Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Brussel, 1 oktober, Betoging tegen gesloten centra (https://forum.politics.be/showthread.php?t=143463)

An Arkos 8 september 2010 15:29

Brussel, 1 oktober, Betoging tegen gesloten centra

Tegen gesloten centra en tegen alle gevangenissen
Tegen grenzen en tegen de Staat

BETOGING OP VRIJDAG 1 OKTOBER 2010
om 19u aan het Zuid-Station in Brussel

http://ovl.indymedia.org/news/2010/09/30637.php

Steve_M 8 september 2010 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4971802)

Tegen de staat? Wie gaat dan die betogers hun dop of hun leefloon uitbetalen?

De schoofzak 8 september 2010 16:55

En waarover wenst de draadopsteller dat we diskuteren ?

Of is dit forum eigenlijk een publiciteitsbord ?

Bobke 8 september 2010 17:30

Joepie een betoging, leuk.

Vette Pois(s)on 8 september 2010 17:32

Linkse meute zal weer lelijk huishouden.

Best die dag de stinkstad mijden.

globalmedia 8 september 2010 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4972151)

best dat jij je naam verandert in verzuurde poisson

Paulus 8 september 2010 17:34

Een tegenbetoging zou onmiddelijk naar de fascistische racitische enz... hoek gestuurd worden.

Paulus.

Sunny 9 september 2010 08:46

Citaat:

Belachelijk.

Wimpeus 9 september 2010 09:02

Georganiseerd vandalisme onder een dun politiek correct verflaagje.

-=EXCALIBUR=- 9 september 2010 09:17

Citaat:

Strak plan. Laat die illegalen hier maar zonder enige vorm van controle vrij rondlopen :roll:

En waarom tegen gevangenissen? Anarchie ten koste van ieders veiligheid? :?

Pelgrim 9 september 2010 09:25

Tegen grenzen zijn is zo ongeveer even zinnig als tegen de zwaartekracht zijn. :?

jeroen122 9 september 2010 09:28

hopelijk is de trein voor zo'n gasten gratis de dag want jullie mama zal niet blijven sponseren

Jonathandv 9 september 2010 10:01

Allemaal de bak indraaien :lol:

Snerror 9 september 2010 10:07

Een betoging van zogenaamde "hangjongeren".

*edit* Op die manier doén ze tenminste iets. :lol:

Sunny 9 september 2010 10:10

Profiel van de betogers :
- puberende anarchistische snotneuzen, tegen het kapitalisme, maar hopend dat Sinterklaas de laatste i-Pod brengt
- voor open grenzen, tot aan de gesloten voordeur van de fermette van hun ouders

guido 007 9 september 2010 10:49

Citaat:

Ik zal alvast niet meebetogen omdat ik:
- Voor gesloten centra ben
- Voor grenzen ben
- Voor een staat of overheid ben

guido 007 9 september 2010 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4972151)

2

guido 007 9 september 2010 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia (Bericht 4972154)
best dat jij je naam verandert in verzuurde poisson

Waarom?

guido 007 9 september 2010 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paulus (Bericht 4972156)
Een tegenbetoging zou onmiddelijk naar de fascistische racitische enz... hoek gestuurd worden.

Paulus.

2

Zelfs een heel dikke 2

guido 007 9 september 2010 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 4973089)
Strak plan. Laat die illegalen hier maar zonder enige vorm van controle vrij rondlopen :roll:

2

guido 007 9 september 2010 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sunny (Bericht 4973176)
Profiel van de betogers :
- puberende anarchistische snotneuzen, tegen het kapitalisme, maar hopend dat Sinterklaas de laatste i-Pod brengt
- voor open grenzen, tot aan de gesloten voordeur van de fermette van hun ouders

2

An Arkos 9 september 2010 10:59

Citaat:

Graag.

Citaat:

Kun jij me één studie geven die aantoont dat gevangenissen de veiligheid in een samenleving verhogen?
Je steekt mensen in een harde omgeving waar de beste manier om te overleven is zo stoer mogelijk zijn en eerst kloppen, dan vragen stellen. En dan verwacht ja dat die mensen na hun verblijf in die gevangenis een beter leven zullen leiden? Laat me niet lachen.

