Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Populairste groep van België zingt ode aan het Vaderland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=127914)

Patriot! 1 september 2009 12:25

Populairste groep van België zingt ode aan het Vaderland

De populairste popgroep van België brengt een nieuwe single uit, getiteld: Leve België! Het is een ode aan de eenheid van ons geliefde Vaderland. Benieuwd na hoeveel dagen dit prachtige lied op nummer één van de hitparades zal prijken. ;)

Van hun (volledig tricolore) website:

CLOUSEAU - ‘LEVE BELGIË’

Vandaag, als het even mag, neem ik een besluit over noord en zuid

Vandaag hijs ik snel de vlag want de trein ontspoort tussen zuid en noord

Wij hebben een mooi verleden, ook al spreken we een andere taal

Wij delen het mooiste land en in ons hart klinkt er één verhaal

On est tous les mêmes want we zijn allemaal Belgen

Oui, je vous aime, ons geheim zijn Vlamingen en Walen in hetzelfde land

In dit kleine land, ons Belgenland, staan Vlamingen en Walen aan dezelfde kant

Dat mag toch niet verdwijnen want ik hou van België

Vandaag staan we zij aan zij et les différences nemen wij erbij

Vandaag is de eendracht groot, zijn we eensgezind, da’s niet idioot

Wij delen dezelfde passie, wij leven dezelfde droom

Ik denk dat de Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan samen sterker staan

Dat mag toch nooit verdwijnen want ik hou van België

Leve België!

Oh, vive la Belgique!

Ja, leve België!

Oh, oh, owowowo

Dat mag toch nooit verdwijnen want

Ik hou zo van ons kleine landje

Geef mij dus maar ons kleine landje : België!

F.Lurk 1 september 2009 12:27

Het is dan ook de jeannettengroep Clouseau, populair bij zwakzinnigen.
Wouters is allicht een adellijke titel beloofd.

Patriot! 1 september 2009 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4308819)

Als ge niks zinnigs te zeggen hebt, hou dan uw mond.

AdrianHealey 1 september 2009 12:33

Als hiermee gelijk alle problemen mee opgelost zijn: oke!

Geert C 1 september 2009 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 4308826)

Een artiest mag enkel een politieke mening verkondigen als hij rechts en Vlaamsgezind is. ;-)

monza 1 september 2009 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4308819)

Mon dieu

Zwartengeel 1 september 2009 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 4308809)
De populairste popgroep van België brengt een nieuwe single uit, getiteld: Leve België! Het is een ode aan de eenheid van ons geliefde Vaderland. Benieuwd na hoeveel dagen dit prachtige lied op nummer één van de hitparades zal prijken. ;)

Dat dit nummer op de eerste plaats in de hitlijsten zal komen - en geen mens die daaraan twijfelt - heeft overigens niets te maken met de inhoud van de tekst maar alles met het feit dat het een nummer van Clouseau is. Dit is immers een groep waarvan de fans sowieso toch alles kopen wat ze uitbrengen. Laat hen bijvoorbeeld 'Vlaanderen Mijn Land' van Will Tura coveren en het op single uitbrengen, en het zal evenzeer verkopen.

Vette Pois(s)on 1 september 2009 12:37

Het moet ernstig zijn als dit soort middelen worden ingezet.

Zal wel geforceerd worden langs alle denkbare media kanalen.

Kassa kassa voor de zingende baronnen in spe.

mdf 1 september 2009 12:38

Valt het niet op dat sporters en kunstenaars pro-belgiek zijn ,
komt wellicht omdat zij een apart fiscaal statuut hebben en dus - net als parlementairen - de hoge lasten op arbeid niet voelen

Weezer 1 september 2009 12:41

Welkom terug Patriot! Eerlijk gezegd begon ik die ronkende topictitels en dito inhoud wel een beetje te missen ;)

F.Lurk 1 september 2009 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 4308826)

Kan je de waarheid niet aan jongen?

F.Lurk 1 september 2009 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 4308835)
Een artiest mag enkel een politieke mening verkondigen als hij rechts en Vlaamsgezind is. ;-)

Bijlange niet, ik ben zelfs helemaal niet rechts of links gezind.

