Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Verkiezingshumor: wie zoekt die vindt ... een verkiezingsbloeper (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140908)

Europese Vlaming 24 juni 2010 20:24

Verkiezingshumor: wie zoekt die vindt ... een verkiezingsbloeper

"Nooit opgeven ... met u (de kiezer) te beliegen" ze had beter haar zin afgemaakt ... zodat de CD&V slogan tenminste klopte. Marriane thyssen stopt met partijvoorzitter te zijn nadat ze nog geen vol jaar gestart is ...

"In 5 minuten gaat dat BHV hier gesplitst worden", iets in die aard zei een andere CD&Ver toch recent: 5 minuten geleden, of was het nu 5 jaar?

"Verantwoordelijkheid" zeiden ze bij de CD&V in hun verkiezingscampagne 2010 tot vervelends toe, nadat ze het land bijna meer dan 3 jaar in een politieke crisis hadden gegijzeld. Tja, dan gaat een kiezer toch eens nadenken wie daar nu weer verantwoordelijk voor was ...

"Als je zo veel stemmen krijgt moet je verantwoordelijkheid opnemen" Marianne haar verkiezings-plaat bleef hangen toen ze in een debat na de verkiezingen De Wever op zijn plichten wou wijzen

Marianne Thyssen had als vlaamse kandidate 2e meeste voorkeurstemmen: de Senaat 310.925 voorkeurstemmen, Bart De wever had er 753.680. Marriane Thyssen is naar betere oorden gevlucht: Europa

"Wie gelooft die mensen nog" was iets dat een CD&Ver tegen guy verhofstad zei tijdens een verkiezingsdebat. Tja ... de kiezer heeft altijd gelijk zeggen ze wel eens (verkiezingen 2010) ...

daiwa 24 juni 2010 20:37

'' Zonder een grote staatshervorming is goed bestuur onmogelijk en ziet de CD&V er geen heil in om een regering te vormen''

Dit kwam van Leterme en hij heeft zijn stelling met grote onderscheiding bewezen.

fonne 24 juni 2010 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming (Bericht 4838121)
"Nooit opgeven ... met u (de kiezer) te beliegen" ze had beter haar zin afgemaakt ... zodat de CD&V slogan tenminste klopte. Marriane thyssen stopt met partijvoorzitter te zijn nadat ze nog geen vol jaar gestart is ...

"In 5 minuten gaat dat BHV hier gesplitst worden", iets in die aard zei een andere CD&Ver toch recent: 5 minuten geleden, of was het nu 5 jaar?

"Verantwoordelijkheid" zeiden ze bij de CD&V in hun verkiezingscampagne 2010 tot vervelends toe, nadat ze het land bijna meer dan 3 jaar in een politieke crisis hadden gegijzeld. Tja, dan gaat een kiezer toch eens nadenken wie daar nu weer verantwoordelijk voor was ...

"Als je zo veel stemmen krijgt moet je verantwoordelijkheid opnemen" Marianne haar verkiezings-plaat bleef hangen toen ze in een debat na de verkiezingen De Wever op zijn plichten wou wijzen

Marianne Thyssen had als vlaamse kandidate 2e meeste voorkeurstemmen: de Senaat 310.925 voorkeurstemmen, Bart De wever had er 753.680. Marriane Thyssen is naar betere oorden gevlucht: Europa

"Wie gelooft die mensen nog" was iets dat een CD&Ver tegen guy verhofstad zei tijdens een verkiezingsdebat. Tja ... de kiezer heeft altijd gelijk zeggen ze wel eens (verkiezingen 2010) ...

Foei, nog wat komen natrappen op die arme CD&V. Kent ge dan niet het christelijke spreekwoord: "het geknakte riet zult ge niet breken"?

gehuigert 24 juni 2010 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4838440)
Foei, nog wat komen natrappen op die arme CD&V. Kent ge dan niet het christelijke spreekwoord: "het geknakte riet zult ge niet breken"?

Ergens hebt ge een punt hoor maar alleen al om de CD&V met de voeten op de grond te houden moet het gezegd worden. Na 8 jaar paars gingen zij eens komen om het op te lossen, 'de problemen van de mensen' enzo. Achteraf blijkt Thyssen dan verwonderd dat ze de grondstroom in Vlaanderen niet opgemerkt had (kondigden de publieke opinie over haar regering en peilingen over NVA al niet op voorhand aan dat ze niet goed bezig was, vraag ik mij dan af? Hoe koppig en blind moet ge zijn om niet door te hebben dat de gemiddelde Vlaming helemaal niét akkoord was met het beleid van CD&V de laatste jaren)

DONG ZHUO 25 juni 2010 08:24

wat ze bij de tjeven niet snappen is dat er in ieder "keizerrijk" een opkomst én een ondergang is..... want een alléénheerser kan niet eeuwig stand houden......

welnu momenteel zijn ze aan de totale ondergang bezig....

hoe hard de oude generaals ook verkondigen dat de soldaten moeten blijven geloven in de overwinning !

