Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Lief, klein spinnetje veroorzaakt ongeval (https://forum.politics.be/showthread.php?t=145622)

suqar_7loe 28 oktober 2010 11:19

Lief, klein spinnetje veroorzaakt ongeval

Komaan seg, wie is er nou bang van een lief spinneke? :-D

Citaat:

In Leuven is op de Mechelsesteenweg woensdagavond een 26-jarige man uit Kessel-Lo met zijn auto over de kop gegaan, nadat een spin hem had doen schrikken. De auto kwam tegen een boom tot stilstand. De bestuurder liep alleen enkele schaafwonden op.

De spin zat verborgen aan de achterzijde van de zonneklep. Toen de man de klep naar omlaag deed, viel de spin op zijn schoot. Hij schrok en maakte daardoor een bruusk manoeuvre.

Een geparkeerde auto raakte licht beschadigd door de voortglijdende auto van het slachtoffer. De brandweer kwam ter plaatse om de rijbaan proper te maken.

De bestuurder legde een negatieve ademtest af.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...8_Ongeval_spin

Cdude 28 oktober 2010 11:20

en jij gelooft dat verhaal?

suqar_7loe 28 oktober 2010 11:20

-

Johnny Blaze 28 oktober 2010 11:41

The Huntsman Spider (ken de nederlandse naam niet), niet giftig voor mensen, is de meest dodelijke spin in Australië. Dit beestje heeft nl de neiging van zich te verstoppen achter de zonneklep van de wagen en veroorzaakt op deze manier tal van verkeersongelukken als hij op de schoot van de bestuurder valt bij het openen van de zonneklep.

Flanelcondoom 28 oktober 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5057994)
en jij gelooft dat verhaal?

Ik wel.

Ik herinner mij het nog. Ik was ooit in een park met een meisje. Ik lag toen.
Plots zei ze mijn naam op een toon waarvan de intonaties mij vertelden wat er aan de hand was voordat ik nog maar kon denken over wat er zowat kon zijn.
Minder dan 1 seconde later stond ik 10 meter verder, in ontbloot bovenlijf te springen.

En inderdaad, het was een spin.

Dit verhaal is heel geloofwaardig. Ik zie mijzelf nog zo reageren.

Eigenzinnig 28 oktober 2010 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5058034)
Ik wel.

Plots zei ze mijn naam op een toon waarvan de intonaties mij vertelden wat er aan de hand was voordat ik nog maar kon denken over wat er zowat kon zijn.
Minder dan 1 seconde later stond ik 10 meter verder, in ontbloot bovenlijf te springen.

Awel uw verhaal geloof ik nu eens nie zé...
Park-liggen-meisje-ontbloot.. 8-)
Zeg maar zo..ik (naakt liggend in het park) ik voelde een zacht gekriebel aan mijn instrumentarium..ik zei zalig liefje doe zo verder..waarop het meisje zei dat ben ik niet..en toen stond ge tien meter verder te springen..
:lol:

backfire 28 oktober 2010 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5058034)
Ik wel.

Ze deed haar benen open en ge dacht dat je een spin zag...

Cdude 28 oktober 2010 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door backfire (Bericht 5058190)
Ze deed haar benen open en ge dacht dat je een spin zag...

A hairy spider?

Flanelcondoom 28 oktober 2010 13:03

Ik word uitgelachen.

Zipper 28 oktober 2010 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5058199)
A hairy spider?

hoeveel maal is die wel niet vergroot ?

Jazeker 28 oktober 2010 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5058159)
Awel uw verhaal geloof ik nu eens nie zé...
Park-liggen-meisje-ontbloot.. 8-)
Zeg maar zo..ik (naakt liggend in het park) ik voelde een zacht gekriebel aan mijn instrumentarium..ik zei zalig liefje doe zo verder..waarop het meisje zei dat ben ik niet..en toen stond ge tien meter verder te springen..
:lol:

*proest* :lol:

Jazeker 28 oktober 2010 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5057991)

Zelf ook voorgehad. Ben meteen naar de pechstrook van de uitrit geschoten, gelukkig zonder schade.

