![]() |
Ootserweel economisch nonsens...
http://www.tijd.be/nieuws/binnenland...891433-438.art
voila die vraag lag altijd op mijn lippen, heeft iemand uitgerekend hoeveel die brug gaat opbrengen... |
Citaat:
Citaat:
http://static.tijd.be/upload/Oosterweel-KUL-711936.pdf |
Waarom verwondert dit mij niet ?
|
Citaat:
Iedere politieker en jurist heeft een gruwel aan de abstractie naar getallekes omdat ze INCOMPETENT zijn om de getalletjes te produceren of op papier te zetten, maar ze zijn wel bekwaam om als antennes de weerstand van het volk te voelen... Maar hier blijkt nogmaals hoe nefast democratie erin slaagt zo'n dossiert volledig te doen afwijken van het macro economisch rendement die de maatschappij zoekt. ALhoewel ik in het rapport geen sterke berekeningsmethode beschrijving vind, zie ik toch de eindgetalletjes en de simulaties die vergeleken worden als merkwaardig negatief... Dus vlaanderen VERARMT als ze die brug bouwt. |
Citaat:
|
Kijk, als je die Grote Ring bouwt loop je een groot risico dat je het probleem werkelijk oplost, en je wil toch dat de 'vrienden' nog eens kunnen langskomen aan de kassa !?
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is zelfs geweten dat die verbinding ook geen enkel probleem zal oplossen. De problemen op der Antwerpse ring waren immers veroorzaakt door de wissels op die ring en niet door de overvloed aan voertuigen. Leg een directe verbinding tussen de Liefkenshoek tunnel en de E17 en zorg dat men vanaf de E313 direct naar de E 19 en A12 kan en niet alles via de flessenhals in Antwerpen moet. En de problemen zijn opgelost. |
Citaat:
Nu als je de kostprijs van de oosterweel wilt relativeren, die brug kost meer dan bvb de kilomter toren in Dubai. Vraagje die bij mij opkomt: als je mag kiezen een oosterweel of een dubai toren wat wil je ? |
Zeer interessante bijdrage die ongetwijfeld "toevallig" nu verspreid wordt. De manoeuvres zijn bezig.
|
Citaat:
Hebben die mensen ooit gehoord dat spoorwegen ook geld kosten? Hebben die mensen ooit gehoord van de concurrentie-positie van de haven? Van de leefbaarheid van de stad? Doen alsof een probleem plots "verdwijnt" als je maar genoeg tol heft is wel echt idioot. Nu goed, het lost het probleem op: als je genoeg tol heft komt er geen kat meer naar Antwerpen en sluiten eerst de winkels, verkrot de stad, trekken de bedrijven weg, ... En als we die ideale situatie bereikt hebben, kunnen we de tunnels terug vervangen door veerboten. |
Citaat:
Wat ik wel zeer raar vind voor een "wetenschappelijke studie" is die straffe stemmingmakende titel, precies om ook de (modale) mensen -bijna blind te overtuigen - ook die helemaal geen zin hebben die studie te willen lezen, of te (kunnen) begrijpen... Citaat:
" moet men dan nog verderlezen ? " Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Namelijk dat de snelwegen allemaal op een logische manier met elkaar verbonden zijn en dat worden niet allemaal naar 1 punt gebracht. |
Citaat:
Wat gingen ze met die brug doen, gewoon eerst een extra tunnel bouwen op een plaats waar die helemaal niet nodig is. (een paar km naar het oosten ligt immers al een tunnel (Liefkenshoektunnel)) Dan gaan ze gewoon een brug naast een bestaande brug leggen, het verkeersprobleem blijft dus gewoon, namelijk al het verkeer richting holland, blijft op dezelfde assen , al het verkeer richting waasland (E-17) blijft ook op dezelfde as. Dat is geen oplossing, om een oplossing te hebben moet je een ring hebben die rond is, en of een tunnel onder de stad die rechstreeks de grote assen verbind zodat wie niet op die ring moet zijn er ook niet op komt. Een trucker die van Holland naar Frankrijk rijd, moet dus gewoon onder de stad door kunnen rijden, ofwel links langs de kennedy of rechts langs liefkenshoek kunnen, that`s it. Nog beter zou zijn aan de hollandse grens een serieus tol bareel te zetten voor vrachtverkeer, zodat ze naar hun eigen tunnel in Terneuzen rijden... dan zo naar zelzate, gent en de E17 op. verbeter daar dan ook de infrastructuur. nee zo een stoeme wapper brug bouwen om het ego van een paar zottekes te strelen die ook een "landmark" willen , liefst nog met hun naam op het plaquetteke. |
