![]() |
Personeel afwezig. Reden : suikerfeest
Vandaag 5 zaakvoerders gesproken die personeel missen omdat ze suikerfeest hebben.
Alle redenen zijn goed. Doktersbriefjes zijn het populairst. Wie zijn de dokters die deze (valse) ziektebriefjes uitschrijven ? Wat kost het de maatschappij alweer ? Bijvoorbeeld tegemoetkoming ziekenkas voor al die ongegronde consultaties. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar het suikerfeest is geen betaalde feestdag bij mijn weten en moest iedereen die geen verlof aangevraagd heeft gaan werken vandaag. |
Citaat:
Even opnieuw lezen dus ;-) |
wellicht een indigestie van al dat eten na dat strikte "vasten".
|
Citaat:
|
Het loopt inderdaad de spuigaten uit met die vermeende ziekte's en valse dokters attesten.
Op mijn vrouw haar werk zijn er 11 van de 16 tegelijk ziek. En nog niet eens door het suikerfeest. De openbare sector kan zulke fraude nog enigszins financieel dragen maar de privé sector gaat gewoon failliet hieraan. |
Citaat:
Het is en blijft geen betaalde feestdag in België en moet iedereen gaan werken die geen verlof heeft. |
Dit is inderdaad mijn punt.
Het komt alwéér uit de sociale kas. Terwijl die al kreunt onder de zware overlast. De vraag is, of we dat allemaal willen (en kunnen) betalen... |
Laat ze met kerstmis en nieuwjaar dan werken ?
|
Citaat:
|
Maak van het suikerfeest voor iedereen een dag congé en schaf mariaklimop of jezusklimop af ... 't is toch niemand die nog weet waarover dit gaat.
|
Citaat:
De Strangers hebben er vroeger al een liedje over gemaakt. |
Waarom kunnen wij bijvoorbeeld niet alle feesten bombarderen tot wettelijke feestdagen
zoals in Maleisie De Joodse feestdagen, de Islamitische feestdagen, de Christelijke, de Boedhistische en Hindoeistische feestdagen als wettelijk verplichte feestdagen, zo hebben wij lekker veel verlof???? |
Citaat:
|
Citaat:
Terwijl een Belg die heeft Kerstmis, Pasen, Nieuwjaar, Oudjaar, en noem maar op Dus daarom zou het misschien beter zijn om bijvoorbeeld de Moslim te laten werken tijdens een wettelijke feestdag of tijdens een brugdag zodat hij deze dagen kan nemen, en kan genieten Een Belg zie je nooit of te nooit tijdens Kerst werken of tijdens Nieuwjaar tenzij hij werkt in de Politie, Brandweer Of bewaking, maar een gewone burger NO WAY HOSAY zelfs al geef je hem geld, hij zal der echt niet voor opstaan, Dus dit geldt ook voor de Moslim die tegen zijn zin gaat werken tijdens het feest |
Citaat:
|
Citaat:
Beste, ik heb vandaag gewerkt, Op ziekenkas gaan is niet goed, beter niet liegen, beter gewoon genieten van je feestdag, zonder te liegen, Maar wanneer je gaat werken, tijdens je feestdag, dan voel je je terug gedropt in de 20 ste eeuw, in de tijd van het proletariaat, Ik denk dat er een emancipatiegolf moet komen voor de vreemdelingen Wij Moslims hebben ook recht op een dag verlof, waarom niet? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Weet U wat. De moment dat Saoudi Arabië Pasen inlast als nationale feestdag, dan vind ik het niet abnormaal dat we hier het suikerfeest ook kunnen invoeren, misschien een directe uitwisseling met paasmaandag? |
Citaat:
Veel arbeiders worden de eerste dag ziekte niet betaald. (carensdag) Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar "when in Rome, do like the Romans". We zijn hier in België, waar het offerfeest eigenlijk pasen is, het offerlam... En het suikerfeest vergelijkbaar is met onze carnaval. Dus, kunnen onze beste medeburgers zich niet een beetje aanpassen, echt niet zo'n klein beetje? |
Citaat:
