![]() |
Heeft de uitslag van de stem van Nederlanders invloed op ons stemgedrag
Pim Fortuin is niet meer. Wel hebben ze daar een "Dewinter", oeps, "Geert Wilders"
|
Alsof het ons ene jota kan schelen waar die Hollanders voor kiezen ?
|
Mij boeit het wel, maar het zal mijn stemgedrag niet aanpassen, ik zou niet weten waarom.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is het verschil. Daarom zijn de verkiezingen niet te vergelijken. |
Citaat:
Als rechts wint komen er nieuwe kerncentrales in Nederland:| |
Citaat:
|
Citaat:
|
zeker cvp en de partij van harry potter
de achterban he |
De stembureaus zijn in Nederland om 07.30 uur opengegaan en rond dat tijdstip stonden er al rijen mensen te wachten om hun stem uit te brengen. Het integratiethema van Wilders heeft plaatsgemaakt voor de angst bij velen voor de ineenstortende economie van (Zuid-)Europa en daarvoor zoekt men steun bij de financiële degelijkheid van de VVD. De ochtendedities van de landelijke dagbladen meldden vanochtend dat het een nek-aan-nekrace wordt tussen Rutte (VVD) en Cohen (PvdA) met een voordeel voor de VVD van drie tot vier zetels.
|
Citaat:
is men hier te lande ook druk doende. De communautaire en "Wilders"-thema's staan in Vlaanderen inmiddels wat op de achtergrond, maar dat zal na 13 juni wel weer veranderen. Na 13 juni gaan ook de Franstalige partijen de economische thema's ontdekken, en wordt het communautaire op een gegeven moment volledig onder de mat gschoven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat zeer doen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vicieuze cirkel..... |
Citaat:
|
Citaat:
- Verschrikkelijk hoge prijzen zitten - Antieke en vervuilende thermische centrales die werken op fossiele brandstoffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe staan de andere Nederlandse partijen eigenlijk tegenover een coalitie met Wilders? Bestaan daar ook plannen voor een soort cordon sanitaire of kan hij nog bij een regering betrokken worden als ze zijn zetels nodig hebben?
|
Citaat:
|
Nee, ik denk niet dat de Nederlandse verkiezingen invloed zullen hebben bij jullie. Als er enkele maanden tussen zaten vol formatieschandalen en een eerste stukje beleid waar men een mening over kan hebben was het een ander verhaal geweest, maar met minder dan een week ertussen verwacht ik de Nederlandse kiezer niet terug te vinden in het Belgische stemhokje. (Figuurlijk gesproken natuurlijk.)
|
Citaat:
Al met al zit hij wel aan tafel, maar verwacht ik dat hij niet de voorkeurspartner zal zijn. Er zijn echter weinig mogelijke combinaties als de peilingen ons niet bedriegen (CDA heeft PVDA uitgesloten, VVD heeft PVDA en alles wat nog linkser is uitgesloten, D66 en PVDA sluiten PVV uit) je hebt dan als mogelijke combinaties 1) VVD-CDA (plus PVV of kleinere partijtjes) 2) .... tja, dat is het eigenlijk. Al met al zal met Wilders gesproken moeten worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Meer invloed dan anders denk ik.
De verkiezingen in B worden vlak na die in NL georganiseerd. Meer mensen dan gewoonlijk hebben nog niet beslist, en de zenuwachtigheid is bij sommigen behoorlijk groot. Vermoedelijk zullen er meer Bovenbuurkijkers bij zijn dan anders. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be