![]() |
Mia doornaert over de Europese houding tegenover islam
Ik las vandaag dit artikel geschreven door Mia Doornaert. Ik vond het een raak artikel wat ook de malaise weergeeft die vaak op dit forum heerst omdat de attitude zoals dit artikel beschrijft in verband met de aanwezigheid van Islam in Europa ook terug te vinden is in veel gebruikte argumenten van forummers.
Misschien kan op basis van deze tekst toch een respectvolle discussie over de houding van Europa mogelijk worden, wie kan zichzelf vinden in deze tekst? En indien niet, waar heb je dan kritiek op? Ik ben benieuwd naar de reacties! Vinden jullie ook dat dit artikel de grote tegenstellingen verwoordt met opsomming van alle argumenten waarop discussies steeds vastlopen? Dit is het artikel; Europees masochisme ' Wij lijken alleen nog vreemde geloven en culturen als onze naasten te beschouwen' Ban Ki-moon vond het vorige week nodig de landen van de Europese Unie te kapittelen wegens onverdraagzaamheid jegens immigranten, in het bijzonder moslims. De secretaris-generaal van de Verenigde Naties deed dit dinsdag in een toespraak tot het Europees parlement. Bij het lezen van zijn woorden vraag je je af hoe het komt dat miljoenen moslims hun paradijzen ontvlucht zijn naar ons ongastvrij continent. Bij mijn weten is Ban Ki-moon nooit de Organisatie van de Islamitische Conferentie, met haar 57 aangesloten moslimlanden, de les gaan spellen, dus zou je denken dat het daar allemaal veel beter is. *KNIP* Gelieve het auteursrecht te respecteren. |
Citaat:
|
Ze is nog veel te voorzichtig in haar bevindingen.
|
Mia Doornaert slaat als gewoonlijk de spijker op de kop.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, ik ben van mening dat Mia Doornaert lelijk is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Reageren op de auteur is dus reageren op de inhoud. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:lol::lol::lol: ik deel die mening . |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jij denkt dat, omdat jij lui bent. Er bestaat ook niet zoiets als "het Westen". Een yankee is verschillend van een Spanjaard die hard verschilt van een Pool. |
Citaat:
Daarmee weet ik nog altijd niet welke "onwaarheden" jij in het stuk van Doornaert ontwaard hebt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ok, Groot Licht. Zeg eens: op basis waarvan zeg je dat "de islam" bestaat, en bestaat als een monoliet?
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Iemand wat info over Mia haar standpunten betreffende het buitenlandse beleid van de VS en vazalstaten in de moslimwereld? Ik lees de Standaard niet en dit lijkt me vrij relevant om te kunnen oordelen over het geloofwaardigheidsgehalte van haar betoog.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben vooral geïnteresseerd in de integriteit van Mia zelf. Je kan moeilijk bepaalde achterlijke stromingen in de islam gaan veroordelen als je tegelijkertijd geopolitieke spelletjes goedkeurt die mee bepaalde achterlijke stromingen aan de macht houden. Daarom ben ik dus benieuwd naar Mia's standpunt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of probeer je nog even inhoudelijk te weerleggen in welke zin dit artikel gelijk is aan jou opvattingen over mooi en lelijk? :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be