Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Akkoord Over Financieringswet (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142807)

BWarrior 24 augustus 2010 17:41

Akkoord Over Financieringswet

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ringswet.dhtml

Akkoord over aanpassing financieringswet

Preformateur Elio Di Rupo en de zeven partijen die over een staatshervorming onderhandelen hebben naar verluidt een akkoord over de aanpassing van de financieringswet bereikt.

De onderhandelaars zaten vandaag sinds 11h30 samen om na te gaan of er nog voldoende vertrouwen was om samen voort te praten. Het akkoord zou gestoeld zijn op drie principes: significante verhoging voor de deelstaten, meer geld voor Brussel en het principe van de solidariteit blijft behouden.

Een crisis is dus voorlopig afgewend. De onderhandelaars zijn rond 18h uit elkaar gegaan.

24/08/10 18u17

@ flaminganten: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fonne 24 augustus 2010 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940932)

Preformateur Elio Di Rupo en de zeven partijen die over een staatshervorming onderhandelen hebben naar verluidt een akkoord over de aanpassing van de financieringswet bereikt.

De onderhandelaars zaten vandaag sinds 11h30 samen om na te gaan of er nog voldoende vertrouwen was om samen voort te praten. Het akkoord zou gestoeld zijn op drie principes: significante verhoging voor de deelstaten, meer geld voor Brussel en het principe van de solidariteit blijft behouden.

Een crisis is dus voorlopig afgewend. De onderhandelaars zijn rond 18h uit elkaar gegaan.

24/08/10 18u17

@ flaminganten: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanavond als dessert: BHV:twisted: Wie laatst lacht, best lacht.

BWarrior 24 augustus 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 4940937)
Vanavond als dessert: BHV:twisted: Wie laatst lacht, best lacht.

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: jullie zijn lo-ser-s !

fredo2008 24 augustus 2010 17:49

Weeral meer geld voor Brussel, hoe is het mogelijk...

BWarrior 24 augustus 2010 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4940945)

:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Zéér grappig

Bwarrior 1 - politicsmeute 0 (zie ook andere topic over "crash" preformatie)

den ambetantsten 24 augustus 2010 17:53

Citaat:

Afwachten! Er is momenteel sprake van een princiepsakkoord, zonder echt concrete maatregelen of afspraken. Eerst zien wat er in de uiteindelijke versie (als die er al ooit komt) zal staan vooraleer te oordelen.

speurneus 24 augustus 2010 17:53

Citaat:

Voor wat hoort wat:lol::lol:

Bad Attila 24 augustus 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940954)
:lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Zéér grappig

Bwarrior 1 - politicsmeute 0 (zie ook andere topic over "crash" preformatie)

(in het Frans)
peau de l'ours, dure la chute, toussa toussa quoi... :roll:

BWarrior 24 augustus 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 4940960)
(in het Frans)
peau de l'ours, dure la chute, toussa toussa quoi... :roll:

1 - 0,0000000000000000000000000000000000000000

fredo2008 24 augustus 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4940955)
Afwachten! Er is momenteel sprake van een princiepsakkoord, zonder echt concrete maatregelen of afspraken. Eerst zien wat er in de uiteindelijke versie (als die er al ooit komt) zal staan vooraleer te oordelen.

Maar het toont wel duidelijk aan dat het de NVA niet menens was met het confederaal model uit haar verkiezingsprogramma. Wat nu allemaal op tafel ligt staat mijlenver af van wat ons voorgehouden is... Dit is gewoon complete waanzin...

BWarrior 24 augustus 2010 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4940955)

Het wordt zielig.

We moeten nu BDW danken en eren voor het respect dat hij voor de interpersoonlijke solidariteit tussen de Belgen opbrengt.

BWarrior 24 augustus 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4940963)
Maar het toont wel duidelijk aan dat het de NVA niet menens was met het confederaal model uit haar verkiezingsprogramma. Wat nu allemaal op tafel ligt staat mijlenver af van wat ons voorgehouden is... Dit is gewoon complete waanzin...

plat op de buik, niwaar.

den ambetantsten 24 augustus 2010 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 (Bericht 4940963)

Afwachten! Geef eerst maar vertrouwen en als 't uiteindelijke resultaat niet meevalt, geef dan kritiek. Momenteel is er nog NIETS concreet dus al het gejuich is voorbarig.

speurneus 24 augustus 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940939)
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: jullie zijn lo-ser-s !

Het is toch overduidelijk dat de Vlaams nationalistjes hier op het forum alles willen,... behalve een akkoord.;-)

Xenophon 24 augustus 2010 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4940970)
Het is toch overduidelijk dat de Vlaams nationalistjes hier op het forum alles willen,... behalve een akkoord.;-)

Gewoon zo snel mogelijk Belgie kapot.

