Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Het blijven racisten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=141679)

artisjok 17 juli 2010 08:52

Het blijven racisten

"HET BLIJVEN RACISTEN

De Gentse gemeenteraad, burgemeester Daniël Termont (SP.A) op kop, is zwaar geschokt door het racistische gezwets dat gemeenteraadslid Mireille Van Bellegem de wijde wereld instuurde via haar Facebookpagina. Van Bellegem is – dare to be surprised – gemeenteraadslid voor het Vlaams Belang.

Het VB-raadslid gebruikte onlangs haar Facebookaccount om het over vreemdelingen te hebben: "bruinen die gelijk ratten uit de riool komen". Adolf Hitler kreeg dan weer goede punten van Van Bellegem. Over de Fijne Führer liet ze weten: "Dat dat misschien wel nen sympathieke was".
.....

Eens een storm van verontwaardiging opstak, wrong Van Bellegem zich in alle bochten en kanten om haar verantwoordelijkheid te ontlopen. Een hacker zou haar Facebookpagina bewerkt hebben. Raar maar waar; diezelfde hacker gaf volgens Van Bellegem afwezig in het geval van de 'sympatieke Hitler'-uitspraak. Dat was dan weer een "grapje". Ja, dat zal wel. Ganz toll!
....
De 'humoristische uitspraken' zijn intussen verwijderd van de bewuste Facebookpagina. Bij het VB zwijgt men vooralsnog in alle talen, of wat had u gedacht? De beweringen van VB-parlementslid Anke Vander Meersch over het 'middenkader' van de partij nog maar eens kracht bijgezet.
....
Maar ze is niet het enige VB-gemeenteraadslid die de beeldspraak van vreemdelingen als ratten uit riolen gekropen gebruikt. In april 2002 omschreef toenmalig Antwerps gemeenteraadslid, intussen VB-provincieraadslid, Christel Crauwels vreemdelingen al op dezelfde wijze. Een citaat trouwens uit de nazistische film Der Ewige Jude. "
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...-racisten.html

"Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme heeft onderzocht of het geen klacht kon indienen tegen Van Bellegem, zegt directeur Jozef de Witte. In een mail aan het Gentse Meldpunt Discriminatie laat het Centrum weten dat het de bewoordingen ‘schokkend, verwerpelijk en denigrerend' vindt. ‘Door de vergelijking te maken met diersoorten is het zelfs een verontmenselijking.' Toch blijkt het niet te gaan om een juridisch strafbaar misdrijf volgens artikel 20 van de antiracismewet."
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=C92SKKJT

Niets nieuws eigenlijk.
Sommige mandatarissen van het VB kunnen het niet laten zich te profileren als racisten; maar even rap trekken ze hun staart weer in.

guido 007 17 juli 2010 14:23

Dat het centrum zichzelf maar eens uitmest.

Een collega van mij doet aan buurtwerk in het Genkse.
Onlangs hadden zij een samenkomst met een turkse vereniging.
Bij de vraag waarom deze mensen niet deelnamen aan activiteiten, kreeg mijn collega het volgende te horen.

"De spaghetti die jullie serveren is niet klaargemaakt met Hallalvlees".
"Toch wel" zei mijn collega

"De spaghetti is klaargemaakt door één van uw vrouwen, waardoor het vlees verontreinigd is".

Mijn collega heeft het opgegeven.

Xenophon 17 juli 2010 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4874053)
"HET BLIJVEN RACISTEN

Anders moet je wat veralgemenen...

artisjok 17 juli 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4874488)

Bij de vraag waarom deze mensen niet deelnamen aan activiteiten, kreeg mijn collega het volgende te horen.

"De spaghetti is klaargemaakt door één van uw vrouwen, waardoor het vlees verontreinigd is".

Wat is de link tussen jouw anekdote en "Dat het centrum zichzelf maar eens uitmest."

Raven 17 juli 2010 15:40

pleeg een moord op je 17de, en je bent ge-absoluteerd op je 18de.

Maar kies de verkeerde kleur, en je bent gestigmatiseerd voor het leven

guido 007 17 juli 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4874576)
Wat is de link tussen jouw anekdote en "Dat het centrum zichzelf maar eens uitmest."

Ik kan niet tekenen, anders zou ik er een tekening bijmaken.

Het centrum komt voortal op voor allochtonen, die mogen zelfs positief gediscrimineerd worden.