"omnia cadunt"

quercus 25 juni 2010 08:49

Het meest verbazend is dat de CD&V het zovele decennia lang heeft volgehouden. Want als zogezegde "standenpartij" zat de verdeeldheid er van in het begin in gebakken. Ooit was er het christelijk geloof dat (bij de ene wat meer dan bij de andere) als een bindende factor kon beschouwd worden. Maar dat is nu ook naar de archieven verwezen. Op dit ogenblik is het scherpste antagonisme het conservatief Belgicisme (ACW) tegenover het Vlaamsgezind streven naar een zeer grondige staatshervorming. Met zijn stevig uitgebouwde organisatie en (niet te onderschatten) zijn aanzienlijk financieel vermogen (Arco-groep) heeft het ACW de CD&V stevig in zijn klauwen. De Vlaamsgeörienteerden kunnen daar heel moeilijk tegenop tornen. Voor hen blijft er slechts de keuze tussen plooien en zwijgen of eruit trekken.

Xenophon 25 juni 2010 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4838756)
Het meest verbazend is dat de CD&V het zovele decennia lang heeft volgehouden. Want als zogezegde "standenpartij" zat de verdeeldheid er van in het begin in gebakken. Ooit was er het christelijk geloof dat (bij de ene wat meer dan bij de andere) als een bindende factor kon beschouwd worden. Maar dat is nu ook naar de archieven verwezen. Op dit ogenblik is het scherpste antagonisme het conservatief Belgicisme (ACW) tegenover het Vlaamsgezind streven naar een zeer grondige staatshervorming. Met zijn stevig uitgebouwde organisatie en (niet te onderschatten) zijn aanzienlijk financieel vermogen (Arco-groep) heeft het ACW de CD&V stevig in zijn klauwen. De Vlaamsgeörienteerden kunnen daar heel moeilijk tegenop tornen. Voor hen blijft er slechts de keuze tussen plooien en zwijgen of eruit trekken.

Je kan me veel wijsmaken, maar niet dat er Vlaamsgezinden zijn in de CD&V.

"Ik ben Vlaams gezind maar ik ben al dertig jaar in een ultra-Belgicistische partij tegen Vlaanderen aan het vechten."

Het is gewoonweg niet geloofwaardig.

quercus 25 juni 2010 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4838760)

"Ik ben Vlaams gezind maar ik ben al dertig jaar in een ultra-Belgicistische partij tegen Vlaanderen aan het vechten."

Het zou mij benieuwen wie die uitspraak gedaan heeft. Het getuigt in elk geval van een weinig consequente houding. Wanneer je zelf tot dergelijk onthutsend besluit komt en je blijft toch zitten, dan ben je ófwel laf, ófwel geven de centen de doorslag.

Xenophon 25 juni 2010 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4838782)
Het zou mij benieuwen wie die uitspraak gedaan heeft. Het getuigt in elk geval van een weinig consequente houding. Wanneer je zelf tot dergelijk onthutsend besluit komt en je blijft toch zitten, dan ben je ófwel laf, ófwel geven de centen de doorslag.

Het is dan ook geen uitspraak die daadwerkelijk gedaan is door een CD&V'er, maar niettemin is hij van toepassing op de zogenaamde "Vlaamsvoelenden" in de CVP.

Felix (be) 25 juni 2010 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4838756)

Imo niet zo verbazend, gezien die nog steeds enorm sterke verzuiling,
en de PRIMA ledenwerking (I've been told).

Het gaat trouwens iets te ver om de CD&V nu al "volledig" af te schrijven.
Ze moeten zich nu wel dringend herpakken
als ze nog een paar keer 20% van de Vlaamse stemmen willen halen.
(Dat zegt dus iemand die VLD, SPA en CDV zo snel mogelijk onder de 10% wil zien. :mrgreen:)

BDW is zeer goed nieuws voor de Vlaamse Beweging,
maar jammer genoeg zijn er in de N-VA op dit moment
nog steeds geen andere politici van formaat opgestaan.