Als er dan iemand vraagt van welk land we komen dan moeten we ons niet meer schamen om te antwoorden.

BWarrior 24 augustus 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4940975)

Als er dan iemand vraagt van welk land we komen dan moeten we ons niet meer schamen om te antwoorden.

Ge hebt verloren.

fredo2008 24 augustus 2010 18:00

Citaat:

We wilen vooraal een ECHTE staatshervorming, geen doorslag ervan met allerlei valkuilen en ondoorzichtige constructies. En wat met de personenbelasting, is dit nu alweer van tafel?

den ambetantsten 24 augustus 2010 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940966)
Het wordt zielig.

We moeten nu BDW danken en eren voor het respect dat hij voor de interpersoonlijke solidariteit tussen de Belgen opbrengt.

Zielig? Mja, kan zijn... Dit forum is dan ook niet meteen een toonbeeld van nuancering en dus is inschatten niet altijd zo eenvoudig. Maar ehm... echt veel logica in uw manier van rederen en reageren vind ik toch niet meteen terug hoor.
Feit is dat dit princiepsakkoord nog hoegenaamd niets zegt over een eventuele uitkomst van de onderhandelingen, zelfs niet over de financieringswet. Die nuancering zou je op zijn minst toch mogen aanbrengen.
Maar zoals ik al zei... nuancering is hier vaak ver te zoeken...

BWarrior 24 augustus 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4940968)
Afwachten! Geef eerst maar vertrouwen en als 't uiteindelijke resultaat niet meevalt, geef dan kritiek. Momenteel is er nog NIETS concreet dus al het gejuich is voorbarig.

plat op de buik:lol:

Xenophon 24 augustus 2010 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940977)
Ge hebt verloren.

Wat ben ik verloren?

fonne 24 augustus 2010 18:04

Citaat:

Een akkoord over de splitsing geniet een zekere voorkeur, maar het kan ook zonder.

den ambetantsten 24 augustus 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940982)

Ofwel meen je dat en dan snap je niet waarover dit allemaal gaat, ofwel speel je het forumspelletje dat de meesten hier graag spelen en dan kan ik het best pruimen.
Plat op de buik... de franstaligen bedoel je?

de kleine 24 augustus 2010 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940982)

Allez man,
iedereen spreekt over een voorlopig succesje. En jij blaast dat op alsof alles nu in orde is. Een beetje nuance kan geen kwaad.

solidarnosc 24 augustus 2010 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 4940932)

24/08/10 18u17

De huidige formatie is als een spelletje mijnenveger. Een mijn hebben ze ontlopen. Er liggen er nog tal voor de boeg Het kindergeld en dat zijn beiden symbooldossiers. Daarna moeten ze het nog eens concreet invullen en een regeerakkoord sluiten waar ze 25 miljard besparen...... Mocht ik u zijn zou ik mijn smileys nog sparen.

Ten andere. NVA kennende zullen ze nog zeggen dat er helemaal geen akkoord is over de financieringswet.

speurneus 24 augustus 2010 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4940975)

Als ik zie hoe Vlaanderen in het buitenland wordt afgeschilderd,...heb ik de indruk dat jij het leuk vind een masochist te zijn.

den ambetantsten 24 augustus 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4940992)
De huidige formatie is als een spelletje mijnenveger. Een mijn hebben ze ontlopen. Er liggen er nog tal voor de boeg Het kindergeld en dat zijn beiden symbooldossiers. Daarna moeten ze het nog eens concreet invullen en een regeerakkoord sluiten waar ze 25 miljard besparen...... Mocht ik u zijn zou ik mijn smileys nog sparen.

Ten andere. NVA kennende zullen ze nog zeggen dat er helemaal geen akkoord is over de financieringswet.

Een ding moet men beseffen. Alles wat nu niet geregeld wordt in een communautaire context komt als een boomerang terug in de onderhandelingen over een "gewoon" regeerakkoord. De extase van de krijgers onder ons is dus op zijn minst gezegd erg voorbarig.

solidarnosc 24 augustus 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4941001)
Een ding moet men beseffen. Alles wat nu niet geregeld wordt in een communautaire context komt als een boomerang terug in de onderhandelingen over een "gewoon" regeerakkoord. De extase van de krijgers onder ons is dus op zijn minst gezegd erg voorbarig.

erg voorbarig indeed. Vanavond kunnen ze elkaar weer aan het uitmoorden zijn.

den ambetantsten 24 augustus 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4940998)
Als ik zie hoe Vlaanderen in het buitenland wordt afgeschilderd,...heb ik de indruk dat jij het leuk vind een masochist te zijn.

