Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Algemene verlaging toegelaten alcohollimiet? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131567)

Abraxas 23 november 2009 11:09

Algemene verlaging toegelaten alcohollimiet?
 
Waarom wordt in het voorstel van meneer Schouppe enkel de chauffeurs met weinig ervaring onderworpen aan een verlaging van de alcohollimiet?
Zou het niet beter zijn om deze verlaging algemeen te maken en een eenduidig signaal uitsturen dat drinken en rijden niet samen gaan?

Vreest men dat hier geen draagvlak voor is en probeert men het daarom met kleine porties binnen te lepelen?

Herr Flick 23 november 2009 11:46

Dat is omdat Schouppe zelf nog half poepeloere zat achter het stuur zou kunnen kruipen.

Rijden is niet drinken, nu heb ik er mij zelf ook aan bezondigd, van t weekend, 1 pint gedronken, bij het eten, en daarna een uur later, efkes een kort ritje moeten doen, maar dat is niet van mijn gewoonte doorgaans drink ik geen druppel. Als ik weet dat ik nog moet rijden.

Dus als ze een verlaging willen, inderdaad, voor iedereen t zelfde. Uw leeftijd maakt namelijk niet uit, ne gast van 20 jaar van 130 kilo kan nu eenmaal meer alcohol verzetten dan ne vent van 40 jaar met een gewicht van 60 kilo.

Laat gewoon toe dat iedereen het equivalent van 1 maximum 2 pinten in zijn bloed mag hebben, gewoon om te vermijden dat het een onwerkbare situatie wordt. (je hoeft niet altijd gedronken hebben om alcohol in uw systeem te hebben ) Zaken die je eet die vergisten of bereidingen met alcohol kunnen er ook voor zorgen dat je alcohol in uw syteem hebt.

Maar het 2 maten en 2 gewichten gedoe, dat is kompleet nutteloos.

lantjes 23 november 2009 12:48

Er is toch nog een klein verschil wat hier niet in rekening wordt gebracht. Die van +40 die met een paar pinten op achter het stuur kruipen voelen, in tegenstelling tot nogal wat 20-jarigen, niet meer de noodzaak om, haantjesgedragsgewijze, net dan nog wat extra gas te geven, integendeel, die "kruipen" traag naar huis.

Maar verder? geen probleem met 0.2 pro-mille.

brother paul 23 november 2009 14:19

Dat is toch een natuurlijke selectie mechanisme ?

al die te dom is om zichzelf te beperken rijdt zich dood...

Johan217 23 november 2009 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4456984)
Er is toch nog een klein verschil wat hier niet in rekening wordt gebracht. Die van +40 die met een paar pinten op achter het stuur kruipen voelen, in tegenstelling tot nogal wat 20-jarigen, niet meer de noodzaak om, haantjesgedragsgewijze, net dan nog wat extra gas te geven, integendeel, die "kruipen" traag naar huis.

Daar ben ik nog niet zo zeker van hoor. Als ik zo rondkijk in het verkeer zijn er genoeg 40-plussers die zich willen doen gelden. En een argument als "jamaar die hebben meer rijervaring" gaat ook niet op, want die kunnen evengoed maar een keer in het weekend hun auto van stal halen.

1 limiet voor iedereen volstaat. Anders kun je net zo goed aparte limieten invoeren voor dikke en dunne mensen, of voor mannen en vrouwen. Maak het voor mijn part 0,0% zoals in vele Oost-Europese landen, maar daar gaat de horeca natuurlijk niet blij mee zijn.

smokey 23 november 2009 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4457125)
Dat is toch een natuurlijke selectie mechanisme ?

al die te dom is om zichzelf te beperken rijdt zich dood...

ik volg je zeker, het probleem is dat deze zatlappen ook derden meepakken in hun afscheid

cookie monster 23 november 2009 16:42

Van magmen zelfs 0 promilletoepassen ,
maardit geldt ook jointjes of watook !!


Glaasje op , laat jerijden !!
Blowtje op , laat jerijden !!

lantjes 23 november 2009 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 (Bericht 4457139)
Daar ben ik nog niet zo zeker van hoor. Als ik zo rondkijk in het verkeer zijn er genoeg 40-plussers die zich willen doen gelden. En een argument als "jamaar die hebben meer rijervaring" gaat ook niet op, want die kunnen evengoed maar een keer in het weekend hun auto van stal halen.

