![]() |
Terechte zelfmoorden
Ik kan een geval citeren van (terechte?) zelfmoord. Kan u dat ook?
In Engeland heeft een (gediplomeerde) jonge vrouw zelfmoord gepleegd na 200 vruchteloze sollicitaties. En ik ben ermee doorgegaan en leef nog zelfs. |
Citaat:
Voor een tiener kan dit een gebroken hart zijn, voor een volwassene de dood van een kind, partner, gezin, ... ? Allemaal zeer afhankelijk van context en milieu. |
Waaraan moet een zelfmoord voldoen om het predikaat "terecht" te verdienen ?
|
En de optie "het eens proberen als zelfstandige" was slechter als de dood ?
|
Citaat:
2 :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb trouwens heel onterecht zelf geen zelfmoord gepleegd, ik kan het weten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders konden wij nu niet genieten van jouw hersenspinsels ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Jones |
Citaat:
voorbeeld van een terechte zelfmoord. |
Citaat:
Ze kon anders ook eens solliciteren naar jobs waarvoor ze de kwalificaties had? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zie je wel, Karma, dat iemand anders daar ook kan van genieten:-D |
Citaat:
(en werklust) |
Elke zelfmoord is terecht aangezien iedereen het volle beslissingsrecht heeft over zijn eigen leven.
|
Citaat:
|
Citaat:
Nogal koud, ik weet het, zie het als een teaser om de discussie aan te zwengelen. |
Citaat:
Als er één iets is, wat je het laatst uit handen moet geven, is je eigen beslissingsrecht over je leven. |
Citaat:
|
Citaat:
Niemand pleegt nu eenmaal zelfmoord om roem en eer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Choose a job you love and you will not work a day Waarschijnlijk zocht deze jonge vrouw een job, waar ze van hield. En daardoor heeft ze dus geen dag gewerkt. Nietwaar, Confucius? |
Citaat:
|
Citaat:
|
[quote=eno2;4718179]
Citaat:
|
Citaat:
Omdat iemand KAN zelfmoord plegen betekent niet dat het ook oké is dat te doen. Natuurlijk is het iemands recht er uit te stappen, en ik ga ervan uit dat je dat enkel doet als je niets anders kan. Maar als iemand zijn gezin in de steek laat door zelfmoord te plegen dan is dat NIET oké. Door zijn of haar handelen lijden mensen. Het KAN wel iemands keuze zijn, maar het is vaak niet de juiste keuze. Dat is een taboe omdat suicidalen natuurlijk vooral zelf enorm lijden, maar dat maakt hun keuze niet onmiddellijk een goeie keuze. |
Citaat:
|
Of dit terecht is weet ik niet maar origineel dat zeker
http://www.gva.be/nieuws/buitenland/...e-dood-in.aspx |
terechte zelfmoorden zijn oa. zelfmoorden uitgelokt door de ondraaglijke oppressiviteit van de maatschappelijke verhoudingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Mja, ik weet daar iets van omdat ik ook wel al een paar sollicitaties achter de rug heb. Het was trouwens gewoon een voorstel hoor. Zelfmoord vind ik zo drastisch. eno2 Ik ga daar eens uitgebreid op antwoorden als ik eens echt veel tijd heb. eno2 (véél later) Ik heb eens vijftien jaar lang gesolliciteerd toen ik de baan deed en over een wagen beschikte en over veel tijd. En over veel goesting om van werkgever te veranderen. Ik had echter een anti-concurrentieclausule in mijn contract en mocht dus niet in dezelfde branche solliciteren. Welnu, al die tijd zijn al mijn sollicitaties vruchteloos gebleken. Dus ik heb ook wel wat sollicitaties achter de rug, terwijl ik nog werkte. Ik heb dan nog eens vijftien jaar gesolliciteerd, terwijl ik werkloos was... Ik weet dus ook daarvan wel iets af. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be