Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Jezus is een schizofrene persoonlijkheid. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146723)

harriechristus 20 november 2010 09:19

Jezus is een schizofrene persoonlijkheid.

Het heet dat Jezus zo vreselijk lief is en ook een God van de Liefde zou zijn.

Maar aan de andere kant is het zo dat wie Jezus niet lief heeft, vervloekt is en voor eeuwig moet branden in de hel.

En ook zegt Jezus zelf: (Mattheüs 5:17-20)

[17] Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. [18] Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. [19] Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. [20] Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Jezus is nog steeds de klein kneuterige oudtestamenticus, zodat niemand ooit in de hemel zal komen.
Hij is helemaal geen God van de Liefde, maar van de wrake.

En de geschiedenis van het christendom heeft dat ook duidelijk bewezen en tevens zijn van deze genoemde voorbeelden vele anderen in het nieuwe testament te vinden.

Wel is zijn moeder heel wat aardiger, een mooie vrouw met een zoete glimlach om haar lippen.
Ik heb haar nooit iets onaardigs horen zeggen.....:-D

Inno 20 november 2010 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5113934)

Maar aan de andere kant is het zo dat wie Jezus niet lief heeft, vervloekt is en voor eeuwig moet branden in de hel.

[17] Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. [18] Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn. [19] Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan. [20] Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan.

Jezus is nog steeds de klein kneuterige oudtestamenticus, zodat niemand ooit in de hemel zal komen.

En de geschiedenis van het christendom heeft dat ook duidelijk bewezen en tevens zijn van deze genoemde voorbeelden vele anderen in het nieuwe testament te vinden.

Christus is liefde, maar wijst mensen op hun verantwoordelijkheid en de gevolgen van hun daden. Hij laat de keuze bij ons. Dit is net wat we tegenwoordig tekort hebben, verantwoordelijkheidszin.

Dat Christus zijn eigen werk niet zal afschaffen is duidelijk, hij kwam dan ook om te verduidelijken wat onduidelijk was en om zichzelf te geven voor ons allen.

De geschiedenis van het christendom. Mensen zijn even verdorven als ze gelovig zijn of ongelovig, we maken allen dezelfde fouten. Maar je bekijkt het te negatief Harrie, wat met de scholen, de liefde, het helpen van de armsten, de ziekenhuizen, ....

Bovenbuur 20 november 2010 09:34

Citaat:

Nee hoor, Jezus de wussie vergeeft bijna alles op zij sterfbed:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Markus 3
28Ik wil u dit zeggen: U kunt vergeving krijgen voor alle zonden die u hebt gedaan, zelfs voor elke vorm van belasteren.

29Maar wie de Heilige Geest belastert, zal nooit vergeving krijgen. Die zonde blijft eeuwig bestaan."

Hoewel ik er nog niet helemaal uit ben wat dit betekent, of ontkennen dat hij bestaat al belasteren is of dat je daarvoor toch echt een keer godverdomme moet roepen, het is in ieder geval de enige zonde de niet vergeven kan worden. Pedofielen en moordenars zijn verder gewoon welkom in de hemel. Let dus op je taalgebruik, mocht het nog niet te laat zjn voor je.

harriechristus 20 november 2010 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 5113939)
Christus is liefde, maar wijst mensen op hun verantwoordelijkheid en de gevolgen van hun daden. Hij laat de keuze bij ons. Dit is net wat we tegenwoordig tekort hebben, verantwoordelijkheidszin.

Dat Christus zijn eigen werk niet zal afschaffen is duidelijk, hij kwam dan ook om te verduidelijken wat onduidelijk was en om zichzelf te geven voor ons allen.

De geschiedenis van het christendom. Mensen zijn even verdorven als ze gelovig zijn of ongelovig, we maken allen dezelfde fouten. Maar je bekijkt het te negatief Harrie, wat met de scholen, de liefde, het helpen van de armsten, de ziekenhuizen, ....

Ik zeg niet dat Jezus alleen maar kwaad is, maar dat bij hem duidelijk ook een mateloze wraakzucht aanwezig is.

Kortom: zijn haat en sadisme overtreffen zijn liefde.

