![]() |
Wanneer verkiezingen?
Het einde komt in zicht, de tunnel lijkt weer even naar de bovengrond te gaan.
Wanneer komen er volgens jullie verkiezingen? Andere mogelijkheden geef ik niet, onder het motto: "hoop doet leven". |
Waarom kan dat niet half februari? Of eind februari?
Gaan ze als kerstcadeau verkiezingen aankondigen? Of als nieuwjaarsgeschenk? Na de aankondiging, volgen nog enkele discussies over de mee te nemen grondwetsartikelen die voor herziening vatbaar moeten zijn, dan volgt pas de ontbinding van het parlement. 40 dagen erna moeten verkiezingen zijn. |
Citaat:
Dan mag men nog over mee te nemen grondwetsartikelen discussiëren, een paar weken wat mij betreft, maar dan zijn we nog niet half of eind februari. Achja, hier valt niets uit te sluiten zeker, alles kan, maar ik acht het niet waarschijnlijk. |
Al bij al een vrij nutteloze peiling.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik gok ergens halverwege maart. Veel vroeger zal het niet zijn.
|
http://rechtsactueel.eu/index.php?op...tueel&Itemid=3
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet zo zeker dat er verkiezingen komen. NVA heeft nota VDL nog niet zwaar bekritizeerd en PS is bereid om een extra toegeving te doen. Als ook NVA toegeeft op het mager beestje van de bevoegdheidsoverdracht zijn ze er.
NVA zal dan wel heel veel ingeslikt hebben: - fasering op 10 (!) jaar - weinig tot geen responsabilisering - weinig tot geen splitsing in de gezondheidszorg - geen overheveling vennootschapsbelasting etc etc |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet alleen een nutteloze peiling, doch ook nutteloze verkiezingen. Me dunkt dat de vorige verkiezingen duidelijk waren. Ik begrijp tweede verkiezingen als men wil finetunen en al de flutpartijtjes er uitkiepert of zo. Maar nu? wat is dit? de verkiezing van de betere onderhandelaar? En dan nog: we kunnen geeneens voor Elioke stemmen! |
Citaat:
|
In euro misschien? Maar de grootste ooit, betekent in dit geval zeker niet 'de moeite waard'...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb zo laat mogelijk gezet, omdat ik weet dat geen enkele gevestigde macht happig zal zijn op verkiezingen net na nieuwjaar.
Want dan heeft iedereen net met elkaar gesproken (tijdens de feestdis en het nieuwjaarsbezoek) en zullen de anti-traditionele-partij sentimenten hoogtij vieren. Dus ik ken ze; eerst laten bekoelen. Elk percentje van de stemmen telt. J. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik begrijp dat al maanden aanzwellend gedoe over verkiezingen niet. Het komt niemand uit, en al zeker niet de powers that be. Ik verwacht dat de Belgicisten zich met hand en tand gaan verzetten tegen nieuwe verkiezingen, want elke beweging riskeert hun wankele bouwwerkje omver te blazen. Waarom zouden ze dat riskeren?
|
14 februari : liefde is ... samen gaan stemmen
|
Citaat:
Dat is de kern van de zaak, Bruno. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het gaat hier om een historische machtsstrijd van de slaaf tegenover zijn meester. De N-VA is de enige onder de slaven die eraan denkt om ooit zijn hand op te heffen tegen de meester. Desondanks denkt de N-VA nog steeds als een slaaf, getuige de nota-BDW die volledig in de Belgische lijn bleef. Als je wil uitmaken wie er wint bij een voorstel, ga dan na wat het zegt over Brussel. Daar zitten de meesters, en als die zonder enige duidelijke honderden miljoenen euro's cadeau krijgen, dan weet je dat het voorstel de meester en niet de slaaf dient. Andere aanwijzingen over de positie van de N-VA zijn:
Desalniettemin is de N-VA al wat we hebben, het is de enige partij die er aan denkt misschien ooit haar hand op te heffen. De weg naar politieke volwassenheid is nog lang. |
Ter ondersteuning van mijn scepticisme over snelle nieuwe verkiezingen, dit citaat van Bart Eeckhout:
Citaat:
|
Citaat:
Het is hen er denk ik vooral om te doen niet als de uitlokkers van nieuwe verkiezingen bestempeld te worden, EN GELIJK HEBBEN ZE (hoe hypocriet dat ook kan overkomen). De Franstaligen hopen dat de N-VA de aanstaande verkiezingen niet zal winnen, zodat ze weer kunnen overgaan tot "de orde van de dag", dat is alles. |
6 Februari, kzal het al in de agenda noteren :lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En dat ze het lef niet heeft te doen wat ze moet doen, nml België opblazen, stevenen we af op nieuwe verkiezingen. Maar ik zou nog niet zo zeker zijn van een nieuwe nva-overwinning. Misschien een kleintje, maar bovenal vrees ik dat met Beke (en het nieuws dat hij nu gaat scoren met de pseudo-cd&v-voorzittersverkiezingen) wel eens voor een kleine cd&v remonte kan zorgen. |
Wbeke heeft anderzijds werkelijk niets wervends... Geen imago, geen charisma en geen historiek. Vraag mij af hoeveel % van de bevolking zou weten voor welke partij hij opkomt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Is er een reden om het niet te doen? |
Citaat:
Het is namelijk helemaal niet goed voor de Vlaamse traditionele partijen om zonder regering naar nieuwe verkiezingen te stappen. Als zij nu naar nieuwe verkiezingen moeten, dan krijgen ze pas hun echte afstraffing. Ook de PS vermijd nieuwe verkiezingen, want als ze nu naar nieuwe verkiezingen gaan, lopen ze de kans dat hun 2 helpers in Vlaanderen totaal van de kaart verdwijnen. En zonder hen, verliezen ze elke macht op Vlaanderen en de mogelijkheden een Vlaamse partij de schuld van de problemen te geven. Mij gevoel vertelt me dat we beter ons hartje vasthouden voor de oplossingen die vanuit Laken gaan komen. Ik verwacht namelijk dat die er opnieuw een weggestemde politicus gaan bijhalen en een interimregering gaan laten vormen. Ik zie zelfs Verhofstadt nog terug keren om het land te redden. Hoewel de termijn als Europees president van Van Rompuy ook al voor meer dan de helft voorbij is en deze dus voor oplosser kan ingezet worden. Nieuwe verkiezingen zou enkel de stellingen oorlog nog versterken en alles nog ingewikkelder en moeilijker maken. Ook de kans dat N-VA er veel sterker uitkomt, is een doorn in het oog van de PS. En nu er vast staat de Beke de CD&V verder zal leiden, is de PS helemaal niet meer gelukking met nieuwe verkiezingen in Vlaanderen. De kans dat N-VA, CD&V en VB een meerderheid in Vlaanderen zouden kunnen vormen word immers enkel dag groter. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be