Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Juf laat kinderen verhoren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146883)

giserke 23 november 2010 10:14

Reptielen ondervragen 9 jarige schoolkinderen

Waar gaan we naartoe? :x
Reptielen beginnen zelfs schoolkinderen lastig te vallen.
Dit zonder medeweten van hun ouders. Alleen omdat de juf haar bankkaart verloren heeft...
Ik hoop dat hier nog een juridisch staartje aankomt.
Die mannekes gaan daar een trauma aan overhouden.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101123_006

Schelfie 23 november 2010 10:48

Niet voorbarig zij. We weten niet wat er is egebeurd. Misschien vroegen die 2 agenten gewoon heel braafjes "Heb jij iets gezien?", zonder al te veel poespas en intimidatie. De media kennende is alles weer eens opgeklopt.
Feit is wel dat, mijns inziens, de school beter eerst met de ouders het probleem had besproken alvorens naar de politie te gaan.

Eigenzinnig 23 november 2010 10:51

Feit is wel dan minstens de juf of de schooldirectie de pliesie erbij gesleurd hebben..

JanJanssens 23 november 2010 10:57

Lol

Misschien zijn sommige van die kinderen terroristen.

Eigenzinnig 23 november 2010 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens (Bericht 5120611)
Misschien zijn sommige van die kinderen terroristen.

of nog erger..allochtonen..:-D

guido 007 23 november 2010 11:00

Ik stel me in deze terughoudend op.
Mijn zoon is ook ooit een waardevol voorwerp kwijtgespeeld op de school, de directie vond het toen niet nodig om een onderzoek te openen.

giserke 23 november 2010 11:02

De directie is compleet in de fout.
Zij hadden eerst de ouders moeten spreken.
Bovendien kon de directie ook zelf eens met die kinderen praten over die voorwerpen die zogezegd gestolen zijn. (Zijn ze wel gestolen?)

En dat de reptielen daarvoor tijd hebben zegt ook veel 8O

guido 007 23 november 2010 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120629)
De directie is compleet in de fout.
Zij hadden eerst de ouders moeten spreken.
Bovendien kon de directie ook zelf eens met die kinderen praten over die voorwerpen die zogezegd gestolen zijn. (Zijn ze wel gestolen?)

En dat de reptielen daarvoor tijd hebben zegt ook veel 8O

Ik weet dus niets over de manier het één en ander plaatsgevonden heeft.
Als de juf de voorwerpen pas kwijt was, dan moet je geen tijd verliezen om een zoekactie op te starten.

Volgens ik vanmorgen op de radio hoorde, heeft de directie de politie erbij gehaald om een beetje indruk te maken, het was zeker niet de bedoeling om de kinderen te ondervragen.

Het is wel perfect legaal om kinderen te ondervragen zonder de aanwezigheid van de ouders.

giserke 23 november 2010 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5120637)
Als de juf de voorwerpen pas kwijt was, dan moet je geen tijd verliezen om een zoekactie op te starten.

Volgens ik vanmorgen op de radio hoorde, heeft de directie de politie erbij gehaald om een beetje indruk te maken, het was zeker niet de bedoeling om de kinderen te ondervragen.

Het is wel perfect legaal om kinderen te ondervragen zonder de aanwezigheid van de ouders.

Echter zijn dergelijke verklaringen rechtsongeldig indien er een bekenning zou gebeurt zijn. Gelijk welke advocaat maakt daar brandhout van.

Eigenzinnig 23 november 2010 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5120637)

gelieve uw partijgenoot de standpunten van de NV-A over algemene ordehandhaving en politiebevoegdheden even uit te leggen..

giserke 23 november 2010 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5120644)
gelieve uw partijgenoot de standpunten van de NV-A over algemene ordehandhaving en politiebevoegdheden even uit te leggen..

Ik kan me niet zo onmiddellijk herinneren dat we in den tijd hier iets over gepubliceerd hebben. ;-)

guido 007 23 november 2010 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5120644)

Bij ons mag iedereen, in tegenstelling tot sommige andere partijen, een eigen mening hebben. Meer nog, hij mag die zelfs verkondigen, hij mag ze echter niet verkopen als N-VA standpunt.

Eigenzinnig 23 november 2010 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120643)
Echter zijn dergelijke verklaringen rechtsongeldig indien er een bekenning zou gebeurt zijn. Gelijk welke advocaat maakt daar brandhout van.