Dat staat niet alleen in de bijbel te lezen, maar ook de geschiedenis van het christendom heeft dat duidelijk bewezen tot op de dag van vandaag.

Ook nu nog is de strenge leer belangrijker dan de liefde.

Xenophon 20 november 2010 12:08

Harrie, je moet stoppen met het evangelie als woord van Jzeus te nemen.

Het evangelie is fantasie, ik ben zeker dat je dit concept begrijpt.

harriechristus 20 november 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5114278)

Het evangelie is zeker een fantasie en zo is ook het hele leven van Jezus en ook Jezus zelf: een fantasie.

Wel is het een goddelijke fantasie en Jezus leeft dan ook werkelijk in de hemel der fantasie.

Ja: het wordt toch hoog tijd dat er een nieuwe Jezus wordt geboren.
Eentje die een klein beetje aardiger is.

Alboreto 20 november 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114503)
Ja: het wordt toch hoog tijd dat er een nieuwe Jezus wordt geboren.
Eentje die een klein beetje aardiger is.

Eentje die zich niet arrogant opstelt en de hele mensheid als dom ziet bedoelt ge?

harriechristus 20 november 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5113954)
Nee hoor, Jezus de wussie vergeeft bijna alles op zij sterfbed:

Wie is nou weer Jezus wussie, wassie of woesie?
Is dat een nieuw opgegraven evangelie in Vlaanderen?
Citaat:

Hoewel ik er nog niet helemaal uit ben wat dit betekent, of ontkennen dat hij bestaat al belasteren is of dat je daarvoor toch echt een keer godverdomme moet roepen, het is in ieder geval de enige zonde de niet vergeven kan worden.
zo zie je maar dat Jezus zijn eigen sadistische neigingen maar niet kan onderdrukken.

Maar voorwaar, ik zeg U: alles zal U vergeven worden.
Ook uwe zonde tegen de heilige geest.
Ook uw vloeken en uw tieren en ook als U ontkent dat ik zou bestaan.
Want voor de microwezentjes is dit alles slechts een kleinigheid.
Hun geest is zo groot in alle eeuwigheid en oneindigheid, dat geen enkele zonde die kan overwinnen.

Amen.

Citaat:

Pedofielen en moordenars zijn verder gewoon welkom in de hemel. Let dus op je taalgebruik, mocht het nog niet te laat zjn voor je.
hoewel godverdomme alleen maar een zelfvervloeking is en de heer dat alleen maar kan vertederen.

Nee: wie zichzelf vervloekt heeft hulp nodig....bel 112.....:-D

harriechristus 20 november 2010 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5114513)
Eentje die zich niet arrogant opstelt en de hele mensheid als dom ziet bedoelt ge?

eh..eh...dat moet eerst flink ingepeperd worden voor dat je rijp bent voor de ware bevrijding van wijsheid en inzicht.....:-D

Alboreto 20 november 2010 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114518)
eh..eh...

Right, dacht ik al.

De zoveelste verlosser in een lange rijd dus.

Alboreto 20 november 2010 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114518)
eh..eh...dat moet eerst flink ingepeperd worden voor dat je rijp bent voor de ware bevrijding van wijsheid en inzicht.....:-D

Citaat:

* De neiging tot perfectionisme
* De neiging tot isolatie en groepsvorming, vaak met het idee van het 'uitverkoren' (elite) zijn van de volgelingen
* De neiging tot anticipatie op de toekomst (toekomstige verlossing uit huidig onheil)
* De neiging tot verabsolutering van een deelwaarheid en/of de eigen waarheid
* De neiging tot ressentiment (het sterk afzetten tegen de 'anderen', de vorige groep en verguizing of erger van 'afvalligen')
* De neiging tot intense zendingsdrang, met alle middelen overhalen van anderen tot de eigen groep
Klinkt bekend, Harrie?

harriechristus 20 november 2010 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5114527)
Klinkt bekend, Harrie?

Nee, hoor!!
In niks van dit alles herken ik mijzelf.
Dus blijkbaar mis je toch ergens iets.
Ik raad je aan voorzichtig aan je eigen hoofd te voelen of daar soms een draadje los zit....:-D

Wel is het juist dat we ons richten moeten op de toekomst om de aarde te redden van de ondergang.
En verder zou ik al het andere ook anders formuleren.
Uit jouw woorden spreekt duidelijk een fanatieke wil om mij te demoniseren.
Je bent echt een heksen- of ketterjager.

