![]() |
De koran verbrand dag wordt een feit
Predikant zet koranverbranding door.
BRON Predikant zet koranverbranding door ![]() Predikant Terry Jones De predikant van een kleine protestantse kerk in Florida zet zijn plan door om deze week een koran te verbranden. Dat zei pastor Terry Jones vandaag. De Amerikaanse bevelhebber van de buitenlandse troepen in Afghanistan waarschuwt intussen dat de boekverbranding kan leiden tot gewelddadige reacties in de islamitische wereld. Volgens David Petraeus kan het zelfs "de militairen en de hele operatie (in Afghanistan) in gevaar brengen." De voorganger van de Dove World Outreach Center in Gainesville verklaarde "serieus" nagedacht te hebben over de bezwaren van de generaal, maar uiteindelijk heeft hij toch besloten om het heilige boek van de moslims te verbranden. Dat gaat gebeuren op 11 september en is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen van 11 september 2001 te herdenken, aldus Jones. Ook is het een waarschuwing "aan de radicale elementen van de islam" dat wij hun "bedreigingen niet tolereren". (anp/afp) |
Citaat:
They are fighting a fucking war, in gevaar brengen :rofl: |
Het is, naar mijn bescheiden mening, nogal provocerend.
Maar stel dat ik morgen het oude en nieuwe testament openbaar op een kampvuur smijt. Gaat er dan ook zo'n opheft over gemaakt worden ? Met andere woorden : het lukt de moslims aardig om het westen bang te krijgen. Religie ... wat een ellende. |
Citaat:
|
En on subject: wat een belachelijk lompe predikant! :roll:
|
Citaat:
Nog juist een wit kleed en een puntmuts ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Inderdaad :-D Maar hij zet wel in één slag heel het westen op stelten. Wordt ongetwijfeld vervolgd ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Reeds tig keer gedaan op YT. Koranbladzijden aan varkens voeren zou nog provocerender geweest zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoewel hem niets ten laste kan worden gelegd, denk ik. Vraag is : hoe lang leeft em nog ;-) |
Citaat:
Spotten met religieuze symbolen, zonder achterliggende betekent, heeft veel weg van schetenhumor. Uiteraard zal ik nooit rekening houden met regeltjes wanneer ze té belachelijk worden en ze te veel ademruimte gaan opeisen. Dus van zulks zal je vanwege mijn adres weinig te zien krijgen. Dit is ook precies waarom men zich relatief zelden overgeeft aan vunzigheden aan het adres van de Islam, of het Christen, of het Jodendom. Relatief hè? Het bestaat uiteraard wel. |
Citaat:
|
Hij zou beter zijn eigen boekske ook verbranden. Gott mit uns. Zucht. De mens leert zéér zeer traag. Of niet.
|
Citaat:
|
Doet me beetje denken aan de "most hated family in the uS"
![]() |
het geld waarmee hij koran's aanschaft zou hij beter aan behoeftigen geven.
'INTERNATIONAL' burn a koran day, de man heeft ambitie met z'n aanhangwagen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het probleem is dat de grote massa uit totalitaire regimes zoiets gelijk stelt als een daad van de staat en hun bondgenoten, aangezien de staat het niet verbiedt, en hun bondgenoten daartoe ook geen oproep doen.
|
Citaat:
Deze moet uiteraard op elke televisiezender worden vertoond, alsook in lagere in middelbare scholen, met de nodige uitleg. |
Citaat:
|
En wat denk je daarover, rikus?
Is het een goed of slecht initiatief? |
De dreigementen hangen al in de lucht.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100909_047 Moesten de moslims nu even verontwaardigd doen over de bloedplassen die ze dagelijks in naam van hunne islam veroorzaken: - dagelijks tientallen doden door zelfontploffers - genitale verminking van 10.000 meisjes elke dag - verminking van meisjes die school lopen (Afganistan en Pakistan) - eremoorden etc. Geen kwaad zuchtje daarover. Maar wel met terreur dreigen omdat hun koran verbrand wordt. Kunnen ze niet als volwassenen ageren en onverschillig blijven? Nu bevestigen ze wat die Amerikaanse predikent wil duidelijk maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ooit al eens een toespraak gehoord van de Tea Party'ers? Daar hoor je wel ruigere zaken, hoor. Een oproep tot geweld moet al heel letterlijk zijn. Van mij mag die predikant gerust korans verbranden. Maar dan mogen moslims daar even goed tegen protesteren. Dat hele gedoe van "ze moeten dan maar onverschillig blijven" is praat voor slapjanussen. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://www.freemuslims.org/ http://www.m-a-t.org/ http://www.islamfortoday.com/terrorism.htm http://www.unc.edu/~kurzman/terror.htm Enzovoort, enzovoort. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
fuck 'em, als ze een boek willen verbranden, niet spannend genoeg voor mij, ga jullie gang.
Wij moeten daar niet veel aandacht aan schenken, en zo moet de "moslimgemeenschap" dat ook doen. Als je als moslim hierover valt, dan bewijs je gewoon waarom mensen net je boekje willen verbranden, omdat je te extremistisch bent. Je ziet moslims geen bijbels verbranden, want de helft van de katholieken zou zeggen: bwa, whatever, als ze bijbels verbranden doen ze tenminste geen ander kattekwaad |
Citaat:
Als al het geld dat in de verschillende godsdiensten of in de vele oorlogen of andere totaal nutteloze, irrationele en onzinnige fenomenen werd gestoken over de eeuwen heen, aan de behoeftigen zou worden geschonken, zouden er misschien zelfs geen behoeftigen meer zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be