![]() |
Welke coalitie verkiest u aan vlaamse kant na 13 juni ?
Helaas staan er geen mogelijkheden op met Vlaams Belang, aangezien iedereen toch die partij uitsluit. Met deze peiling wil ik eens zien welke coalitie, die binnen het regime mogelijk is, na 13 juni uw voorkeur heeft.
Er is ook rekening gehouden met de laatste peilingen. Olijfboom --> geen meerderheid paars(groen) --> geen meederheid rooms blauw --> geen meederheid |
Ik zie vaak het NV.A staan in uw coalities, maar volgens mij willen die gasten niet in de regering.
Die willen alleen saboteren. |
Ziet er echt een moeilijke keuze uit.
|
Citaat:
Men kan natuurlijk NVA ook inruilen voor Vlaams Belang ;-) |
Citaat:
Maar ik daag Bart uit zijn verantwoordelijkheid te nemen bij zo'n score. Feit is, dat hij dat niet zal doen. |
Nva-ldd-vb, nu reeds goed voor 45%.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Echt verantwoordelijkheid nemen wil zeggen de hype doorprikken.
Dat zal niet zo gauw gebeuren. |
Citaat:
|
Citaat:
Annemans en Dedecker gaan veel te veel ruzie maken over de post van parlementsvoorzitter. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik kies voor NVA-CD&V-SPA
Wrm SPA ipv VLD? -> Om het langs franstalige kant zonder MR en dus zonder Maingain te kunnen doen. Joëlle is ook een harde tante, maar als Di Rupo er bij zit, knikt ze op alles "ja" om Di Rupo ter wille te zijn. |
Citaat:
wat dus neerkomt op weer niets sparen zoals in paars tot de schulden onbetaalbaar worden |
N-va - N-va
|
Ik kies CD&V, SP-A, Groen!, O-VLD, in het belang van het land natuurlijk.
|
Citaat:
|
belangrijke optie die ontbreekt: paars-groen-NVA (of gewoon paars-groen, maar er moet al een mirakel gebeuren wil dat aan een vlaamse meerderheid geraken)
|
Bij voorkeur de eerste.
De sossen willen geld uitgeven dat er niet is, in tijden van besparingen! Dat kunnen we nu missen als de kiespijn als we niet verder in de afgrond willen zakken. Probleem is dat het Waalse MR en de CDH er aan vast zitten. In dat opzicht lijkt me de PS beter voor onderhandelingen. Lijkt me meer een partij die zich tevreden stelt met Wetstraat 16 en daarna in alles mee gaat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kan evengoed stellen dan dat uw stem op eender welke partij eigenlijk ban geen belang is want het gaat niet om uw vertegenwoordiging maar een partij-politiek spelletje. De vraag welke samenstelling u voorkeur geniet is dan ook een zoveelste slag onder de gordel. Trouwens ongeacht wat men kiest; het resultaat gaat zelfde zijn, enkel de manier en tijdspanne waarop daarnaar toe is anders. |
Persoonlijk N-VA, Sp.a, CD&V + olijfboom aan waalse kant, omdat dit de regionale regeringen weerspiegelt. Verstrerkt een confederale beeld van Belgie.
|
Citaat:
|
Ideologisch zou ik voor optie 2 kiezen, maar vier partijen is me te veel. Het zal met 3 + minimaal 2 Franstalige partijen al moeilijk genoeg zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Graag N-VA, sp.a + Groen!
|
Citaat:
|
Mijn voorkeur:
NVA - Open Vld - CD&V Mogelijke problemen: Vlamingen leveren álle en alleen maar rechtse partijen, Walen leveren álle en alleen maar linkse partijen. Is het niet meer alleen een clash Vlaming vs Wallonië maar ook rechts tegen links, liberaal vs sociaal, noord vs zuid, .... Nog een bijkomend probleem: er is maar 1 politieke familie dan in de regering, ik denk als dat gebeurt, dat dat de 1e keer in de geschiedenis van België moet zijn? |
Citaat:
NVA - VB - SPa VB/NVA - OVLD - SPa Maar ja dat zal waarschijnlijk toch niet de eerste decennia gebeuren gezien het nog steeds in voege zijnde cordon en de publieke opinie die dit mee in stand houd. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar zouden we inderdaad naar toe moeten als zijnde de grootste obstructie voor nog meer Belgische blunders EN de ultieme manier om de traditionelen schrik aan te jagen. Zij buiten nu immers ten overvloed het spelletje van verdeel en heers uit terwijl ze kwistig omspringen met het uitdelen van cordons om mogelijke Vlaams nationalistische oprispingen op voorhand de kop in te drukken. Als V-partij nu nog met de traditionelen op de titanic kruipen om oeverloos te keuvelen over welke muziek er in de danszaal zal gespeeld worden is geen optie. Wij moeten kiezen voor echte verandering, wij moet kiezen om ons los te rukken uit Belziek. |
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...n/SPA/1.798014
Ik zie dat trouwens als niet te rijmen met de PS aan Waalse kant. En dan zeggen dat CV&V patatten krijgen gaat. En dan begrijpen dat O.VLD er de stekker heeft uitgetrokken. |
Liever het eerste, maar het tweede zal het misfunctioneren van ons land in de spotlight stellen, dus dat lijkt me wel geestig.
|
N-VA / VB / LDD / Open Vld
|
Ik zou liefst een regering zien waarin NVA haar programma best kan in uitwerken, maar zou begot niet weten welke daarvoor de beste coalitie gaat zijn.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be