De schoofzak 25 juni 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4838760)

Met zo'n grove slagzinnen, ga je een aantal Vlaamsvoelenden (nog geen Vlaamsgezinden, maar potentieel wel aanwezig) niet aansporen om een overstap te maken naar een V-partij.

Om je beter te doen begrijpen hoe extreem jouw slagzin is, geef ik je volgende aangepaste versie, ter overweging:

"Ik ben democratisch maar ik ben al dertig jaar in een ultra-fascistische partij tegen de democratie aan het vechten."

Xenophon 25 juni 2010 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4839064)
Met zo'n grove slagzinnen, ga je een aantal Vlaamsvoelenden (nog geen Vlaamsgezinden, maar potentieel wel aanwezig) niet aansporen om een overstap te maken naar een V-partij.

Om je beter te doen begrijpen hoe extreem jouw slagzin is, geef ik je volgende aangepaste versie, ter overweging:

"Ik ben democratisch maar ik ben al dertig jaar in een ultra-fascistische partij tegen de democratie aan het vechten."

Vlaamsvoelenden in de CD&V? Laat me niet lachen...

De schoofzak 25 juni 2010 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839104)

Wel ja, je hebt misschien gelijk,
net zoals ik je geen tweede maal zal laten lachen met het feit dat er democratisch gezinden zouden zijn in het Belang.

gehuigert 25 juni 2010 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4839159)
net zoals ik je geen tweede maal zal laten lachen met het feit dat er democratisch gezinden zouden zijn in het Belang.

+1.

fb718882 25 juni 2010 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839104)

Luc Van Den Brande , die met dat plastieken kieken aan 't jongleren was , toch wel denk ik .

Xenophon 25 juni 2010 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4839159)

Dat kan allemaal wel of niet zo zijn, maar, dat heeft niets te zien met de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezinden in de CD&V.

Xenophon 25 juni 2010 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839223)
Luc Van Den Brande , die met dat plastieken kieken aan 't jongleren was , toch wel denk ik .

Ik herken dat toch niet echt als een Vlaamse eigenschap. ;)

fb718882 25 juni 2010 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839288)
Ik herken dat toch niet echt als een Vlaamse eigenschap. ;)

Tsja , ze kunnen niet allemaal met een écht vendel staan zwaaien natuurlijk ! ;-)

fb718882 25 juni 2010 15:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839260)
Dat kan allemaal wel of niet zo zijn, maar, dat heeft niets te zien met de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezinden in de CD&V.

Ge kunt toch onmogelijk ontkennen dat de CD&V-ers die uit de Volkunie komen niet vlaamsgezind meer zouden zijn ? Sauwens ?

De schoofzak 25 juni 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839366)
Ge kunt toch onmogelijk ontkennen dat de CD&V-ers die uit de Volkunie komen niet vlaamsgezind meer zouden zijn ? Sauwens ?

We hadden wel net het begrip "Vlaamsvoelend" uitgevonden, om het verschil aan te duiden tussen een echte Vlaamsgezinde, en iemand die zijn Vlaamse verantwoordelijkheid niet ten volle opneemt in een machtspartij.

fb718882 25 juni 2010 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4839483)
We hadden wel net het begrip "Vlaamsvoelend" uitgevonden, om het verschil aan te duiden tussen een echte Vlaamsgezinde, en iemand die zijn Vlaamse verantwoordelijkheid niet ten volle opneemt in een machtspartij.

De vraag was of er nog vlaamsgezinden zitten in de CD&V . En ik zeg dat Luc Van Den Brande en Johan Sauwens , maar ook Tony Van Parys en Eric Van Rompuy , vlaamsgezinden zijn in de CD&V . Als gij een verschil wilt tussen vlaamsvoelend en vlaamsgezind , dat is frazeologie waar ik niet veel van begrijp . Ik ben niet zo thuis in vlaamsvoelende/vlaamsgezinde kringen .

Xenophon 25 juni 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839366)

Op welke manier uit zich dat dan? Dat Vlaamsgezind zijn van Sauwens?

Niet in zijn gedrag, tenslotte is hij in een Belgicistische partij - een anti-Vlaamse partij per definitie.

Zodus ja? Wat is er Vlaams aan Sauwens?

fb718882 25 juni 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839510)
Op welke manier uit zich dat dan? Dat Vlaamsgezind zijn van Sauwens?

Niet in zijn gedrag, tenslotte is hij in een Belgicistische partij - een anti-Vlaamse partij per definitie.

