![]() |
Economische reuzen betalen hier niets, maar krijgen wel ondersteuning.
*knip* U kan dit artikel hier terugvinden: Meerdere Belgische filialen ArcelorMittal betalen geen belastingen (DeMorgen.be)
De zoveelste economische reus die geen belastingen betaald in dit land. Na Electrabel, opnieuw een bedrijf met een miljarden winst dat in het Belastingsparadijs Absurdistan geen belastingen moet betalen dankzij de absurdistaanse wetten die we hebben gekregen van paars/groen en paars. Er moet dringend bespaard worden, er moet meer dan 20 miljard gevonden worden, maar ondertussen betalen de economische reuzen hier zelfs nog geen 0.1% op hun winsten. Enkel deze rijke bedrijven een verplichting van 5% belastingen opleggen levert voldoende op om de volledige staatschuld in 1 keer af te betalen. En wees maar niet bang, want in Absurdistan zijn er veel bedrijven die geen belastingen betalen, maar zelfs geld krijgen, terwijl ze reuze winsten maken. |
Toch wel 'tegenslag' dat die gasten toch nog voor zoveel werkgelegenheid zorgen.
We zouden die 'groten' toch eens ernstig moeten pijn doen: heel veel belastingen doen betalen, zodat ze met afgeknepen teelballen en dik ekonomisch verlies wel moeten vluchten naar elders. Dan gaan wij de overwinning vieren. |
Citaat:
|
Citaat:
En neem dan nog eens de lasten op energie, lasten op lonen, en btw ? |
Citaat:
Trouwens deze bedrijven zijn geen grote werkgelegenheidsbrengers, want ze werken bijna volledig automatisch. ArcelorMittal Belgium Gent heeft nog 5000 werknemers, terwijl Sidmar in er 6000 had. De productie van ArcelorMittal Belgium ligt tegen de 5 miljoen ton per jaar terwijl Sidmar er slechts 4.5 miljoen ton had. ArcelorMittal Belgium heeft de werkgelegenheid dus in 4 jaar tijd met 1000 arbeidsplaatsen verminderd, maar wel hogere winsten geboekt. |
Citaat:
De grote industriëlen in Duitsland betalen ook geen bedrijfsbelastingen. |
Op meerder vlakken (vb. interpretatie van de bevoegdheden van koning en ministers ...) is ons Jantje de meest ongelooflijke fantast.
Hij blaast er maar op los, en blijft blazen zonder in te zitten met volledig verkeerde stellingen e.d.m. Hij lijkt me wel een onderwijzer van het vijfde studiejaar, die meent overal het fijne van te weten alsof hij drie univ diploma's op zak heeft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
't Moet zijn dat ze deftig geïnvesteerd hebben (wat maakt dat je geen belastingen moet betalen ... zowat de kern van die notionele intrest als je eigen kapitaalmiddelen inbrengt in plaats van leningen ...) Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ze investeerd al jaren om personeel te besparen (belastingen, justitie, ...) alleen ze hebben steeds meer mensen nodig. Vergeet niet, met hetzelfde aantal mensen, hetzelfde blijven presteren is achteruit gaan. |
Citaat:
De laatste jaren van hun bestaan konden ze met de centen van de verkoop van hun kolen net het onderhoud van hun installaties betalen. De staat moest de volledige, ik herhaal: de volledige, som van alle weddes van kader en mijnwerkers bijpassen. Daarbij nog: de overheid betaalt niet: de overheid aanvaardt de intrest op kapitaalinbreng als een kost. Als een kleine zelfstandige een autolening aangaat, dan zijn die intresten ook kosten. Samengevat: welke auto zou jij kopen: een vw-kevertje met oude technologie, op ouderwetse wijze in mekaar gestoken door veel arbeiders, maar aan duurdere prijs, veel duurdere prijs, dan een golfje op een moderne manier ineen geknutseld ? Citaat:
Of zullen we terugkeren naar Trabantjes en Volga's ? |
Citaat:
Laat voor heel Europa dezelfde belasting gelden en we hebben ze bij de ballen ... |
Citaat:
het gaat meest vooruit indien de goeden beloond worden: een regio/land/ enz.; en de slechten afgestraft. Wat niet belet dat een en ander inderdaad op EU vlak geregeld moet worden. |
Citaat:
|
--
|
we kunnen ze ook helemaal wegjagen.... Belgie heeft nu toch al zowat de zwaarste belastingsdruk van de wereld, dus wat maakt het nog uit...
Bedrijven, dat willen we hier niet, we leven wel van het manna dat de vakbonden en SP-A/Groen! ons beloven |
Citaat:
|
Citaat:
De belastingen die dat kapitaal niet betaalt, die betaalt de werknemer, de steuntrekker, de student en iedereen die op onze overheid een beroep wil doen. En die groepen worden natuurlijk wel op tal van manieren onder druk gezet: een hoge belastingvoet voor de ene, een responsabilisering voor de andere. Dat kan beter. |
Ik heb ook ooit nog eens de boekhouding vastgehad van een Belgische KMO met een omzetcijfer van om en bij de 350.000 euro en dan 200.000 euro aan directe kosten. Belastingen dat die mannen dat jaar betaalden, op de jaarrekeningpost: 1 euro.
