Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Morel bijna weg bij VB? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=131710)

vlijmscherp 26 november 2009 08:27

Morel bijna weg bij VB?

bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...s-Belang.dhtml

Dit zou van haar eigen website komen, er zit dus wel degelijk een haar in de boter, ondanks wat ongeveer alle VB'ers ons willen doen geloven.

Haar rol was al beperkt, maar nu zou ze dus gewoon weggepromoveerd worden en daar heeft ze geen zin in.

het wordt nog een spannend congres daar!

HOUZEE ! 26 november 2009 10:02

vrouwenstreken ja, altijd vanalles een drama willen maken :x

Hertog van Gelre 26 november 2009 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4461856)

Als ik jou was zou ik een brief schrijven naar de vrouwen om erover te klagen.

Henri1 26 november 2009 10:35

Het zit er in ieder geval heel dik in.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3/091126_Morel

Pietje 26 november 2009 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 4461856)

LOL

filosoof 26 november 2009 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4461883)
Het zit er in ieder geval heel dik in.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...3/091126_Morel

http://www.marie-rosemorel.be/

Odoric 26 november 2009 13:18

Amai, raar dat de Lucien hier nog niet gereageerd heeft. Al zal die misschien al sinds hij het nieuws vernam liggen masturberen vermoed ik...

globalmedia 26 november 2009 13:36

Exit drama soap...

Brugge Veilig en Leefbaar 26 november 2009 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Odoric (Bericht 4462043)
Amai, raar dat de Lucien hier nog niet gereageerd heeft. Al zal die misschien al sinds hij het nieuws vernam liggen masturberen vermoed ik...

At your service ! De emoshow van het zieke lief konijntje breekt de partij nu zuur op. Komt op hun kop terecht. De naïeve kiezer zag/ziet het licht niet in de duisternis, m.a.w. doorziet de politieke spelletjes niet altijd.
We zijn nog niet aan de nieuwe patatten... . Boeiende tijden... :-P

globalmedia 26 november 2009 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4462139)
At your service ! De emoshow van het zieke lief konijntje breekt de partij nu zuur op. Komt op hun kop terecht. De naïeve kiezer zag/ziet het licht niet in de duisternis, m.a.w. doorziet de politieke spelletjes niet altijd.

morel in een nieuwe partij samen met verstreep onder de naam lijst carousel?

BlueThunder 26 november 2009 14:19

weer naar de haard Morelleke... :lol: verjonging mijn kloten ja.... de vrouwelijke kiezers gaan het leuk vinden ;)

Herr Oberst 26 november 2009 14:46

Mooi zo. Daarmee zijn zowat alle 'vernieuwers' (in feite vernietigers) aan de kant gezet.

Metternich 26 november 2009 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4462201)
Mooi zo. Daarmee zijn zowat alle 'vernieuwers' (in feite vernietigers) aan de kant gezet.

Helaas zijn zij niet het enige probleem...

filosoof 26 november 2009 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Odoric (Bericht 4462043)

Man, waar jij toch aan denkt...

BlueThunder 26 november 2009 17:49

Zal bompa Vanhecke nu in pensioen gaan nu zijn assepoestertje wordt weggewerkt door wolf Dewinter :lol: de boekskes en de gazetteen staan er weer vol van... kijk uit naar De Standaard en de VRT

Marlboro 26 november 2009 17:54

Ik denk mensen als marlientje hier niet goed snappen ik daar nu eens echt niet van wakker lig.
Willen ze vertrekken of willen ze de partij soft maken en dan bedoel ik echt soft dan mogen ze het aftrappen van mij.

nv-a en ldd zijn al zo 2 partijen,wij moeten geen 3de partij worden.

Pietje 26 november 2009 17:55

Bijltjesdag bij het VB 8-)

Hertog van Gelre 26 november 2009 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 4462237)
Helaas zijn zij niet het enige probleem...

Vertel.

Max van Dietschland 26 november 2009 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4461783)
bron:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...s-Belang.dhtml

Dit zou van haar eigen website komen, er zit dus wel degelijk een haar in de boter, ondanks wat ongeveer alle VB'ers ons willen doen geloven.

Haar rol was al beperkt, maar nu zou ze dus gewoon weggepromoveerd worden en daar heeft ze geen zin in.

het wordt nog een spannend congres daar!