Maar, iemand positief discrimineren houdt automatisch in dat .....

guido 007 17 juli 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4874617)

Zoiets ja.

artisjok 17 juli 2010 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4874690)
Ik kan niet tekenen, anders zou ik er een tekening bijmaken.

Het centrum komt voortal op voor allochtonen, die mogen zelfs positief gediscrimineerd worden.

Maar, iemand positief discrimineren houdt automatisch in dat .....

Neen; het centrum komt evengoed op voor ieder ander die gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur.

Inno 17 juli 2010 16:48

Ze mogen Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme afschaffen. Hun werk is zinloos. Als men zich gediscrimineerd voelt, dan kan men terecht bij de politie. Dat centrum kost ons teveel geld en is de vijand van de normale mens.

Shadowke 17 juli 2010 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4874716)
Neen; het centrum komt evengoed op voor ieder ander die gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur.

behalve dat het een frankofone instelling is.
franstaligen scanderen anti-vlaamse leuzes -> is voor hen ludiek.
vlamingen scanderen anti-franstalige leuzes -> is voor hen racisme.
twee maten, twee gewichten.

artisjok 17 juli 2010 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4874617)

Bedoel je dat Mevrouw Van Bellegem een andere kleur had moeten kiezen in "bruinen die gelijk ratten uit de riool komen"?

guido 007 17 juli 2010 17:24

Citaat:

ha, ha, ha, de beste sinds jaren.

guido 007 17 juli 2010 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4874719)
Ze mogen Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme afschaffen. Hun werk is zinloos. Als men zich gediscrimineerd voelt, dan kan men terecht bij de politie. Dat centrum kost ons teveel geld en is de vijand van de normale mens.

2

toccata 17 juli 2010 17:27

Citaat:

Inderdaad

guido 007 17 juli 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 4874762)
Inderdaad

Twee gelijkgezinden, fijn, zeer fijn.

Vraag maar eens aan de voetbalfans van Genk hoe het centrum in elkaar steekt.

artisjok 17 juli 2010 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4874758)
ha, ha, ha, de beste sinds jaren.

De argumenten staan duur dit seizoen, of zo.
http://www.diversiteit.be/?action=pu...d=113&thema=17
http://www.diversiteit.be/?action=pu...id=109&thema=2
http://www.diversiteit.be/?action=pu...id=104&thema=3
http://www.armoedebestrijding.be/

guido 007 17 juli 2010 19:20

Maakt dus totaal geen indruk op mij.

xrc 17 juli 2010 20:19

Citaat:

Helemaal correct.
Als er strafbare feiten worden gepleegd is er de normale strafrechtelijke weg, zoniet hoeft er ook geen overheidsmachine zijn die zegt hoe ik moet denken en handelen.

daiwa 17 juli 2010 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4874760)
2

3!

daiwa 17 juli 2010 21:02

[quote=artisjok;4874053

"Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racisme heeft onderzocht of het geen klacht kon indienen tegen Van Bellegem, zegt directeur Jozef de Witte. In een mail aan het Gentse Meldpunt Discriminatie laat het Centrum weten dat het de bewoordingen ‘schokkend, verwerpelijk en denigrerend' vindt. ‘Door de vergelijking te maken met diersoorten is het zelfs een verontmenselijking.'.[/QUOTE]

Vreemd dat we het hypocriet CGKR niet hoorden toen Tobback asielzoekers vergeleek met meeuwen op een stort.:roll:

system 18 juli 2010 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4874488)

Uit uw antwoord blijkt weer eens voor 100% datgene wat ik reeds lang vermoedde, namelijk : NVA=VB-light.

guido 007 18 juli 2010 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 4875400)
Uit uw antwoord blijkt weer eens voor 100% datgene wat ik reeds lang vermoedde, namelijk : NVA=VB-light.