Tenzij u een of andere vorm van alomtegenwoordigheid beheerst, zou ik met dergelijke uitspraken toch maar opletten...

den ambetantsten 24 augustus 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941005)
erg voorbarig indeed. Vanavond kunnen ze elkaar weer aan het uitmoorden zijn.

Uitmoorden zou ik niet aanraden, maar gelet op 't onderwerp (zoals in de pers aangegeven) zou dit wel eens voor een spreekwoordelijk bloedbad kunnen zorgen...

Glenneke 24 augustus 2010 18:09

Oke BDW heeft toegegeven maar ook de Franstalige hebben dat gedaan, misschien is BDW dus wel plat op de buik gegaan dus feliciteer ik je BWarrior ook al had ik dit niet verwacht.

Aan de andere kant een veldslag is gewonnen maar de oorlog kan nog verloren worden want ook BHV en andere staan nog op tafel, plus het feit dat nog niets concreet is ingevuld men heeft gezegd waar men niets zou aan gaan veranderen maar nog niet aan wat dan wel.

De crisis is voorlopig afgewend, met de nadruk op voorlopig

Xenophon 24 augustus 2010 18:10

Citaat:

Neen, gewoon dat ik me teveel schaam om toe te geven dat ik Belg ben.

Arnforpresident 24 augustus 2010 18:10

Citaat:

Als je in het buitenland vraagt wat Flanders is: What the fuck is that?

Ik maak me dus niet teveel zorgen over het imago.

solidarnosc 24 augustus 2010 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4941015)

Okilikdokili.

speurneus 24 augustus 2010 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4941001)

Ik zie echt niet in wat het sociaal economische met het communautaire heeft te maken. Die 25 miljard moet bespaard worden anders is Europa en het IMF hier over 5 jaar de baas. Uitstellen is dus geen optie meer.

Xenophon 24 augustus 2010 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident (Bericht 4941015)

Dat is zeer raar, over welk Engelstalig land heb je het dan?

Neem bijvoorbeeld Groot Brittanie, daar kent iedereen dan wel weer Flanders fields.

solidarnosc 24 augustus 2010 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 4941023)
Dat is zeer raar, over welk Engelstalig land heb je het dan?

Neem bijvoorbeeld Groot Brittanie, daar kent iedereen dan wel weer Flanders fields.

Ja en als je hen vraagt om Flanders te situeren dan leggen ze hun vinger op het noorden van Frankrijk. "De" Britten kennen het historische Vlaanderen maar nougabollen van het "moderne".

Glenneke 24 augustus 2010 18:16

Volgens mij heeft Toerisme Vlaanderen nog heel wat werk

den ambetantsten 24 augustus 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4941020)
Ik zie echt niet in wat het sociaal economische met het communautaire heeft te maken. Die 25 miljard moet bespaard worden anders is Europa en het IMF hier over 5 jaar de baas. Uitstellen is dus geen optie meer.

Wacht maar af, dat zal u vlug genoeg duidelijk worden als bijvoorbeeld de sociale zekerheid aan bod zal komen...

fonne 24 augustus 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 4941020)

Ja, we kunnen bijvoorbeeld wat meer kazernes in Wallonië dichtdoen.
En we kunnen onrendabele treinlijnen in Wallonië afschaffen. Overtallige ambtenaren van de Franstalige taalrol afdanken, bv. door op Financiën het aantal controlleurs evenredig te maken met de belastingsopbrengsten. We kunnen het Franstalige open-deur beleid in de immigratie terug draaien. We kunnen de Vlaamse economie activeren door niet vast te houden aan een kernuitstap, of ze saboteren met excessieve eco-taksen. Je kan de Vlamingen laten betalen door een vermogensbelasting in te voeren.
Probeer maar eens één besparing of nieuwe taks te bedenken waar niet meteen een communautair tintje aan kan gegeven worden.

Xenophon 24 augustus 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4941030)
Ja en als je hen vraagt om Flanders te situeren dan leggen ze hun vinger op het noorden van Frankrijk. "De" Britten kennen het historische Vlaanderen maar nougabollen van het "moderne".

Tja, alsof de gebrekkige geografische en of historische kennis van die mensen konsekwenties heeft voor Vlaanderen...

Belgie kennen ze niettemin toch heel goed had ik de indruk overtijd. Toen die Engelsman in het Europarlement de Belgische dweil Van Rompuy en Belgie onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt, het onland, noemde hij Belgie dacht ik.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be