Aan die spin waren achteraf wel serieuze kosten, om niet te zeggen dat die compleet ingeruild moest worden wegens 8 poten te weinig en te plat.

Cdude 28 oktober 2010 17:30

Omdat het kan EN lang geleden is

Albrecht 28 oktober 2010 18:04

Verdraaid, C'tje, is dat nu echt nodig?

Cdude 28 oktober 2010 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5058897)
Verdraaid, C'tje, is dat nu echt nodig?

Wat? Zie jij het web dan niet en het hol van de spin? :grab:

Albrecht 28 oktober 2010 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5058938)
Wat? Zie jij het web dan niet en het hol van de spin? :grab:

Ik wil het niet zien.

suqar_7loe 28 oktober 2010 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5059167)
Ik wil het niet zien.

Ach, wat verdoe jij je tijd toch aan die geile bitch. Voedt die rukker toch niet zo, wil je Albrecht?

suqar_7loe 28 oktober 2010 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze (Bericht 5058032)
The Huntsman Spider (ken de nederlandse naam niet), niet giftig voor mensen, is de meest dodelijke spin in Australië. Dit beestje heeft nl de neiging van zich te verstoppen achter de zonneklep van de wagen en veroorzaakt op deze manier tal van verkeersongelukken als hij op de schoot van de bestuurder valt bij het openen van de zonneklep.

Dat had je dus niet moeten typen Johnny :evil: Ik stapte daarnet in de auto en u kunt waarschijnlijk al raden wat het eerste was dat ik deed..

Cdude 28 oktober 2010 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5059190)
Dat had je dus niet moeten typen Johnny :evil: Ik stapte daarnet in de auto en u kunt waarschijnlijk al raden wat het eerste was dat ik deed..

In z'n achteruit ergens tegenknallen? :lol:

Bovenbuur 29 oktober 2010 06:50

De enige manier waarop ik door een spin zou crashen is wanneer ik zo druk bezig ben met hem voorzichtig oppakken en uit het raam zetten dat ik niet meer op de weg let.

Albrecht 29 oktober 2010 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5059176)
Ach, wat verdoe jij je tijd toch aan die geile bitch. Voedt die rukker toch niet zo, wil je Albrecht?

Ah, ik heb niet veel beters te doen. :-D

Flanelcondoom 29 oktober 2010 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5060742)
Ah, ik heb niet veel beters te doen. :-D

Lees dan een boek ofzo.

Zipper 29 oktober 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5060750)
Lees dan een boek ofzo.

Ja, de de Kamasutra bijvoorbeeld.

Cdude 29 oktober 2010 17:53

Citaat:

Lees dan een boek ofzo.

Jaloers schatje? :-D

Flanelcondoom 29 oktober 2010 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5060767)
Jaloers schatje? :-D

Op?

pixelpower 29 oktober 2010 18:05

Ik begrijp de reactie niet van de meeste mensen. Wat kan zo'n klein dier nu kwaad? zeker hier in België; er zijn zelfs geen gevaarlijke exemplaren.

Beeld je in: nu ben jij de spin, en ineens komt er een wezen op je af dat zo groot is als de Empire State building ...en dat beest begint te gillen als hij je ziet. 8O

Nu, ik heb wel mijn plezier als ik zo'n reacties zie. Bvb op safari maak ik er een punt van om een baboon spider uit zijn hol te lokken, in het bijzijn van het meest trutterige stadsmadammeke. Hilarisch gewoon. Het wordt helemaal hallucinant als ik de spin eruit lok en mijn hand over het gat leg zodat ze even niet terug kan en dus over mijn hand kruipt. Er zijn er die daar mottig van worden. En dan ben IK de freak, lol.