1 limiet voor iedereen volstaat. Anders kun je net zo goed aparte limieten invoeren voor dikke en dunne mensen, of voor mannen en vrouwen. Maak het voor mijn part 0,0% zoals in vele Oost-Europese landen, maar daar gaat de horeca natuurlijk niet blij mee zijn.

Misschien moeten we eens een gemiddelde leeftijd opzoeken van diegenen die zich in 't weekend onder invloed tegen te hoge snelheid te pletter rijden ....? :?

Nynorsk 23 november 2009 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4456984)
Er is toch nog een klein verschil wat hier niet in rekening wordt gebracht. Die van +40 die met een paar pinten op achter het stuur kruipen voelen, in tegenstelling tot nogal wat 20-jarigen, niet meer de noodzaak om, haantjesgedragsgewijze, net dan nog wat extra gas te geven, integendeel, die "kruipen" traag naar huis.

Maar verder? geen probleem met 0.2 pro-mille.

eh??? :-D

you must be kidding :|

Boontjes 24 november 2009 01:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4456984)
Er is toch nog een klein verschil wat hier niet in rekening wordt gebracht. Die van +40 die met een paar pinten op achter het stuur kruipen voelen, in tegenstelling tot nogal wat 20-jarigen, niet meer de noodzaak om, haantjesgedragsgewijze, net dan nog wat extra gas te geven, integendeel, die "kruipen" traag naar huis.

Maar verder? geen probleem met 0.2 pro-mille.

Besef wel dat 0,2 betekent: GEEN pint - immers 2 pinten=0,5, dus 1 pint is 0,25!

In feite is het een nultolerantie. Want je eigen lichaam kan ook alcohol aanmaken, en dan begint de discussie.


Nu, in Finland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Zweden en nog enkele is de limiet0,0.

Dus stelt zich inderdaad de vraag: waarom niet voor iedereen?

Hoe dan ook , BOB, zal veel werk hebben...

Jazeker 24 november 2009 08:57

Dom voorstel. Dat ze eerst maar zorgen dat wie boven 0.8 blaast eens effectief aan de kant gaat staan.

lantjes 24 november 2009 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes (Bericht 4458379)
Besef wel dat 0,2 betekent: GEEN pint - immers 2 pinten=0,5, dus 1 pint is 0,25!

In feite is het een nultolerantie. Want je eigen lichaam kan ook alcohol aanmaken, en dan begint de discussie.


Nu, in Finland, Polen, Tsjechië, Slowakije, Zweden en nog enkele is de limiet0,0.

Dus stelt zich inderdaad de vraag: waarom niet voor iedereen?

Hoe dan ook , BOB, zal veel werk hebben...

Niet vergeten dat je alcohol ook afbreekt, 'k dacht aan 0.15 promille per uur dus kan je rustig uw pintje drinken en een half uur later gerust achter 't stuur kruipen he....;-)

lantjes 24 november 2009 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4458486)
Dom voorstel. Dat ze eerst maar zorgen dat wie boven 0.8 blaast eens effectief aan de kant gaat staan.

Dat ze er eerst maar eens de ("gedronken" of niet) "gevaren op de weg" maar eens uithalen. 't resultaat zal meer impact hebben op het verminderen van het aantal doden per jaar. Maar dat vraagt ook van hen een inspanning naar mobiele controle natuurlijk....:roll:

Mambo 24 november 2009 21:37

Binnenkort zijn er toch geen café's meer.

Abraxas 24 november 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 4459647)
Binnenkort zijn er toch geen café's meer.

Hoezo? Toch niet door het rookverbod?

Dronkoers 25 november 2009 17:18

Een maximum van 1.2 promille lijkt me aanvaardbaar ;-)

Marlboro 26 november 2009 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4459716)
Hoezo? Toch niet door het rookverbod?

Er zullen er nog heel wat door wegvallen door een rookverbod das een feit.
Nu dan nog die alcohol afschaffen en ze komen geloofwaardig over.

Micele 26 november 2009 20:25

Het gemiddelde is 0,5 promille, ook als men het -nog eens- verlaagt is geen garantie.