Zodus ja? Wat is er Vlaams aan Sauwens?

Gij beweert dus dat Bart De Wever met zjn N-VA een kartel aangegaan is met een antivlaamse , Belgicistische partij ? Sjieke flaminganten daar bij de vlaamsgezinden !
Sauwens komt toch uit de Volksunie dacht ik ? Dan zal hij naar ik mag aannemen wel eens ooit vlaamsvoelend/vlaamsgezind zijn geweest ? Als gij vindt dat hij dat nu niet meer is , vind je hem dus een kazakkendraaier . Het was Sauwens toch die gesignaleerd werd op een of ander "fonds" waarvan de naam me even niet te binnen schiet , maar dat toch tamelijk in de vlaamsgezinde sfeer zat als ik me goed herinner . Ik geloof nooit dat een niet-vlaamsvoelende dikwijls op dergelijke samenkomsten te zien is .

Xenophon 25 juni 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839537)
Gij beweert dus dat Bart De Wever met zjn N-VA een kartel aangegaan is met een antivlaamse , Belgicistische partij ? Sjieke flaminganten daar bij de vlaamsgezinden !

Ik beweerde dat niet maar daar komt het wel op neer ja.

Citaat:

Sauwens komt toch uit de Volksunie dacht ik ? Dan zal hij naar ik mag aannemen wel eens ooit vlaamsvoelend/vlaamsgezind zijn geweest ? Als gij vindt dat hij dat nu niet meer is , vind je hem dus een kazakkendraaier . Het was Sauwens toch die gesignaleerd werd op een of ander "fonds" waarvan de naam me even niet te binnen schiet , maar dat toch tamelijk in de vlaamsgezinde sfeer zat als ik me goed herinner . Ik geloof nooit dat een niet-vlaamsvoelende dikwijls op dergelijke samenkomsten te zien is .
Is Sauwens ooit nog terug geweest naar zo'n Sint-Maartenfonds bijeenkomst?

fb718882 25 juni 2010 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839543)
Ik beweerde dat niet maar daar komt het wel op neer ja.

Is Sauwens ooit nog terug geweest naar zo'n Sint-Maartenfonds bijeenkomst?

Daar kan ik natuurlijk niet op antwoorden , ik denk niet dat hij er nog naartoe geweest is . Maar ik dacht wel dat gij de naam van dat fonds zou weten ;-)

Xenophon 25 juni 2010 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839548)
Daar kan ik natuurlijk niet op antwoorden , ik denk niet dat hij er nog naartoe geweest is . Maar ik dacht wel dat gij de naam van dat fonds zou weten ;-)

Erger nog, ik heb nog mensen gekend die daarbij waren.

fb718882 25 juni 2010 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4839555)
Erger nog, ik heb nog mensen gekend die daarbij waren.

Pffffff ! Da's nog niks ! Ik heb vroeger een ABVV-delegué gehad die fanatiek vlaamsgezind was , en in zijn jeugd lid was geweest van de Hitlerjugend . Echt waar gebeurd ! En dat was nog een zeer goede delegué ook ! Ging halverwege de jaren 1970 op reis naar Hongarije en vond het daar allemaal schitterend goed georganiseerd , bij Kameraad Janos Kadar . De maatschappij-vorm daar kwam perfect overeen met zijn idealen , zei hij .

Xenophon 25 juni 2010 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839568)
Pffffff ! Da's nog niks ! Ik heb vroeger een ABVV-delegué gehad die fanatiek vlaamsgezind was , en in zijn jeugd lid was geweest van de Hitlerjugend . Echt waar gebeurd ! En dat was nog een zeer goede delegué ook ! Ging halverwege de jaren 1970 op reis naar Hongarije en vond het daar allemaal schitterend goed georganiseerd , bij Kameraad Janos Kadar . De maatschappij-vorm daar kwam perfect overeen met zijn idealen , zei hij .

Hah! Hitlerjeugd, snotneuzen!

Europese Vlaming 25 juni 2010 21:17

Citaat:

Tja, als de CD&V zo christelijk is en dat spreekwoord naleeft: Waarom heeft de CD&V Dedecker nog eens nagetrapt toen die bij de NVA onderdak had gevonden na "dakloos" geworden te zijn (VLD voorzitter Bart Somers smeet hem buiten, nadat Bart Somers met de hakken over de sloot de voorzitterverkiezing won van Dedecker)?

