aanpassen om hun eigen conclusies te ondersteunen.
Je hebt dus GEEN gelijk en je stelt jezelf tentoon als liefhebber van oogkleppen. Blijf vooral posten, is goed voor de humor in mijn leven.

Bertie 16 september 2009 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4338129)
Uit het CIA factsheet over noord korea:
traditionally Buddhist and Confucianist, some Christian and syncretic Chondogyo (Religion of the Heavenly Way)
note: autonomous religious activities now almost nonexistent...

Nu is het nog duidelijker

Bedankt! :-P

Bertie 16 september 2009 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 4338129)
Je hebt dus GEEN gelijk...

Integendeel - daar heb je juist mijn punt bewezen:

Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom N.K. is op dit moment de ultieme atheistenparadijs
.

liberalist_NL 16 september 2009 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4338165)

Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom NK is een atheistenparadijs
.

Citaat:

De 'Grote Leider' Kim Il-Sung (de eerste president van Noord-Korea) en de 'Geliefde Leider' Kim Jong-Il (zoon en opvolger van Kim Il-Sung) worden als goden vereerd. Hun portretten zijn alomtegenwoordig op straat en in woonhuizen, en in liedjes die kinderen op school leren worden de leiders bezongen in religieuze bewoordingen. Over hun levens zijn diverse mythologische verhalen in omloop gebracht. Zo zouden volgens Noord-Koreaanse bronnen in 1993 de graven zijn ontdekt van koning Dangun en zijn vrouw. Tangun was volgens Koreaanse overleveringen de zoon van Hwan Ung - de zoon van Hwan In, de heer van de hemel - en een berin die veranderd was in een (mensen)vrouw. Volgens de huidige Noord-Koreaanse religieuze propaganda zou Kim Jong-Il net als Hwan Ung zijn afgedaald vanuit de hemel, en wel op de bergtoppen van Paektusan (= Altijd Witte Kopberg), tegenwoordig gelegen in het grensgebied van Noord-Korea en China.[1]
Geen atheïstenparadijs.

Bertie 16 september 2009 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4338171)
Citaat:

De 'Grote Leider' Kim Il-Sung (de eerste president van Noord-Korea) en de 'Geliefde Leider' Kim Jong-Il (zoon en opvolger van Kim Il-Sung) worden als goden vereerd.
Geen atheïstenparadijs.

Bullshit

John Lennon werd ook als god vereerd - dus volgens jou logica waren de liberale hippies en homos ook niet atheisten)

.

liberalist_NL 16 september 2009 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4338182)
Bullshit

John Lennon werd ook als god vereerd - dus volgens jou logica waren de liberale hippies ook niet atheisten)

.

Die vergelijking is zo krom dat ik niet eens ga beginnen erop te antwoorden.

Bertie 16 september 2009 16:22

Goed, jij staat met de mond vol tanden - het is genoteerd.

liberalist_NL 16 september 2009 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4338203)
Goed, jij staat met de mond vol tanden - het is genoteerd.

Neen, jij vermoeit je discussiepartners tot ze afdruipen.

Travis66 16 september 2009 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4338165)

Er zijn nauwelijks (letterlijk schreef jij "almost none...", d.w.z. "bijna geen") believers. Kortom N.K. is op dit moment de ultieme atheistenparadijs
.

Qoutemining Bertie?

er staat nergens dat er geen believers zijn, er staat alleen dat ze zich zelf niet mogen verenigen. Nu weten we dus ook dat je niet begrijpend kan lezen.

Keep 'em comming Bertie, ik lach graag hard en veel. Wie weet wat komen we nog van je te weten.

Bertie 16 september 2009 17:51

Goh Travis, jij bent echt wanhopig aan het worden. Wat er staat is en blijft de waarheid: NoordKorea is weldegelijk een land met "staatsatheisme". Punt. Ga huilen nu.

Ik moet wel toegeven dat andere officiele atheistenparadijsje Cuba een kleine verandering heeft ondergaan: sinds de val van de Sovjet-Unie heeft de staat zijn statuten gewijzigd en verklaart zich nu een "seculiere staat" in plaats van uitdrukkelijk "atheïstisch".