Heeft de hoogte van de max-promillegrens invloed op de verkeersveiligheid ?

Oordeel zelf maar:
http://oberon.sourceoecd.org/vl=2017...1-04-02-g1.htm

PeterCC 5 december 2009 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4462767)
Het gemiddelde is 0,5 promille, ook als men het -nog eens- verlaagt is geen garantie.



Heeft de hoogte van de max-promillegrens invloed op de verkeersveiligheid ?

Oordeel zelf maar:
http://oberon.sourceoecd.org/vl=2017...1-04-02-g1.htm

Binnen Europa gelden normen tussen 0.0 en 0.8 promille.
Het valt op dat tot de landen die nog 0.8 promille toelaten één van de meest verkeersveilige landen van Europa behoort: de UK, terwijl de landen met 0.0 promille niet direct uitschieten qua verkeersveiligheid.
Er lijkt geen verband te zijn tussen de toegelaten norm en de verkeersveiligheid.

Boontjes 12 december 2009 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4456820)
Waarom wordt in het voorstel van meneer Schouppe enkel de chauffeurs met weinig ervaring onderworpen aan een verlaging van de alcohollimiet?
Zou het niet beter zijn om deze verlaging algemeen te maken en een eenduidig signaal uitsturen dat drinken en rijden niet samen gaan?

Vreest men dat hier geen draagvlak voor is en probeert men het daarom met kleine porties binnen te lepelen?

De Belg (annex Vlaming, is dur de comprenure..)-> uiteindelijk doel moet zijn: 0,0!! (en er zijn reeds verschillende landen die het doen...)

freespirit 13 december 2009 04:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Abraxas (Bericht 4456820)
Vreest men dat hier geen draagvlak voor is en probeert men het daarom met kleine porties binnen te lepelen?

Men moet ophouden enkel jonge mensen achter het stuur te viseren ! Van het weekend werd er een jong meisje doodgereden op een parking door een 78-jarige die zich 'vergiste', ook in tal van andere ongevallen zijn ouderen mede de oorzaak door hun aarzelingen en hun 'zondagsrijkunsten'. Uiteraard zijn er ook veel bejaarden die nog degelijk kunnen rijden, maar ook zo bij de jongeren. Daar geeft 5 % cowboys een slecht imago (en torenhoge verzekeringspremie) aan de 'brave' meerderheid. Ik vind dat 60-plussers om de vijf jaar bekwaamheidsproeven moeten afleggen of ze om medische en mentale redenen nog wel degelijk met de auto kunnen rijden, vanaf 75 jaar mag dit zelfs elke twee jaar zijn. Ik vraag me overigens ook af waarom zoveel gepensioneerden nog per se met de wagen willen/moeten rijden. Vanaf je 65 jaar rijd je gratis met de bus en goedkoop met de trein, dus hier zijn vele mogelijkheden om het stalen ros achterwege te laten.

Maar on topic nu: ook vele oudere mensen én chauffeurs drinken meer dan een glaasje, dus waarom zouden er voor hen soepelere regels moeten gelden ? Maar in feite ben ik, tegen de meerderheid in, niet gewonnen voor de vooropgestelde nultolerantie. Ze is gewoon moeilijk haalbaar en weinig realistisch. Ik betwijfel zelfs of ons dit een enorme vermindering van het aantal verkeersdoden zou opleveren. Laat de regelgeving en de grens (0,5 promille) zoals het nu is, maar verhoog de pakkans en bestraf strenger. Maar zorg ervoor dat we op recepties nog een glaasje kunnen drinken en dan naar huis rijden, of gaan ze nu plots enkel nog maar fruitsap en water schenken op feestjes? Ik zit toch een keer of vier per jaar in de situatie dat ik naar een gelegenheid moet, moeilijk te bereiken met het openbaar vervoer, waar ik alleen vertoef en er een glaasje wordt aangeboden. In de toekomst zou ik dan een overtreder zijn, dat is toch een beetje absurd.

freespirit 13 december 2009 04:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 4457888)
Misschien moeten we eens een gemiddelde leeftijd opzoeken van diegenen die zich in 't weekend onder invloed tegen te hoge snelheid te pletter rijden ....? :?

