Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Obama's nieuwe immigratiewet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141164)

The Common Sense 2 juli 2010 18:25

Obama's nieuwe immigratiewet

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...aliseren.dhtml :

Citaat:

Na de gezondheidszorg wil de Amerikaanse president Barack Obama ook de immigratiepolitiek van de VS hervormen. "Het systeem werkt niet", haalt hij scherp uit.

De hervormingen rond immigratie kregen weinig politieke aandacht sinds Obama vorig jaar president werd, met acute problemen zoals de oorlogen in Iran en Afghanistan, de olieramp in de Golf van Mexico en hervormingen op het vlak van gezondheidszorg en financiële reguleringen die hoog op de agenda stonden. Nu blijkt de tijd evenwel gekomen om ook de Amerikaanse grenzenpolitiek onder de loep te nemen.

Boete en Engels leren
In een toespraak stelde Obama dat het probleem niet aangepakt kan worden "met hekkens en grenspatrouilles alleen". De overheid moet zijn verantwoordelijkheid opnemen, bedrijven die bewust illegalen tewerkstellen zullen daar de gevolgen van ondervinden. Mensen die illegaal de VS binnenkomen zullen zich moeten verantwoorden voor hun acties alvorens ze Amerikaans staatsburger kunnen worden. Voor ze een verblijfsvergunning krijgen, moeten ze een boete betalen en Engels leren, stelt de president voor.

"De vraag is nu of we de moed en de politieke wil zullen hebben om een wet te stemmen om dit eindelijk te regelen", klinkt het. "Ik ben klaar om hiermee door te gaan, de meerderheid van de Democraten is er klaar voor en ik geloof dat de meerderheid van de Amerikanen er klaar voor is. Maar zonder steun uit beide politieke kampen kunnen we dit probleem niet oplossen. Voor een dergelijke hervorming hebben we Republikeinse stemmen nodig."

Strenge wet Arizona
De kritiek van Obama op het huidige systeem komt er terwijl in grensstaat Arizone een strenge wet van kracht gaat die politie de macht geeft om van iedereen identiteitspapieren te vragen. Illegalen die dit niet kunnen voorleggen, kunnen worden opgepakt. In grote delen van de VS wordt afkeurend gereageerd op deze wet, die als zeer streng wordt beschouwd. (tw)
Nu is mijn vraag:
Waarom wil hij dat de immigranten een boete betalen? Dat hij dan vraagt een bewijs te tonen dat ze gewerkt hebben, of weet ik veel wat, maar vanwaar die boete?

longhorn 2 juli 2010 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850576)

Nu is mijn vraag:
Waarom wil hij dat de immigranten een boete betalen? Dat hij dan vraagt een bewijs te tonen dat ze gewerkt hebben, of weet ik veel wat, maar vanwaar die boete?

Omdat ze de wet gebroken hebben? In Belgie wordt je voor sommige vergrijpen toch ook beboet?

The Common Sense 2 juli 2010 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4850582)
Omdat ze de wet gebroken hebben? In Belgie wordt je voor sommige vergrijpen toch ook beboet?

En gaat men geen nieuwe vergrijpen plegen als men geld moet vinden maar nergens legaal kan werken?

Savatage 2 juli 2010 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850595)
En gaat men geen nieuwe vergrijpen plegen als men geld moet vinden maar nergens legaal kan werken?

Tja, dat ze daar dan maar op voorhand aan hadden gedacht he ...

Als je illegaal in een land bent dan bega je een misdaad waarvoor je een straf verdient. Ja, als je er daarna weer illegale dingen wilt doen ...

The Common Sense 2 juli 2010 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4850603)

Als je illegaal in een land bent dan bega je een misdaad waarvoor je een straf verdient. Ja, als je er daarna weer illegale dingen wilt doen ...

Ja, dat klopt uiteraard wel, maar zou deze wet geen criminaliteit in de hand werken?

longhorn 2 juli 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850612)
Ja, dat klopt uiteraard wel, maar zou deze wet geen criminaliteit in de hand werken?