Assisenzaak ?
Teruggeven en een pets op de poep zal wel voldoende zijn zeker..

giserke 23 november 2010 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5120652)
Assisenzaak ?Teruggeven en een pets op de poep zal wel voldoende zijn zeker..

Hebben die kindjes hun juf doodgeklopt? 8O

Eigenzinnig 23 november 2010 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120663)
Hebben die kindjes hun juf doodgeklopt? 8O

:lol:

Wie is er begonnen met advocaten en procedurefouten? :lol:

giserke 23 november 2010 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5120667)
:lol:

Wie is er begonnen met advocaten en procedurefouten? :lol:

Kan wel zijn dat de reptielen kinderwelzijn inschakelt, om de opvoeding van dat kind in vraag te stellen waardoor de ouders in de problemen komen.

Eigenzinnig 23 november 2010 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120672)
Kan wel zijn dat de reptielen kinderwelzijn inschakelt, om de opvoeding van dat kind in vraag te stellen waardoor de ouders in de problemen komen.

Als je als 9-jarige bankkaarten en gsm's ontvreemd mogen er vragen gesteld worden over de opvoeding..

Herr Flick 23 november 2010 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120543)
Dit zonder medeweten van hun ouders. Alleen omdat de juf haar bankkaart verloren heeft...

Komaan he, ... in wat voor een jeanettemaatschappij leven wij, als ne flik al niet meer mag vragen aan ne kleinen of hij al dan niet de GSM en bankkaart van de juf gepiekt heeft.

Er zijn manieren om dat te vragen natuurlijk, en het zal ook wel erg lullig zijn voor de lerares als moest blijken dat ze haar telefoon / bankkaart bvb gewoon verloren is...

giserke 23 november 2010 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5120683)
Komaan he, ... in wat voor een jeanettemaatschappij leven wij, als ne flik al niet meer mag vragen aan ne kleinen of hij al dan niet de GSM en bankkaart van de juf gepiekt heeft.

Er zijn manieren om dat te vragen natuurlijk, en het zal ook wel erg lullig zijn voor de lerares als moest blijken dat ze haar telefoon / bankkaart bvb gewoon verloren is...

Dat is niet de kwestie, moet dit op deze manier opgelost worden?

1 Waar haalt de school het lef vandaan de reptielen in te schakelen voor iets die ze makkelijk intern kunnen oplossen?

2 waar halen de reptielen hun tijd vandaan om zich met zulke prullen bezig te houden?

giserke 23 november 2010 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 5120681)
Als je als 9-jarige bankkaarten en gsm's ontvreemd mogen er vragen gesteld worden over de opvoeding..

Niet als je niet eens weet of ze wel gestolen zijn, en of er geen vermoedelijke dader kan worden aangewezen.
Die school heeft machtsmisbruik gepleegd.

Ik daag U uit, ga eens naar de reptielen met een verhaal "ik ben mijn bankkaarten gestolen", en ik vermoed dat die die of die het gedaan heeft. Ze gaan U 4kant uitlachen achter uw gat. Hun PV zal al in de prullenmand liggen vooraleer ge uit hun bureau zijn.

Tejokus 23 november 2010 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120695)
Dat is niet de kwestie, moet dit op deze manier opgelost worden?

1 Waar haalt de school het lef vandaan de reptielen in te schakelen voor iets die ze makkelijk intern kunnen oplossen?

2 waar halen de reptielen hun tijd vandaan om zich met zulke prullen bezig te houden?

Reptielen: interessante woordkeuze.
Moet dat nu echt?

abou Anis 23 november 2010 11:39

Citaat:

Als je als volwassene 9-jarigen beschuldigt van diefstal nadat je je GSM en bankkaart niet meer terugvindt mogen er ook vragen gesteld worden, denk ik.
Als je je geroepen voelt om je machtspositie te misbruiken en die 9-jarigen aan illegale ondervragingen door de politie te onderwerpen om de schuldige te vinden mogen er nog meer vragen gesteld worden, denk ik.
Die vragen moeten dan in eerste plaats gaan over de capaciteiten van de "volwassene" in kwestie om leiding te geven aan een groepje 9-jarigen (né-gen!).
Als er dan toch vragen bij de opvoeding gesteld moeten worden, mogen die dan ook gesteld worden bij het aandeel van de school, haar directie en leerkrachten in desbetreffende opvoeding?
Als de zaken zich afgespeeld hebben zoals in de media beschreven, hoop ik van ganser harte dat de ouders in kwestie allemaal zonder uitzondering klacht indienen tegen de directrice en de leerkracht van die school, evenals tegen de politiebeambten die hun medewerking aan die politionele, juridische en pedagogische wanvertoning hebben verleend.

giserke 23 november 2010 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus (Bericht 5120717)
Reptielen: interessante woordkeuze.
Moet dat nu echt?