-=EXCALIBUR=- 9 september 2010 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4973304)
Graag.

Kun jij me één studie geven die aantoont dat gevangenissen de veiligheid in een samenleving verhogen?
Je steekt mensen in een harde omgeving waar de beste manier om te overleven is zo stoer mogelijk zijn en eerst kloppen, dan vragen stellen. En dan verwacht ja dat die mensen na hun verblijf in die gevangenis een beter leven zullen leiden? Laat me niet lachen.

Je hebt gelijk. Weersturen naar land van herkomst zou beter zijn.

guido 007 9 september 2010 11:42

De drie niet-benoemde burgemeesters voelen zich blijkens recente berichten in de media in de steek gelaten ...

Wandel daarom op zondag 19 september met ons mee door Wezembeek-Oppem

en toon dat alvast JIJ hen niet vergeten bent !

Zodat ze eindelijk begrijpen:

dat hun gestook in onze Vlaamse gemeenten moet stoppen
dat we voor de splitsing van BHV geen prijs gaan betalen
dat Vlaamse gemeenten Vlaamse gemeenten moeten blijven

We rekenen op jou om dit signaal krachtig te laten weerklinken! Nu moeten we tonen dat we haar op onze tanden hebben en dat Wezembeek-Oppem en de 5 andere bezette gemeenten voor ons geen pietluttigheden zijn die we liever kwijt dan rijk zijn.

Alle info vind je op www.dwarsdoor.be: van promomateriaal over wegbeschrijvingen tot de ordewoorden.

Pelgrim 9 september 2010 11:54

Wat heeft dat er mee te maken?

Ephialtes 9 september 2010 12:38

Citaat:

Graag.

Dutroux in een gevangenis is "veiliger" voor de samenleving dan erbuiten.

Een opgesloten De Gelder lijkt me ook beter dan eentje die buiten op straat loopt.

Volgens uw stelling moeten alle moordenaars, verkrachters, geweldenaars, gewoon terug op straat.

Wat een idiotie!

poekieJ 9 september 2010 13:31

Individuen als U, An Arkos, mogen ze wat mij betreft meteen in een instelling huisvesten. Anarchie, open grenzen en onbestrafte criminaliteit is alles wat we net NIET nodig hebben.

Ik zeg overigens niet dat u niet mag betogen, dat is vrijheid van meningsuiting.
Een erg domme, verachtelijke mening, dat wel.

An Arkos 9 september 2010 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes (Bericht 4973506)
Dutroux in een gevangenis is "veiliger" voor de samenleving dan erbuiten.

Een opgesloten De Gelder lijkt me ook beter dan eentje die buiten op straat loopt.

Volgens uw stelling moeten alle moordenaars, verkrachters, geweldenaars, gewoon terug op straat.

Wat een idiotie!

Mensen als Dutroux en De Gelder zijn ziek in hun hoofd en moeten behandeld worden. Natuurlijk moeten die niet meer vrij komen. Maar het overgrote deel van de mensen zijn er erger aan toe wanneer ze de gevangenis verlaten dan wanneer ze er binnengaan.

An Arkos 9 september 2010 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 4973636)
Individuen als U, An Arkos, mogen ze wat mij betreft meteen in een instelling huisvesten. Anarchie, open grenzen en onbestrafte criminaliteit is alles wat we net NIET nodig hebben.

Ik zeg overigens niet dat u niet mag betogen, dat is vrijheid van meningsuiting.
Een erg domme, verachtelijke mening, dat wel.

Ik zeg niet criminaliteit niet bestraft moet worden, wél dat gevangenissen totaal zinloos zijn bij die bestraffing.
Het lijkt me ook net iets beter de oorzaken van criminaliteit aan te pakken, kwestie van niet te dweilen met de kraan open.

Wimpeus 9 september 2010 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4973671)
Ik zeg niet criminaliteit niet bestraft moet worden, wél dat gevangenissen totaal zinloos zijn bij die bestraffing.
Het lijkt me ook net iets beter de oorzaken van criminaliteit aan te pakken, kwestie van niet te dweilen met de kraan open.

