Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Wat vlamingen zelf doen, doen ze (https://forum.politics.be/showthread.php?t=142937)

George 27 augustus 2010 20:19

Wat vlamingen zelf doen, doen ze
 
Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.

Nexer 28 augustus 2010 03:41

En het status quo is natuurlijk zoveel beter, omdat...

den ambetantsten 28 augustus 2010 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4947473)
Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.

Als u daar werkelijk zo'n schrik voor heeft, moet u misschien de stap zetten naar de "andere kant"? Nu geef ik toe: ik ben de eerste om een kritische geest te bewaren ten opzichte van om het even welke autoriteit, ongeacht of die nu nationaal, regionaal, provinciaal, lokaal of om het even wat wordt genoemd. Maar wat in godsnaam is er op voorhand zo verschrikkelijk aan een Vlaamse staat? Kunt u mij dat eens verduidelijken want ik zie dat grote gevaar niet?!

fernand 28 augustus 2010 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten (Bericht 4948113)
Als u daar werkelijk zo'n schrik voor heeft, moet u misschien de stap zetten naar de "andere kant"? Nu geef ik toe: ik ben de eerste om een kritische geest te bewaren ten opzichte van om het even welke autoriteit, ongeacht of die nu nationaal, regionaal, provinciaal, lokaal of om het even wat wordt genoemd. Maar wat in godsnaam is er op voorhand zo verschrikkelijk aan een Vlaamse staat? Kunt u mij dat eens verduidelijken want ik zie dat grote gevaar niet?!

misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?

leuri 28 augustus 2010 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 4948121)
misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?

Flitspaal is niet om mensen te pesten, als je je aan de regels houdt heb je geen last van flitspalen. Wat wel om de mensen te pesten is zijn dingen zoals snelheidsbeperkingen en verkeersdrempels. Als je regels opstelt moet je zorgen dat ze nageleefd worden, niet de controle, maar de regels zelf zijn pestgedrag van de overheid naar de bevolking toe.

Henri1 28 augustus 2010 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leuri (Bericht 4948126)
Flitspaal is niet om mensen te pesten, als je je aan de regels houdt heb je geen last van flitspalen. Wat wel om de mensen te pesten is zijn dingen zoals snelheidsbeperkingen en verkeersdrempels. Als je regels opstelt moet je zorgen dat ze nageleefd worden, niet de controle, maar de regels zelf zijn pestgedrag van de overheid naar de bevolking toe.

Flitspalen zijn geen pesterijen als ze op maatschappelijk verantwoorde plaatsen staan. Wat lang niet het geval is.

den ambetantsten 28 augustus 2010 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 4948121)
misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?

Fernand ik respecteer je mening ook al is ze zeker niet de mijne. Maar ik had toch vooral graag de George zijn mening ter zake gehoord...

leuri 28 augustus 2010 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4948127)
Flitspalen zijn geen pesterijen als ze op maatschappelijk verantwoorde plaatsen staan. Wat lang niet het geval is.

Flitspalen controleren enkel of de toegelaten snelheid wordt gerespecteerd. Waarom regels opstellen als je er geen controle op uitoefent. Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met de toegelaten snelheid op bepaalde plekken, maar dan ervaar ik die snelheidsbeperking als een pesterij en niet de eventuele flitspaal die er staat. De wapenwet is een pesterij voor de liefhebbers, de controle op naleving van die wapenwet niet. Ze moeten meer nadenken over hun regels en wetten, maar er moet veel gecontroleerd worden, aangezien alle belgen met veel plezier de regels aan hun voeten lappen (als er een ding is dat Vlamingen en Walen gemeen hebben is het dat wel).

De schoofzak 28 augustus 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4947473)
Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.

Er zijn veel Vlamingen en veel Vlaamse bedrijven die leven/gevestigd zijn langs de grenzen met Nederland en Frankrijk.
Die mensen/bedrijven zitten ook op een steenworp van andere mensen die inkomstenbelasting betalen aan een andere overheid.
En toch gaat daar niemand van dood.


De slogan "Wat we zelf doen, doen we beter ..." is een mooie slogan, die vb. voor 90 procent waar is.