Neen. Ze werken nu al dus hebben ze een inkomen en kunnen ze die boete betalen. Ik denk dat ze het er wel voor over hebben want een legaal verblijf in de VS zal hun leven vergemakkelijken.

Dixie 2 juli 2010 19:06

Citaat:

Nu is mijn vraag:

omdat ze illegaal zijn toch simpel :roll:

The Common Sense 2 juli 2010 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4850616)
Neen. Ze werken nu al dus hebben ze een inkomen en kunnen ze die boete betalen. Ik denk dat ze het er wel voor over hebben want een legaal verblijf in de VS zal hun leven vergemakkelijken.

Ze zouden het ervoor over moeten hebben, maar ik weet niet of arme illegalen hetzelfde denken. En hoe weet je zo zeker dat een merendeel van de illegalen werkt?

The Common Sense 2 juli 2010 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 4850633)
omdat ze illegaal zijn toch simpel :roll:

lees voorgaande :roll2:

longhorn 2 juli 2010 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4850855)
Ze zouden het ervoor over moeten hebben, maar ik weet niet of arme illegalen hetzelfde denken. En hoe weet je zo zeker dat een merendeel van de illegalen werkt?

Omdat ik er tussen zit en hoe denk je dat ze anders overleven?

D'ARTOIS 2 juli 2010 22:39

@ Longhorn - wat krijgen ze nu betaald in tegenstelling tot een autochtoon?

den dinges 2 juli 2010 22:40

Citaat:

Nu is mijn vraag:

Hij heeft dat mischien afgezien van Sarkozy, die het aandurfde om boete's te laten geven aan op heterdaad betrapte...bedelaars...:lol:

den dinges 2 juli 2010 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4850904)
Omdat ik er tussen zit en hoe denk je dat ze anders overleven?

Kunnen die niet gewoon stelen & dealen, zoals iedereen ?:lol:

den dinges 2 juli 2010 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4850914)

Een derde, of een vierde, van een autochtoon zijn ( minimum) loon schat ik. Als ik dat vergelijk met wat al die illegale negers & arabieren verdienen in de groenten en fruit serres rond Valencia, Spanje.

longhorn 2 juli 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4850914)

Hier en daar worden de illegalen zeker uitgebuit maar in mijn streek zal je er weinig vinden die voor minder dan $8/uur willen werken. De stad heeft zelfs een centrum voor illegalen waar je ze kan oppikken voor een dag werk. De stadsbeambte schrijft je nummerplaat op om zeker te zijn dat je ze betaalt. Ilegale stielmannen in de bouw raken gerust aan $12-$15/uur. Een autochtone stielman zoals een timmerman verdient wel rap $25/uur.
Veel laaggeschoolde autochtonen daarentegen zien nauwelijks $8/uur. Maar hun werk is in het algemeen minder fysisch.

D'ARTOIS 2 juli 2010 23:34

Geen geld. Ik betaal een timmerman zwart Euro 25/uur - als het zo gaat wat is dan het probleem?
Zou nog wel eens willen kijken in NM, of de tijd er nog steeds stil staat ....... ben bang van niet, stieren drijven leerde ik in de '60 er jaren in de Camargue. Die lui in NM dachten niet dat er in NL paarden waren. Ik had op m'n 19e m'n 1e renpaard .....
Lachen dus daar. Vooral met de natives .....

Kallikles 3 juli 2010 01:01

Citaat:

Er bestaan geen onwettige mensen. Er bestaan wel onmenselijke weten. De aarde is van iedereen, en de streep die de kleinburger in het zand trok, is niets waard.

Wisord 3 juli 2010 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4851037)
Er bestaan geen onwettige mensen. Er bestaan wel onmenselijke weten. De aarde is van iedereen, en de streep die de kleinburger in het zand trok, is niets waard.