Uit wat blijkt dat?
Ik vertel hier gewoon een waar gebeurd verhaal waarmee je bij het centrum niet moet aankloppen.

vlijmscherp 18 juli 2010 10:59

Citaat:

maw, meer dan 40% van de Vlaming stemt op een racistische partij volgens jou. en als het wat tegenzit gaat Di Rupo ervoor zorgen dat de NVA bij de volgende verkiezingen naar de 40% gaat, dus het zou wel eens kunnen zijn dat je binnen een paar jaar wakker wordt in een Vlaanderen met meer dan 50% racisten volgens jou.

of zou het kunnen zijn dat jij hier alweer serieus overdrijft en veralgemeent? je lijkt meer op een rechts-extremist dan dat jij wilt toegeven hoor....

artisjok 18 juli 2010 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4875539)
maw, meer dan 40% van de Vlaming stemt op een racistische partij volgens jou. en als het wat tegenzit gaat Di Rupo ervoor zorgen dat de NVA bij de volgende verkiezingen naar de 40% gaat, dus het zou wel eens kunnen zijn dat je binnen een paar jaar wakker wordt in een Vlaanderen met meer dan 50% racisten volgens jou.

of zou het kunnen zijn dat jij hier alweer serieus overdrijft en veralgemeent? je lijkt meer op een rechts-extremist dan dat jij wilt toegeven hoor....

Ik betwijfel ten zeerste dat iedereen die voor een racistische partij(-light?) stemt ook een racist(-light) is.

Raven 18 juli 2010 11:32

Citaat:

Ik heb er mijn twijfels over. Je mag eens raden welk ras er wordt beschouwd als een kruising van slangen & varkens, hun kinderen zijn de honden die tegelijkertijd impotente, onvruchtbare gedrochten zijn waardoor ze mannen naar hun gebieden laten komen om hun vrouwen te bevruchten.

En dat is iets dat niet enkel in Algerije de doorgaanse mening is :twisted:... soit, het is voor iets dat men steeds probeert door de hekken te breken van Mellila :roll:

Scherven A. Mok 18 juli 2010 11:51

Citaat:

Juist ja, het centrum zal even opkomen voor de vrouw die die spaghettisaus gemaakt heeft.

Alboreto 18 juli 2010 11:52

Citaat:

Dat centrum kost ons teveel geld en is de vijand van de normale mens.

Niet van de normale mens, enkel van de racistische mens.

Nu, dat het 'Vlaams' Blok nog altijd racistisch is weet ieder normaal mens.
Ze steken het beter weg dan vroeger, maar nu en dan komt de ware aard van het beestje terug boven.

Vuvu Zela 18 juli 2010 11:55

Citaat:

- verschillende vriendschappelijke ontmoetingen met Jean-Marie Le Pen
(was het niet FDW die de foto publiceerde)

- excuus van de Antwerpse burgemeester aan de Joodse gemeenschap ivm collaboratie met de Duitse bezetter van het toenmalig stadsbestuur noemde hij 'gratuit'....

En dat is dan de Vlaamse verlosser??

VB light is DE perfecte omschrijving!

artisjok 18 juli 2010 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4875590)
Ik heb er mijn twijfels over. Je mag eens raden welk ras er wordt beschouwd als een kruising van slangen & varkens, hun kinderen zijn de honden die tegelijkertijd impotente, onvruchtbare gedrochten zijn waardoor ze mannen naar hun gebieden laten komen om hun vrouwen te bevruchten.

En dat is iets dat niet enkel in Algerije de doorgaanse mening is :twisted:... soit, het is voor iets dat men steeds probeert door de hekken te breken van Mellila :roll:

Ik zou niet weten over welk ras die doorgaanse mening bestaat.
Vertel.

Waarover heb jij je twijfels?
Dat het centrum evengoed opkomt voor ieder ander die gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur.

artisjok 18 juli 2010 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4875626)
Juist ja, het centrum zal even opkomen voor de vrouw die die spaghettisaus gemaakt heeft.

Wanneer zij gediscrimineerd wordt op basis van zogenaamd ras, geloof en levensovertuiging, handicap, leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur; waarom niet?

xrc 18 juli 2010 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4875628)
Niet van de normale mens, enkel van de racistische mens.

Nu, dat het 'Vlaams' Blok nog altijd racistisch is weet ieder normaal mens.
Ze steken het beter weg dan vroeger, maar nu en dan komt de ware aard van het beestje terug boven.

Nee, Inno had het juist hoor. Ik vind het namelijk een grove belediging en een schending van mijn essentiële vrijheden dat een overheid zegt hoe ik moet denken. Zolang "racisten" namelijk geen strafbare feiten plegen, mogen ze doen wat ze willen.
Als de zogenaamde liberalen consequent zouden zijn, zouden ze ook hier tegenin gaan. Alleen is het gemakkelijker om mee op de progressieve kar te springen tegen al wat naar nationalisme riekt, want moet dat niet onlosmakelijk leiden tot Auschwitz, meneer De Clercq?