Het is gewoon volledig nep, "artiesten" die voor een habbekrats de poep aflikken van het regime.

monza 1 september 2009 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.Lurk (Bericht 4308857)
Bijlange niet, ik ben zelfs helemaal niet rechts of links gezind.

Het is gewoon volledig nep, "artiesten" die voor een habbekrats de poep aflikken van het regime.

Over nep gesproken, een punker die geen standpunt in wil nemen.

Kay_ 1 september 2009 12:51

Pf, vond Clouseau best goed. Maar dit...

manta 1 september 2009 12:51

Populairste groep van België zingt ode aan het Vaderland

Katastroof ??? 8O

Everytime 1 september 2009 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 4308809)

Van hun (volledig tricolore) website:

CLOUSEAU - ‘LEVE BELGIË’

Vandaag, als het even mag, neem ik een besluit over noord en zuid

Vandaag hijs ik snel de vlag want de trein ontspoort tussen zuid en noord

Wij hebben een mooi verleden, ook al spreken we een andere taal

Wij delen het mooiste land en in ons hart klinkt er één verhaal

Dat mag toch niet verdwijnen want ik hou van België

Vandaag staan we zij aan zij et les différences nemen wij erbij

Vandaag is de eendracht groot, zijn we eensgezind, da’s niet idioot

Wij delen dezelfde passie, wij leven dezelfde droom

Ik denk dat de Vlaamse Leeuw en de Waalse Haan samen sterker staan

Dat mag toch nooit verdwijnen want ik hou van België

Leve België!

Oh, vive la Belgique!

Ja, leve België!

Oh, oh, owowowo

Dat mag toch nooit verdwijnen want

Ik hou zo van ons kleine landje

Geef mij dus maar ons kleine landje : België!

Uitstekende initiatief van de broers Wauters om dit liedje te doen! Ik vraag me toch af wat de mening van Vlaams-Nationalistische fans van Clouseau over dat liedje zal zijn.

solidarnosc 1 september 2009 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4308844)

Nja Clouseau treed op in het Koning Dinges stadion voor de Memorial van Damme. Ik neem aan dat ie het daar wil lanceren en daarna via alle kanalen. Enfin in Vlaanderen want bon wie kent Clouseau in Wallonië? ;-)

vlijmscherp 1 september 2009 12:58

positief als zelfs een band als Clouseau alles uit de kast moet halen om België te redden. dat zegt genoeg over hoe dicht we bij een scheiding staan.

voor de rest vind ik het nog altijd een goede band, punt.

SDX 1 september 2009 13:01

Clouseau, wie of wat is dat misschien?

Patriot! 1 september 2009 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 4308892)

Doe niet onnozel.

solidarnosc 1 september 2009 13:06

Citaat:

De populairste Vlaamse groep van de afgelopen twee decennia.

globalmedia 1 september 2009 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4308900)
De populairste Vlaamse groep van de afgelopen twee decennia.

zijn zij dat van "er is een beum in de reum"?

Zwartengeel 1 september 2009 13:08

1 Bijlage(n)
Citaat:

Bijlage 54570

solidarnosc 1 september 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4308901)
zijn zij dat van "er is een beum in de reum"?

Weet ik veel.

Shadowke 1 september 2009 13:09

België staat nu duidelijk op het punt te scheiden als het regime zelfs Clouseau moet optrommelen om het land bijeen te houden.

de laatste stuiptrekkingen van een onland!

Everytime 1 september 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4308885)
positief als zelfs een band als Clouseau alles uit de kast moet halen om België te redden. dat zegt genoeg over hoe dicht we bij een scheiding staan.

voor de rest vind ik het nog altijd een goede band, punt.

Ze uiten gewoon hun meningen over België, meer niet, en ik denk niet dat het verboden is. Net als Willy Sommers al duidelijk gezegd heeft dat hij Vlaams-Nationalist is, zeggen Koen en Kris dat ze voor België zijn.

Scarabaeida 1 september 2009 13:12

Mij niet gelaten hoor. :p

SDX 1 september 2009 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4308903)

:mrgreen:

nihao 1 september 2009 13:21

Ikwist dat dit kopje niet kon kloppen, want dit gaat zelfs Belgian Asociality te ver.
(By the way : de DVD is uit !)

