![]() |
Wouter van bellingen maakt het weer eens bond: weg met Leopold II
Citaat:
Hoe je het ook draait en keert, Leopold II is een belangrijke persoon uit de Belgische geschiedenis. Dit is dan ook zwart revisionisme... en nog hypocriet op de koop toe gelet op z'n standpunt versus het schilderij. En denkt meneer de schepen ook eens aan al de praktische miserie die al die inwoners van die laan gaan hebben doordat ze ineens in een andere straat wonen! Gaande van post tot aansluitingen (ik ken iemand die al jaren sukkelt met zijn energieaansluiting omdat de netbeheerder weigert te geloven dat hij nog steeds op hetzelfde adres woont en niet verhuisd is). |
BonD???
Welke bond??? |
Van Bellingen maakt het wat? Bond? Of bont? 8-)
Los daarvan: goed initiatief van Van Bellingen. |
Citaat:
|
Onze zwarte sympathieke mag voorstellen wat hij wil;
en als de gemeenteraad hem volgt, dan is het van dat. Bovendien is Vlaanderen geen dermate ontwikkelingsland, dat men er geen straatnaam zou kunnen veranderen, zonder dat alle bewoners er "burgerlijk dood" van zouden vallen. (aangezien er geen nieuwe straat in dezelfde stad bedacht zal worden met de oude afgeschafte naam, zal in realiteit de straat ook met de oude benaming nog bekend blijven ... bla bla ...) |
*geeeeeuuuuw*
Van Bellingen, juist ja: de enige politicus die heel zijn bekendheid heeft gebouwd op een vermeende zaak waarin hij slachtoffer van racisme zou zijn. En 't heeft gewerkt: hij werd en wordt in de spelletjesprogramma's gevraagd, en zelfs in debatten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die term wordt nu nog steeds gebruikt, om soortgelijke, grote misdaden aan te duiden. En Leopold ligt daar aan de oorsprong. Dat alleen al verdient een straatnaampje... |
Die gast moet België niet besmeuren! Hoor je dat? Deze Rwandees komt uit een Vlaams nest en dient te hangen!!! :evil:
|
Daar gaat het niet over. Het punt is dat dit political correctness in het extreme begint te worden. En dit over de hoofden van de betrokken die er de last van zullen dragen heen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat de Wouter het nu wel verkorven heeft bij de linkiewinkies.
Zolang hij afkwam met al dan niet vermeende racisten was hij nuttig. Maar nu hij het koningshuis "zwart" maakt, zal hij rap zien dat hij nergens meer gewenst is. "Koningshuis bekladden" overtroeft "negertje slachtoffer van discriminatie". |
Symbolische daad die m'n steun verdient.
Trouwens; in Drongen kun je de Adolf Petit straat passeren :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook Koksijde zoekt een nieuwe naam voor haar Leopold II-laan. |
Mooi initiatief van deze man. Heb hem deze week nog zien zwaaien op de markt van Sint-Niklaas met zn vlaamse leeuwen vlag.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
IJzerlaan is een van de kanshebbers. |
We hebben al teveel "lanen".
Tijd voor een paar "avenue's". |
zijsprongetje:
toch zwak, heel zwak van onze pers, dat de waarheid, de gehele waarheid en niets dan de waarheid nog steeds niet uitgekomen is over die zaak. Mijn gok is nog steeds dat een paar echt-ouderwetse-sossen-abvv'ers aan een bediende op het stadhuis gezegd hebben dat ze niets te maken wilden hebben met die "zwarte", echter doelend op de politieke gezindheid van zijn adoptieouders. De bediende heeft de burgemeester ingelicht, met de verkeerde conclusie; en men heeft dat 'vuil racisme voorval' politiek willen uitbuiten. Eens bekend geraakte hoe de vork juist aan de steel zat, is er een deal gekomen: de sossen-anti-flaminganten worden beschermd, nooit bekend gemaakt, en de Wouter is akkoord om te zwijgen, hij heeft veel gratis publiciteit gekregen. Maar, de waarheid niet volledig uitspitten, na zo'n theater dat ze ervan gemaakt hebben - trouwpartij met honderden op de markt .. bla bla ...-, zegt veel over onze pers. Ik vraag me af of de Hollanders dit wel wisten, toen ze het groot licht van de Standaard in dienst namen ... |
Er is hier in Brussel ook een Leopold-II-laan.
Als het van mij afhing had die al lang geleden een andere naam gekregen. Die tot "Lumumba-laan" herdopen zou voor veel trouwe vaderlanders wellicht een stap te ver zijn, maar misschien kunnen die zich wel verzoenen met een "Pater-Damiaan-laan"? Een "Priester-Daens-laan" mag ook, en omdat ik zelfs met de gevoelens van niet-religieuzen rekening wil houden, blijf ik openstaan voor andere mooie voorstellen. |
goed idee van Van Bellingen, ook de timing zit perfect.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is ook een campagne om het standbeeld van Leo II uit Ekeren te verwijderen.
Eindelijk beginnen mensen zich bewust te worden van de misdaden van dat feodaal crapuul. |
Citaat:
|
Anna-laan :-)
|
Citaat:
|
Hoe je het ook draait of keert, Leopold II is één van de grote figuren uit onze geschiedenis.
Als België ooit een republiek zou worden, dan is het begrijpbaar dat men koningsnamen zou verwijderen. Maar in het koninkrijk? Nooit. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom toch al die naamsveranderingen, enkel omdat er Leopold 2 op staat? Hypocriet gedoe... Moeten wij ook de Venetiaanse gaanderijen, de Sint - Petrus en Paulus kerk, de Wellington renbaan, de Noorse stallen in Oostende, het centraal station van Antwerpen, de 2 paleizen, de koninklijke serre, OLV van Laken, Japanse toren, Chinees pavilioen, Justitiepaleis, ... in Brussel en het museum voor Midden - Afrika in Tervuren afbreken omdat de insignes van Loepold 2 er terug te vinden zijn, omdat hij de bouw promootte en/of financieerde met geld uit Congo? Laten we reëel blijven... |
En wat dan met andere historische personen met niet al te kosjer verleden? Antwerpen heeft bijvoorbeeld een Bonapartedok... die man was verantwoordelijk voor miljoenen doden... Kappellen heeft een Bonapartelaan... enz.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be