![]() |
Léonard, parel van de Belgische kerk
Deze oude, wat zeg ik, atavistische aartsconservatieve leeuw doet meer voor de geloofsafval in België dan de hele pederatische katholieke clerus samen.
Hartelijk dank vanwege alle anti-clericalen. |
Ik hoop dat er velen afvallen. Die gingen waarschijnlijk toch niet naar de Kerk. We krijgen dus een realistischer beeld van het aantal gelovigen.
En Mgr. Léonard is helemaal niet conservatief. In tegendeel zelfs, hij is eerder wat centrum, met veel progressieve en enkele conservatieve trekjes. Het verschil met de aartsprogressieve Danneels is gewoon enorm. |
Deze "parel" verliest ondertussen wel alle krediet, zelfs in zijn eigen kerk.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...leid=GMF30TPP6 |
Citaat:
|
Citaat:
Yep, en hopelijk worden zijn gebeden verhoord want hij viseerde enkel zij die ziek werden door "wisselende sexuele contacten". Dus ik neem aan dat hij het over zijn bedienaren heeft die wel eens vaker van kind wisselden. Als die allemaal ziek worden, ondergaat zijn instituut een kleine naamwijziging, van katholieke kerk naar katholiek kerkhof. Noorman |
Citaat:
|
Citaat:
"De vrije meningsuiting is een belangrijke waarde in onze maatschappij maar anderzijds dienst vastgesteld dat de uitspraken bij herhaling worden gedaan", zegt Jean-Marie de Meester. "Het begrip 'aanzetten tot haat' moet volgens mij ook ruim worden geïnterpreteerd." Dikke zever. Je kan denken van Léonard wat je wil, maar hij heeft het recht en moet alleszins het recht blijven behouden om dergelijke uitspraken te doen. Mensen als De Meester proberen weerom het bereik van de anti-discriminatiewetgeving uit te rekken, waardoor de meest fundamentele vrijheid in een democratie nog meer beknot kan worden. |
laonar,hep dar al op beantwortr
|
Citaat:
"Aids is een straf van god" is geen mening. |
Citaat:
Citaat:
|
Inderdaad.
En zelfs al had hij letterlijk gezegd dat AIDS een straf van God is, dan nog zou hij daarom niet gerechtelijk vervolgd mogen kunnen worden. Ik vraag me trouwens af of onze jonkheer-jurist met sp.a lidkaart zo rap zou geweest zijn klacht in te dienen mocht een dergelijke uitspraak uit een andere hoek komen. |
|
Citaat:
Stel je voor dat je moet voorkomen omdat je zegt, "aids is de straf van God." Ik wil de procureur nog wel eens zien bewijzen dat het niet zo is. Komt daar nog bij dat het dan eigenlijk God is die moet voorkomen, tenslotte is hij het die de mensen die straf oplegt, daar heeft Leonard niets aan te zeggen, als ik het godconcept goed begrijp tenminste. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hem om de humor in de eerste plaats. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De meeste Belgische bisschoppen zijn verraders. Dat wisten we al heel lang.
|
Citaat:
|
Citaat:
:splat: x 1000 |
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat als ik aartsbisschop was, ik nog veel veel veel meer straffe uitspraken zou doen. |
Citaat:
Je zal je wel moeten haasten, het aantal gelovigen slinkt zienderogen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Over de andere bisschoppen hoor je dan ook niets dan positief nieuws. |
Citaat:
Probleem is als hij zijn mond opendoet er alleen vuiligheid uitkomt. En als hij ze toehoudt is het om pedofielen te beschermen. |
Oh nee, Mgr. Léonard is net iets minder verziekt. Hij is en blijft een progessieveling.
|
Citaat:
|
Citaat:
De meeste priesters dragen gewone kleren, bisschoppen een boordje. Vroeger droeg iedere priester een soutane: ![]() En Bisschoppen ook: ![]() Dat zijn al uiterlijke kenmerken. Maar de belangrijkste indicatoren zijn de visie op de Tridentijnse mis en de Traditie van de Heilige Kerk. Ik heb Mgr. Léonard persoonlijk hierover gesproken een tijdje geleden, en heb geconcludeerd dat hij zeker niet conservatief is. Hoewel hij wijdingen heeft gedaan voor FSSP, vindt hij ze zelf "te extreem". Maar Mgr. Léonard durft bijvoorbeeld wel katholieke waarden te verdedigen. Over de gelovigen in het algemeen is dit een goede pagina om te lezen. |
Citaat:
|
Citaat:
![]() Staatkundig een beetje als dit. Maar dan Nederland, Venetië en België bij het Heilige Roomse Rijk. Absolute constitutionele monarchie is voor mij de" ideale staatsvorm, zolang de koning Katholiek is. Er bestaan nog één "republiek", Zwitserland als semi-onafhankelijk deel van het HRR. Uiteindelijk zou dit dan kunnen uitgroeien tot één groot keizerrijk onder leiding van een keizer en de Paus. Als ik het voor het zeggen had, zou ik de wereld bevrijden van lelijke moderne architectuur. De steden en dorpen wil het verrijken met gotiek, barok en rococo. De Katholieke Kerk zal overal de staatsgodsdienst worden, maar andere religies worden toegelaten, en zelfs gesubsidieerd in het geval van High Church protestantisme, Islam en Orthodoxie. De politieke partijen worden afgeschaft, en vervangen met "bewegingen" die voorstellen kunnen doen aan de raadgevers van de koning. Extreem gevaarlijke bewegingen zoals liberalisme en communisme worden verboden. Kerk en staat zullen terug één lijken, maar maatregelen zullen genomen worden om de Kerk te beschermen van de staat. Universeel zal er goede gezondheidszorg worden ingevoerd, om armoede beter te bestrijden. Een herstelde Jezuïetenorde kan meer scholen, kerken en ziekenhuizen gaan bouwen in arme landen. Mensen die lijden aan biseksualiteit, homoseksualiteit en andere waanbeelden zullen geholpen worden door goede dokters. In gevangenissen wordt evangelisatie heel belangrijk, omdat een sterk geloof criminelen op het rechte pad kan brengen. Er is nog zoveel meer dat ik kan zeggen, maar zijn slechts enkele grepen eruit. |
De "Pilaarbijter van het Jaar Award" zal dit jaar ongetwijfeld naar Albrecht gaan.
Albrecht is het type apostel die zelfs Christus IRL zou beschoonmoederen en hem te progressief zou vinden. |
Citaat:
Ik vrees dat jij, eerder dan homoseksuelen (die heel normaal zijn, enkel van een andere geaardheid, maar zoiets past niet in jouw wereldje) een goede dokter nodig heeft. Ik zal maar niet vragen wat je met niet-gelovigen zou aanvangen in je zelfgebouwd totalitair religieus wereldje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be