Maar de volgende slogan is wel degelijk voor 100 procent waar.
Wat we zelf doen, doen we onder eigen verantwoordelijkheid.

gehuigert 28 augustus 2010 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leuri (Bericht 4948126)
Flitspaal is niet om mensen te pesten, als je je aan de regels houdt heb je geen last van flitspalen. Wat wel om de mensen te pesten is zijn dingen zoals snelheidsbeperkingen en verkeersdrempels. Als je regels opstelt moet je zorgen dat ze nageleefd worden, niet de controle, maar de regels zelf zijn pestgedrag van de overheid naar de bevolking toe.

N60 van Ronse naar Gent. Ter hoogte van Maarkedal is het 100m 70 per uur en zetten ze een flitspaal. De volledige rest van de weg (een goede 25km lang gok ik?) is het 90 per uur. Er is niets speciaals op die plaats, een even mooie twee vakken in beide richtingen.

En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken.

Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen.

De schoofzak 28 augustus 2010 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4948260)
N60 van Ronse naar Gent. Ter hoogte van Maarkedal is het 100m 70 per uur en zetten ze een flitspaal. De volledige rest van de weg (een goede 25km lang gok ik?) is het 90 per uur. Er is niets speciaals op die plaats, een even mooie twee vakken in beide richtingen.

En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken.

Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen.

Dat kruispunt daar was zeer gevaarlijk, wegens onmogelijk fatsoenlijk over te steken.
Men heeft de vier rijstroken op die plaats teruggebracht naar twee (één in elke richting), zodat dwarsers en linksafslagers de plaats hebben om hun maneuver veilig uit te voeren.

Er staan veel, veel en van ver aangekondigde snelheidsborden: niemand kan er het gevoel hebben om erin geluisd te zijn.

Wat is dan jouw probleem ?

gehuigert 28 augustus 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4948331)
Dat kruispunt daar was zeer gevaarlijk, wegens onmogelijk fatsoenlijk over te steken.
Men heeft de vier rijstroken op die plaats teruggebracht naar twee (één in elke richting), zodat dwarsers en linksafslagers de plaats hebben om hun maneuver veilig uit te voeren.

Er staan veel, veel en van ver aangekondigde snelheidsborden: niemand kan er het gevoel hebben om erin geluisd te zijn.

Wat is dan jouw probleem ?

Van ver aangekondigd? Ik ontwijk het stuk bewust maar de weinige keren merk ik enkel het bord 70 binnen x aantal meter (100meter?) op. Hoe ver is ver?

De schoofzak 28 augustus 2010 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4948357)
Van ver aangekondigd? Ik ontwijk het stuk bewust maar de weinige keren merk ik enkel het bord 70 binnen x aantal meter (100meter?) op. Hoe ver is ver?

Ik zal de volgende keer eens beter kijken.
Van Ronse afkomend, is er een bord dat snelheidscontrole of zoiets aankondigt op 2000 m (of 1000 m, 'k ben niet zeker).

Vorige week daar nog gepasseerd, en, van Ronse naar Oudenaarde, was een goeie 500 m voorbij jouw kruispunt een vrachtwagen in het decor gesukkeld. Zal ook wel van te traag rijden geweest zijn. ('t is daar bergaf, heel verleidelijk, maar ... toch venijnige bochten. Je moet daar rekening houden met het reliëf van de Vlaamse Ardennen.

En waarom klaag je niet over dat kruispunt tussen Oudenaarde en Gent, aan dat rond punt met de 6 meter grote witte fallus (de moeite om even te bekijken in google maps street view) ? Daar zijn ook al vele auto's gesneuveld.

gehuigert 28 augustus 2010 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4948387)
Ik zal de volgende keer eens beter kijken.
Van Ronse afkomend, is er een bord dat snelheidscontrole of zoiets aankondigt op 2000 m (of 1000 m, 'k ben niet zeker).

Vorige week daar nog gepasseerd, en, van Ronse naar Oudenaarde, was een goeie 500 m voorbij jouw kruispunt een vrachtwagen in het decor gesukkeld. Zal ook wel van te traag rijden geweest zijn. ('t is daar bergaf, heel verleidelijk, maar ... toch venijnige bochten. Je moet daar rekening houden met het reliëf van de Vlaamse Ardennen.

