Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Economie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=179)
-   -   ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142209)

Gun 3 augustus 2010 11:31

ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten

Here we go ... de eerste ingreep die de toegang tot uw electronisch geld limiteert ...

Citaat:

ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten voor 60-plussers tot 1.000 euro per week.

De opvraaglimiet aan bankautomaten wordt vanaf 11 augustus voor 60-plussers beperkt tot 1.000 euro per week. Voorheen was dat 2.500 euro.
Eens dit aanvaard zullen we stap voor stap gelimiteerd worden tot we geen toegang meer hebben tot onze eigen centen ... hou de cash in uw bezit, betaal met baar geld ...

Savatage 3 augustus 2010 11:42

So? Ze kunnen toch gewoon naar binnen gaan en maandelijks 25.000 euro opvragen.

MIS 3 augustus 2010 11:53

Citaat:

Eens dit aanvaard zullen we stap voor stap gelimiteerd worden tot we geen toegang meer hebben tot onze eigen centen ... hou de cash in uw bezit, betaal met baar geld ...
De trend is gezet, de angst zal steeds groter worden. Het einde van een tijdperk.

Thomas- 3 augustus 2010 12:00

Dit geeft me toch ook maar een dubbel gevoel, lijkt mij dat het hier vooral ING is die zichzelf probeert te beschermen.

MIS 3 augustus 2010 12:11

Citaat:

Dit geeft me toch ook maar een dubbel gevoel, lijkt mij dat het hier vooral ING is die zichzelf probeert te beschermen.
Tegen wie of wat, tegen zichzelf ? Hebben ze voorkennis van iets dat wij nog niet weten ?

gertc 3 augustus 2010 12:51

Vanwaar komt dat citaat? Waarom alleen voor 60-plussers?

Scherven A. Mok 3 augustus 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 4905071)
Vanwaar komt dat citaat? Waarom alleen voor 60-plussers?

Mijn oom D. Het die bij ING werkt heeft me verteld dat het is omdat nogal wat zestigers die pas de laatste jaren de automaat beginnen gebruiken geregeld denken Belgisch geld af te halen en dan onmiddellijk terug aan het loket willen storten als hun frank valt dat er euro's uit de automaat komen. Ze hebben dan plots 100 000 frank in hun pollen ipv 2500 of 2000 frank.

MIS 3 augustus 2010 13:07

Citaat:

Mijn oom D. Het die bij ING werkt heeft me verteld dat het is omdat nogal wat zestigers die pas de laatste jaren de automaat beginnen gebruiken geregeld denken Belgisch geld af te halen en dan onmiddellijk terug aan het loket willen storten als hun frank valt dat er euro's uit de automaat komen. Ze hebben dan plots 100 000 frank in hun pollen ipv 2500 of 2000 frank.
Probleem alweer opgelost, redenering is begrijpelijk.

fox 3 augustus 2010 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4905080)

Dan lijkt het me logischer dat ze de daglimiet zouden aanpassen in plaats van de weeklimiet.

Mij lijkt het eerder een ingreep om het betalen met bankcontact te stimuleren in plaats van afhalen en dan cash betalen in de winkel.

MIS 3 augustus 2010 13:13

Citaat:

Dan lijkt het me logischer dat ze de daglimiet zouden aanpassen in plaats van de weeklimiet.
Toch weer niet zo een redelijke redenering dan.

Scherven A. Mok 3 augustus 2010 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4905090)

Mij lijkt het eerder een ingreep om het betalen met bankcontact te stimuleren in plaats van afhalen en dan cash betalen in de winkel.

Dat zou ook kunnen. Oom D. Het is namelijk imaginair. :-D

MIS 3 augustus 2010 13:19

Citaat:

Dat zou ook kunnen. Oom D. Het is namelijk imaginair
Bedoel je dat geld een gedachte is of Oom D ? Of beiden ?

Gun 3 augustus 2010 14:04

Eens alle baar geld geëlimineerd ... wat reeds lang de bedoeling was ... kunnen om 'whatever reason' limieten worden ingevoerd die de burger weerhouden om vrij met zijn geld om te springen ...

fox 3 augustus 2010 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4905170)
Eens alle baar geld geëlimineerd ... wat reeds lang de bedoeling was ... kunnen om 'whatever reason' limieten worden ingevoerd die de burger weerhouden om vrij met zijn geld om te springen ...

Maar enfin, dat zijn toch gewoon standaardlimieten die opgesteld worden. Je kan deze simpelweg laten verhogen na een bezoekje aan de bank. Maar nee, daar denken we best niet aan, we diepen nog maar eens een complottheorietje op.

omaplop 3 augustus 2010 15:06

60-plussers mogen nog maximum 1000 euro per week afhalen!!

ING heeft deze maatregel ingevoerd. Is dat geen discriminatie???

Waarom mogen de mensen hun eigen centen niet naar willekeur gebruiken???