Metternich 1 september 2009 13:23

Idioten die denken dat ze "sociaal verantwoord" bezig zijn. Van hetzelfde slag mensen die één middag Oxfam-reclame maken op de Meir maken en denken dat zij daarmee het verschil hebben gemaakt. Stoer, héél stoer...

Patriot! 1 september 2009 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4308940)
Idioten die denken dat ze "sociaal verantwoord" bezig zijn. Van hetzelfde slag mensen die één middag Oxfam-reclame maken op de Meir maken en denken dat zij daarmee het verschil hebben gemaakt. Stoer, héél stoer...

Die worden daar dik voor betaald hoor.

Als Clouseau hier veel winst op maakt zegt dat genoeg over de populariteit van België hé. ;)

Zwartengeel 1 september 2009 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 4308956)
Die worden daar dik voor betaald hoor.

Als Clouseau hier veel winst op maakt zegt dat genoeg over de populariteit van België hé. ;)

Lees mijn opmerking in post #7.

Sammael 1 september 2009 13:34

Weet ge, bij mij heeft zoiets een averechts effect.

Van mij mag België gerust blijven bestaan, ik ben niet zo voor dat separatisme en nationalisme. Ik erger mij vooral aan de stupiditeit van politiekers en onze abominabele, zeg maar gerust absurde, belachelijk ingewikkelde en inefficiënte staatsstructuur. En dat is aan beide zijden van de taalgrens zo; zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel zijn het vooral debielen of opportunisten die het voor het zeggen hebben (en die dan nog elke keer opnieuw verkozen raken ook).

Maar waar ik niet tegen kan, is dat men mij het Belg zijn door de strot wil duwen.

De mening van een stel kwelende commercanten raakt mijn kouwe kleren niet. Ik heb altijd van Clouseau gehouden, maar dit vind ik persoonlijk een afknapper.

Ik denk wel voor mezelf, dank u wel. Ga uw mening ergens anders opdringen, ik hoef ze niet constant door m'n strot geramd te krijgen via radio en tv. Ik duim alvast dat dit nummer géén hit wordt.

Wereldverbeterende artiesten :roll: Een bende hypocrieten die hopen centen te verdienen/overheidssteun in de vorm van hetzij subsidies, hetzij wetgevend iniatief te krijgen door zich uit te geven voor "verdraagzaam" en "bezorgd om het land".

Zever.

Pietje 1 september 2009 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4308905)
België staat nu duidelijk op het punt te scheiden als het regime zelfs Clouseau moet optrommelen om het land bijeen te houden.

de laatste stuiptrekkingen van een onland!

Typische flamingantische "logica" :

een Vlaams artiest die zich out als Vlaamsnationalistisch, doet dat autonoom. Een Vlaams artiest die zich out als Belgisch-gezind, wordt gestuurd door "het regime".

:|

Everytime 1 september 2009 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4308962)

Van mij mag België gerust blijven bestaan, ik ben niet zo voor dat separatisme en nationalisme. Ik erger mij vooral aan de stupiditeit van politiekers en onze abominabele, zeg maar gerust absurde, belachelijk ingewikkelde en inefficiënte staatsstructuur. En dat is aan beide zijden van de taalgrens zo; zowel in Vlaanderen, Wallonië als Brussel zijn het vooral debielen of opportunisten die het voor het zeggen hebben (en die dan nog elke keer opnieuw verkozen raken ook).

Maar waar ik niet tegen kan, is dat men mij het Belg zijn door de strot wil duwen.

De mening van een stel kwelende commercanten raakt mijn kouwe kleren niet. Ik heb altijd van Clouseau gehouden, maar dit vind ik persoonlijk een afknapper.

Ik denk wel voor mezelf, dank u wel. Ga uw mening ergens anders opdringen, ik hoef ze niet constant door m'n strot geramd te krijgen via radio en tv. Ik duim alvast dat dit nummer géén hit wordt.

Wereldverbeterende artiesten :roll: Een bende hypocrieten die hopen centen te verdienen/overheidssteun in de vorm van hetzij subsidies, hetzij wetgevend iniatief te krijgen door zich uit te geven voor "verdraagzaam" en "bezorgd om het land".

