![]() |
1 januari 1994: laatste Duitse stoomloc in actie.
Mit Vereinigung der beiden deutschen Bahnen am 1. Januar 1994 zur Deutschen Bahn AG erhielt die Lok auch eine neue EDV-Nummer: 052 134-4. Am 6. November 1994 hatte sie dann die Ehre, als letzte betriebsfähige Lok des Bw Berlin-Schöneweide letztmals das Zugpaar E3154/E3159 nach Rheinsberg/Mark zu befördern. Gegen 20 Uhr traf der E 3159 in Berlin-Lichtenberg ein. Mit einem langgezogenen Pfiff, der unter der Straßenbrücke an der Bahnhofseinfahrt widerhallte, beendete Lokführer Klaus Hollenbach das Dampfzeitalter der DBAG.
![]() |
Morgen neem ik hier in het station op honderd meter van mijn deur gewoon de stoomtrein naar Gent en terug. ;-)
|
Wat een saucisse...
|
Citaat:
Helaas hier een museumuitvoering ![]() De laatste in Nederland, serie NS 6305 in gebruikt als ballastloc in 1959, dus koud. ![]() |
is het niet zo dat er nog lange tijd één werd gebruikt bij de cokesfabriek "Anna" in Alsdorf, bij Aken?
|
Citaat:
Amai, da's ook laat! 8O Tevens, er zijn voor de moment nu stoomgebeurens in en rond Mariembourg. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ook bij de kolenmijnen werd nog lang met stoom gereden. Deze vond ik op internet. ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Foto van eind 1992: http://www.hfinster.de/StahlArt2/arc...1.1992-de.html |
Citaat:
Toen ik in 1990 de toen nog bestaande DDR bezocht zag ik er nog een paar. Veelal als stationaire stoomketel. In Bosnië doet anno 2010 nog een loc van de Duitse serie 52 dienst. Destijds ontworpen voor een levensduur van max. 5 jaar. Een vereenvoudigde uitvoering van de serie 50. Hier een fraaie opname uit 1988, niet alleen de stoomloc maar alles eromheen ademt naar de jaren '50. http://www.youtube.com/watch?v=ylcY2...os=8i-KOPvACYw |
Citaat:
Hier de grootste NS stoomloc, de 8-assige en 127 ton zware serie 6300. De kleurenopname stamt uit 2003 toen de loc even uit het museum werd gehaald. ![]() ![]() |
Ach over een jaar of tien rijden ze terug.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geef mij maar nen stoomloc type 12 van de NMBS :cheer:
![]() 160 per uur. Da's even snel als treinen de dag van vandaag. Reed enkel op de grote treinverbindingen in dit land. |
Citaat:
Zou me verbazen dat ze het nu nog doen want de hefbomen zijn er al weggehaald. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Als ik me niet vergis zijn ze zelf van Belgische makelij
|
Een maand of twee terug heb ik in Gent SP bijna alarm geslagen omdat ik dacht dat er een locomotief in brand stond. Op het puntje van mijn stoel kapot van de zenuwen zat ik klaar om op de knop te drukken toen ik er naar toe reed. Bleek het een stoomloc te zijn die daar stond. :-D Van mij mogen ze dat van het spoor houden ze. Minder bruin meten in mijn broek.
|
6 Bijlage(n)
|
maar... dit is in Gent Sint-Pieters8O
Citaat:
|
Juist ja, dat was die stinker toen :-D
|
Citaat:
|
4 Bijlage(n)
|
Gewoon op kernenergie en water laten lopen en die dingen zijn groener dan die planten die maar niet stuk willen gaan op mijn balkon.
|
Citaat:
|
Liever een goede oude dieselloc :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
;-) |
Citaat:
Morgenavond terugkeren dan van Blankenberge naar Gent in een AM96. Kutstellen :evil: Ik hoop dat ze weer defect staan, of ze niet kunnen (ont/)koppelen in Brugge. Heb ik misschien een klassiekske op het eerste deel. :-P |
Citaat:
Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Eisenbahn Vor uns liegt ein weites Tal Die Sonne scheint mit Glitzerstrahl Die Eiesenbahn ist ein graues Band Braune Streifen, von Stahl gemacht |
Citaat:
Hier op bezoek in Utrecht, naast de blokkendoos alias de stofzuiger of Mat'24. ![]() |
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=LRCGSGh3ZiM |
Citaat:
Jij hebt duidelijk nooit op M2 's gereden, ze hebben nog tot voor enkele jaren gediend op de lijnen naar Eeklo en Ronse:evil: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be