Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Milieu (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=168)
-   -   Fifi op de BBQ (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131454)

brother paul 21 november 2009 11:35

Fifi op de BBQ

http://forum.politics.be/newthread.p...ewthread&f=168

Citaat:

Wie duurzaam wil leven, moet alles ter discussie durven te stellen, ook het houden van huisdieren en het eten van vlees — Peuzel je labrador op. Het is weinig waarschijnlijk dat het een van de officiële aanbevelingen van de klimaattop in Kopenhagen wordt, maar wetenschappelijk lijkt het een verantwoorde keuze voor wie duurzaam wil leven.
ik kan het niet pakkender omschrijven...
Inderdaad onze gezelschapsdieren en laten we maar gerust zeggen alles dat groter is dan een poedel, hebben een ecofootprint om niet naast te kijken...

Marie van de koster 22 november 2009 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4453907)
http://forum.politics.be/newthread.p...ewthread&f=168

ik kan het niet pakkender omschrijven...
Inderdaad onze gezelschapsdieren en laten we maar gerust zeggen alles dat groter is dan een poedel, hebben een ecofootprint om niet naast te kijken...

Er zijn mensen die inderdaad belachelijk veel huisdieren hebben zodat ik me soms afvraag of dat nu nog wel iets met dierenliefde te maken heeft. Dat die dieren uiteindelijk een zware invloed hebben op het milieu lijkt me nogal logisch.
Simpele oplossing : belasting op huisdieren. Voor het eerste dier een heel klein bedrag, het tweede en derde iets meer, vanaf 4 mogen grote bedragen gerekend worden. Natuurlijk moet men een beetje rekening houden met het soort dieren. 5 goudvissen vervuilen minder dan 1 Mechelse scheper. Uitheemse dieren moeten dan weer extra belast worden.

Yves38 22 november 2009 19:22

Ongelooflijk wat een napraters jullie zijn en bovendien zijn jullie nog zot ook.

maddox 23 november 2009 00:52

Onze 8 katten hebben echt een invloed op het lokale milieu. De overlevende muizen hier zijn allemaal superieure muizen.

Eneuh, als de honger het hoogst is, dan ben ik eerder geneigd de meest vervuildende diersoort op te vreten, dan een lekkere dakhaas.

Sommigen zijn vegitariër, ik zou graag humanitariër zijn.

Belask0 5 mei 2013 19:19

Kameraad Mauser 6 mei 2013 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4455323)
Er zijn mensen die inderdaad belachelijk veel huisdieren hebben zodat ik me soms afvraag of dat nu nog wel iets met dierenliefde te maken heeft. Dat die dieren uiteindelijk een zware invloed hebben op het milieu lijkt me nogal logisch.
Simpele oplossing : belasting op huisdieren. Voor het eerste dier een heel klein bedrag, het tweede en derde iets meer, vanaf 4 mogen grote bedragen gerekend worden. Natuurlijk moet men een beetje rekening houden met het soort dieren. 5 goudvissen vervuilen minder dan 1 Mechelse scheper. Uitheemse dieren moeten dan weer extra belast worden.

Staat dat allemaal in de flair, of ontspruit dat aan uw brein?

giserke 6 mei 2013 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 4455323)

Ik vind dat we belastingen moeten heffen op ouwe taarten.
Die kosten ons teveel.

Knipp 6 mei 2013 08:32

Gdp zou dalen met 1 a 2 %. Voldoende om een negatieve spiraal te krijgen.

Omgekeerd : met een miljoen labradors erbij, zijn we weer vertrokken.

Leer die honden in tonnen lopen en het levert ook nog een pak gigawatts propere energie.

Kameraad Mauser 6 mei 2013 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 6627141)
Gdp zou dalen met 1 a 2 %. Voldoende om een negatieve spiraal te krijgen.

Omgekeerd : met een miljoen labradors erbij, zijn we weer vertrokken.

Leer die honden in tonnen lopen en het levert ook nog een pak gigawatts propere energie.

Michel VDB krijgt een 2e herseninfarct...

Knipp 6 mei 2013 08:42

Stel dat het een globale trend wordt en we kunnen jaarlijks 4.000.000 labradorpuppies naar china exporteren a 300 € . Plus vier miljoen energiehondelooprektonnen a 500 €.

Met die drie miljard dan het labradorconnectoom verbeteren.
Nu zijn het toch ook honden die in chinese mijnen werken ?

Onze tweede generatie vlaamse labradors gaan dat ook wel kunnen, steenkool apporteren

Nietzsche 6 mei 2013 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6627130)
Staat dat allemaal in de flair, of ontspruit dat aan uw brein?

Ze heeft gewoon een punt , hoor.

Van die konijnen die in kleine hokjes worden gepropt, puur voor hebben dat dient inderdaad bestraft te worden .

Nietzsche 6 mei 2013 08:46

iedereen die vind dat deze konijnen niet genoeg ruimte hebben is een verzuurde ouwe taart. Aldus politics.be.

Knipp 6 mei 2013 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser (Bericht 6627153)
Michel VDB krijgt een 2e herseninfarct...

Nu ja. Die tonnen in parallel zetten, msschn op golfterreinen.
Het hoeft de negentiende eeuwse textiel niet te zijn eh.
Soort kantoorlandschap maken ?

Labradorsvakbond ? Niet in weekend. Zes weken vakantie. Pensioenplan en zo.

Knipp 6 mei 2013 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6627140)
Die kosten ons teveel.

Ja die oude taarten moet men er veel vroeger uitclauseren. Op tijd wegdeduveren !

En verwerken in de hondekorrels ?

Kameraad Mauser 6 mei 2013 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knipp (Bericht 6627163)
Nu ja. Die tonnen in parallel zetten, msschn op golfterreinen.
Het hoeft de negentiende eeuwse textiel niet te zijn eh.
Soort kantoorlandschap maken ?

Labradorsvakbond ? Niet in weekend. Zes weken vakantie. Pensioenplan en zo.

Waarom altijd in termen van productie en winst maken denken?

Kameraad Mauser 6 mei 2013 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 6627157)
Ze heeft gewoon een punt , hoor.

Van die konijnen die in kleine hokjes worden gepropt, puur voor hebben dat dient inderdaad bestraft te worden .

Mensen die op een flatje wonen zouden geen hond mogen hebben. Daar kan ik mee instemmen.

Ik doelde eerder op de beproefde belastingstrategie die gehanteerd wordt door de politiek gedegenereerden. Hetgeen de kostervouw klakkeloos napapegaait.

Belask0 21 mei 2013 14:27

zou beter zijn tegen verbranden (verbrand voedsel kan kanker veroorzaken)
de grill kan schommelen

NoTuma 21 mei 2013 14:31

en ik vind dat ieder het recht heeft op huisdieren zonder dat hij daar voor moet belast worden...controle-freaks...

Belask0 21 mei 2013 14:42

nu is een hondentaks handig om onwettige invoer er uit te halen en te kunnen beboeten

Klein Licht 21 mei 2013 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 (Bericht 6646549)
zou beter zijn tegen verbranden (verbrand voedsel kan kanker veroorzaken)
de grill kan schommelen

Die moet volgens mij toch al serieus schommelen om een verschil te maken tov het natuurlijk flakkeren van de vlammen...

cookie monster 21 mei 2013 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 6627140)
Die kosten ons teveel.

http://www.youtube.com/watch?v=LSUAAKFLoL0 :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be