Ik zie weinig Vlaams Belangers die de ruzies ontkennen. De partij zit momenteel echt op een dieptepunt. Een splitsing van Vlaams Belang zit eraan te komen. Misschien moet N-SA samen met de radicale vleugel een nationaal solidaristische partij oprichten, de anderen kunnen een nieuwe partij oprichten of samengaan met LDD of NVA of met beiden.

garfield 26 november 2009 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4462201)

Prijs u dan gelukkig mijn lidkaart is dus niet verlengd :|

Marlboro 26 november 2009 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4462563)
Ik zie weinig Vlaams Belangers die de ruzies ontkennen. De partij zit momenteel echt op een dieptepunt. Een splitsing van Vlaams Belang zit eraan te komen. Misschien moet N-SA samen met de radicale vleugel een nationaal solidaristische partij oprichten, de anderen kunnen een nieuwe partij oprichten of samengaan met LDD of NVA of met beiden.

Als er geen echte vlaams gezinde partij meer is dan stem ik op geen enkele partij niet,gedaan ermee.

Max van Dietschland 26 november 2009 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 4462473)
Ik denk mensen als marlientje hier niet goed snappen ik daar nu eens echt niet van wakker lig.
Willen ze vertrekken of willen ze de partij soft maken en dan bedoel ik echt soft dan mogen ze het aftrappen van mij.

nv-a en ldd zijn al zo 2 partijen,wij moeten geen 3de partij worden.

Ik vrees dat er heel wat van die softe mandatarissen zijn die aan de macht willen deelnemen, aan de vetpotjes witten zitten. Een splitsing van de partij zoals bij de volksunie gebeurd is is vandaag niet ondenkbeeldig.

Wil men Karel Dillen zijn levenswerk nog redden dan zal Filip Dewinter met harde hand moeten ingrijpen.

garfield 26 november 2009 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4462139)

Dat ge een triestige natrapper bent, wist ik al, maar blijkbaar kan je nog dieper vallen :roll:

Marlboro 26 november 2009 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4462575)
Ik vrees dat er heel wat van die softe mandatarissen zijn die aan de macht willen deelnemen, aan de vetpotjes witten zitten. Een splitsing van de partij zoals bij de volksunie gebeurd is is vandaag niet ondenkbeeldig.

Wil men Karel Dillen zijn levenswerk nog redden dan zal Filip Dewinter met harde hand moeten ingrijpen.

Inderdaad,er zijn duidelijk teveel softies bij het vb gekomen.Weg ermee.

Txiki 26 november 2009 18:47

Waarom stapte Morel in 2004 ook weer over naar het VB? In feite is zij een zoveelste "Bert Anciaux"-kloon.

garfield 26 november 2009 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4462579)
Waarom stapte Morel in 2004 ook weer over naar het VB? In feite is zij een zoveelste "Bert Anciaux"-kloon.

De paringsdans tss N-va en cd&v was de reden.

Txiki 26 november 2009 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 4462573)
Als er geen echte vlaams gezinde partij meer is dan stem ik op geen enkele partij niet,gedaan ermee.

Dan wordt er toch een nieuwe opgericht zeker? Waddismedanu!

Max van Dietschland 26 november 2009 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro (Bericht 4462573)

Wat bedoelt u met Vlaamse partij ? De interpretatie van Vlaams is zo verschillend volgens ideologische stroming. Vlaamse identiteit wordt anders gedefinieerd bij N-SA als bij NVA of Lijst Dedecker. Vele Vlaams Belangers vallen daar dan tussen.

Herr Oberst 26 november 2009 18:49

Bedroeflijk ook dat Dewinter Valkeniers eraan moest helpen herinneren dat het VB niet enkel radicaal en republikeins is, maar ook en vooral nationalistisch.

http://www.standaard.be/artikel/deta...&word=dewinter

1207 26 november 2009 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4461783)
Dit zou van haar eigen website komen, er zit dus wel degelijk een haar in de boter, ondanks wat ongeveer alle VB'ers ons willen doen geloven.!

niet echt
diene voorzitter en morel hebben hun hand overspeeld.
c'est la vie

Txiki 26 november 2009 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 4462580)
De paringsdans tss N-va en cd&v was de reden.

Ja ja, dat de N-VA in 2003 de kiesdrempel niet haalde, heeft er uiteraard niets mee te maken... Waarmee ik allerminst ontken dat het kartel er iets mee te maken had, uiteraard wel: nóg minder kans op een zeteltje...

Marlboro 26 november 2009 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4462582)
Wat bedoelt u met Vlaamse partij ? De interpretatie van Vlaams is zo verschillend volgens ideologische stroming. Vlaamse identiteit wordt anders gedefinieerd bij N-SA als bij NVA of Lijst Dedecker. Vele Vlaams Belangers vallen daar dan tussen.

Ik houd het graag simpel; met een echte vlaamse partij heb ik het erover deze partij echt voor vlaanderen en de vlamingen opkomen,geen schrik hebben om zaken aan te kaarten die van een andere kant op veel verzet zullen stoten enz...