Travis66 17 september 2009 06:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4338384)
Goh Travis, jij bent echt wanhopig aan het worden. Wat er staat is en blijft de waarheid: NoordKorea is weldegelijk een land met "staatsatheisme". Punt. Ga huilen nu.

Ik moet wel toegeven dat andere officiele atheistenparadijsje Cuba een kleine verandering heeft ondergaan: sinds de val van de Sovjet-Unie heeft de staat zijn statuten gewijzigd en verklaart zich nu een "seculiere staat" in plaats van uitdrukkelijk "atheïstisch".

Huilen? Man dit is om je te bescheuren. "het is WEL waar zeg ik u, WELLES", verder kom je niet met je argumentatie. Dat jij jezelf nog aux serieus neemt.

Bertie 18 september 2009 14:21

Nee - Noord Korea is geen uitzondering maar eerder de regel - een typisch geval.

Dat is de realiteit Travis (jou hopeloze pogingen om er tegen te spartelen ten spijt)

PS: Travis ik heb jou paus ontdekt (president van de internationale Atheisten federatie) zij is een vrouw... en ziet er zo uit :-D

liberalist_NL 18 september 2009 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertie (Bericht 4341797)
Nee - Noord Korea is geen uitzondering maar eerder de regel - een typisch geval.

Leg eens uit. Er is een verschil tussen een atheïstisch land, en een land waar religie verboden is. Maar jij ziet dat verschil niet, omdat je koffiedik kijkt.

system 18 september 2009 18:31

Citaat:

Ik vind het wel raar dat u nu pas tot deze vaststelling komt. Maar enfin, beter laat dan nooit.

liberalist_NL 18 september 2009 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4342377)
Ik vind het wel raar dat u nu pas tot deze vaststelling komt. Maar enfin, beter laat dan nooit.

Nu pas? :lol: Dit zeg ik al jaren. Ook op dit forum.

system 18 september 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4342379)
Nu pas? :lol: Dit zeg ik al jaren. Ook op dit forum.

In ieder geval, ik raad u ten stelligste de film aan van Gabriel Axel aan (met Catharine Deneuve): "Babettes Feestmaal" uit 1987. De film blijft waardevol en is onwaarschijnlijk knap geregiseerd en de hij laat perfect zien waar wij het over hebben. De Film heet eigenlijk "Babettes Gaestebud". De film is gebaseerd op een boek van Karen Blixen.

system 18 september 2009 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4342397)
In ieder geval, ik raad u ten stelligste de film aan van Gabriel Axel aan (met Catharine Deneuve): "Babettes Feestmaal" uit 1987. De film blijft waardevol en is onwaarschijnlijk knap geregiseerd en de hij laat perfect zien waar wij het over hebben. De Film heet eigenlijk "Babettes Gaestebud". De film is gebaseerd op een boek van Karen Blixen.

Korte samenvatting:

In een stormachtige nacht in 1871 arriveert een mysterieuze vrouw in een dorpje op het ruige Deense Jutland. Babette is een politiek vluchtelinge uit Frankrijk, waar ze alles en iedereen verloren heeft. Ze trekt in bij twee vrijgezelle zussen, dochters van een overleden predikant. Hoewel geheimzinnigheid haar blijft omringen, maakt ze al gauw een onmisbaar deel uit van de kleine en gesloten Lutherse gemeenschap. De dorpsbewoners hangen een sobere levensstijl aan, gestempeld door hun strenge geloofsovertuiging. Wanneer Babette in een klap rijk wordt door het winnen van een geldbedrag, verwacht iedereen in het dorp haar vertrek. Maar tot hun grote verbazing nodigt Babette hen uit voor een feestdis. Met deze liefdesmaaltijd op gastronomisch topniveau weet zij de harten van de gesloten dorpsbewoners te veroveren en hen daarmee tot leven te wekken.

ghostic 18 september 2009 23:28

Citaat:

religie is nie goed voor de geest punt uit...het is het begin van geestelijke belemering dus....