En waarom klaag je niet over dat kruispunt tussen Oudenaarde en Gent, aan dat rond punt met de 6 meter grote witte fallus (de moeite om even te bekijken in google maps street view) ? Daar zijn ook al vele auto's gesneuveld.

Als ik er voorbij rijd, is het altijd van Oudenaarde naar Ronse, is het mogelijk dat het in die richting minder staat aangegeven?

En heb je het over de koningin van de schelde, op het rondpunt (i.p.v. kruispunt) ? D�*�*r zou er beter een flitser komen dat mensen 70 rijden van waar het staat aangeven (teneinde die ongevallen te voorkomen)



^ deze?

winnezele 28 augustus 2010 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4948260)
N60 van Ronse naar Gent. Ter hoogte van Maarkedal is het 100m 70 per uur en zetten ze een flitspaal. De volledige rest van de weg (een goede 25km lang gok ik?) is het 90 per uur. Er is niets speciaals op die plaats, een even mooie twee vakken in beide richtingen.

En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken.

Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen.

we zijn in overdrive met onze snelheid. er wordt veel, maar dan ook veel, te snel en te vlot gereden. 90 procent vd bestuurders beseft hetzelf niet. daarom vraag ik veel meer en veel strengere controles.

winnezele 28 augustus 2010 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4948260)
N60 van Ronse naar Gent. Ter hoogte van Maarkedal is het 100m 70 per uur en zetten ze een flitspaal. De volledige rest van de weg (een goede 25km lang gok ik?) is het 90 per uur. Er is niets speciaals op die plaats, een even mooie twee vakken in beide richtingen.

En dan moet je nog weten dat diezelfde N60 lang geleden (ik weet niet wanneer) 120 per uur was. Ze kunnen anders gans België zone 30 maken, flitspalen zullen enkel overtreders pakken.

Flitspalen kunnen wel degelijk nuttig zijn op dode punten maar we zijn al langer dan vandaag in overdrive in Vlaanderen met de flitspalen.

als ze jou enigszins hinderen betekent dat dat je te snel rijdt, poepsimpel.
30=30, 50=50, 90=90, 120=12 km/h. ga je erover hang je eraan.
best es beginnen met kwartiertje vroeger aanzetten.

respublica 28 augustus 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leuri (Bericht 4948136)
Flitspalen controleren enkel of de toegelaten snelheid wordt gerespecteerd. Waarom regels opstellen als je er geen controle op uitoefent. Wat niet wil zeggen dat ik akkoord ben met de toegelaten snelheid op bepaalde plekken, maar dan ervaar ik die snelheidsbeperking als een pesterij en niet de eventuele flitspaal die er staat. De wapenwet is een pesterij voor de liefhebbers, de controle op naleving van die wapenwet niet. Ze moeten meer nadenken over hun regels en wetten, maar er moet veel gecontroleerd worden, aangezien alle belgen met veel plezier de regels aan hun voeten lappen (als er een ding is dat Vlamingen en Walen gemeen hebben is het dat wel).

Inderdaad, wat is er mis met controle van de regels? Respecteer de regels, en je zal nooit problemen hebben met flitspalen.

gehuigert 28 augustus 2010 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4948733)
Inderdaad, wat is er mis met controle van de regels? Respecteer de regels, en je zal nooit problemen hebben met flitspalen.

Ooit eens 30 gereden aan scholen waar er geen school is ? Zomervakanties, weekends? Daarnaast zijn die borden met 30 zo klein aangegeven dat ik ze altijd zie eindigen maar nooit zie starten.

den ambetantsten 28 augustus 2010 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4948331)
Dat kruispunt daar was zeer gevaarlijk, wegens onmogelijk fatsoenlijk over te steken.
Men heeft de vier rijstroken op die plaats teruggebracht naar twee (één in elke richting), zodat dwarsers en linksafslagers de plaats hebben om hun maneuver veilig uit te voeren.

Er staan veel, veel en van ver aangekondigde snelheidsborden: niemand kan er het gevoel hebben om erin geluisd te zijn.

Wat is dan jouw probleem ?