Bovendien beschikken oudere mensen meestal over grotere reserves die ze voor hun oude dag hebben opgespaard.

Ik vind dit droevig, zelfs al geven ze er een draai aan.

Meer en meer worden 60-plussers gediscrimineerd en uitgesloten.

Mijn man werd voor zijn ongevallenverzekering geschorst omdat hij 70 werd en mijn vader werd jaren geleden geschorst voor zijn autoverzekering omdat hij 75 werd. Nochtans stond hij op BM OO .

Is dit allemaal wettelijk??

liberalist_NL 3 augustus 2010 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4904947)
Here we go ... de eerste ingreep die de toegang tot uw electronisch geld limiteert ...

Citaat:

Die wil met de maatregel oudere klanten beschermen tegen fraude en oplichting.
Uit hetzelfde artikel. Maar dat zei u er natuurlijk even niet bij. Ouderen zijn een frequent doelwit van tasjesroof en dergelijke.

fox 3 augustus 2010 15:10

Ja dit mag als daar een gegronde reden wordt voor gegeven door ING. Je kan trouwens als 60-plusser net zoals alle andere mensen, deze limiet laten verhogen bij uw financiële instelling. Dit heeft niets met discriminatie of uitsluiting te maken. Deze mensen kunnen hun geld naar believen door ramen en deuren blijven gooien als ze dat wensen.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=142209

Dit topic bestaat trouwens al

nihao 3 augustus 2010 15:14

Klein beetje aan het overroepen ja ?

Het gaat enkel om afhalingen aan automaten; aan het loket verandert er niets.

En het biedt wel een beveiliging tegen overvallen.

Dus.

giserke 3 augustus 2010 15:33

Dat ze die oude rukkers maar wat meer aan banden legggen met hun losbandigheid enzo.

filosoof 3 augustus 2010 15:43

Citaat:

Citaat:

ING beperkt de opvraaglimiet aan bankautomaten voor 60-plussers tot 1.000 euro per week.

Eigen geld beheren boven 60 kan niet maar aan 't werk blijven tot 65 kan wél? Je wedde bij ING laten storten ook, uiteraard? 8O
Hoe consequent?
Welke werkgever geeft een verantwoordelijkheid aan iemand die zogezegd zijn eigen geld niet zou kunnen beheren?

filosoof 3 augustus 2010 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4905090)

Idd.
Vergeet ook niet dat bij veel agentschappen er al geen kassier meer is, alleen nog enkele ATM's dus d�*�*r moet je 't ook niet vragen.

Sammael 3 augustus 2010 15:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4905321)
Eigen geld beheren boven 60 kan niet maar aan 't werk blijven tot 65 kan wél? Je wedde bij ING laten storten ook, uiteraard? 8O
Hoe consequent?
Welke werkgever geeft een verantwoordelijkheid aan iemand die zogezegd zijn eigen geld niet zou kunnen beheren?

:-D

Touché!

filosoof 3 augustus 2010 16:05

Ombudsman banken:
[email protected]

Jazeker 3 augustus 2010 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4905306)
Dat ze die oude rukkers maar wat meer aan banden legggen met hun losbandigheid enzo.

o jee... :roll:

netslet 3 augustus 2010 16:19

Dat kan volgens mij vrij snel aangevochten worden. En makkelijk gewonnen ook.

HOOFDSTUK II. - Algemene bepalingen
Art. 2. § 1. Er is sprake van directe discriminatie indien een verschil in behandeling
dat niet objectief en redelijkerwijze wordt gerechtvaardigd, rechtstreeks gebaseerd
is op het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of
etnische afstamming, seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het
fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige
gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.

http://www.senate.be/www/?MIval=/pub...GNR=16&LANG=nl

Jazeker 3 augustus 2010 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4905252)

Bovendien beschikken oudere mensen meestal over grotere reserves die ze voor hun oude dag hebben opgespaard.

Mijn man werd voor zijn ongevallenverzekering geschorst omdat hij 70 werd en mijn vader werd jaren geleden geschorst voor zijn autoverzekering omdat hij 75 werd. Nochtans stond hij op BM OO .

Ja. De bank kan dat instellen. Dat geldt enkel voor afhalingen aan automaten of bij bancontact betalingen en die limiet kunnen ze terug laten verhogen. 60-plussers zijn een makkelijke prooi voor bandieten. Als ze naar hun bank trekken, kunnen ze gerust 80.000 euro naar welke rekening dan ook laten overschrijven. Al zal de bankbediende waarschijnlijk iets meer vragen gaan stellen over de aard van de overschrijving.

Troost je... tegen dat mijn generatie over de 60 gaat, zal het voor de meesten een sprookje zijn om 1000 euro per week te spenderen. Met de helft van die som per maand zullen ze reeds blij mogen zijn.

