![]() |
Didier Reynders laat in zijn kaarten kijken : pro Belgische staatshervorming in 2013
vanmorgen op VRT Radio1 een interview met Didier Reynders over de begrotingsbesprekingen waarin hij zich hetvolgende liet ontvallen :
-de financieringswet is niet houdtbaar (voor federaal niveau B) deze moet tegen 2013 met een nieuwe staatshervorming herzien worden (ten voordele van het federale niveau) -er moet een staatshervorming komen waarbij bevoegdheden terug naar het federale niveau geheveld moeten kunnen worden -er moet in het kiesstelsel hervomd worden (lees federale kieskring) ben eens benieuwd ... |
Citaat:
...wanneer de Vlamingen de broek zullen afdoen? |
Tja ... den Didier merkt ook wel dat BHV maar niet gesplitst geraakt en lanceert dan maar terug een voorstel in de omgekeerde richting.
|
Citaat:
|
Vooruit, de CD&V heeft dus weer iets waarmee ze de argeloze Vlaming kan overtuigen om volgend jaar alsnog opnieuw voor haar te stemmen: 'Met ons komen er géén herfederaliseringen'...
|
Citaat:
|
-as such verschilt dat allemaal toch niet zoveel van wat CD&V, VLD, en SP.a zeggen/suggeren. Er is een staatshervorming nodig om de federale staat meer middelen te geven ((in verhouding met haar bevoegdheden).Zelfs NVA zegt dit weliswaar op een hypocriete manier. Een aantal jaar terug waren ze immers voorstander van bijkomende bevoegdheden zonder bijkomende middelen (omdat Vlaanderen op dit moment een overschot had en ze op die manier ook de verantwoorde burger konden spelen)
-Nja idem. Verschillende partijen in Vlaanderen hebben al gezegd dat als men echt een rationeel argumentatie wil men ook moet durven kijken of bepaalde zaken niet terug federaal geregeld kunnen worden. -Idem. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
eens benieuwd of N-VA het zo duidelijk gaat durven zeggen ... |
Citaat:
mss moeten we t eens aan BdW vragen :lol: edit : no offence over dat diploma, maar dat wist gij wel hé :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een bijkomende vraag: welke compensaties is Reynders eigenlijk bereid aan Vlaanderen te geven in ruil voor eventuele herfederaliseringen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Misschien moet Reynders zich eerst eens bezig houden met zijn ministerportefeuille. Op die manier kan hij dan zelf de nodige financiering verzorgen voor het federale niveau.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
seffens een sjot in uw kloten, dan zult ge het wel snappen. (en kom nu niet af met 'dat zijn geen argumenten, want ik zeg juist dat gij ook geen argumenten aanhaalt, alleen maar jouw interpretaties) |
De bochten die Leteme en Tijssen maken, of de toverformules van dikken Dehaene (14 dagen na Pasen is nog altijd vòòr Pasen ...), ik blijf me afvragen wie de strafste is.
Klein Kroo'tje en Matjaske Klerkse, ik wil hun bakkessens eens zien, zodra de frankofonen hen eens goed in hun gezicht gespuwd hebben. Over de sossen wil ik niets zeggen. Broekske superminister en nu Smetje die niet eens zagen aankomen dat zoveel duizenden kinderen niet naar het schoolke vlakbij kunnen gaan, zodat ze moeten in auto's gevoerd worden enz. Amai mijn teelballen. Als ze nu, na Pasen, maar dus nog voor Pasen, niet gaan beginnen met hun lente-schoonmaak, en dat start met het afstoffen en stemmen van bhv, dan gaan we (nva, blok en ldd) pas superrezultaten boeken bij de verkiezingen !! |
Citaat:
|
Citaat:
ga je dan ook iets 'federalizeren' voor de geluidsnormen van de luchthaven van Maastricht, die ook voor hinder zorgen in de Vlaamse provinsie Limburg ? Begrijpt ge wat ik bedoel, of moet ik er nog een tekening bijmaken ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Laat maar komen, die pro-Belgische staatshervorming. Een beetje meer conflict en antagonisme kunnen we best gebruiken.
|
Citaat:
Ze gaan de zaken nog liever in handen spelen van Franse bedrijven !! Niks te herfederalizeren. |
Citaat:
:rofl: |
dubbel.
|
Mr Reynders heeft (alweer) voor zijn beurt gesproken...Dat kan betekenen dat de messen al geslepen zullen zijn voordat we eens naar speciaal commissaris Dehaene hebben kunnen luisteren...
:? |
Citaat:
|
1 regering (federaal) waar iedereen op dezelfde partijen kan stellen & waar een meerderheid effectief een meerderheid is zou geen slechte zaak zijn (zou pakken geld uitsparen), maar ik vrees dat echte democratie iets te ver gegrepen zal zijn... vooral als het initiatief van een Reynders komt
|
Citaat:
|
Citaat:
De bedrijven, voor wie die diensten zijn opgericht zijn vragende partij, en jij zegt daar als ambtenaar neen tegen. Ook een vorm van egoisme en slecht bestuur. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be