Voor de duidelijkheid; ik ben een grote dierenvriend dus zorg ervoor dat de spin niks overkomt (en als ze geen zin heeft om uit haar hol te komen laat ik ze zitten).

Mvg,

J.

Flanelcondoom 29 oktober 2010 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower (Bericht 5060784)
Ik begrijp de reactie niet van de meeste mensen. Wat kan zo'n klein dier nu kwaad? zeker hier in België; er zijn zelfs geen gevaarlijke exemplaren.

Beeld je in: nu ben jij de spin, en ineens komt er een wezen op je af dat zo groot is als de Empire State building ...en dat beest begint te gillen als hij je ziet. 8O

Nu, ik heb wel mijn plezier als ik zo'n reacties zie. Bvb op safari maak ik er een punt van om een baboon spider uit zijn hol te lokken, in het bijzijn van het meest trutterige stadsmadammeke. Hilarisch gewoon. Het wordt helemaal hallucinant als ik de spin eruit lok en mijn hand over het gat leg zodat ze even niet terug kan en dus over mijn hand kruipt. Er zijn er die daar mottig van worden. En dan ben IK de freak, lol.

Voor de duidelijkheid; ik ben een grote dierenvriend dus zorg ervoor dat de spin niks overkomt (en als ze geen zin heeft om uit haar hol te komen laat ik ze zitten).

Mvg,

J.

Arachnofobie is irrationeel. Het is... Hm. Het is een lichamelijke angst.

Cdude 29 oktober 2010 19:14

Citaat:

Mvg,

J.

Wat als jij 2 mininukes waar je die toren mee in de as legt in 10 sec 8-)
Citaat:

ome theraphosids are known to deliver painful bites. Harpactira lightfooti, a baboon spider known from Cape Town and the Paarl region in South Africa are fairly aggressive and people sometimes get bitten. They produce a neurotoxic venom. Bites in humans results in a burning pain at the bite site. The patients after about two hours start to vomit; they show marked signs of shock, become pale and have difficulty walking. Bites are however, never fatal.
No thanks

Albrecht 29 oktober 2010 20:16

Citaat:

Lees dan een boek ofzo.

Ik lees overdag al genoeg boeken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 5060766)
Ja, de de Kamasutra bijvoorbeeld.

Juist ja...

kiko 29 oktober 2010 20:55

Citaat:

Mvg,

J.

Je overanalyseert het.

Een spin doet me weinig, maar als er plotseling een joekel van een spin tevoorschijn springt terwijl je aan het autorijden bent, is het quasi onmogelijk om je natuurlijke reflexen te bedwingen. 9 op 10 van de mensen heeft bijgevolg een korte schrikreactie.

Ook al duurt deze schrikreactie slechts twee, drie seconden, dat is genoeg om een ongeluk te veroorzaken.

Verder zou ik me niet zo vrolijk maken over de spinnenangst van anderen. Want hoogstwaarschijnlijk heb jij ook wel bepaalde angsten die andere mensen weinig tot niet hebben.

pixelpower 29 oktober 2010 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 5060891)
Wat als jij 2 mininukes waar je die toren mee in de as legt in 10 sec 8-)

Does not compute! :-D Vrijdag? Teveel gedronken?

Wat den beet van nen baboon spider betreft; die moet ge al SERIEUS kwaad maken vooraleer ze bijten zenne. Er zijn er die dat hebben als huisdier (wat niet mag en wat er voor zorgt dat de spin in Afrika illegaal wordt gevangen, en wat de reden is waarop hij op de CITES lijst staat als "threatened"...maar da's een ander discussie).

MaGNiFiCaT 29 oktober 2010 23:20

Citaat:

Mvg,

J.