Gun 3 augustus 2010 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4905258)
Uit hetzelfde artikel. Maar dat zei u er natuurlijk even niet bij. Ouderen zijn een frequent doelwit van tasjesroof en dergelijke.

Een doekje voor het bloeden ... jij trapt er (alweer) in ...

fox 3 augustus 2010 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4905406)

Jij ziet gewoon weer spoken

liberalist_NL 3 augustus 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 4905406)

Waarom dan enkel voor ouderen en niet anderen?

Scherven A. Mok 3 augustus 2010 16:43

Welke gepensioneerde wil zijn pensioen van twee maanden in een keer gaan op zuipen ?

Thomas- 3 augustus 2010 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4905429)
Waarom dan enkel voor ouderen en niet anderen?

Als je dat gaat invoeren gaat er massaal protest komen, om zoiets te kunnen bereiken moet je het stapsgewijs invoeren. Net zoals met een kikker, als je die in heet water steekt dan springt hij er terug uit, maar indien je het water langzaam laat opwarmen dan blijft hij zitten tot hij doodgekookt is.

liberalist_NL 3 augustus 2010 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 4905445)
Als je dat gaat invoeren gaat er massaal protest komen, om zoiets te kunnen bereiken moet je het stapsgewijs invoeren. Net zoals met een kikker, als je die in heet water steekt dan springt hij er terug uit, maar indien je het water langzaam laat opwarmen dan blijft hij zitten tot hij doodgekookt is.

Eerst zien, dan geloven.

Xenophon 3 augustus 2010 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 4905252)

Natuurlijk.

Maar dan vooral omdat banken en verzekeringen meer geld hebben dan God en omdat de raden van bestuur vol politiekers zitten die daar eigenlijk alleen maar zijn om te schranzen..

Maak men bolletje maar zwart, maak men bolletje maar zwart.

Herr Flick 3 augustus 2010 16:53

Verander gewoon van bank, ...

Mocht ik 60 + zijn en klant bij die klotebank, mochten ze vandaag al al mijne poen naar ergens anders overschrijven, ...

fuck off, iedereen bepaald zelf wanneer en hoeveel hij van zijn eigen geld over de balk wil gooien.

Wat ik mij wel kan voorstellen is familie die komt zagen dat het demente peetje of meetje weer eens 5000 euro is komen afhalen voor naar den bakker te gaan, en pas op dat zal inderdaad gebeuren.

Xenophon 3 augustus 2010 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4905456)
Verander gewoon van bank, ...

Mocht ik 60 + zijn en klant bij die klotebank, mochten ze vandaag al al mijne poen naar ergens anders overschrijven, ...

fuck off, iedereen bepaald zelf wanneer en hoeveel hij van zijn eigen geld over de balk wil gooien.

Wat ik mij wel kan voorstellen is familie die komt zagen dat het demente peetje of meetje weer eens 5000 euro is komen afhalen voor naar den bakker te gaan, en pas op dat zal inderdaad gebeuren.

Als dement meetje of peetje nog altijd geld kan gaan halen op de bank, dan is dat niet de bank haar schuld.

Herr Flick 3 augustus 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4905477)
Als dement meetje of peetje nog altijd geld kan gaan halen op de bank, dan is dat niet de bank haar schuld.

Inderdaad, als de bank het niet weet, ...

ik weet van gevallen waar de demente grootmoeder alle weken t zelfde in grote hoeveelheden bij het plaatselijk buurtwinkeltje ging kopen en waar het menske dan nog eens getild werd ook... bvb.

Of mensen die hun poen uitdelen aan jan en alleman die eens vriendelijk is tegen hen, en de kinderen of kleinkinderen die er niet naar omkijken ... zonder iets achter laten, ... dat wringt dan, en die gaan dan zagen he, ...

Pas op ge kunt die ouwe mensen alleen maar gelijk geven dat ze dat doen.

MIS 3 augustus 2010 17:17

Citaat:

Ombudsman banken:
[email protected]
;-);-)

Scherven A. Mok 3 augustus 2010 17:20

http://www.deredactie.be/permalink/1.837943

Discrimineren op basis van leeftijd mag niet. Nochtans wordt dat voor jongeren evengoed gedaan. Terwijl daar ook jongeren tussen zitten die wel met geld kunnen omgaan.

MIS 3 augustus 2010 17:26

Citaat:

Discrimineren op basis van leeftijd mag niet. Nochtans wordt dat voor jongeren evengoed gedaan. Terwijl daar ook jongeren tussen zitten die wel met geld kunnen omgaan.
Welke limieten bestaan er dan voor politiekers ?

the_dude 3 augustus 2010 17:46

Citaat:

correct.
Als mensen mogen we deze ingreep niet aanvaarden! Ik zie als enige oplossing direct rekening sluiten op ing en uw geld plaatsen bij een bank die nog toelaat dat u vrijelijk omspringt met uw eigend fondsen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be