![]() |
En u dacht dat de bodem was bereikt?
How low can they go? Blijkbaar inhumaan laag:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is dus een fabel dat vraag en aanbod de prijs van een goed bepaalt. Wordt het dan niet tijd om de invloed van speculatie aan te pakken door in dit geval de derivatives-markt aan te pakken, zodat bovenstaande voorbeeld gewoon onmogelijk wordt gemaakt? En moeten de verantwoordelijken voor de rechtbank gebracht worden zodat ze verantwoording kunnen afleggen voor hun daden? bron: How Goldman Sachs Caused a 'Silent Mass Murder,' Gambling on Starvation in the Developing World http://www.alternet.org/module/printversion/147414 |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn protectionistische maatregelen zoals landbouwsubsidies en invoerrechten die de prijzen van landbouwprodukten doen stijgen. De inflatiepolitiek speelt hier ook een rol in: Het massal bijdrukken van geld om de overheidsschulden te dempen alsook een verkeerde ontwikkelingshulp dat hyperinflatie veroorzaakt in de arme landen. De rol van speculanten. Quasi nihil daar iedere transactie een KONTRACT is tussen partijen. Toch enige nuancering. Het is inderdaad waar dat sommige graanprijzen plotseling stegen en dan weer plotseling zakten. Dat is het werk van speculanten MAAR ze waren alleen maar mogelijk in een PROTECTIONISTISCHER MARKT.In feite hebben de specultanten de protectionistische regeringen de rekening gepresenteerd. In een "echte vrije markt" is zoiets NIET mogelijk. Logisch,want dan wordt de prijszetting niet meer CENTRAAL gedirigeerd door overheden en banken.(Soros) Noot:Lees ook eens nobelprijswinnaar en libertariër Fernando De Soto hierover. |
Citaat:
|
Citaat:
:-D Als je goed had gelezen dan zou je inzien dat de massamoordenaars eigenlijk de PROTECTIONISTEN zijn. De speculanten zijn niet meer dan de BOODSCHAPPERS zoals George Soros in veel van zijn boeken heeft aangetoond.. De speculanten signaleren dat er iets scheef zit in de markt. Zonder hen zouden de crisis veel zwaarder zijn. |
Citaat:
Zo'n bedrijf kan alleen maar winst maken als ze effectief - vanuit maatschappelijk oogpunt gezien - een nuttige rol vervullen. Indien dat niet is, dan maken ze - gegeven de kwantiteit - miljarden verlies. Citaat:
Serieus; wat is dat toch met het consequent niet begrijpen van het concept speculeren. Het staat nochtans gewoon op wikipedia; waar iedereen met internet het kan vinden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
die zijn gewoon gefixeerd op het sprookje van "de grote boze blanke man" dat verantwoordelijk is voor alles wat scheef loopt in de wereld(nu ook al voor het klimaat:lol:) Dat is gewoon de KRITIEKDOCTRINE van het NEO-MARXISME Neo-Marxisten kampen met een psycho-emotioneel probleem. Rationele uitleg helpt hier niet een psychiater des te meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie de mensheid wil nivelleren en egaliseren NAAR BENEDEN getuigd van weinig respect en integriteit. wiec anderen wil neerhalen om zichzelf te verheven getuigd van een grote dosis huichelarij. Als je daarbij verraad pleegt aan je eigen Westerse afkomst dan staat het vast. Zelfbeklag is hoogverraad. De rijkdom van de mens is juist zijn verscheidenheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Een dictator, een slecht uitgewerkt intern distributiesysteem maar vooral krankzinnige prijzen om zich op de internationale markt te bevoorraden waren de beslissende factoren die van een relocatieplan een humanitaire catastrophe maakten. Inmiddels vergat iedereen de krankzinnige prijzen op de internationale markt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jammer dat de praktijk de theorie regelmatig eens goed gangbanged. In dit geval ten koste van mensen ergens in Verwegistan. |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Ikzelf speculeerde erop los als 14/15-jarige en maakte daarmee monsterwinsten. Dat ik dit op een computerspel deed en dat het om fictief geld ging, kan dit voor mij rechtvaardigen. Als 'ervaringsdeskundige' stelde ik vast dat hoe meer geld je hebt, hoe makkelijker je geld kan verdienen door te speculeren. Met veel geld kan je zelfs zowat een hele markt opkopen om zo het aanbod even fors te laten dalen om zo de prijs in de lucht te laten schieten. Ook begreep ik al snel dat mijn geld niet zo maar uit het niets tevoorschijn kwam, dat er wel degelijk mensen verliezen lijden door de winsten van de speculant. Als speculant kan je simpelweg leven van de verliezen van anderen. In mijn ogen zijn speculanten legale criminelen.
