![]() |
Landlopers en bedelaars zijn ook mensen
Ik heb dus 11 maanden op de straat gezeten als bedelaar
Wat deken jullie hiervan? |
Hangt af van het hoe en waarom je 11 maanden op straat leefde.
|
Doet me denken aan deze citaat van Nietzsche: "Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
|
Citaat:
|
dat dat niet fijn is.
|
Nochtans zijn er vele fijne en lieve mensen op deze wereld
|
Citaat:
|
Dat Dutroux wel een dak boven zijn hoofd heeft en indien hij niet genoeg privacy heeft naar het Europees hof voor de rechten van de mens stapt. Ik heb dat nog nooit een dakloze weten doen in België.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mag ik vragen hoe u uit die situatie bent geraakt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
geen werkloosheidsuitkering of ocmw? het is moeilijk om een idee te hebben van uw situatie, hoe is dat juist gekomen van ontslag tot dakloos is het toch nog een groot verschil?
|
'k snap trouwens nie dat uw familie u nie opgevangen heeft.
wa voor rottige streek is da? |
Citaat:
|
Citaat:
Maar normaal geizen kan je wel na een paar weken wel opvang hebben zoans onder andere het CAW die je dan verder begeleiden naar een vaste woonst. Een leefloon van het OCMW kan ook een maand of meer duren met de huidige bureaucratie. Kort gezegd kan hulp in het begin wat lang duren maar uiteindelijk wordt je wel geholpen. |
Waarom zou u familie u moeten opvangen ? Die weten op dat moment ook dat er later geen dikke erfenis zal te rapen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
:boo: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat ze geven is vrij,ik heb eigenlijk nooit gevraagd
|
lijkt me ook niet iets dat ge moet vragen :-s
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat je op zeker ogenblik onvoldoende psychische spankracht had om je zaken iets beter te regelen. Dat je dat daarom zeker geen crimineel maakt. Dat onze maatschappij geen opvang voor je had. Vroeger had je nog "de kolonie" in Wortel, waar landlopers en bedelaars opgevangen konden worden, vooral in de winter; waar ze een beetje konden werken om een beetje te verdienen tegen de lente (vaak deden ze dat dan op één kwartier op in het hoerenkwartier van de haven van Antwerpen), en de rest van de zomer gingen ze weer op bedel- en trektocht ... Wat ik daar nog van denk: de sociale accidenten hun artikel 1 is dat je zelf moet beslissen en wensen om geholpen te worden .. bla bla .. ik vind dat een ietsepietske te zwak. Bedelaars en landlopers zouden wel verplicht mogen worden om te overnachten in daartoe door de ocmw in te richten plaatsen (desnoods, om hun vrijheid te garanderen, niet veel meer dan een droge plaats naast het station, met soep- en broodbedeling ...) En nog zo wel een paar dinges ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tot wat nodig je me uit ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er bestaan genoeg instanties waarbij je hulp kan krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be