Ik zou geen ander woord kunnen bedenken?
Sugestisch?

giserke 23 november 2010 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5120718)
Als je als volwassene 9-jarigen beschuldigt van diefstal nadat je je GSM en bankkaart niet meer terugvindt mogen er ook vragen gesteld worden, denk ik.
Als je je geroepen voelt om je machtspositie te misbruiken en die 9-jarigen aan illegale ondervragingen door de politie te onderwerpen om de schuldige te vinden mogen er nog meer vragen gesteld worden, denk ik.
Die vragen moeten dan in eerste plaats gaan over de capaciteiten van de "volwassene" in kwestie om leiding te geven aan een groepje 9-jarigen (né-gen!).
Als er dan toch vragen bij de opvoeding gesteld moeten worden, mogen die dan ook gesteld worden bij het aandeel van de school, haar directie en leerkrachten in desbetreffende opvoeding?
Als de zaken zich afgespeeld hebben zoals in de media beschreven, hoop ik van ganser harte dat de ouders in kwestie allemaal zonder uitzondering klacht indienen tegen de directrice en de leerkracht van die school, evenals tegen de politiebeambten die hun medewerking aan die politionele, juridische en pedagogische wanvertoning hebben verleend.

²

Ik hoop dat de inrichtende macht van die school maatregelingen treft tov die directrice. Die kan toch niet in haar functie blijven?

Eigenzinnig 23 november 2010 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5120718)

Er mogen inderdaad vragen gesteld worden..normaal zou de leerkracht dit zelf opgesopt moeten hebben ipv zich onsterfelijk belachelijk te maken door een 'politiek correcte' lijn te volgen...

illwill 23 november 2010 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5120543)

Och, niet overdrijven e.
Waarom zouden ze er een trauma aan overhouden? Omdat agenten wat vragen stellen aan kinderen?
Moet men vanop die leeftijd al gaan aanleren dat stelen mag misschien?

abou Anis 23 november 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5120840)
Och, niet overdrijven e.
Waarom zouden ze er een trauma aan overhouden? Omdat agenten wat vragen stellen aan kinderen?
Moet men vanop die leeftijd al gaan aanleren dat stelen mag misschien?

Wie heeft er iets gestolen?

illwill 23 november 2010 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5120846)
Wie heeft er iets gestolen?

Weet ik niet.

abou Anis 23 november 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5120855)
Weet ik niet.

Exact.
En die juf weet dat ook niet. Maar omdat ze haar leerlingen van 9 (né-gen!) jaar verdenkt, laat ze ze elk apart verhoren (al worden daar uiteraard allerlei eufemismen voor gebruikt) door de politie. Want "ze hadden al twee keer de kans gehad om de gestolen GSM en bankkaart terug te leggen". Blijkbaar is het nooit bij haar opgekomen dat die kinderen dat niet gedaan hebben omdat heel misschien niemand van die klas het gedaan had.

CyberpunX 23 november 2010 12:55

Wat is nu het probleem? Dat ze dit in WVL hebben gedaan en niet in brussel? Aan de foto's te bezien zitten er toch een paar allochtonen. Wel consequent blijven, drie vierde is hier voor strengere straffen en als er dan iemand wat maatregelen treft is het kot te klein. :lol:

En als school zou ik ervoor opteren de foto's in een afgesloten gedeelte te plaatsen en elke ouder een paswoord te voorzien.

illwill 23 november 2010 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 5120871)
Exact.
En die juf weet dat ook niet. Maar omdat ze haar leerlingen van 9 (né-gen!) jaar verdenkt, laat ze ze elk apart verhoren (al worden daar uiteraard allerlei eufemismen voor gebruikt) door de politie. Want "ze hadden al twee keer de kans gehad om de gestolen GSM en bankkaart terug te leggen". Blijkbaar is het nooit bij haar opgekomen dat die kinderen dat niet gedaan hebben omdat heel misschien niemand van die klas het gedaan had.

