![]() |
CD&V stemt tegen hoogdringendheid BHV
Ik lees net het volgende op de frontpage van Le Soir:
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...bhv-800095.php Citaat:
|
|
Dan rest er Peeters niet veel meer dan af te treden als M-P...
|
Citaat:
|
:cheer: Goed nieuws! :cheer:
Want anders zouden de kiezers zich nog laten vangen door het "vlaamse" gehalte van de CD&V. Nu weet iedereen duidelijk dat ook CD&V zich uitspreekt tegen de N-VA. De N-VA die langs alle kanten gepakt wordt door de Belgische anti-Vlaamse partijen, de vrienden van Di Rupo. Als ikzelf het scenario had kunnen schrijven dan had dit er zeker ingezeten. Verkiezingen nu! Ik kreeg op de duur al schrik van de CD&V, maar ze hebben me niet teleurgesteld. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dom van CD&V want het was compleet onnodig, want zelfs al steunde CD&V het voorstel, dan nog haalden ze niet het nodige aantal stemmen voor de hoogdringendheid. Maar goed, we kunnen dus besluiten dat NVA de enige partner uit de Vlaamse regering is die zich aan zijn woord houdt. |
Toen De Wever aan zijn verduidelijkingsopdracht werkte, zag de N-VA er zelf van af om BHV hoogdringend te agenderen. Waarom zou iedereen nu wel N-VA moeten volgen ??
|
Citaat:
De Vlaming kan nu met gerust hart massaal N-VA stemmen. Houdt u vast aan de takken van de bomen Zipperchen, de volgende verkiezing ga je wat meemaken. Op naar de 40 %. |
pff, allemaal cinema, ook dat van de N-VA trouwens. de volgende verkiezingen zijn in principe binnen 4 jaar, dus hoogdringend kan het niet zijn. en iedereen weet dat er nog oneindig veel mogelijkheden zijn voor de Franstaligen om dit uit te stellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze spelen ons recht in de kaart. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, een weekje uitstel van de NVA is geen afstel. Dat is nog een levensgroot verschil dat je hier gemakkelijkheidshalve niet vermeldt. |
Toch benieuwd hoe een Doomst en een Eric Van Rompuy hierop gaan reageren ? Als goeie tjeven zeker ?
|
Citaat:
|
Zoals op het nieuws correct gezegd: N-VA staat nu aan de kant samen met het VB en LDD
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook dat kan beschouwd worden als een laffe knieval voor het Belgische systeem. |
Citaat:
|
Citaat:
De situatie is nu anders: de voorstellen van de N-VA liggen op tafel, ze werden afgeschoten. On to the next thing ... |
het ware een krachtig signaal geweest richting de Franstaligen om tot serieuze onderhandelingen te komen indien men zich aan Nederlandstalige kant had geschaard achter dit voorstel.
Nu is het signaal helaas echter een van knikkende knieën. Dat zal de onderhandelingen alleen moeilijker maken in plaats van makkelijker. |
Citaat:
Hij mag stilaan op zoek naar een andere job. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je het o.a. op mij hebt. Ik heb nooit gezegd dat de CD&V verandert is. Ik heb alleen gezegd dat ik ze niet opnieuw in een Vlaamse minderheidsregering zie stappen. En dat zie ik nog steeds niet gebeuren. Ik zeg dat niet omdat ik denk dat ze verandert zijn, ik zeg dat alleen omdat ik denk dat ze zo dom niet zijn. |
Citaat:
Onzin! één partij zal nooit of nooit Vlaanderen volledig aan zen kant krijgen. Het VB is daar het schoonste voorbeeld van. De Walen triomferen! Ze halen weer een slag thuis. De volgende is op komst. De cijfer oorlog gaat N-VA ook verliezen. Omdat geen mens die berekeningen snapt. N-VA kan beter de CD&V proberen over te halen dat het toch niks gaat worden met VDL. Het voormalige kartel is de enige kans op een geslaagde missie! |
Citaat:
En wat is er mis met die berekeningen te laten nakijken door het Planbureau en de Nationale Bank ?? |
Citaat:
|
De media in Vlaanderen, daar hangt veel van af hoe NVA eruit zal komen.
|
Citaat:
Daar is helemaal niets mis mee. De vraag blijft natuurlijk wat er mis is met een positief saldo voor Vlaanderen en een negatief voor Wallonie. Maw, wat is er mis met de afbouw van de transfers en waarom moet een staatshervorming per definitie altijd geld kosten aan Vlaanderen? |
Citaat:
Ik moet weinig schrijven, alleen dat ik het volledige omgekeerde denk van wat u zegt. |
Citaat:
zo niet is het een verloren zaak |
En BDW speelt het spel meesterlijk. Zoals hij gisteren in de zevende dag er een paar maal de nadruk oplegde dat Tobback zei dat "men het zolang gaat trekken totdat de kiezer de N-VA beu is."
De kiezer onthoudt zulke zaken, zeker als het politieke spelletjes tegen de Vlaming betreft. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be