Maar mannekes... gijlie zijt gebuurs!8O

fernand 28 augustus 2010 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door winnezele (Bericht 4948543)
als ze jou enigszins hinderen betekent dat dat je te snel rijdt, poepsimpel.
30=30, 50=50, 90=90, 120=12 km/h. ga je erover hang je eraan.
best es beginnen met kwartiertje vroeger aanzetten.

het gaat hem niet over de flitspaal. het gaat hem over het onmogelijk maken van nog vlot te rijden. alleen omdat er enkele vervoersdeskundigen zeggen , wanneer de snelheid naar beneden, minder ongelukken. en ze hebben gelijk. laat de auto dan op stal. ook de koersfietskens, en de motokes. en laat mij verder met mijn paard rijden. geen ongevallen meer met den auto, moto ,en koersfiets. over dat paard zullen we maar zedig zwijgen, want dat is mijne hobby. gelijk dehaene die het reglement van 120 km per uur opstelde. en zelf 180 vlamde. (natuurlijk had zijn dochter gereden. of flor. nultolerantie van alkohol. maar hij mag lustig verder doen. hij kent de goede man op de juiste plaats.

Jazeker 29 augustus 2010 05:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4947473)
Beter, ongetwijfeld.

Inkomsten van personenbelasting willen ze naar zich toetrekken. Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. De bedrijven die het zich kunnen permitteren willen ze in Vlaanderen minder belasten. Enerzijds heb je dus de bedrijven waarvoor het geen probleem is om een nieuwe wagen te kopen of te leasen voor de directie of kaderleden en er door de staat voor beloont worden en anderzijds heb je de gewone arbeider die zich geen nieuwe "schone" wagen kan betalen en een occasie of een goedkoper nieuw, minder ecologisch voertuig aanschaft. Die werknemer heeft niet veel keuze. Geen openbaar vervoer naar z'n werkplek al kan dat vaak efficiënt geregeld worden. Het was al miserie voor de gewone mens en nu doen de vlaamsche politici er een schepje bovenop. De mens die alle dagen z'n kloten afdraait voor de baas, die maar een cent meer heeft dan het leefloon, die gaan we laten betalen. Mooi is dat. Een onafhankelijk Vlaanderen, ik kijk er naar uit.

Ga in Wallonië wonen en leef van mijn belastingen. Dan ben je vrij van alle zonden.

E. Gidius 29 augustus 2010 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fernand (Bericht 4948121)
misschien omdat de meeste Vlaamse politiekers een ietwat bekrompen geest hebben. en heel vlug de media volgen om mensen te pesten, alla flitspaal, wapenwet, groene dingens en zo verder?

Ik vind dat degenen die de snelheidsbeperkingen niet respecteren de pesters zijn. Goed dat de Vlaamse overheid dat soort hard aanpakt. Uit alle onderzoeken blijkt trouwens dat er in Vlaanderen een draagvlak is voor die harde aanpak. De flitspaal-zeurders zijn een minderheid.

E. Gidius 29 augustus 2010 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4948760)
Ooit eens 30 gereden aan scholen waar er geen school is ? Zomervakanties, weekends? Daarnaast zijn die borden met 30 zo klein aangegeven dat ik ze altijd zie eindigen maar nooit zie starten.

Geeeeeeuw....

gehuigert 29 augustus 2010 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4949523)
Geeeeeeuw....

Doe ik ook achter mijn stuur

E. Gidius 29 augustus 2010 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949525)
Doe ik ook achter mijn stuur

Mooi zo, zolang ge maar de snelheidsbeperkingen respecteert moogt ge achter uw stuur doen wat ge wilt. U scheren, uwe lippenstift inspecteren, een safke roken, uw lieven sms-en... je m'en fous comme de l'an quarante.

gehuigert 29 augustus 2010 09:14

Trouwens mag ik die bron eens zien over dat draagvlak voor repressief tegen overdreven snelheid op te treden?

Voor zone 50 en 70, 90 en 120 plaatsen kan ik dat inkomen maar voor zone 30?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF15012009_027
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N42LGKJR
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=V82C4LDJ
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6F27TIP8

^ En dan moet je nog rekening houden bij de laatste drie links dat veel chauffeurs op de hoogte zijn dat er controle is en dus speciaal op hun snelheid letten (dus behoren bij de chauffeurs die niet in overtreding zijn).

Zone 30 is nuttig als de school start en stopt. De rest van de tijd zone 30 = mensen vegen hun voeten aan zone 30 en beginnen hun afkeer van zone 30 ook tijdens de uren dat het noodzakelijk is om trager te rijden te uiten.