Je hebt spinnen en spinnen. De kleintjes deren mij uiteraard niet. De grote doen mij in eerste fractie van de seconde toch wel schrikken, maar ik weet me steeds terstonds te herpakken. Ik kan de situatie in de auto begrijpen indien het om een grote harige spin gaat.
Ik was gisteren de krant aan het lezen en opeens zag ik in het uiterste ooghoekje iets bewegen. Het was een spin, redelijk klein en dun. Deze deerde me niet en ik vaagde haar gewoon weg. Ik vergewistte me niet eens of ze nog in mijn nabijheid was en dat de mogelijkheid er was dat ze opnieuw mij zou gaan beklimmen.

De angst voor spinnen wordt volgens mij door de moeder meegegeven. Ik herinner me als kind hoe mijn moeder huiverde van een spin. Ik was er dus ook bang van.
Dit veranderde toen op een avond, wanneer een neef bij ons op vacantie was, en in dezelfde kamer sliep als ik, er opeens een spin werd waargenomen. Mijn neef zei de kuisvrouw-kindermeid die ons instopte, dat ze de spin moest verwijderen want hij zou de hele nacht niet slapen. Zij suste ons dat dat beestje ons niets zou doen, en dat het goed was om muggen te vangen. Ik die van haar hield was meteen gerustgesteld.

Er is één dier op deze aarde die mij werkelijk doet huiveren bij de gedachte alleen al, en ik kan mij daar niet tegen verzetten. Dat is de muis en vooral de rat. Deze laatste is echt een vreselijk beest.

Jazeker 29 oktober 2010 23:23

Citaat:

Mvg,

J.

Jij je zin... ik zou je tegelijk met die spin onderspuiten met Titox Total.

Jazeker 29 oktober 2010 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5061008)
Je overanalyseert het.

Een spin doet me weinig, maar als er plotseling een joekel van een spin tevoorschijn springt terwijl je aan het autorijden bent, is het quasi onmogelijk om je natuurlijke reflexen te bedwingen. 9 op 10 van de mensen heeft bijgevolg een korte schrikreactie.

Ook al duurt deze schrikreactie slechts twee, drie seconden, dat is genoeg om een ongeluk te veroorzaken.

Verder zou ik me niet zo vrolijk maken over de spinnenangst van anderen. Want hoogstwaarschijnlijk heb jij ook wel bepaalde angsten die andere mensen weinig tot niet hebben.

Stem der rede. En denken dat er mensen zijn die op een stoel gaan staan voor een muis.

Flanelcondoom 29 oktober 2010 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5061257)
Stem der rede. En denken dat er mensen zijn die op een stoel gaan staan voor een muis.

Ik ga op een stoel staan voor een wolfsspin als er niks ligt om erop te smijten.

Flanelcondoom 29 oktober 2010 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5060954)
Juist ja...

Wat is er mis met de Kama Soetra?

Juist ja. Je geloof onderdrukt de seksualiteit, ontkent haar bestaan. Eenieder die een bestaand proces probeert te onderdrukken, is een veer aan het opspannen die vroeger of later zal springen.

De RKK had haar verdiensten, maar ze is uitgestorven. Een procestechnische kijk naar de geschiedenis vertelt ons:

Ze is doodgegaan omdat ze iets onderdrukte wat werkelijk bestond. Dat iets kon niet eeuwig onderdrukt blijven, en sprong los. Het zegevieren van wat je noemt decadentie is een historische overcorrectie op de door je kerk opgedrongen onnatuurlijke toestanden.

Zipper 30 oktober 2010 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5061257)

ik denk dat die ook wel bang zijn voor spinnen.

bgf324 1 november 2010 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5057991)

Ik zou hetzelfde voor hebben :evil:

Albrecht 1 november 2010 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 5061274)
Juist ja. Je geloof onderdrukt de seksualiteit, ontkent haar bestaan. Eenieder die een bestaand proces probeert te onderdrukken, is een veer aan het opspannen die vroeger of later zal springen.

Seksualiteit kan zonder de "Indiase wetenschap over seks".

Jazeker 2 november 2010 03:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5061008)
Je overanalyseert het.

Om nog niet te zeggen dat 0,2 % alcohol de norm in wording is achter het stuur.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be