Wedden dat Dedecker probleemsloos lid had kunnen worden van de partij als hij nu pas bij open vld was buitengesmeten, maar ja: "de geschiedenis/het verleden kan je niet veranderen" en dat zal onzen dewever (gedoctoreerd in het vak geschiedenis) maar al te goed weten.

Sinds het toch WK voetbal is, laten we dan eens goed voorttrappen ... :-P

CD&V = "Christen Democratisch & Vlaams" Nog een vorm van kiezersbedrog

misschien tijd voor een naamsverandering PO&B (Pedofiel Ondemocratisch & Belgisch).

Pedofiel = dat is wat de christelijke kerk in deze tijden lijkt uit te dragen: pedofielieschandalen. En laten we eerlijk zijn: Christelijk & Katholiek zijn is in Vlaanderen altijd verbonden geweest met het instituut "Katholieke Kerk".

Ondemocratisch: partijbestuur beslist om een niet gelegitimeerde premier te maken (Van rompuy) en democratisch verkozenen doodleuk aan de kant te schuiven (Leterme, vervotte en co hadden de verkiezingen gewonnen maar verlaten de regering). De partij heeft ervoor gekozen om met een vlaamse minderheid in een belgische regering te gaan. Dit zorgt ervoor dat het hoger vlaams bevolkingsaantal niet gerespecteerd wordt, wat eigenlijk neer komt op een machtsgreep van franstalige kiezers: de franstalige individuele stem wordt meer waard dan een vlaamse individuele stem, er zijn nog altijd meer vlamingen dan walen die stemmen: het is dus ongehoord dat de Waalse Partijen een meerderheid vormen in een Federale regering die over het lot van ook Vlamingen beslist. Je kan het een beetje vergelijken met Irakezen of Afghanen die stemmen letterlijk in de vuilbak verstoppen tijdens de verkiezingen (bij ons worden de Vlaamse stemmen figuurlijk in de vuilbak verstopt), alleen gebeurt machtsgreep bij ons na de verkiezingen op en bloot op nationale TV en vindt iedereen het blijkbaar normaal dat een minderheid als een meerderheid een land kan regeren. Het doet me een beetje denken aan Afrikaanse toestanden, maar ik denk dat die situaties niet al te goed zijn afgelopen voor de bevolking van die landen. Ik hoop althans dat het ons beter vergaat ...

Belgisch: De partij trekt voluit de kaart van het staatsmanschap, versta = "de staat België" en "eigen postjes eerst!!!" (nee niet de VB slogan)

Dit is dan meteen ook een analyse & karikatuur van "identiteitscrisis van de CD&V"

Wat de discussie over CD&V & Vlaamse leden betreft:

- Een aantal flamiganten zijn uit de CD&V gestapt en/of overgestapt naar een echte Vlaamse partij: CD&V is een machtspartij gebleven doordat ze vergroeid is geraakt met de Belgische macht, de "Staatsarroganten" zoals Wilfried Martens & co (een "medaille" van de Belgische koning om hun ego te strelen), de vele postjes, ... Eigenlijk is de CD&V op dat vlak wel te vergelijken met de PS, enig verschil is dat de Vlaamse verkiezers verandert zijn in hun opvattingen (ze zijn ongelovig geworden, niet meer Katholiek maar vrijzinnig) en de waalse kiezers niet (Zijn nog altijd Socialistisch & Belgicistisch).

- Er was wel een Kartel met NVA wat er op wijst dat er een Vlaamse vleugel in de partij is, alleen is die niet zo sterk als de ACW vleugel die nog altijd de touwtjes (geld en postjes toewijzen) in handen lijkt te hebben bij de CD&V.

- Leden van de Volksunie zijn naar CD&V gegaan in vroeger tijden, kvraag me af hoeveel er nog van hen over zijn?

- Jonge CD&Vers lijken meer Vlaamsgezind.

fonne 25 juni 2010 22:58

Citaat:

Kleine hint voor wie het niet begrepen had: Marc Van Peel, 1999.

Europese Vlaming 25 juni 2010 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4839852)
Kleine hint voor wie het niet begrepen had: Marc Van Peel, 1999.

Sorry makker, in die tijd volgde ik de politiek nog niet echt. Déja vu dus?

EddyBal 26 juni 2010 00:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 (Bericht 4839315)
Tsja , ze kunnen niet allemaal met een écht vendel staan zwaaien natuurlijk ! ;-)

Tja, dat is één van de problemen. Ze hebben de leeuw aangepast. IK heb nog nen echte leeuw op mijn vlag, maar de "officiele" vlaamse leeuw heeft geen klauwen... :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be