Ze zal wel een reden hebben WAAROM ze iemand verdenkt.
Los daarvan...wat is daar mis mee. Mag zij pas klagen wanneer ze bewijzen heeft ofzo?
Och komaan, stop toch met woorden als "verhoren" te gebruiken. Je kijkt teveel naar films.
Als niemand het gedaan heeft in de klas komt dat ook wel uit. Kinderen van dergelijke leeftijd vallen meteen door de mand indien ze het wel gedaan hebben. Daar is echt geen "verhoor" voor nodig.

Anna List 23 november 2010 13:19

die juf zal nu wel niet meer durven toegeven dat haar gsm en bankkaart in haar ander sjakosj zaten zeker ? :roll:

ik vind een huiszoeking bij de juf thuis en lange ondervraging van de juf een gepaste eerste maatregel

illwill 23 november 2010 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX (Bericht 5120872)
Wat is nu het probleem? Dat ze dit in WVL hebben gedaan en niet in brussel? Aan de foto's te bezien zitten er toch een paar allochtonen. Wel consequent blijven, drie vierde is hier voor strengere straffen en als er dan iemand wat maatregelen treft is het kot te klein. :lol:

En als school zou ik ervoor opteren de foto's in een afgesloten gedeelte te plaatsen en elke ouder een paswoord te voorzien.

Dat ze een schuldige van 9 geen straf geven is maar normaal, maar hier opkomen voor de bescherming van jonge diefjes is er al helemaal over.

GSM 200 euro
En alle miserie met het aanvragen van bankkaart ed.

Dit zijn ook weer geen kwajongensstreken meer om weg te lachen en niets te doen.

illwill 23 november 2010 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5120914)
die juf zal nu wel niet meer durven toegeven dat haar gsm en bankkaart in haar ander sjakosj zaten zeker ? :roll:

ik vind een huiszoeking bij de juf thuis en lange ondervraging van de juf een gepaste eerste maatregel

Waarom?

backfire 23 november 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5120917)
Dat ze een schuldige van 9 geen straf geven is maar normaal, maar hier opkomen voor de bescherming van jonge diefjes is er al helemaal over.

GSM 200 euro
En alle miserie met het aanvragen van bankkaart ed.

Dit zijn ook weer geen kwajongensstreken meer om weg te lachen en niets te doen.

Je gaat er dus van uit dat de dader tussen de kinderen zat?

CyberpunX 23 november 2010 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 5120920)
Waarom?

Vrouwen kennende ligt die gsm ergens tussen haar eyeliners :lol: Een gestolen GSM terugvinden tussen 9 jarigen is nu toch niet echt het meest rampzalige eruit. Laat iemand bellen naar het nummer. Het zou me verbazen dat de 9jarigen weten dat ze hem uit moeten zetten of dit zomaar ongezien kunnen doen in de klas. Of was de lerares even met de sportleraar "babbelen" op het ogenblik van de feiten mss.

stropke 23 november 2010 13:56

Juf laat kinderen verhoren

Juf laat kinderen verhoren door politie na diefstal gsm en bankkaart

dinsdag 23 november 2010, 10u18Bron: belga Auteur: ivb

OUDENBURG - De politie van het West-Vlaamse Oudenburg ondervraagt sinds maandag 9-jarige meisjes en jongens uit de klas van juf Isabelle van de Vrije Basisschool Heilige Familie. De juf is haar gsm en bankkaart kwijt en verdenkt één van de kinderen van de klas. Ouders kwamen er na schooltijd achter dat hun kind bij de politie had gezeten, schrijft Het Laatste Nieuws.

De kinderen van het vierde leerjaar werden één voor één uit de klas gehaald en moesten aan twee agenten vertellen wat ze wisten van de diefstal. 'De kinderen waren helemaal van streek', getuigen enkele moeders.
De schooldirectrice, die de hulp van de politie had ingeroepen, was maandagavond onbereikbaar voor commentaar, maar liet in een brief aan de ouders weten dat de kinderen 'meerdere kansen hadden gekregen om de gestolen voorwerpen terug te leggen'.