Jonathandv 29 augustus 2010 09:39

[quote=George;4947473]
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië. QUOTE]
En Wallonië telt nu eenmaal meer werklozen dan Vlaanderen, zelfs in absolute getallen, ondanks dat ze daar maar met 1/2 zoveel zijn als in Vlaanderen.

Bob 29 augustus 2010 09:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 4948733)
Inderdaad, wat is er mis met controle van de regels? Respecteer de regels, en je zal nooit problemen hebben met flitspalen.

Maar er moet toch nog een zekere logica in de regels zitten. Het verkeersreglement is te ingewikkeld, en vooral het aantal verkeersborden loopt de spuigaten uit.
Heb van de zomer een paar duizend kilometer in het westen van de VS gereden. Alhoewel de max toegelaten snelheden er niet hoger liggen dan bij ons, leek het mij toch allemaal veel logischer.

gehuigert 29 augustus 2010 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv (Bericht 4949594)
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië.
En Wallonië telt nu eenmaal meer werklozen dan Vlaanderen, zelfs in absolute getallen, ondanks dat ze daar maar met 1/2 zoveel zijn als in Vlaanderen.

Dat zoekt ge dan toch maar beter nog eens op:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100603_043
Wallonië 211 000

http://vdab.be/trends/notendop/Werkl...02010%2007.pdf
Vlaanderen 229 000

Bob 29 augustus 2010 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949611)
Dat zoekt ge dan toch maar beter nog eens op:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100603_043
Wallonië 211 000

http://vdab.be/trends/notendop/Werkl...02010%2007.pdf
Vlaanderen 229 000

En dan ? Vlaanderen zit in een neergaande spiraal, doch Wallonie is hopeloos. Post eens het aantal werklozen in Wallonie (per aantal inwoners) en dit in Vlaanderen. Denk dat Wallonie zowat de koploper is in Europa, met als onmiddelijke concurent landen als Spanje... En het feit dat er afgelopen periode een paar honderd minder waren, doet daar niets van af.

gehuigert 29 augustus 2010 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 4949613)
En dan ? Vlaanderen zit in een neergaande spiraal, doch Wallonie is hopeloos. Post eens het aantal werklozen in Wallonie (per aantal inwoners) en dit in Vlaanderen. Denk dat Wallonie zowat de koploper is in Europa, met als onmiddelijke concurent landen als Spanje... En het feit dat er afgelopen periode een paar honderd minder waren, doet daar niets van af.

Jonathan sprak over absolute aantallen. Als ik hem wijs op een leugen, reageert ge met 'en dan?' ?

E. Gidius 29 augustus 2010 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949560)
Trouwens mag ik die bron eens zien over dat draagvlak voor repressief tegen overdreven snelheid op te treden?

Voor zone 50 en 70, 90 en 120 plaatsen kan ik dat inkomen maar voor zone 30?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF15012009_027
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=N42LGKJR
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=V82C4LDJ
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=6F27TIP8

^ En dan moet je nog rekening houden bij de laatste drie links dat veel chauffeurs op de hoogte zijn dat er controle is en dus speciaal op hun snelheid letten (dus behoren bij de chauffeurs die niet in overtreding zijn).

Zone 30 is nuttig als de school start en stopt. De rest van de tijd zone 30 = mensen vegen hun voeten aan zone 30 en beginnen hun afkeer van zone 30 ook tijdens de uren dat het noodzakelijk is om trager te rijden te uiten.

Het soort dat al begint te rouspeteren als het even op zijn rempedaal moet drukken...

Geeeeeeuw.....

gehuigert 29 augustus 2010 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4949650)
Het soort dat al begint te rouspeteren als het even op zijn rempedaal moet drukken...

Geeeeeeuw.....

Het soort dat moraalriddert om iedereen 30 te laten rijden als er geen reden toe is...

Geeeeeeuw.....

E. Gidius 29 augustus 2010 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949652)
Het soort dat moraalriddert om iedereen 30 te laten rijden als er geen reden toe is...

Geeeeeeuw.....

Het is de wet. Als hij u niet aanstaat, vindt een meerderheid om hem te veranderen. Al de rest is nutteloos gezeur. Veel succes gewenst, want ik zie u die meerderheid de eerste drie decennia niet bijeenkrijgen.