Ik heb niets tegen een beetje creatief boekhouden, maar er zijn grenzen ... |
Citaat:
|
Citaat:
Wij subsidiëren de investeringen om jobs af te bouwen. |
Citaat:
Er is maar één oplossing: de lokale CONSUMPTIE doen betalen. En elke import via parallelle kanalen ook doen betalen. |
Citaat:
Neen, mijn beste, Dat is zuivere realiteit. De reden dat het economisch herstel in duitsland zo vlot lijkt te verlopen, terwijl in Belgie deze maar lijkt uit te blijven, heeft alles te maken met overlevingskansen voor bedrijven. Als het maken van een stoel mij 100 euro kost in Belgie, maar 80 euro in Duitsland, waar denkt u dat ik die stoel ga laten maken? Liefde voor belgie, vlaanderen, het volk, de armen, is allemaal mooi en wel, maar wees gerust dat mijn budget zal kiezen voor die stoelen in Duitsland te maken, door duitse arbeiders. Doet Turkije dat morgen goedkoper aan 50 euro? Zodra mijn stoelenfabriek in duitsland is afgeschreven, worden ze de dag erna al geïmporteerd vanuit Turkije. Acelor M. gaat heus niet anders denken, die notionele interest bestaat voor een reden. Zelfs de Waalse politici begrijpen dit. Dat jong-syndicalisme nog een eeuw achterloopt is nu, bij uw monde, ook weer duidelijk |
Citaat:
Durf jij eens niet jaarlijks uw bijdrage te doen of ontduiking te plegen, zwart te werekn... Ze persen je nog harder uit dan normaal en ondertussen krijgen de multinationals en de rijksten vrij spel, zelfs nog subsidie om dat op grote schaal te doen! waar is de logica daar?!! Dat fabeltje van werkgelegenheid gaat hier niet op ze maar er wordt wel door hun en door andere "idioten" met gesabelt. Tuurlijk dat want dat haalt de aandacht af van de werekelijke zaak. |
Citaat:
Tenzij u woont in een ghetto, met taal en opleidingsachterstand, zonder echt toekomstperspectief en afkomstig uit een gezin met ten minste 6 to 8 broers of zusjes, heeft u in mijn ogen geen recht om zich tot de lagere klasse te claimen. Deze mensen hebben recht op kortingen, solidariteit, enz... Deze kunnen niet bijdragen, dus u moet voor hen bijpassen. |
Daar zitten hier toch veel naïeve ventjes en meiskes.
De laatste opstoot van zo'n naïviteit bij mij was toen Renault Vilvoorde sloot. Ik vermoedde toen echt dat er nog maar weinig Renault-wagens gingen verkocht worden in Vlaanderen en in Walenland. Mijn oor ja. Het jaar na de sluiting was een topjaar voor Renault-B. Ik ga niet naar de kleine kruidenier waar alles zoveel duurder is dan in de supermarkt. Zelfs al is dit nadelig voor zoveel werkgelegenheid. Ik profiteer mee van hun schaalgrootte. Ik koop de auto die mij bevalt, ongeacht fabriekske hier of fabriekske ginder. (mijn auto is geassembleerd in Turkijke: goed zo. Al die Turken in die fabriek verdienen hun brood; ik gun het hen en met hun pree kunnen ze goederen van bij ons kopen ...) Ik koop zeker geen Trabantje (tenzij misschien als oldtimer verzamelobject) omdat die gemaakt is door kommunistische regimes die zogezegd niet zouden de arbeider uitbuiten ... |
Citaat:
Dacht dat die niets te zeggen had, die koning en dat hij enkel maar mocht ja kinken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een dergelijke reus gebruikt maar 1 motivatie middel, zwijgen en werken of de deuren gaan dicht. Citaat:
En de hele discussie gaat niet enkel over mittal, maar inderdaad ook over bedrijven zoals Opel, die na hier geen belastingen te moeten betalen en zelfs subsidies te hebben gekregen, toch de deuren sluit, omdat ze elders goedkoper kunnen gaan werken. en dit geld voor heel Europa, want voor wie het niet weet, binnen enkele jaren herbegind het spel van Opel opnieuw, maar dan zullen het Duitse afdelingen zijn die gesloten worden. Men zou de bedrijven dus beter wel belastingen laten betalen, maar ervoor moeten zorgen dat ze minder ellende kennen met regelgevingen en goedkopere arbeid vinden door het verminderen van het oververzadigde ambtenarenkorps, waardoor er een verlaging van de belastigsdruk op arbeid ontstaat. |
Citaat:
|
Mensen zijn het beu om langs achter genaaid te worden door de machtshebbers/sters. We leven in een waandemocratie (hoewel de maskers meer en meer afvallen)waar alles boven het hoofd van het volk beslist en bedisselt word om het status quo van de macht te bewaren. De uitbuiting door ,door westerse regeringen gesteunde, multinationals van derdewereldlanden , sociaal zwakkeren bij ons etcera is nauwelijks nog te overzien. De tijd is rijp voor de mensen om een uitlaatklep te zoeken en hun woede maar ook hun angst te uiten. Als je kijkt naar het staatsmodel dan is het gebaseerd tot in de puntjes op verdeel en heers: de mensen verdelen zich in partijen, die strijden vervolgens om de macht; terwijl blijft het groot-kapitaal de echte macht. Het volk is tegen elkaar opgezet: link tegen rechts tegen walen en allochtonen .... etc etc. Het volk wordt beziggehouden met die gevechten. Alles verandert en alles zal erger worden niets blijft gelijk en zij worden rijker.