Deuh !!! 8O Jongere mensen gaan dan ook 'iets' :clapping: meer uit dan ouderen en mensen van middelbare leeftijd. Logisch dus dat zij zich op nachtelijke uren iets meer op de baan begeven en meer kans op ongevallen hebben. Dat is hetzelfde te zeggen dat vrouwen meer kans hebben op een miskraam dan mannen, vrouwen kunnen immers zwanger worden en mannen niet. En bij die uitgaande jongeren zal er inderdaad een deeltje zijn dat onder invloed rijdt en dus onverantwoord is. Maar zijn alle oudere mensen dan zo verantwoord in het verkeer? Ik zie ze elke week, oude mannekes die tijdens de kaartnamiddagen in het parochiehuis zeven trappisten achterover slaan en dan strompelend naar hun wagen gaan en hun contact met moeite vinden. Maar daarop zegt de maatschappij en de wetgever blijkbaar niets ! Dat is geen probleem, maar jongeren zijn het kwaad van alles. Pas op, ik heb niets tegen bejaarden, maar een beetje minder met twee maten en gewichten werken zou wel wenselijk zijn.

Micele 13 december 2009 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 4490259)
Deuh !!! 8O Jongere mensen gaan dan ook 'iets' :clapping: meer uit dan ouderen en mensen van middelbare leeftijd. Logisch dus dat zij zich op nachtelijke uren iets meer op de baan begeven en meer kans op ongevallen hebben. Dat is hetzelfde te zeggen dat vrouwen meer kans hebben op een miskraam dan mannen, vrouwen kunnen immers zwanger worden en mannen niet. En bij die uitgaande jongeren zal er inderdaad een deeltje zijn dat onder invloed rijdt en dus onverantwoord is. Maar zijn alle oudere mensen dan zo verantwoord in het verkeer? Ik zie ze elke week, oude mannekes die tijdens de kaartnamiddagen in het parochiehuis zeven trappisten achterover slaan en dan strompelend naar hun wagen gaan en hun contact met moeite vinden. Maar daarop zegt de maatschappij en de wetgever blijkbaar niets ! Dat is geen probleem, maar jongeren zijn het kwaad van alles. Pas op, ik heb niets tegen bejaarden, maar een beetje minder met twee maten en gewichten werken zou wel wenselijk zijn.

Soms zeggen cijfers evenveel als woorden...

http://internationaltransportforum.o...d/pdf/risk.pdf

(verkeersdoden/inwoners volgens leeftijd)

Op 29 "ontwikkelde verkeerslanden":
Australia Austria Belgium Canada Czech Republic Denmark Finland France Germany Great Britain Greece Hungary Iceland Ireland Israel Italy Japan Korea Luxembourg Netherlands New Zealand Norway Poland Portugal Slovenia Spain Sweden Switzerland USA;

- vanaf 18 tot 24 jaar doet er maar één land slechter als Be, de rijke Griekse jongeren die heel veel op stap gaan grapje ;-) ;

- vanaf 25 tot 64 jaar doen er 5 landen slechter als Be ;

- vanaf 65 jaar doen er 16 landen slechter als Be.

Henri1 14 december 2009 15:14

We moeten ons hier ook terdege afvragen in welke staat Prozac- en andere "slikkers" achter het stuur zitten.

Mogen mensen die medicatie (moeten) nemen binnenkort niet meer autorijden ?

TomT 24 december 2009 10:27

Als je van 1 pintje al niet meer kunt rijden, dan zal je zonder pintje ook wel niet kunnen rijden zeker.

guido 007 25 december 2009 08:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomT (Bericht 4507115)
Als je van 1 pintje al niet meer kunt rijden, dan zal je zonder pintje ook wel niet kunnen rijden zeker.

Die zit.

Jedd 25 december 2009 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC (Bericht 4478532)
Het valt op dat tot de landen die nog 0.8 promille toelaten één van de meest verkeersveilige landen van Europa behoort: de UK,

zou wel eens met het "links" rijden te maken kunnen hebben.
heb eens gelezen dat dat links rijden "natuurlijker" is en dat onze hersenen het links rijden beter kunnen verwerken.
Misschien houdt het eerder daar mee verband.