Bij ons op het werk is er helemaal geen probleem met "zieken" op het suikerfeest; de werknemers die thuis willen blijven, kunnen dan een dag verlof opnemen. |
Citaat:
Dus in feite laten we zeggen hebben we hier twee wetten die elkaar tegenwerken. Sowieso zou de maatschappelijk correcte oplossing zijn dat het suikerfeest bvb vanaf die groep 30% van de maatschappij wordt, een wettelijke feestdag wordt naast bvb ons paasfeest. En dat het paasfeest dan geen feestdag is voor de moslims, en deze twee dagen uitwisselbaar zijn. |
Hier is er een goeie tekst
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=9C2V2LNE een ramadan voor iedereen. Citaat:
Ben ik op die manier een betere moslim dan alle moslims samen. Is het suikerfeest dan ook een absoluut overbodig feest in onze maatschappij. Is het tijdens de dag vasten, en nachtelijke orgieen een hypocriete bedoening. EN gaat ze voorbij aan de essentie. Dus vanaf nu stel ik voor dat we de RAMADAN ook invoeren op de sociale zekerheid, en iedereen 40dagen doen leven met 1 euro per dag, een kwestie van onze belgische begroting recht te trekken. Dat is aktie. |
Citaat:
Een uitstekende idee, beste mensen, ik zal jullie zeggen wie de Sociale Zekerheid kapotmaakt dat zijn de Belgische oudjes, |
Citaat:
En nu is Brussel arm. Toeval? |
Onze baas geeft zelf vrijaf aan mensen die het suikerfeest vieren,wat ik erg goed vind
Wij vieren toch ook Kerstmis |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw "moslims verdienen dit en moslims hebben recht op dat" stuit normale mensen tegen de borst. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Indien een migrant niet hard wil werken, ontsla hem en neem een ander aan Indien deze ook slecht en zwak is schop hem ook buiten en ga zo maar voort En indien de autochtonen het nu kotsbeu zijn, waarom brengen jullie dan zoveel vreemdelingen binnen? Ik ben zelf tegen die open grenzen politiek Ik ben ook een voorstander van het exporteren van know how en kennis en niet het importeren van derde wereld |
Citaat:
Omdat zij schrik hadden om voor racist uitgemaakt te worden hebben zij alles laten begaan De Vlamingen hebben Brussel gegeven aan de Walen en hun helpers, indien de Vlamingen wat meer haar tussen hun tanden hadden dan was het nooit zover gekomen Maar laten we optimistisch zijn, het kan altijd keren, er zijn nog genoeg kansen |
Citaat:
Er zijn meer dan genoeg mensen die zelfs op kerstdag of nieuwjaar werken; ziekenhuizen, metaal en petrochemische industrie,... Ik heb bv zelfs ooit nieuwjaar gevierd op het werk met de collega's.. en daar was wel geen moslim in de wijde omgeving te bekennen ;) Of je nu moslim, christen, hindoe, of atheist bent; iedereen moet soms vakantie opofferen voor zijn feest of welke reden dan ook. Je kan onmogelijk van elk geloof de officiele feesten als wettelijke feestdag gaan inplannen dat maakt het onnodig complex en economisch onverantwoord. Tenslotte; als christen moeten wij ook niet al de verlofdagen in Irak, Iran, Pakistan, Afghanistan of zelfs China en Thailand gaan opeisen als betaalde verlofdag. Trouwens zij hebben of zouden daar zelfde "pobleem" hebben als wij hier hoor. |
Citaat:
We zouden ze terug gedwongen moeten laten werken. De straten schoonmaken zodat de hangjongeren hun witte nikes niet vuilmaken! |
Armoede kan best getijen in Antwerpen,bewijze onze 75 jaar met sossen
Het is de vraag of wij hier het open asiel van Europa moeten zijn? Ik leef al lang niet meer in Antwerpen,ik woon er nog wel |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be