Ik ben die drogredenen van "al wie niets verkeerd doet hoeft niets te vrezen" eigenlijk meer dan beu.

artisjok 18 juli 2010 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4875688)
Nee, Inno had het juist hoor. Ik vind het namelijk een grove belediging en een schending van mijn essentiële vrijheden dat een overheid zegt hoe ik moet denken. Zolang "racisten" namelijk geen strafbare feiten plegen, mogen ze doen wat ze willen.
Als de zogenaamde liberalen consequent zouden zijn, zouden ze ook hier tegenin gaan. Alleen is het gemakkelijker om mee op de progressieve kar te springen tegen al wat naar nationalisme riekt, want moet dat niet onlosmakelijk leiden tot Auschwitz, meneer De Clercq?

Ik ben die drogredenen van "al wie niets verkeerd doet hoeft niets te vrezen" eigenlijk meer dan beu.

Een overheid zegt niet wat je moet/mag denken. Je mag denken wat je wil; zolang je geen strafbare feiten pleegt.
Wat mevrouw Van Bellegem op haar face-book pagina schreef is niet tegen de wet; zolang ze niet daadwerkelijk discrimineert.

roger verhiest 18 juli 2010 12:47

Er is een verschil tussen "discriminatie" , "nationalisme" en "racisme"...

maar er bestaat niet zoiets als "een beetje racist zijn" dat is zoals "een beetje zwanger zijn".

De mensen beseffen pas wat racisme is als ze er zelf het slachtoffer van zijn - zo was er eens een Belg die zijn auto met een nummerplaat "B" in vlammen zag opgaan omdat neonazi jongeren in Sleswijk -Holstijn ervan uitgingen dat het hier over een "Turkse Bulgarenauto" ging...

Er is niet mis met fiere vlamingen met een donkere huidskleur die bovendien het frans als moedertaal hebben...

Xenophon 18 juli 2010 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela (Bericht 4875636)
- excuus van de Antwerpse burgemeester aan de Joodse gemeenschap ivm collaboratie met de Duitse bezetter van het toenmalig stadsbestuur ...

Welke Belgische politieke partijen zijn mee verantwoordelijk voor de holocaust?

xrc 18 juli 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 4875693)
Een overheid zegt niet wat je moet/mag denken. Je mag denken wat je wil; zolang je geen strafbare feiten pleegt.
Wat mevrouw Van Bellegem op haar face-book pagina schreef is niet tegen de wet; zolang ze niet daadwerkelijk discrimineert.

Waarom is er dan dat centrum nodig?

daiwa 18 juli 2010 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4876191)
Waarom is er dan dat centrum nodig?

Opdat politici hun vriendjes een goed verdienend postje zouden kunnen geven.

Shadowke 18 juli 2010 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4876220)
Opdat politici hun vriendjes een goed verdienend postje zouden kunnen geven.

en om de vlamingen onder de knoet te houden.

Alboreto 18 juli 2010 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4875688)
Nee, Inno had het juist hoor. Ik vind het namelijk een grove belediging en een schending van mijn essentiële vrijheden dat een overheid zegt hoe ik moet denken.

Ik vind dat ook hoor, maar dat doet de overheid dan ook niet.
Ge zijt vrij een racistische mening te hebben en dat te zeggen, net zoals het mijn recht is te zeggen dat ik dat walgelijk vind.

Maar van zodra ge op basis van dat racisme ageert, zoals die man die die zwangere vrouw bijna onder de bus duwde is niet alleen de daad, maar ook uw racisme strafbaar.

Racisme is niet meer van deze tijd en willen we het als volk ver schoppen is het iets dat bij de wortel moet uitgeroeid worden, vandaar het meer en meer landen die weg opgaan.

Alboreto 18 juli 2010 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4876226)
en om de vlamingen onder de knoet te houden.

Correctie, om de racistische Vlamingen onder de knoet te houden.
Lang niet alle Vlamingen hebben iets te vrezen van Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding te vrezen. In tegendeel.

guido 007 18 juli 2010 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 4876293)
Correctie, om de racistische Vlamingen onder de knoet te houden.
Lang niet alle Vlamingen hebben iets te vrezen van Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding te vrezen. In tegendeel.

Toch wel.

Als de ene groep positief ..... .
De andere automatisch negatief.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be