![]() |
Koningin Paola kreeg diamanten van president Kabila
Kan dit wel gezien de Congolese bevolking in zware armoede leeft?
Hoe zou onze adel gereageerd moeten hebben? *Edit* Oh ja bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100706_028 |
Citaat:
Waarom zou dit niet kunnen?? Ze is trouwens de KONINGIN van Kongo. Kongo was oorspronkelijk het eigendom van Haar Schoonfamilie. Tegenwoordig wordt teveel overbodige en domme vragen gesteld. Op het ziekelijke toe. |
Citaat:
|
Citaat:
Die diamanten halssnoer heeft niks te maken met de armoede in dat land. Indien De Koningin deze halssnoer niet kreeg, dan nog zou even veel armoede zijn. Die armoede is er gewoon, en ga je niet stoppen met deze halssnoer niet aan de Koningin te schenken. Trouwens niet alleen onze Koninigin kreeg een geschenk, maar alle gasten kregen een geschenk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Paola is dus evenzeer koningin van Kongo als ik de eigenaar/erfenaam ben van een huis dat mijn betovergrootvader 100 jaar geleden verkocht heeft aan iemand buiten de familie (en dat door mijn erflaters of hun erflaters nooit is terug verworven). Haar aangetrouwde familie is Kongo al ruim 100 jaar kwijt. De titel "koningin van Kongo" bestaat trouwens niet. Oh ja: koninginnen horen thuis in missverkiezingen en sprookjesboeken :-P |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou er nog aan toevoegen dat het volk Belgen niet bestaat en dat evenzeer het volk Vlamingen niet bestaat. |
Als je naar de rivier de Longatchimo gaat steek je maar een schep in de grond en je vindt wel wat.
Maak je niet druk om die paar kiezeltjes, ze hebben er meer dan genoeg van ....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Newsflash: Kongo is een republiek, GEEN koninkrijk. En het is niet omdat er iets eigendom geweest is van je voorouders, dat je daar nu nog enige zeggenschap over hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel van de bijna 70 miljoen Congolezen zouden kunnen eten van die diamanten en voor hoe lang? |
Citaat:
Ze kan die conflictdiamantjes meteen op de hoop gooien die ze ontving bij haar tigste bezoek aan de diamantwijk van Antwerpen. |
Citaat:
Bron http://www2.damiaanactie.be/jij_kan_helpen/schenker.cfm Stel nu dat die geschenken 10.000 euro gekost hebben (wat een erg lage schatting is natuurlijk), dan zouden er 250 levens gered kunnen worden! |
Citaat:
maar ja, we blijven beleefd hé :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
En daarmee zijn die arme negerkes in Congo iets volgens u?
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat zou nog eens een sprookjeskoningin zijn! Maar neen, wij hebben dat hebzuchtig zelfingenomen rotwijf dat alleen inzit met zichzelf. |
Citaat:
Waarschijnlijk hebben anderen haar dat advies gegeven..zelf is ze intellectueel daartoe niet in staat... 'Goede werken' zijn al eeuwen een paternalistische uitlaatklep voor de adel om hun 'goede inborst' te benadrukken...vermogensbelastingen of herverdelingen van rijkdommen zijn niet zo leuk |
Citaat:
en geloof me zulke cadeaus komen niet uit de lucht vallen, de entourages spreken die dingen op voorhand af ... dit had zonder gezichtsverlies gekund, maar dat was blijkbaar buiten de inhaligheid van de B koninklijke familie gerekend ... edit Raf, sta ik nog steeds op uw negeerlijst ? ;-) |
Citaat:
Citaat:
Ja, dat Hulpfonds van de Koningin, de Stichting Koningin Paola, de School van de Hoop en het erevoorzitterschap van Child Focus zijn allemaal onmiskenbaar uitingen van onversneden egoïsme. :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar ook van de jaarlijkse dotaties kan in het koningshuis een mooi spaarpotje aangelegd worden. De Belgische koninklijke familie krijgt momenteel 13,03 miljoen euro, waarvan 10,3 miljoen voor koning Albert en koningin Paola, 850.000 euro voor prins Filip, 296.000 euro voor prinses Astrid en 284.000 euro voor prins Laurent. Koningin Fabiola ontvangt 1,3 miljoen euro. Een Vlaamse krant heeft het ooit uitgerekend: de Sachsen-Coburgs kosten iedere Belg jaarlijks 1,3 euro.
http://nl.vivat.be/geld-bank/article.asp?pageid=1105 |
Citaat:
Ondertussen wacht ik nog op het bewijs dat het Hulpfonds van de Koningin en de Stichting Koningin Paola gefinancierd worden met belastingsgeld... |
Citaat:
- Wij betalen de koning en koningin 10,3 miljoen euro per jaar. - Zij stichten met dat geld hulpfondsen, stichtingen en scholen. - De rest gaat in eigen broekzak. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be