Omdat de speculant geen bijdrage levert aan de maatschappij, hij is integendeel een parasiet, en omdat ik de welvaart van alle mensen voor ogen heb, zal ik zelfs niet proberen om echt geld te verdienen door te speculeren. Ik raad dan ook aan niemand die ook maar een beetje om andere mensen geeft aan om te speculeren, ook al heb je daar talent voor. Ook raad ik aan niemand aan om geld te beleggen op een bank, want dan laat je andere mensen speculeren met jouw geld, wat je geen haar beter maakt dan de speculanten zelf. Wil je jouw overschot aan geld niet schadelijk, maar wel goed laten zijn voor de maatschappij, dan raad ik je aan om aandelen te kopen bij bedrijven (en die dan ook niet direct te verkopen). |
Citaat:
|
De huidige bestaande producerende industrie is reeds honderden jaren georganiseerd door, eigendom van, voorouders van, deze elite en jetset.
Er is een massale overproductie, dit door de 24 op 24u draaiende automatische machinerie. Deze bende (economische dictators) zijn niet van hun troon te stoten. Nieuwgeborenen hebben weinig of geen kans op onze planeet, de koek is reeds verdeeld. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
De nomenclatuur, elite en jetset:
De nomenclatuur kan weer beroep doen op spotgoedkoop allochtoon en daardoor ook autochtoon personeel, deze zijn: Koks, hoveniers, werkvrouwen, onderhoudspersoneel, meiden en knechten enz. De heren nomenclatuur vogelen de vrouwelijke allochtone personeelsleden nog het liefst in de kelder van hun villa’s, terwijl moeder de vrouw boven het huiswerk met de kinderen maakt. Het is altijd andermans dochter die wordt verkracht door deze varkens. Zo worden derderangsburgers op middeleeuwse wijze verknecht, de middeleeuwen zijn terug en het liberalisme met een menselijk gelaat is verworden tot een neoliberale heerschappij. Om het consumentisme te bevorderen worden culturele identiteiten, natuurlijke rijkdommen, ecosystemen en sociale gemeenschappen platgewalst. Het is misbruik maken van de zwakke onwetende mens, dit om op deze manier aan zijn doel te geraken en daardoor zelf meer mogelijkheden en vrijheden te verwerven. |
|
Citaat:
|
Zolang we blijven steken in het dogma van de globalisering zal er niets veranderen. Landen en streken moeten het recht in eigen handen nemen en werken aan lokale productie. Meer soevereiniteit en meer protectionisme is de boodschap. Schaf om te beginnen het IMF af. Beter nog: stel hen terecht voor massamoord.
|
Die marginale minderheid (<1%) van de bevolking die vertegenwoordigt wordt door commie's gewoon negeren lijkt mij beter.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Advocaten gaan het systeem waar ze zelf uit eten niet veranderen hoor. De enige werkelijke lange termijn kracht zal een Grieks scenario zijn, dat van de rechtstreekse confrontatie.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het met je eens, of ik denk toch dat jij er ook zo over denkt, dat ongelijkheden tussen landen er niet voor mogen zorgen dat het ene land door het andere uitgebuit wordt en op die manier de ongelijkheden vergroot worden. Dat los je niet op door globalisering te stoppen, maar wel door globalisering anders aan te pakken. Die andere aanpak houdt in dat er naast de huidige economische globalisering ook een politieke en sociale globalisering ontstaat, dat er m.a.w. een democratisch verkozen wereldregering ontstaat met een beperkt aantal bevoegdheden die o.a. een wereldwijde sociale zekerheid in kan voeren. Op die manier ontstaat er een aarde met in principe één land met deelstaten waar na een tijd overal gelijke kansen bestaan. Dit tegenover jouw voorstel dat 'eventueel gelijke kansen zou kunnen scheppen' en dat de vrijheid van de mens heel hard beknot. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Food Speculation The Main Factor of the Price Bubble in 2008 by Peter Wahl http://www.weed-online.org/ Speculation in food commodity markets by Thomas Lines http://www.wfp.org/stories/dr-timmer http://www.un.org/apps/news/story.as...isis&Cr1=trade Commodities Market Speculation: The Risk to Food Security and Agriculture Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Nee, het huidige beetje verschil: De super-rijke heersen over elke vierkante centimeter van het aardoppervlak. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be