De politie bevestigde dat al acht van de zeventien kinderen een 'gesprekje' gehad hebben. De andere negen volgen dinsdag. Sommige ouders willen bij de verhoren aanwezig zijn of vragen psychologische ondersteuning voor hun kind. Burgemeester Ignace Dereeper noemde de zaak 'ongehoord' en beloofde in te grijpen.

Directie overlegt met burgemeester en politie

De schooldirectie van de Vrije Basisschool Heilige Familie overlegt vandaag met de burgemeester en de politie over het verdere verloop van het onderzoek naar een diefstal in de Oudenburgse school.

De ouders werden volgens politiewoordvoerster Annemie Wittesaele op de hoogte gebracht via de schoolagenda: "Er werden twee notities in de agenda geplaatst waarin sprake was van de diefstal. Ook maandag kregen de ouders een brief in de bus van de schooldirectie. Gezien de commotie die nu ontstaan is in de media hebben we het onderzoek even geschorst en overleggen we vandaag de eventuele verdere stappen", zegt de woordvoerster.

'Vertrouwen herstellen'

De directeur-generaal van het Vlaams Secretariaat van het Katholiek Onderwijs (VSKO), Mieke Van Hecke, vond het meer aangewezen om eerst met de ouders te gaan praten in plaats van naar de politie te stappen. Dat zegt ze in een voorlopige reactie op de ondervraging.

Van Hecke beklemtoont dat ze nog geen kennis heeft van het dossier en dus afgaat op wat in de kranten staat over de feiten. 'Als dat allemaal klopt, betreur ik dat niet eerst met de ouders een gesprek is aangegaan. Nu is het vooral de zaak om het vertrouwen te herstellen tussen de ouders en de school'.

De begeleidingsdiensten van het VSKO zullen contact opnemen met de school om te vermijden dat dergelijke zaken nog voorvallen.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101123_006

Eerst zijn het sommige flikken die heropgevoed moeten worden, nu is een Juf aan de beurt.
Of beter een herscholing volgen "omgaan met kinderen". Volgs mij is Juf beetje over de rooie geraakt door het vermist raken van die spullen. Wat moet een kind van 9 met die bankkaart???:roll:
Maar goe da de flikken kwamen om te horen wat er was gebeurd en niet de pastoor.
Tis toch echt niet te filmen zowat, man, man , man, miserie, miserie!!

Anna List 23 november 2010 14:52

Citaat:

als een juf zo'n akkefietje niet kan oplossen

-naar 'gestolen' gsm bellen
-iedereen boekentassen leegmaken
-broekzakken controleren

komaan hé zeg :roll:

Herr Flick 23 november 2010 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 5121033)
als een juf zo'n akkefietje niet kan oplossen

-naar 'gestolen' gsm bellen
-iedereen boekentassen leegmaken
-broekzakken controleren

komaan hé zeg :roll:

Fouilleren ... ;-)

Nee de eerste vraag zou moeten zijn, na de voorgaande, als ze zeker is dat het in haar klas gebeurt is.

Kijk tijdens de speeltijd blijft de deur open, en legt diegene die het gedaan heeft, zonder straf te krijgen gewoon de spullen terug.

als dat niet gebeurd ja, dan moet er met de ouders gepraat worden,

Natuurlijk ook al is het een 9 jarige die dat uitsteekt, het blijft diefstal...

Vandaag de GSM van de juf, morgen de centen van het kneusje van de klas, en de dag daarna het fruitsapeke en de plopkoek van uwe kleinen...

Anna List 23 november 2010 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5121046)
Fouilleren ... ;-)

Nee de eerste vraag zou moeten zijn, na de voorgaande, als ze zeker is dat het in haar klas gebeurt is.

Kijk tijdens de speeltijd blijft de deur open, en legt diegene die het gedaan heeft, zonder straf te krijgen gewoon de spullen terug.

als dat niet gebeurd ja, dan moet er met de ouders gepraat worden,

Natuurlijk ook al is het een 9 jarige die dat uitsteekt, het blijft diefstal...

Vandaag de GSM van de juf, morgen de centen van het kneusje van de klas, en de dag daarna het fruitsapeke en de plopkoek van uwe kleinen...

een brevet van onbekwaamheid ja, voor de juf én voor die schooldirectie én voor de politiecommissaris.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be