Bob 29 augustus 2010 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert (Bericht 4949621)
Jonathan sprak over absolute aantallen. Als ik hem wijs op een leugen, reageert ge met 'en dan?' ?

Maar waar wijst ge hem op een leugen, als hij beweert dat Wallonie meer werklozen telt, in absolute getallen, dan Vlaanderen ? Het zijn twee verschillende bronnen, en nergers wordt er zoveel gefoefeld met werkloosheidscijfers als in Belgie. Belgie telt meer dan één miljoen uitkeringsgerechtigden, die ze nergens in hun volledigheid gaat terugvinden (maar die de rsz wel betaald).
Misschien kan volgende bron helpen (officiele statistieken, ge moet nog wel weten wat ze onder werklozen verstaan, van het jaar 2009)

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...luut/index.jsp

Hierin is wel duidelijk te zien dat Wallonie, zelfs in absolute cijfers, meer werklozen heeft dan Vlaanderen. Eigenaardig zijn wel de (zeer) lage cijfers, voor zowel Vlaanderen als Wallonie, voor de vijftig tot vierenzestig jarigen (hier worden zeer duidelijk een aantal categorien niet meegeteld).

Bob 29 augustus 2010 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4949664)
Het is de wet. Als hij u niet aanstaat, vindt een meerderheid om hem te veranderen. Al de rest is nutteloos gezeur. Veel succes gewenst, want ik zie u die meerderheid de eerste drie decennia niet bijeenkrijgen.

Wel we zijn bezig om iedereen te motiveren, om een meerderheid te vormen ;-)
Zo is het "antilangewappercomité" trouwens ook begonnen.

filosoof 29 augustus 2010 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv (Bericht 4949594)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door George (Bericht 4947473)
Vlaanderen telt nu eenmaal meer werknemers dan Wallonië.

En Wallonië telt nu eenmaal meer werklozen dan Vlaanderen, zelfs in absolute getallen, ondanks dat ze daar maar met 1/2 zoveel zijn als in Vlaanderen.

bron aub.

gehuigert 29 augustus 2010 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4949664)
Het is de wet. Als hij u niet aanstaat, vindt een meerderheid om hem te veranderen. Al de rest is nutteloos gezeur. Veel succes gewenst, want ik zie u die meerderheid de eerste drie decennia niet bijeenkrijgen.

Dus als er nu een wet gestemd wordt dat niemand meer mag eten, gaat u dat zomaar volgen omdat het de wet is?

Sommige mensen verkiezen logica.

gehuigert 29 augustus 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4949664)
Het is de wet. Als hij u niet aanstaat, vindt een meerderheid om hem te veranderen. Al de rest is nutteloos gezeur. Veel succes gewenst, want ik zie u die meerderheid de eerste drie decennia niet bijeenkrijgen.

Hier trouwens nog een leuke wet waar ik je zeker niet wil van weerhouden te volgen maar een waar ikzelf mijn voeten aan veeg.

Het misdrijf heet " Moeskopperij " en wordt omschreven in in Artikel 557 6e lid van het Strafwetboek :
Citaat:

Met een gevangenisstraf van vijf frank tot vijftien frank en met een gevangenisstraf van een dag tot vier dagen of met een van die straffen alleen wordt gestraft : (....... )
6° Zij die veldvruchten of andere nuttige voortbrengsels van de boden , die nog niet los van de grond zijn , roven .
Verzwarende feiten volgens artikel 463 ( bij nacht , in bende , met voertuigen of lastdieren ... )

fernand 29 augustus 2010 13:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius (Bericht 4949521)
Ik vind dat degenen die de snelheidsbeperkingen niet respecteren de pesters zijn. Goed dat de Vlaamse overheid dat soort hard aanpakt. Uit alle onderzoeken blijkt trouwens dat er in Vlaanderen een draagvlak is voor die harde aanpak. De flitspaal-zeurders zijn een minderheid.

wanneer er echt een draagvlak was. dan zouden er bijna geen overtredingen gebeuren. er is een draagvlak om niet te moorden, daardoor is moord een uitzondering. tussen draagvlak bij de bevolking, en wetten ligt er wel een hemelsbreed verschil.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be