Idd .. brave zielen die willen werken beboeten is walgelijk.

ministe van agitatie 3 juli 2010 01:26

Citaat:

Zo iemand begaat helemaal geen misdaad maar een overtreding. Daarop staan boetes, zoals bij een verkeersovertreding.

longhorn 3 juli 2010 04:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4851054)
Zo iemand begaat helemaal geen misdaad maar een overtreding. Daarop staan boetes, zoals bij een verkeersovertreding.

2

longhorn 3 juli 2010 04:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4851041)
Idd .. brave zielen die willen werken beboeten is walgelijk.

Zolang die boete in verhouding is tot hun inkomen, is dat een kleine prijs die ze zullen moeten betalen voor de voordelen.
Ik heb gedurende enkele jaren 2 Mexicaanse illegalen tewerkgesteld en heb dat wereldje een beetje leren kennen. De Amerikanen die ik aannam, waren onbetrouwbaar. Ik betaalde mijn compadres evenveel en had een goeie relatie met hen. Als illegaal was het moeilijk om aan een rijbewijs te raken, veel huisbazen wilden niet aan hen verhuren en er was altijd de schrik voor 'La Migra'.
Maar het ergste is nog altijd de Mexicaanse maffia en dan vooral hun 'coyotes'(mensensmokkelaars). Die kerels eisen al vlug $1200 om in de VS te raken. Bijgevolg gingen mijn gasten slechts elke 2 jaar naar huis terwijl ze in Mexico vrouw en kinderen hadden.
Dat je een boete walgelijk vind, is niets vergeleken met de voordelen die de illegalen zouden halen uit een amnestie met prijskaartje.

Kallikles 3 juli 2010 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 4851088)
Zolang die boete in verhouding is tot hun inkomen, is dat een kleine prijs die ze zullen moeten betalen voor de voordelen.
Ik heb gedurende enkele jaren 2 Mexicaanse illegalen tewerkgesteld en heb dat wereldje een beetje leren kennen. De Amerikanen die ik aannam, waren onbetrouwbaar. Ik betaalde mijn compadres evenveel en had een goeie relatie met hen. Als illegaal was het moeilijk om aan een rijbewijs te raken, veel huisbazen wilden niet aan hen verhuren en er was altijd de schrik voor 'La Migra'.
Maar het ergste is nog altijd de Mexicaanse maffia en dan vooral hun 'coyotes'(mensensmokkelaars). Die kerels eisen al vlug $1200 om in de VS te raken. Bijgevolg gingen mijn gasten slechts elke 2 jaar naar huis terwijl ze in Mexico vrouw en kinderen hadden.
Dat je een boete walgelijk vind, is niets vergeleken met de voordelen die de illegalen zouden halen uit een amnestie met prijskaartje.

De Europese kolonisten in Amerika hebben hun land verkregen door genocide op de autochtone Amerikaanse bevolking. Ze hebben geen enkel recht om gelijk wie de toegang tot dit land, dat niet van hun is, te ontzeggen, des te minder als het gaat om autochtone Amerikanen.

The Common Sense 3 juli 2010 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4850919)
Kunnen die niet gewoon stelen & dealen, zoals iedereen ?:lol:

Helemaal wat ik bedoelde, dank je wel! :-)

den dinges 3 juli 2010 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4851326)
De Europese kolonisten in Amerika hebben hun land verkregen door genocide op de autochtone Amerikaanse bevolking. Ze hebben geen enkel recht om gelijk wie de toegang tot dit land, dat niet van hun is, te ontzeggen, des te minder als het gaat om autochtone Amerikanen.

Eens dat je iets bezit, zelfs als je het gestolen hebt, is het van jou, en dan doe je er mee wat je wilt. Wat zou Nietschze trouwens denken over het veroveren van een land ?
Dit gezegd zijnde, ik ben steeds een grote fan van Native Americans geweest, alhoewel - en mischien juist daarom - dat deze laatsten helemaal niet de " goede wilden " waren die de romantische litteratuur er van gemaakt heeft. De meeste stammen waren gedurig in oorlog met elkaar, ze maakten krijgsgevangenen tot slaaf, of folterden ze dood, en hun grote sport was elkaars vrouwen en veestapel te stelen.