Herr Oberst 26 november 2009 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4462587)
Ja ja, dat de N-VA in 2003 de kiesdrempel niet haalde, heeft er uiteraard niets mee te maken... Waarmee ik allerminst ontken dat het kartel er iets mee te maken had, uiteraard wel: nóg minder kans op een zeteltje...

Vreemde redenering. Het kartel zorgde er namelijk voor dat N-VA de kiesdrempel kon ontwijken (en dus meer uitzicht had op zetels).

Max van Dietschland 26 november 2009 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4462583)
Bedroeflijk ook dat Dewinter Valkeniers eraan moest helpen herinneren dat het VB niet enkel radicaal en republikeins is, maar ook en vooral nationalistisch.

http://www.standaard.be/artikel/deta...&word=dewinter

Valkeniers wil duidelijk deelnemen aan de macht, compromissen sluiten, maar vooral postjes uitdelen aan zijn achterban, zoals schepenmandaten.

Een nieuwe radicale partij moet ontstaan met Dewinter, Annemans en andere oude getrouwen, aangevuld door nieuwe talentvolle jeugd uit N-SA, Vlaams Belang Jongeren, VNJ en de nationalistische studentenverenigingen KVHV en NSV.

Txiki 26 november 2009 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4462600)
Vreemde redenering. Het kartel zorgde er namelijk voor dat N-VA de kiesdrempel kon ontwijken (en dus meer uitzicht had op zetels).

Zo vreemd is die niet: in 2003, toen Morel nog N-VA was, haalde de partij de kiesdrempel niet. In 2004 wordt het kartel gevormd: meer aasgieren voor in verhouding minder zeteltjes. Morel verlaat de N-VA. Toch niet omdat ze zo Vlaamsgezind is dat ze naar het VB overstapt, he? Waarom zat ze dan niet eerder in de politiek? Ze werd destijds door Ward De Bever binnengehaald. Niks van, postjesjager eerste klas.

driewerf 26 november 2009 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 4461858)
Als ik jou was zou ik een brief schrijven naar de vrouwen om erover te klagen.

Brieven aan de Joden kwamen niet aan. Zou dit lukken met een brief aan De Vrouwen?

Hertog van Gelre 26 november 2009 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 4462617)
Brieven aan de Joden kwamen niet aan. Zou dit lukken met een brief aan De Vrouwen?

Natuurlijk. ;-)

Herr Oberst 26 november 2009 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4462611)
Zo vreemd is die niet: in 2003, toen Morel nog N-VA was, haalde de partij de kiesdrempel niet. In 2004 wordt het kartel gevormd: meer aasgieren voor in verhouding minder zeteltjes. Morel verlaat de N-VA. Toch niet omdat ze zo Vlaamsgezind is dat ze naar het VB overstapt, he? Waarom zat ze dan niet eerder in de politiek? Ze werd destijds door Ward De Bever binnengehaald. Niks van, postjesjager eerste klas.

In 2003 haalde N-VA de kiesdrempel niet -> geen zeteltjes - Morel in de N-VA
In 2004 haalde N-VA de kiesdrempel wel -> wel zeteltjes - Morel niet meer in de N-VA

Uw redenering dat ze is overgestapt louter omwille van het uitzicht op een zitje, is dus incorrect. Ook het feit dat ze in 2009 verzaakte aan de tweede plaats op de Europese lijst toont dat aan.

Wat niet wil zeggen dat ze met haar softe gedachtegoed bij de partij thuishoort.

Txiki 26 november 2009 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4462664)
In 2003 haalde N-VA de kiesdrempel niet -> geen zeteltjes - Morel in de N-VA
In 2004 haalde N-VA de kiesdrempel wel -> wel zeteltjes - Morel niet meer in de N-VA

Uw redenering dat ze is overgestapt louter omwille van het uitzicht op een zitje, is dus incorrect. Ook het feit dat ze in 2009 verzaakte aan de tweede plaats op de Europese lijst toont dat aan.

Wat niet wil zeggen dat ze met haar softe gedachtegoed bij de partij thuishoort.

Tja, ik geloof er geen snars van. Ook niet van het laatste wat je komt te schrijven. Maar soit.

system 26 november 2009 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 4462603)
Valkeniers wil duidelijk deelnemen aan de macht, compromissen sluiten, maar vooral postjes uitdelen aan zijn achterban, zoals schepenmandaten.

Een nieuwe radicale partij moet ontstaan met Dewinter, Annemans en andere oude getrouwen, aangevuld door nieuwe talentvolle jeugd uit N-SA, Vlaams Belang Jongeren, VNJ en de nationalistische studentenverenigingen KVHV en NSV.

Ja, het zal nodig zijn, want de oude garde solidaristen ligt nu onder de graszode. Veel bereikt hebben ze anders niet die oude krakken. Nu let wel, de jonge solidaristen al minstens even weinig.

___ ___

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be