![]() |
Leterme terug premier?
Wat denkt u?
EDIT: Ik bedoelde eigenlijk wat WIL u |
Wellicht wel maar of dit nu een goede zaak is blijft een open vraag?
|
Leterme terug premier? Dat belooft...
|
Damn! Edit van de vraag te laat gelezen...
ik denk dus dat Leterme terug premier wordt, maar ik wil hem niet... dus een ja - neen antwoord. Lees mijn stem dus aub op deze manier |
Stel je voor. CD&V minister-president van Vlaanderenn premier van België, president van Europa en voorzitter van de EVP. Wat men kan bereiken door niets te bereiken. ;)
|
Citaat:
Ook de media in Belgie hebben alle lof, voor de man die niets heeft gepresteerd en vreest Leterme, omdat hij belangrijke dossiers gaat aanpakken. Een raar land Belgie ,zelfs voor iemand die al een paar jaar probeert om iets van Belgie te begrijpen. |
Ik heb geen probleem met het aanpakken van belangrijke dossier. Het probleem van Leterme is wel dat hij alle belangrijke dossiers (regeringsvorming, staatshervorming, Fortis,...) mismanagede. "Rompu" kan je inertie verwijten, Leterme incompetentie.
|
Die mens heeft al een paar keer bewezen dat hij het totaal niet kan. Een keer meer of minder... Zucht.
Gewoon de hele santekraam opdoeken en opnieuw verkiezingen houden. |
Citaat:
Het is exact wat Europa ING heeft opgelegd in de crisis. Je kan wat discussiëren over punten en komma's, maar in essentie hebben ze toen wel fortis klaargemaakt voor het post-kredietcrisis tijdperk. Leterme is mijn favoriet, omdat er geen alternatief is. (net zoals bij van rompuy :-)) |
Van mij (nva-stemmer) moet Leterme terugkomen.
Dan krijgt hij kans om zijn kiesbeloftes uit te voeren. Lukt hij daarin, dan zal hij wellicht beloond worden door de volgende kiezer; lukt hij daar niet in, dan zal wellicht het omgekeerde gebeuren. Demokratisch gesproken, is er geen andere keuze. |
Citaat:
|
Ba ja, waarom ook niet.
|
Citaat:
B. heeft zichzelf en zijn verdorven ziel eerstens nooit gehad, en tweedens dan nog eens verspeeld door de staatschuld zo hoog te laten oplopen. |
Och België, wie zit daar nog iets mee in?
:cheer: een progressief project :cheer: :cheer: Vlaanderen, staat in Europa :cheer: |
Citaat:
Verhofstadt is daar al mee begonnen. |
Gelet op de uiterst beperkte keuze heb ik voor Yves Leterminator gestemd. Herman heeft de man 't goede voorbeeld gegeven. Rustige vastheid-bis dus! Maar eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, had ik liever de Michel gezien als toekomstige premier. Jaja, den Daerden. Want wie het ook wordt, veel hoeven we d'er niet van te verwachten. Grote voordeel van de Michel is dat we wel een goei scheet kunnen lachen! Zeg nu zelf, als bonus kan dit tellen!
|
Citaat:
Het enige doel van Van Rompuy was de "Rustige Vastheid", gewoon het institutionele misbaksel dat België nu is, in stand houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2. De geschiedenis leert dat mensen die werkelijk iets willen veranderen, die massale rotzooi in dit land willen opkuisen dat zij in hun leven veel stront over zich heen krijgen. Na hun dood worden ze dan geeerd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat 'n verschrikkelijk vooruitzicht.
|
Strikt genoemen moet "Yves" over BHV niet meer bezig zijn gezien er niks te doen valt,de procedure gaat zijn gangetje.Hij werd indertijd geblokkeerd omdat er niet direkt een splitsing van BHV kon komen en tenslotte ook nog het plafond op zijn kop viel met die Fortis-affaire,welaan,er is alleen maar 2 jaar uitstel gekocht.Wie daar niet mee kan leven moet maar een federale verkiezing riskeren.(iets waar MR liever niet aan denkt !)
Onder "Herman" leek de Belgische boekhoudersvereniging te functioneren met dit "zwaard van Damocles" boven het hoofd..ik zie niet in hoe het onder "Yves" anders zou moeten gaan.... ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Anders krijgt hij weer een leger Belgicisten over zich heen. |
Citaat:
De meeste staten willen minder Europa en hopen dat Van Rompuy hun met rust laat. |
Bhv
Citaat:
Er is wel nog de staatshervorming. Dat wordt een vette kluif (misschien) voor de media :roll: |
Citaat:
Belgie en de media, zoeken hielenlikkers van de Francofonie en die zijn er steeds minder. |
De nieuwe Belgische premier:
![]() |
Minder hielenlikkers
Citaat:
We zullen dat zien bij de volgende verkiezingen... :-( |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe zou dat af kunnen zijn? Hij was nog niet begonnen. |
Citaat:
Daarom zijn ze ook zo blij met een premier die niets doet. Elke actie van een premier, leidt tot onrust in het land en is een bedreiging. De koning zit ook op die lijn en verzint dan weer een list met een verkenner om de zaak te redden en te keren. |
Citaat:
Eerst zal BHV uit de weg moeten zijn denk ik,willen of niet,die twee zaken zijn gekoppeld geraakt..... |
Steun ???
Citaat:
Ze heeft gisteren nog verklaard dat ze wil haar mandaat van partijvoorzitter afwerken, dus... :? |
Citaat:
De media noemen dat in Belgie een groot talent.:lol: Wie verzint zoiets. Sarkozy is slim, die heeft gelijk gedacht, dat mannetje kan ik goed gebruiken. De anderen waren nog niet zover om te weten wat ze wilden en dachten zolang het iemand is die niets doet, kan het geen kwaad. |
Citaat:
mooie stap toch? |
Citaat:
In Belgie hebben we een premier nog die zit en verder niet. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be