AdrianHealey 4 juli 2010 00:53

Als ik in Antwerpen woon en werk in Brussel; doe ik dan iets verkeerd? Waarom wordt er dan iets fundamenteel verkeerd als er toevallig een 'staatsgrens' is? Ik snap dus echt niet waarom ze per se die grenscontrole willen opvoeren en 'immigratie' willen bestraffen. Enfin; ik snap dat wel. Idioterie levert stemmen op.

longhorn 4 juli 2010 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4851326)

Hoeveel generaties wil je teruggaan voor elk land? 3, 5, 7, 17?

artisjok 4 juli 2010 07:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 4852236)
Eens dat je iets bezit, zelfs als je het gestolen hebt, is het van jou, en dan doe je er mee wat je wilt. Wat zou Nietschze trouwens denken over het veroveren van een land ?
Dit gezegd zijnde, ik ben steeds een grote fan van Native Americans geweest, alhoewel - en mischien juist daarom - dat deze laatsten helemaal niet de " goede wilden " waren die de romantische litteratuur er van gemaakt heeft. De meeste stammen waren gedurig in oorlog met elkaar, ze maakten krijgsgevangenen tot slaaf, of folterden ze dood, en hun grote sport was elkaars vrouwen en veestapel te stelen.

Enig idee hoeveel Indiaanse stammen er waren?
Ze waren niet zoals afgeschilderd door Karl May; ze waren evenmin "de meeste stammen waren ..;hun grote sport was.." zoals jij ze voorstelt.
Lees een boek; vooraleer je zo'n algemeenheden verkondigt.
En lees zeker ook "Begraaf mijn hart bij de bocht van de rivier" van Dee Brown.

D'ARTOIS 4 juli 2010 12:23

De criminaliteit van de gemiddelde Amerikaan komt zeer goed tot uiting in hun omgang en behandeling van de Native Americans.
Lande veroveren op mensen die het gebruik van vuurwapens pas in een zeer laat stadium leerden kennen en die een levenspatroon hadden geheel gebaseerd op de natuurlijke hulpbronnen van het land zelf. Een ecologische balans in optima forma.

Heftruck 4 juli 2010 16:43

Toch lolbroeken, die machtspersona.

The Common Sense 5 juli 2010 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4852274)
Als ik in Antwerpen woon en werk in Brussel; doe ik dan iets verkeerd? Waarom wordt er dan iets fundamenteel verkeerd als er toevallig een 'staatsgrens' is? Ik snap dus echt niet waarom ze per se die grenscontrole willen opvoeren en 'immigratie' willen bestraffen. Enfin; ik snap dat wel. Idioterie levert stemmen op.

Eigen volk eerst? Ik denk dat men beter eerst het eigen volk stimuleert om te gaan werken, dan buitenlanders in te voeren zoals in hier in Limburg gebeurd is...

D'ARTOIS 5 juli 2010 12:51

De Romeinen gingen ons al voor - Als er ooit van een multiculturele samenleving gesproken kon worden heb ik de heugelijke mededeling voor u dat iets dergelijks in het oude Rome van Ante Domini 100 al het geval was.
Soms kwam ook allochtoon geweld ter sprake hetgeen tot uiting kwam in de diverse slavenopstanden die alle met geweld werden neergeslagen onder het decreet 'no prisoners'.

Import van de moderne 'werkslaaf' zal uiteindelijk tot een compleet nieuw maatschappijbeeld leiden alsmede een andere vorm van samenleving.
Het enige zware obstakel op een dergelijke weg is dat er geen ruimte is voor vijandige religies. Hoe dan ook zullen deze met het nodige geweld worden geëlimineerd. Zie Constantijn de Grote: die wilde een uniforme godsdienst en liet het Katholicisme concipiëren, een mengelmoes van diverse religiën, overgoten met een flinterdun sausje arianisme - de basis van het christendom.