Citaat:
alleen wat moet ge met zo een gedrocht van een toren, ? enig idee hoeveel vierkante meter kantoor oppervlakte er leeg staat ... ? Maar inderdaad, als we dan toch met poen gaan gooien , spuit dan inderdaad maar een eiland op voor de kust, of bouw een toren die crimineel hoog is. |
Citaat:
Als ze die verbinding aanleggen, zijn de files aan de Kenndytunnel verdwenen en verstoken de voertuigen daar niet meer zinloos enkele duizenden liters brandstof. De hoeveelheid taksen dat de Belgische staat binnen haalt met die files per jaar is voldoende om 3 Oosterweelverbindingen te bouwen. Tel daarbij dan nog eens de vele arbeidsuren van de vrachtwagenbestuurders waar de overheden nog eens een pak op verdienen en je begrijpt direct waarom men in dit land de files NOOIT zal oplossen. Files brengen enorm veel geld op voor de staat. En daar eindigt het rekensommetje nog niet. Want eens uit de file gaan veel chauffeurs op hun gaspedaal staan om toch nog enige tijd proberen in te halen en de kassa rinkelt opnieuw voor de overheden. Zie je, die 15km snelweg die men niet aanlegt, zijn zeer rendabel voor de overheden. De toren van Dubai is een Belgisch stukje hoogstaande technologie. Evenals de Palmeilanden en vele andere hoogtechnologische pronkstukken in de wereld. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar ik daarbij even stilsta is: wat zou je nu liever hebben, een toren met x-miljoen m2 woonruimte, zodat we met onze schaarste oppervlakte wat zuiniger kunnen omspringen ??? Of zo'n lange wapper ?? Wat brengt er meer op voor de economie ?? Zo een toren met x-miljoen m2 woonruimte-kantoorruimte waar dus 30% van antwerpen op woont en werkt, of een brug-tunnel complex waar iedereen kan langsvlammen... Hoe ga je bvb beter de mobiliteit oplossen, door bvb 20.000 mensen terug in het centrum te doen wonen, en daar op die toren te doen werken... of door autostrades te leggen waar de linkerover door moet crossen met zijn vrachtwagens om de chinese import te maximaliseren, en tegelijkertijd de kennedy dus te ontlasten. |
zouden we eens geen actiegroep opstarten ?
:cheer: GROTE RING NU !!! :cheer: |
Neenee.
:cheer: minder auto's op de baan nu! :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
maar laten we zeggen onze overheid ONDERINVESTEERT in de economie ALs TIJDENS DE CRISIS nog FILERECORDS worden NEERGEZET is dit het FLAGRANTE bewijs dat de overheid onderinvesteert |
Citaat:
Dit verwonderd geen enkele neutrale weldenkende mens. Wat mij verwonderd is dat er nog steeds politici zijn die durven te argumenteren dat zij met hun brug het beste voor hebben met de antwerpenaar en de rest van het land enz... Zulke mensen hebben maar 1 doel voor ogen zoveel mogelijk graaien voor het schip zinkt en dat zou eens ongezouten duidelijk gemaakt mogen worden. |
Citaat:
Maar het is volkomen naast de kwestie : een van de goed scorende (!) opties in het onderzoek is dat van de afschaffing van de tol in de Liefkenshoek. En wat de studie ook zeer duidelijk maakt is dit : dat de randvoorwaarden van de regering inzake de Kennedytunnel (geen tol en geen vrachtwagens) niet bepaald 'neutraal' zijn... |
Citaat:
De derde les economie: substitutie, bv. naar een andere stad trekken om te winkelen, in Zeebrugge investeren, .... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Feitelijk moet alles misschien wijken voor geld zul je vragen, nee natuurlijk niet noodzakelijk, maar je moet vooral projecten doen en zoeken die rendabel zijn. |
Citaat:
m.a.w. "de Belgen" willen niets van het buitenland leren, en vooral ze hebben overreageerd na de oliecrisis in 1974. Al hun plannen over Antwerpen (de ruime snelwegring, o.a. van Ranst tot ca. St-Niklaas) gingen in de prullebak. Uiteraard laten ze alles dichtbouwen waar het traject voorzien was, de bekende ruimtelijke wanorde... Vijgen na Pasen... comme toujours. ;-) |
Citaat:
|
En als je het eens van iemand anders wil horen : vandaag in TRENDS op pagina 16.
