![]() |
Antwerpen is where it's at.
De Antwerpse winkelstraat Meir heeft de Nieuwstraat in Brussel voorbijgestoken als duurste straat voor handelaars. Een vierkante meter winkelruimte op een toplocatie kost er 1.700 euro. Dat is 50 euro meer dan in de Nieuwstraat. Dat blijkt uit cijfers van vastgoedadviseur DTZ en is te lezen in de Concentra-kranten.
Top 5 1. Meir (Antwerpen): 1.700 euro per m² per jaar 2. Nieuwstraat (Brussel): 1.650 euro per m² per jaar 3. Veldstraat (Gent): 1.300 euro per m² per jaar 4. Hoogstraat (Hasselt), Vanâve d'Île (Luik), Steenstraat (Brugge): 1.100 euro per m² per jaar 5. Rue de l'Ange (Namen): 950 euro per m² per jaar ![]() _________________________ Maar liefst 400 euro duurder dan de volgende Vlaamse stad. Afgetekend. |
Antwerpen Meir en Brussel Nieuwstraat waren ook altijd degene die het meest opbrachten op de Monopoly-borden van vroeger.
|
Is wel geen gezellige straat.
|
Citaat:
Maar kan wel tellen qua status. |
Citaat:
Eén van de minst gezellige winkelstraten van België. |
Voor mij overstijgt de Meir de Avenue des Champs-Élysées. 8-)
|
tja,das de andere kant van Antwerpen !!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Antwerpen is naar de vaantjes ... :-(
|
Citaat:
|
:cheer: DTZ :cheer:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
baai the weeej, mene pc doe het weer :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
Ge hebt er dan toch ne keer op gemept ??? :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
Ik moest het doen met Kalverstraat en Den Briel ! de gierigaards. |
Citaat:
:cheer: watergeuzen :cheer: |
Citaat:
Ze mogen da houden van mij :p |
Er bestaat ook een Belgische monopolie en een Vlaamse. De Belgische heeft ook Waalse straten en heeft de Nieuwstraat in Brussel in zowel het Nederlands als het Frans. Ik bezit dus de Vlaamse (onbewust).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
't is duur dus we zijn fier. Raar eigenlijk.
Ik veronderstel dat met die prijzen de Meir er uit ziet zoals de grootste winkelstraten in de meeste landen, met dezelfde multinationals en dezelfde produkten. Dat alleen al is saaie eenheidsworst. |
Citaat:
Ge moet zien wat er boven al die idiote winkels leegstaat ... :? da's pas smijten met geld ... |
Citaat:
|
Waar blijft de Larense Weg, waar je voor 2euro een Turkse pizza kan kopen en voor 25 een gram heroine.
|
Ook de Nieuwstraat heeft dergelijke schitterende gevels, maar die zitten vaak nog veel meer dan op de Meir achter een hoop rommel verscholen. Spijtig. Ik ga naar de Nieuwstraat voor het gemak.
|
De Meir is inderdaad een erg onaangename plek.
|
Citaat:
|
.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
't Werd tijd dat de mooie Meir die banale Nieuwstraat onttroonde. Antwerpen is dé shoppingstad. De meeste grote merken openen hier hun flagshipstore en niet in Brussel. De koopkracht ligt in Antwerpen dan ook stukken hoger, en dat weten ze. Antwerpen biedt sowieso een mooiere setting voor (internationale) winkelketens.
Waar opende Starbucks ook alweer z'n eerste vestiging (in een stadscentrum) in België? Juist ja. 8-) En omdat beelden altijd duizend keer meer zeggen dan woorden, een vergelijking: RUE NEUVE, BRUXELLES: ![]() MEIR, ANTWERPEN ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() :-P Hoe zeggen ze dat in het Frans ook al weer? Ahja, il n'y a pas photo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be