Moesten uw wereldvreemde wensen uitkomen en men zou alle asielcentra en gevangenissen afschaffen, zou u dan nog anarchist blijven en ten strijde trekken tegen 'het systeem'?
Ik vraag mij vaak af in welke mate de verandering van 'het systeem' wel als doel geldt voor anarchisten of anderzijds de bestrijding van 'het systeem', in welke vorm en met welke aanpassingen dan ook, altijd een excuus zal blijven om persoonlijke frustraties en sociale tekortkomingen onder een bepaald mom te kunnen botvieren tijdens vernielingstochten, gemaskeerd als betoging.

guido 007 9 september 2010 16:06

Citaat:

En wat is de oorzaak van criminaliteit?

Bobke 9 september 2010 17:11

Citaat:

Voorstander van gesloten grenzen ? :?

andev 9 september 2010 17:46

Dringend tijd voor een nationale betoging tegen onverantwoordelijke onnozelaars...

andev 9 september 2010 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 4973270)
Ik zal alvast niet meebetogen omdat ik:
- Voor gesloten centra ben
- Voor grenzen ben
- Voor een staat of overheid ben

Zeker weten!
Hebben sommigen, de profiteurs van het systeem incluis, nog niet gezien dat ze daarmee langzaam maar zeker de tak afzagen waar ze op zitten?
Of is het gewoon: hoe vlugger de maatschappij naar de bliksem is, hoe beter!

Savatage 9 september 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 4973670)
Mensen als Dutroux en De Gelder zijn ziek in hun hoofd en moeten behandeld worden. Natuurlijk moeten die niet meer vrij komen.

Dat is nochtans precies wat er op die affiche van jou in de OP staat.

Citaat:

Maar het overgrote deel van de mensen zijn er erger aan toe wanneer ze de gevangenis verlaten dan wanneer ze er binnengaan.
So? Als ze al geen kinderen verkrachten of mensen vermoorden komen ze in de eerste plaats al niet in de gevangenis.

andev 9 september 2010 17:55

Citaat:

Graag.

Er valt inderdaad niet te lachen...
Moet men het loslopend krapuul ongestoord verder hun fratsen laten uitvoeren in de maatschappij? Natuurlijk leren ze niets bij in de gevangenis maar het voornaamste is en blijft dat ze uit de maatschappij werden gehaald en de andere burgers zich eventjes geen zorgen over hen moeten maken!
"Een beter leven leiden..." Het hoeft geen "goelag" te worden of te zijn, maar zet die kerels na een korte gevangenisstraf aan het werk op een of andere manier, dag en nacht onder controle, en verminder langzaam die controle wanneer men denkt dat ze het gesnapt hebben.
Nu komen sommigen na een zekere tijd uit de gevangenis... en worden 's anderendaags weer als dief, inbreker whatever opgepakt!
Ongestoord laten rondlopen is dus jouw systeem? Daar hebben we echt geen studie voor vandoen. Als we in de regen lopen worden we nat: ook geen studie voor nodig om dat bevestigd te zien...

andev 9 september 2010 18:03

Citaat:

En die oorzaken voor criminaliteit kunnen we oplossen door hun toelagen, leeflonen enz te verdriedubbelen en ze hen aan hun bed te bezorgen met een ontbijt erbij?
Iedere werkloze, iedere arme groeit niet uit tot een gangster(tje). Diegenen die dat wel worden moeten maar opdraaien voor hun gedrag.
Maar wat stel jij eigenlijk voor als oplossing? Hoe zou jij de oorzaken van criminaliteit aanpakken? Werklozen werk geven dat er niet is en zo?

Valentine Julien 15 september 2010 00:00

komt een beetje negatief over
tegen van alles zijn..;

but those DIRTY fucking hippies...

THEY WERE RIGHT
:oops::cry::roll::lol::-D:-)

http://www.disclose.tv/action/viewvi...es_WERE_RIGHT/

http://www.youtube.com/watch?v=yVoP5SvqJVo

guido 007 15 september 2010 04:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4974146)
En die oorzaken voor criminaliteit kunnen we oplossen door hun toelagen, leeflonen enz te verdriedubbelen en ze hen aan hun bed te bezorgen met een ontbijt erbij?

Toch wel iets meer zeker.

guido 007 15 september 2010 04:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 4974146)

Toch wel iets meer zeker.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be