|
Citaat:
|
Citaat:
1, spoorwegen: niet aan de orde; 2, geen kennis over concurrentie-positie van de haven? Bekijk de referenties van Stef Proost eens; 3, leefbaarheid vd stad: niet (echt) aan de orde; in principe verandert er niet veel aan het verkeer in de stad zelf 4, tol: prijsinstrument om gebruikers (de juiste prijs) te laten betalen voor de dienst die wordt aangeboden. Zoals het nu is (enerzijds met anderzijds zonder tol) betaalt de belastingbetaler mee voor een lage prijs voor de gebruiker waardoor die een te lage prijs betaalt. Als er keuze is tussen niet betalen en betalen, kiest-ie altijd voor het alternatief van de laagste prijs. Echt opvallend dat die discrepantie tussen liefkenshoektol en tolvrij kennedy zo onderbelicht blijft... Soit |
Citaat:
Cfr. opmerking Txiki en ook hier een beetje, lijkt er toch wat paranoia ivm deze studie ("welke manoeuvres schuilen hier achter"). De KUL houdt het publiek belang voor ogen en heeft als belang dat publiek geld zo goed mogelijk wordt besteed (hier dus niet het geval), niet meer niet minder. Volgens mij is hier geen "grotere kracht" aan het werk, met een dieper liggende strategie; eerder gewoon enkele onafhankelijke, bekwame academici die de bevolking willen informeren en daarbij misschien inderdaad straffe taal gebruiken -ik zou het niet stemmingmakerij noemen want het aangeleverde is louter objectief- om hun geldig argument in het debat te plaatsen. Naar mijn gevoel wordt er na de aankondiging van deze resultaten politiek niet veel gedaan met deze mening. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar je moet wel eens de maatschappelijke keuze maken wat je nu eigenlijk wil. Het grote probleem is juist dat politici niet weten wat ze willen. Voor wat tol in de Kennedy-tunnel betreft: ik neem aan dat je ook een praktische manier hebt om die te heffen? Echt veel plaats om dat uit te bouwen is er niet. Tenminste als je de capaciteit van de tunnel niet wilt beperken. De reden om vrachtvervoer te bannen uit de Kennedy-tunnel heeft trouwens ook met veiligheid en met doorstroming te maken. De veel te steile hellingen zorgen ervoor dat vrachtwagens te veel snelheid verliezen en de anderen hinderen, en voor veel ongelukken zorgen. Mijn conclusie over die economistjes van de KUL blijft dezelfde: ze hebben een prutswerkje gemaakt dat 90% van de realiteit gewoon negeert, en waarvan ze op voorhand moesten weten dat het politiek misbruikt ging worden. |
Citaat:
1. Galileo 2. Europese nummerplaat Geen tolhuisjes e.d. nodig... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Val van de regering: http://www.standaard.be/artikel/deta...36811222100317 Technische kant: http://www.computable.nl/artikel/ict...auwelijks.html Draagvlak transportsector: http://www.nieuwsbladtransport.nl/ni...ard_nodig.html |
Citaat:
als er een macroeeconomisch rendement is, MEET je gewoon hoeveel tijd iedereen gaat winnen met een bepaalde oplossing. Die oplossing is dan ook een soort referendum maar economisch gemeten. Dus akkoord of niet met de techniek, volgens mij kom je tot dezelfde conclusies. Stel dat de wapper een megatunnel wordt, en 4 miljard duurdere oplossing, dan zou jij zeggen de gemeenschap kiest voor die tunnel, en dan zeg ik, op basis van die rapporten moet je zeker die tunnel niet doen. Wat jij zegt is als het economisch rendement niet primordiaal is, waarvoor je blijkbaar bang bent bij gebrek aan kennis van zo'n berekening, dan moet een referendum die uitslag kunnen doen wijken. Dus de lange wapper wijkt dan voor een tunnel bvb Feit is dat een referendum precies in dat geval niet negatief zou uitkomen, terwijl ze economisch een nog slechtere oplossing is.. Dus die brug/tunnel moet zelfs nooit uitgevoerd worden. Zij heeft economisch geen zin, in een strakke economie moet je projecten zoeken die economisch zin hebben. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be