Pijlstaartrog 20 september 2009 10:25

Citaat:

Steeds meer krijg ik de indruk dat protestanten niet helemaal normaal zijn. Ze zijn anti-sociaal (werkelijk, er komt niets uit!), zijn lange tijden achter elkaar aan het bidden, begrijpen humor niet, en zijn i.t.t. de relatief twijfelende Katholieken, arrogant overtuigd van hun eigen gelijk.

Katholieken daarentegen staan niet voor hun opvattingen, zijn onbetrouwbaar,
komen altijd te laat, hebben een waardeloos arbeidsethos, maskeren belangrijke waarden met opsmuk en kennen de bijbel niet.

Citaat:

Ze hebben nog niet alle beelden gebroken.

Bruno 20 september 2009 21:56

Zelf ben ik protestants opgevoed , maar mijn ouders hebben me steeds voorgehouden: gebruik uw gezond verstand!
En als ik met mijn boereverstand de boekjes lees kom ik tot de conclusie dat protestanten nog niet zo gek zijn....
enkele willekeurige voorbeelden:
- Mariaverering van de RK : heeft geen enkele Bijbelse grondslag
- Beeldenverering (kruisbeeld met Jezus' beeltenis bij de RK) : is zelfs verboden (gouden kalf , Mozes ?)
- Celibaat : ook weer geen enkele basis buiten dan de wrekkigheid van de RK (gehuwde priesters maken kinderen die erven , celibatairen niet)
- Aflaten die werden verkocht als de RK in geldnood zat?
- Heiligen en zaligen : ook weer plat populisme aangezien niemand zonder zonde is...
- Anglicanisme : een koning mag niet hertrouwen na een echtscheiding dus sticht hij maar zijn eigen kerk?

Objectief gezien is dan het protestantime van alle Christelijke variaties de meest oorspronkelijke...alle opsmuk en deviaties zijn afgeworpen en het draait om de kern : het geloof...en niet om poepsjieke kerken , geld en verdoemenis.
In dit opzicht is de Islam misschien zelfs nog meer oorspronkelijk maar ik kan me er niet toe brengen mijn opvoeding volledig af te werpen en Jezus te zien als niet meer dan een profeet....
Maar soit , ik drink graag een glas en rij met de motor , ben niet vies van een tattoo enzo...misschien ben ik geen doorsnee-protestant, als er al zoiets bestaat.
Laat iedereen toch in zijn waarde en leef je leven zoals je dat graag wil!

Travis66 21 september 2009 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno (Bericht 4346319)
Zelf ben ik protestants opgevoed , maar mijn ouders hebben me steeds voorgehouden: gebruik uw gezond verstand!
En als ik met mijn boereverstand de boekjes lees kom ik tot de conclusie dat protestanten nog niet zo gek zijn....
enkele willekeurige voorbeelden:
- Mariaverering van de RK : heeft geen enkele Bijbelse grondslag
- Beeldenverering (kruisbeeld met Jezus' beeltenis bij de RK) : is zelfs verboden (gouden kalf , Mozes ?)
- Celibaat : ook weer geen enkele basis buiten dan de wrekkigheid van de RK (gehuwde priesters maken kinderen die erven , celibatairen niet)
- Aflaten die werden verkocht als de RK in geldnood zat?
- Heiligen en zaligen : ook weer plat populisme aangezien niemand zonder zonde is...
- Anglicanisme : een koning mag niet hertrouwen na een echtscheiding dus sticht hij maar zijn eigen kerk?

Objectief gezien is dan het protestantime van alle Christelijke variaties de meest oorspronkelijke...alle opsmuk en deviaties zijn afgeworpen en het draait om de kern : het geloof...en niet om poepsjieke kerken , geld en verdoemenis.
In dit opzicht is de Islam misschien zelfs nog meer oorspronkelijk maar ik kan me er niet toe brengen mijn opvoeding volledig af te werpen en Jezus te zien als niet meer dan een profeet....
Maar soit , ik drink graag een glas en rij met de motor , ben niet vies van een tattoo enzo...misschien ben ik geen doorsnee-protestant, als er al zoiets bestaat.
Laat iedereen toch in zijn waarde en leef je leven zoals je dat graag wil!

Ik blijf het grappig vinden hoe de verschillende religies wel de fouten van de andere zien, maar niet die van zichzelf.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be