Antoon 5 juli 2010 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 4853800)
De Romeinen gingen ons al voor - Als er ooit van een multiculturele samenleving gesproken kon worden heb ik de heugelijke mededeling voor u dat iets dergelijks in het oude Rome van Ante Domini 100 al het geval was.
Soms kwam ook allochtoon geweld ter sprake hetgeen tot uiting kwam in de diverse slavenopstanden die alle met geweld werden neergeslagen onder het decreet 'no prisoners'.

Import van de moderne 'werkslaaf' zal uiteindelijk tot een compleet nieuw maatschappijbeeld leiden alsmede een andere vorm van samenleving.
Het enige zware obstakel op een dergelijke weg is dat er geen ruimte is voor vijandige religies. Hoe dan ook zullen deze met het nodige geweld worden geëlimineerd. Zie Constantijn de Grote: die wilde een uniforme godsdienst en liet het Katholicisme concipiëren, een mengelmoes van diverse religiën, overgoten met een flinterdun sausje arianisme - de basis van het christendom.

Wij doen hier helemaal niet aan import van de moderne werkslaaf, eerder aan import van de moderne parasiet.

AdrianHealey 5 juli 2010 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense (Bericht 4853471)
Eigen volk eerst? Ik denk dat men beter eerst het eigen volk stimuleert om te gaan werken, dan buitenlanders in te voeren zoals in hier in Limburg gebeurd is...

Ik spreek dan ook niet over 'buitenlanders invoeren'; maar ik snap niet goed waarom een Nederlander bijvoorbeeld niet in Limburg zou mogen werken? Of een Nigeriaan? Of een Chinees?

The Common Sense 5 juli 2010 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4853849)
Ik spreek dan ook niet over 'buitenlanders invoeren'; maar ik snap niet goed waarom een Nederlander bijvoorbeeld niet in Limburg zou mogen werken? Of een Nigeriaan? Of een Chinees?

Mogen ze zeker, maar men kan beter eerst Vlamingen (of Belgen) aanstellen, en dan pas illegalen.

Savatage 5 juli 2010 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 4851037)

Er bestaan wel degelijk illegale mensen. Er is hier in het Westen, en elders, een wetgeving van toepassing omtrent de vereisten met identiteit. Illegalen zijn in strijd met die wetgeving, en verdienen bijgevolg een sanctie. Wie zijn gat brandt, moet maar op de blaren zitten.

Savatage 5 juli 2010 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie (Bericht 4851054)

Moeten boetes soms financieel zijn?

Savatage 5 juli 2010 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 4852274)
Als ik in Antwerpen woon en werk in Brussel; doe ik dan iets verkeerd?

Zolang je niet strijd bent met de huidige wetgeving zie ik het probleem niet.

D'ARTOIS 5 juli 2010 17:51

@ Antoon

Ik doelde absoluut niet op de illegale Mexicaan. Voor zover ze dat sinds 1838 illegaal zijn.
Misschien komen ze �* la de Feddahin weer hun land opeisen- je weet het maar nooit tegenwoordig. Atlassen van voor WWII worden weer modern ......

De vraag is of Mexico ooit bestuurbaar is geweest na het bezoek van de Spanjaarden. Gezien het voortdurende geweld aldaar.
De geschiedenis laat zien van niet. Bloedgroepen blijken slecht te mengen.
dat men vlucht, is derhalve goed verklaarbaar.

Heftruck 5 juli 2010 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4853923)
Er bestaan wel degelijk illegale mensen. Er is hier in het Westen, en elders, een wetgeving van toepassing omtrent de vereisten met identiteit. Illegalen zijn in strijd met die wetgeving, en verdienen bijgevolg een sanctie. Wie zijn gat brandt, moet maar op de blaren zitten.

Ik walg van u.

Uitbuiting, dat is wat gij anderen toewenst. Hou voortaan uw mond maar over financiële en economische wetgeving.

Khwajagan 5 juli 2010 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 4853923)

Ik walg nog meer van U

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be