Zever.

Wat ik vooral heel goed vind, is het feit dat Clouseau hun standpunten duidelijk uiten. Zou Willy Sommers met "België Barst!" als single komen, zou ik het initiatief ook heel goed vinden. Waarom zouden artiesten over België moeten zwijgen? Ze hebben een mening net als iedereen in België.

roger verhiest 1 september 2009 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4308844)

Men zou mij inderdaad ook onder grote druk moeten zetten om enige nationalistische onzin uit te kramen zonder satirische bijbedoelingen...

Je mag me altijd het verschil uitleggen tussen Vlaams, Limburgs, Belgisch, Nederlands, Duits, Frans, Israëlisch, Arabisch enz.. nationalisme en de redenen waarom het ene aanvaardbaarder zou zijn dan het andere....

roger verhiest 1 september 2009 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4308996)
Wat ik vooral heel goed vind, is het feit dat Clouseau hun standpunten duidelijk uiten. Zou Willy Sommers met "België Barst!" als single komen, zou ik het initiatief ook heel goed vinden. Waarom zouden artiesten over België moeten zwijgen? Ze hebben een mening net als iedereen in België.

De Dalaï Lama is het ehelemaal eens met U : vrijheid van mening....

Sammael 1 september 2009 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 4308996)

Ik heb niet gezegd dat ze moeten zwijgen. Het is hun recht om te zingen wat ze willen.

Net als ik het recht heb om te zeggen dat ik daar stenen kloten van krijg, dat de mening van Clouseau over België mij geen reet interesseert, dat ik mij bij voorbaat erger om die rotzooi om de haverklap op de radio te zullen moeten horen en dat ik ernstig twijfel aan hun bedoelingen bij het maken van zo'n single.

Ik zou liever hebben dat ze hun politieke standpunten verkondigen via een boek, een opiniestuk in de gazet of tijdens een gesprek in een politieke talkshow. Dat is makkelijker te negeren dan het gekweel dat op willekeurige tijdstippen als interruptie zal dienen van diverse radioprogramma's.

roger verhiest 1 september 2009 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 (Bericht 4308962)

Zever.

Ik vind dat uw mening maar eens "hard" gemaakt moet worden : geef Uw nationaliteit op en ruil uw status "met een nationaliteit" tegen de statenloosheid van de zgn. illegaal er zijn er genoeg die graag dat kaartje van lidmaatschap van mensen met een belgische nationaliteit zouden willen hebben. hier op het forum wordt ten overvloede uitgelegd hoe goed die mensen zonder papieren het eigenlijk wel hebben : ze krijgen in dit land van melk en honing alles en worden beter behandeld dan "echte" belgen. Wat houdt U eigenlijk tegen om dit voordelige statuut aan te vragen en één van die misleidden die zo graag belg willen worden toe te laten dit ook te doen?

Al de rest is prietpraat...

Sammael 1 september 2009 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4309012)
Ik vind dat uw mening maar eens "hard" gemaakt moet worden : geef Uw nationaliteit op en ruil uw status "met een nationaliteit" tegen de statenloosheid van de zgn. illegaal er zijn er genoeg die graag dat kaartje van lidmaatschap van mensen met een belgische nationaliteit zouden willen hebben. hier op het forum wordt ten overvloede uitgelegd hoe goed die mensen zonder papieren het eigenlijk wel hebben : ze krijgen in dit land van melk en honing alles en worden beter behandeld dan "echte" belgen. Wat houdt U eigenlijk tegen om dit voordelige statuut aan te vragen en één van die misleidden die zo graag belg willen worden toe te laten dit ook te doen?

Al de rest is prietpraat...

En waar heb ik gezegd dat ik niét van België hou en dat ik mijn Belgische nationaliteit wil opgeven?

Misschien is het nét omdat ik van België hou, dat ik zo kritisch ben voor degenen die aan de macht zijn?

Of verkiest u apathie?

EDIT: Om heel eerlijk te zijn: ik zie het verband niet tussen mijn post en uw reply. Sorry.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be