![]() |
Lief, klein spinnetje veroorzaakt ongeval
Komaan seg, wie is er nou bang van een lief spinneke? :-D
Citaat:
|
en jij gelooft dat verhaal?
|
-
|
The Huntsman Spider (ken de nederlandse naam niet), niet giftig voor mensen, is de meest dodelijke spin in Australië. Dit beestje heeft nl de neiging van zich te verstoppen achter de zonneklep van de wagen en veroorzaakt op deze manier tal van verkeersongelukken als hij op de schoot van de bestuurder valt bij het openen van de zonneklep.
|
Citaat:
Ik herinner mij het nog. Ik was ooit in een park met een meisje. Ik lag toen. Plots zei ze mijn naam op een toon waarvan de intonaties mij vertelden wat er aan de hand was voordat ik nog maar kon denken over wat er zowat kon zijn. Minder dan 1 seconde later stond ik 10 meter verder, in ontbloot bovenlijf te springen. En inderdaad, het was een spin. Dit verhaal is heel geloofwaardig. Ik zie mijzelf nog zo reageren. |
Citaat:
Park-liggen-meisje-ontbloot.. 8-) Zeg maar zo..ik (naakt liggend in het park) ik voelde een zacht gekriebel aan mijn instrumentarium..ik zei zalig liefje doe zo verder..waarop het meisje zei dat ben ik niet..en toen stond ge tien meter verder te springen.. :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Ik word uitgelachen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aan die spin waren achteraf wel serieuze kosten, om niet te zeggen dat die compleet ingeruild moest worden wegens 8 poten te weinig en te plat. |
Omdat het kan EN lang geleden is
![]() |
Verdraaid, C'tje, is dat nu echt nodig?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De enige manier waarop ik door een spin zou crashen is wanneer ik zo druk bezig ben met hem voorzichtig oppakken en uit het raam zetten dat ik niet meer op de weg let.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begrijp de reactie niet van de meeste mensen. Wat kan zo'n klein dier nu kwaad? zeker hier in België; er zijn zelfs geen gevaarlijke exemplaren.
Beeld je in: nu ben jij de spin, en ineens komt er een wezen op je af dat zo groot is als de Empire State building ...en dat beest begint te gillen als hij je ziet. 8O Nu, ik heb wel mijn plezier als ik zo'n reacties zie. Bvb op safari maak ik er een punt van om een baboon spider uit zijn hol te lokken, in het bijzijn van het meest trutterige stadsmadammeke. Hilarisch gewoon. Het wordt helemaal hallucinant als ik de spin eruit lok en mijn hand over het gat leg zodat ze even niet terug kan en dus over mijn hand kruipt. Er zijn er die daar mottig van worden. En dan ben IK de freak, lol. Voor de duidelijkheid; ik ben een grote dierenvriend dus zorg ervoor dat de spin niks overkomt (en als ze geen zin heeft om uit haar hol te komen laat ik ze zitten). Mvg, J. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Een spin doet me weinig, maar als er plotseling een joekel van een spin tevoorschijn springt terwijl je aan het autorijden bent, is het quasi onmogelijk om je natuurlijke reflexen te bedwingen. 9 op 10 van de mensen heeft bijgevolg een korte schrikreactie. Ook al duurt deze schrikreactie slechts twee, drie seconden, dat is genoeg om een ongeluk te veroorzaken. Verder zou ik me niet zo vrolijk maken over de spinnenangst van anderen. Want hoogstwaarschijnlijk heb jij ook wel bepaalde angsten die andere mensen weinig tot niet hebben. |
Citaat:
Wat den beet van nen baboon spider betreft; die moet ge al SERIEUS kwaad maken vooraleer ze bijten zenne. Er zijn er die dat hebben als huisdier (wat niet mag en wat er voor zorgt dat de spin in Afrika illegaal wordt gevangen, en wat de reden is waarop hij op de CITES lijst staat als "threatened"...maar da's een ander discussie). |
Citaat:
Je hebt spinnen en spinnen. De kleintjes deren mij uiteraard niet. De grote doen mij in eerste fractie van de seconde toch wel schrikken, maar ik weet me steeds terstonds te herpakken. Ik kan de situatie in de auto begrijpen indien het om een grote harige spin gaat. Ik was gisteren de krant aan het lezen en opeens zag ik in het uiterste ooghoekje iets bewegen. Het was een spin, redelijk klein en dun. Deze deerde me niet en ik vaagde haar gewoon weg. Ik vergewistte me niet eens of ze nog in mijn nabijheid was en dat de mogelijkheid er was dat ze opnieuw mij zou gaan beklimmen. De angst voor spinnen wordt volgens mij door de moeder meegegeven. Ik herinner me als kind hoe mijn moeder huiverde van een spin. Ik was er dus ook bang van. Dit veranderde toen op een avond, wanneer een neef bij ons op vacantie was, en in dezelfde kamer sliep als ik, er opeens een spin werd waargenomen. Mijn neef zei de kuisvrouw-kindermeid die ons instopte, dat ze de spin moest verwijderen want hij zou de hele nacht niet slapen. Zij suste ons dat dat beestje ons niets zou doen, en dat het goed was om muggen te vangen. Ik die van haar hield was meteen gerustgesteld. Er is één dier op deze aarde die mij werkelijk doet huiveren bij de gedachte alleen al, en ik kan mij daar niet tegen verzetten. Dat is de muis en vooral de rat. Deze laatste is echt een vreselijk beest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Juist ja. Je geloof onderdrukt de seksualiteit, ontkent haar bestaan. Eenieder die een bestaand proces probeert te onderdrukken, is een veer aan het opspannen die vroeger of later zal springen. De RKK had haar verdiensten, maar ze is uitgestorven. Een procestechnische kijk naar de geschiedenis vertelt ons: Ze is doodgegaan omdat ze iets onderdrukte wat werkelijk bestond. Dat iets kon niet eeuwig onderdrukt blijven, en sprong los. Het zegevieren van wat je noemt decadentie is een historische overcorrectie op de door je kerk opgedrongen onnatuurlijke toestanden. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou hetzelfde voor hebben :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be