Citaat:

Er lijkt geen verband te zijn tussen de toegelaten norm en de verkeersveiligheid.
jawel, waar de grens 0,8 is rijden ze aan de verkeerde kant van de weg :-P

kelt 25 december 2009 17:48

Inderdaad,als ze persé de alcohollimieten willen verlagen,ze doen maar..

Akkoord met eerdere posters dat het gedaan moet zijn met het viseren van leeftijdsgroepen....Het is al voldoende dat verzekeringsmaatschappijen ahv risico-inschattingen onderscheid moeten maken naar geslacht en getal....Laat kafka maar uit de verkeersveiligheidsmaatregelen.(of het eindigt er nog mee dat ouderen 70 mogen rijden waar jongeren maar 50 mogen en zo ,behalve indien ze niet meer dan 2 pinten genuttigd hebben de laatste anderhalf uur na middernacht volgend op de eerste dinsdag van.......enz... )

Raven 25 december 2009 18:43

tja, jongeren tussen de 18 en 29 zijn nu eenmaal als enigste de stijgers in de dodelijke ongevallen, en haast monopolist op de weekendongevallen + rijden onder invloed.

Ik zie geen graten in een algemene zero-tolerance voor alcohol, maar men hoeft er geen doekjes om te winden voor welke groep het nodig is.

Raven 25 december 2009 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4492382)
We moeten ons hier ook terdege afvragen in welke staat Prozac- en andere "slikkers" achter het stuur zitten.

Mogen mensen die medicatie (moeten) nemen binnenkort niet meer autorijden ?

Voor zover ik weet zouden deze mensen ook nu al niet mogen autorijden... Tis niet omdat die mensen zich vanal in hunne kop steken, dat ze de bijsluiters mogen negeren

guido 007 25 december 2009 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4509062)
Voor zover ik weet zouden deze mensen ook nu al niet mogen autorijden... Tis niet omdat die mensen zich vanal in hunne kop steken, dat ze de bijsluiters mogen negeren

Dan mogen ze die wel iets groter schrijven hoor. De meeste mensen kunnen dit niet lezen.

Micele 25 december 2009 19:29

Be zit vermoedelijk zeker bij de top 5 betreft dodelijke ongevallen door dronken rijden, volgens de volgende EU-tabel omgerekend absolute top...

En een verlaging van de promillegrens gaat daar ook niet helpen...

http://europa.eu/rapid/pressReleases...guiLanguage=en
Verkeersdoden waar minstens 1 bestuurder boven de wettelijke promillegrens zit bij dodelijke ongevallen:
- Be: 8,2% bij slechts 20% van de bij dodelijke ongevallen betrokken chauffeurs;
of omgerekend naar 100% = 41 % ...

- D : 12,1 %
- ...
Citaat:

Tabel 1: Percentage verkeersdoden ten gevolge van ongevallen waarbij ten minste één chauffeur meer dan de wettelijk toegestane hoeveelheid alcohol (behalve anderszins aangegeven) had gedronken

Land Wettelijke maximum-grens (mg/ml) % Opmerkingen
Tsjechië 0,0 4,8%
Oostenrijk 0,5 5,9%
België 0,5 8,2% : Test bij slechts 20% van de bij dodelijke ongevallen betrokken chauffeurs
Nederland 0,5 8,3%
Hongarije 0,0 8,7% Waarvan 8,4% chauffeurs met een alcoholgehalte in het bloed van 0,5 mg/ml
Griekenland 0,5 9,4%
Polen 0,2 9,8%
Duitsland 0,3 12,1%
Slowakije 0,0 12,9%
Litouwen 0,4 14,8%
Denemarken 0,5 16,0%
Verenigd Koninkrijk 0,8 17,0%
Zwitserland 0,5 19,3%
Letland 0,5 21,7%
Noorwegen 0,2 22,2% Gedode chauffeurs met een te hoog alcoholgehalte als percentage van alle gedode chauffeurs
Cyprus 0,9 22,5% Wettelijk maximum-alcoholgehalte in het bloed in 2006 verminderd tot 0,5 mg/ml
Finland 0,5 23,4%
Estland 0,2 23,5%
Zweden 0,2 25,0% Op basis van de autopsie van gedode chauffeurs
Portugal 0,5 27.8% Gedode chauffeurs met een te hoog alcoholgehalte als percentage van alle gedode chauffeurs
Frankrijk 0,5 28,8% % van dodelijke ongevallen wanneer de chauffeur is getest
Spanje 0,5 29,5% Gedode chauffeurs met een te hoog alcoholgehalte als percentage van alle gedode chauffeurs
Dit in combinatie van Tabel 2=gordeldrachtpercentage - Be:2e-slechtste - weet ge het wel...