Dus ik vermoed dat al jouw woorden veel meer over jou zelf zeggen dan over mij.

Ik ben vriendelijk, aardig en zachtmoedig, maar wel verdedig ik mij tegen allen die mijn atoomtheorie belachelijk trachten te maken.
Dus ik laat wat dat betreft niet over mij lopen door de domme massa.
Maar dit terecht omwille van de levende waarheid.

Alboreto 20 november 2010 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114535)
Nee, hoor!!
In niks van dit alles herken ik mijzelf.

Tja, zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ook dat is niet aan Harrie besteed dus ;)

Bovenbuur 20 november 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114515)
hoewel godverdomme alleen maar een zelfvervloeking is en de heer dat alleen maar kan vertederen.

Wordt veel gedacht, maar ten onrechte. het is eerder een incomplete vervloeking, god verdoemme [het, hem, dit etc], moge god [iets] verdoemen, doem brengen aan [dit dinges].

harriechristus 20 november 2010 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5114542)
Tja, zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ook dat is niet aan Harrie besteed dus ;)

Ik zou maar eens goed in je eigen hart kijken in plaats van mij na te jagen, want daar is het zeker niet pluis.

Handelingen 26:14

Een stem uit de hemel zegt “Saul, Saul, waarom vervolgt gij mij?”
Paulus antwoordt: “Wie zijt gij, Here?”
Jezus zegt: “Ik ben Jezus, dien gij vervolgt.

Alboreto 20 november 2010 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114548)
Ik zou maar eens goed in je eigen hart kijken in plaats van mij na te jagen, want daar is het zeker niet pluis.

Een stem uit de hemel zegt “Saul, Saul, waarom vervolgt gij mij?”
Paulus antwoordt: “Wie zijt gij, Here?”
Jezus zegt: “Ik ben Jezus, dien gij vervolgt.

:lolabove:

harriechristus 20 november 2010 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5114547)
Wordt veel gedacht, maar ten onrechte. het is eerder een incomplete vervloeking, god verdoemme [het, hem, dit etc], moge god [iets] verdoemen, doem brengen aan [dit dinges].

mmmm....jouw uitleg kan me niet overtuigen....mocht het oorspronkelijk die betekenis gehad kunnen hebben, dan is het toch in een zelfvervloeking veranderd.....hoewel dat laatste me ook niet kan overtuigen.

Het is meer een uiting van ergernis over een bepaalde vervelende situatie....lijkt mij niks mee.....en dan is het veel meer dat je daarmede niet God, maar eigenlijk de duvel vervloekt...moet dus zoiets zijn als: duvel verdomme....:roll:

harriechristus 20 november 2010 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5114550)
:lolabove:

Een stem uit de hemel zegt “Alboreto, Alboreto, waarom vervolgt gij mij?”
Alboreto antwoordt: “Wie zijt gij, Here?”
Harriechristus zegt: “Ik ben harriechristus, dien gij vervolgt."

:cheer:

Scherven A. Mok 20 november 2010 16:01

Jezus is dood. Al lang.

Alboreto 20 november 2010 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114559)
Een stem uit de hemel zegt “Alboreto, Alboreto, waarom vervolgt gij mij?”

Ik hoor niets, enkel muziek (radio staat aan).

Bovenbuur 20 november 2010 17:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114555)
mmmm....jouw uitleg kan me niet overtuigen....mocht het oorspronkelijk die betekenis gehad kunnen hebben, dan is het toch in een zelfvervloeking veranderd.....hoewel dat laatste me ook niet kan overtuigen.

Het is meer een uiting van ergernis over een bepaalde vervelende situatie....lijkt mij niks mee.....en dan is het veel meer dat je daarmede niet God, maar eigenlijk de duvel vervloekt...moet dus zoiets zijn als: duvel verdomme....:roll:

Ober, waar blijft die Duvel verdomme?

harriechristus 20 november 2010 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5114581)
Jezus is dood. Al lang.