|
Citaat:
allez, vooruit met de geit. |
Citaat:
-één voor de fiscus |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat moeten alleen individuen. |
Citaat:
|
Triest he. Een overgesubsidieerde economie en nog altijd geen werk voor iedereen. Wetende wat zelfstandigen allemaal mogen inbrengen bij de belastingen....anders was hun winkel waarschijnlijk niet eens winstgevend.
Wat er de afgelopen jaar wereldwijd in de economie is gepompt aan geld en de verbetering is nauwelijks merkbaar. Kapitalisme werkt niet meer, het systeem is totaal ontwricht. Aan de top willen ze altijd meer, aan de voet moet men maar met altijd minder, zie Kris Peeters die nog opriep tot loonmatiging. Het zal de fout nog van de werknemers zijn dat de economie niet loopt omdat ze te veel verdienen :roll: |
Citaat:
Grote industriëlen pak je niet bij hun ballen. |
Citaat:
En dan hadden we van die opdracht geen fluit meer vernomen. Ik ben republikein, daar niet van; maar ik denk wel dat ze daar in Laeken (op dit moment zeker) goed afchecken of ze politiek gedekt zijn. |
Citaat:
|
Belasting is niets meer dan inkomen dat je vrijwillig afdraagt en waarmee je degene aan wie je het afdraagt het idee geeft dat je ermee instemt dat je gewelddadig onderdrukt mag worden.Wat gebeurt er namelijk met belastinggeld? Oorlogje voeren. Falende banken financieren. Geld toewijzen aan kansloze projecten die bij voorbaat al gedoemd zijn te mislukken. Het betalen van de salarissen van de politici die elke burger van vernederd hebben met hun wanstaltige leugenachtige gedrag .Het door middel van subsidies in stand houden van andere volledig achterhaalde instituten als religie. Het aanbesteden van werk aan vriendjes. Het opzettelijk bespelen van de publieke opinie door leugens te verkopen. En ga zo maar door. Allemaal met uw zeer zuurverdiende centen.En daar krijgt u dan veiligheid en zekerheid voor terug.?? De pensioenen kunnen we afschrijven. De gestage ophoging van de leeftijd is simpelweg een mechanisme om de pensioenen uiteindelijk helemaal uit te faseren. Dan zijn er natuurlijk de ontelbare extra maatregelen die u moeten beschermen tegen die dagelijke aanvallen van terroristen , de steeds verdergaande camerabewaking, de internetfilters, de wederinvoering van middeleeuwse christenwaanbeelden , allemaal zodat u morgen gewoon weer de straat op kunt zonder dat u telkens weg hoeft te duiken voor dat zeer irritante terroristisch geweervuur.Kanker is nu doodsoorzaak nummer één en alhoewel waarschijnlijk een groot gedeelte van de bevolking op haar knieën zou gaan om de overheid te smeken meer geld in nog meer onderzoek naar deze verscrhikkelijke ziekte te steken, is het een illusie te denken dat de overheid dat daadwerkelijk zal doen.
|
De belasting wordt voornamelijk opgebracht door de lagere en middeninkomens. De rijksten betalen nauwelijks belasting.Ook de mensen met een minimuloon betalen een flinke hoeveelheid belasting. Niet alleen aan inkomstenbelasting, maar ook btw, heffingen en accijnzen. Deze mensen hebben een heel mager inkomen, maar toch wordt er verwacht dat zij een flinke bijdrage doen aan de zogezegde verzorgingsstaat.De overrheid verdient zelf geen geld en kan alleen maar geld afnemen en elders uitgeven.Belastingen worden betaald door de lagere en middeninkomens. De overheid kan zich helaas niet beperken in haar eigen omvang. Daardoor moeten ook arme gezinnen geld afdragen dat zij zelf hard nodig hebben. De overheid treft daardoor juist degenen die het zegt te beschermen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be