![]() |
Wat vlamingen zelf doen, doen ze
Beter, ongetwijfeld.
Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit. |
En het status quo is natuurlijk zoveel beter, omdat...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die mensen/bedrijven zitten ook op een steenworp van andere mensen die inkomstenbelasting betalen aan een andere overheid. En toch gaat daar niemand van dood. De slogan "Wat we zelf doen, doen we beter ..." is een mooie slogan, die vb. voor 90 procent waar is. Maar de volgende slogan is wel degelijk voor 100 procent waar. Wat we zelf doen, doen we onder eigen verantwoordelijkheid. |
Citaat:
En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken. Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen. |
Citaat:
Men heeft de vier rijstroken op die plaats teruggebracht naar twee (één in elke richting), zodat dwarsers en linksafslagers de plaats hebben om hun maneuver veilig uit te voeren. Er staan veel, veel en van ver aangekondigde snelheidsborden: niemand kan er het gevoel hebben om erin geluisd te zijn. Wat is dan jouw probleem ? |
Citaat:
|
Citaat:
Van Ronse afkomend, is er een bord dat snelheidscontrole of zoiets aankondigt op 2000 m (of 1000 m, 'k ben niet zeker). Vorige week daar nog gepasseerd, en, van Ronse naar Oudenaarde, was een goeie 500 m voorbij jouw kruispunt een vrachtwagen in het decor gesukkeld. Zal ook wel van te traag rijden geweest zijn. ('t is daar bergaf, heel verleidelijk, maar ... toch venijnige bochten. Je moet daar rekening houden met het reliëf van de Vlaamse Ardennen. En waarom klaag je niet over dat kruispunt tussen Oudenaarde en Gent, aan dat rond punt met de 6 meter grote witte fallus (de moeite om even te bekijken in google maps street view) ? Daar zijn ook al vele auto's gesneuveld. |
Citaat:
En heb je het over de koningin van de schelde, op het rondpunt (i.p.v. kruispunt) ? D�*�*r zou er beter een flitser komen dat mensen 70 rijden van waar het staat aangeven (teneinde die ongevallen te voorkomen) ![]() ^ deze? |
Citaat:
|
Citaat:
30=30, 50=50, 90=90, 120=12 km/h. ga je erover hang je eraan. best es beginnen met kwartiertje vroeger aanzetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Trouwens mag ik die bron eens zien over dat draagvlak voor repressief tegen overdreven snelheid op te treden?
Voor zone 50 en 70, 90 en 120 plaatsen kan ik dat inkomen maar voor zone 30? http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF15012009_027 http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N42LGKJR http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=V82C4LDJ http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6F27TIP8 ^ En dan moet je nog rekening houden bij de laatste drie links dat veel chauffeurs op de hoogte zijn dat er controle is en dus speciaal op hun snelheid letten (dus behoren bij de chauffeurs die niet in overtreding zijn). Zone 30 is nuttig als de school start en stopt. De rest van de tijd zone 30 = mensen vegen hun voeten aan zone 30 en beginnen hun afkeer van zone 30 ook tijdens de uren dat het noodzakelijk is om trager te rijden te uiten. |
[quote=George;4947473]
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. QUOTE] En Wallonië telt nu eenmaal meer werklozen dan Vlaanderen, zelfs in absolute getallen, ondanks dat ze daar maar met 1/2 zoveel zijn als in Vlaanderen. |
Citaat:
Heb van de zomer een paar duizend kilometer in het westen van de VS gereden. Alhoewel de max toegelaten snelheden er niet hoger liggen dan bij ons, leek het mij toch allemaal veel logischer. |
Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100603_043 Wallonië 211 000 http://vdab.be/trends/notendop/Werkl...02010%2007.pdf Vlaanderen 229 000 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geeeeeeuw..... |
Citaat:
Geeeeeeuw..... |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kan volgende bron helpen (officiele statistieken, ge moet nog wel weten wat ze onder werklozen verstaan, van het jaar 2009) http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...luut/index.jsp Hierin is wel duidelijk te zien dat Wallonie, zelfs in absolute cijfers, meer werklozen heeft dan Vlaanderen. Eigenaardig zijn wel de (zeer) lage cijfers, voor zowel Vlaanderen als Wallonie, voor de vijftig tot vierenzestig jarigen (hier worden zeer duidelijk een aantal categorien niet meegeteld). |
Citaat:
Zo is het "antilangewappercomité" trouwens ook begonnen. |
Citaat:
|
Citaat:
Sommige mensen verkiezen logica. |
Citaat:
Het misdrijf heet " Moeskopperij " en wordt omschreven in in Artikel 557 6e lid van het Strafwetboek : Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be