Hij is opgestaan.....in harriechristus.......:cheer:

harriechristus 20 november 2010 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5114595)

Ja, je bent natuurlijk ook nog hartstikke doof als je alleen maar luistert naar werelds lawaai.....

harriechristus 20 november 2010 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5114705)
Ober, waar blijft die Duvel verdomme?

Gij zijt het zelf, potgluppie.....:cheer:

Xenophon 20 november 2010 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114736)
Hij is opgestaan.....in harriechristus.......:cheer:

De harrie is waarlijk opgestaan. ;)

Amon_Re 20 november 2010 18:31

Jezus is fantasie

harriechristus 20 november 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re (Bericht 5114845)
Jezus is fantasie

maar harriechristus is de ware werkelijkheid....plus daarbij de microwezentjes niet te vergeten....:cheer:

harriechristus 20 november 2010 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5114751)
De harrie is waarlijk opgestaan. ;)

halleluja....:cheer:

Bovenbuur 22 november 2010 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5114742)
Gij zijt het zelf, potgluppie.....:cheer:

Dus je bent dan toch een Adamist, dat je gelooft dat Adam en de duivel eigenlijk dezelfde persoon zijn? Of ben ik gewoon de antichrist antiharrie?

Derk de Tweede 22 november 2010 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5114278)

Net als oplichter Hubbard.

harriechristus 22 november 2010 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5118391)
Dus je bent dan toch een Adamist, dat je gelooft dat Adam en de duivel eigenlijk dezelfde persoon zijn? Of ben ik gewoon de antichrist antiharrie?

Adam was een groot heilige, maar jij bent duidelijk een anti-harriechrist.

Overigens is ook de duivel in genesis de heilige geest zelf, want deze brengt Adam tot een hoger bewustzijn, en is God daar duidelijk de duivel, want deze wil dat tegenhouden en laat Adam zelfs niet van de boom des eeuwigen levens eten.

Dat hebben de Joden en de Christenen nog steeds niet begrepen en doen daarom alles verkeerd op aarde.
En samen met de Moesliems (goed uitspreken) bereiden ze de hel voor op aarde.

Alleen harriechristus kan hier helpen, mits deze nog op tijd serieus genomen wordt.

mdf 22 november 2010 17:01

Isa ( die men jezus is gaan noemen ) was een paragnost

harriechristus 22 november 2010 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdf (Bericht 5119195)
Isa ( die men jezus is gaan noemen ) was een paragnost

mmm.....dan had ie zeker zijn bril vergeten.....nee: hij was een groot tovenaar...;-)

respublica 22 november 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5118802)
Adam was een groot heilige, maar jij bent duidelijk een anti-harriechrist.

Overigens is ook de duivel in genesis de heilige geest zelf, want deze brengt Adam tot een hoger bewustzijn, en is God daar duidelijk de duivel, want deze wil dat tegenhouden en laat Adam zelfs niet van de boom des eeuwigen levens eten.

Dat hebben de Joden en de Christenen nog steeds niet begrepen en doen daarom alles verkeerd op aarde.
En samen met de Moesliems (goed uitspreken) bereiden ze de hel voor op aarde.

Alleen harriechristus kan hier helpen, mits deze nog op tijd serieus genomen wordt.

Vergeet dat laatste maar. ;-)

Raf 22 november 2010 19:02

Citaat:

Komen die radiogolven dan niet uit de hemel? ;-)

Raf 22 november 2010 19:41

Citaat:

Wie was trouwens ook alweer die profeet die zei: "god is a deejay"?

harriechristus 22 november 2010 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5119471)
Vergeet dat laatste maar. ;-)

dus je bent ook al erg dom.....

Argusx43 22 november 2010 20:36

Citaat:

Wel is zijn moeder heel wat aardiger, een mooie vrouw met een zoete glimlach om haar lippen.
Ik heb haar nooit iets onaardigs horen zeggen.....:-D

Schizofrene post

harriechristus 22 november 2010 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 (Bericht 5119711)
Schizofrene post

schizofrene reactie....

Albrecht 22 november 2010 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus (Bericht 5119716)
schizofrene reactie....

Schizofrene draad :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be