Alboreto 25 december 2009 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 4509115)
vermoedelijk zeker

:-D


Hoe je het ook draait of keert.
Met alcohol op rijden is het risico verhogen.

Wanneer er een grens is ga je altijd naar die grens proberen rekenen met het risico dat je over de grens zit.

De 0-grens is de makkelijkste, maar ik weet dat dit niet makkelijk is.

Neem maar als voorbeeld:
Je drinkt s'avonds een aantal glazen wijn.
De dag erna ga je met de auto naar het werk.

Ben je dan zeker dat je al op die 0 promille zit?

Micele 25 december 2009 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4509245)
:-D
Hoe je het ook draait of keert.
De 0-grens is de makkelijkste, maar ik weet dat dit niet makkelijk is.

Tja Alboreto, ik zou toch maar minder drinken als ik jou was. :-D

Raven 25 december 2009 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4509085)
Dan mogen ze die wel iets groter schrijven hoor. De meeste mensen kunnen dit niet lezen.

De verzekering kan echter wel goed lezen...

Jedd 25 december 2009 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4509245)
:-D


Hoe je het ook draait of keert.
Met alcohol op rijden is het risico verhogen.

Wanneer er een grens is ga je altijd naar die grens proberen rekenen met het risico dat je over de grens zit.

De 0-grens is de makkelijkste, maar ik weet dat dit niet makkelijk is.

Neem maar als voorbeeld:
Je drinkt s'avonds een aantal glazen wijn.
De dag erna ga je met de auto naar het werk.

Ben je dan zeker dat je al op die 0 promille zit?

awel, dat is nu net de reden dat ik voor de 0,2 grens ben.
ik ben er zelfs van overtuigd dat d�*t de reden is dat die grens er is. D�*t, en likeurpralines.

Alboreto 25 december 2009 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4509378)
awel, dat is nu net de reden dat ik voor de 0,2 grens ben.
ik ben er zelfs van overtuigd dat d�*t de reden is dat die grens er is. D�*t, en likeurpralines.

Valt wat voor te zeggen :-)

guido 007 26 december 2009 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4509245)
:-D


Hoe je het ook draait of keert.
Met alcohol op rijden is het risico verhogen.

Wanneer er een grens is ga je altijd naar die grens proberen rekenen met het risico dat je over de grens zit.

De 0-grens is de makkelijkste, maar ik weet dat dit niet makkelijk is.

Neem maar als voorbeeld:
Je drinkt s'avonds een aantal glazen wijn.
De dag erna ga je met de auto naar het werk.

Ben je dan zeker dat je al op die 0 promille zit?

Ja.

Ik heb ooit de test gedaan.
's Avonds een buurtbarbecue tot 3u00, stevig wat Ops-Ale gedronken.
's Morgens naar de opendeur van het leger geweest, waar er een demostand stond van de wegenpolitie.
Om 9u00 geblazen, tekende niets.

guido 007 26 december 2009 07:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4509360)
De verzekering kan echter wel goed lezen...

Ben ik mee akkoord, waarschijnlijk moeten ze het zelfs niet lezen, waarschijnlijk hebben ze een lijst.
Ligt hier niet wat verantwoordelijkheid van de arts? Moet hij de patient hier niet op wijzen?

Alboreto 26 december 2009 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4509787)
Ja.

Ik heb ooit de test gedaan.
's Avonds een buurtbarbecue tot 3u00, stevig wat Ops-Ale gedronken.
's Morgens naar de opendeur van het leger geweest, waar er een demostand stond van de wegenpolitie.
Om 9u00 geblazen, tekende niets.

Ik kan je dan al zeggen dat je geen jonge vrouw bent van 50kg ;)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be