Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   In 2011 wordt prins Filip koning (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147527)

JP Coen 6 december 2010 10:36

In 2011 wordt prins Filip koning

Het komend jaar zal Belgie een nieuwe koning krijgen ,Filip is zijn naam.
De staat van zijn staat is nog onbekend.

Sidharta 6 december 2010 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 5147267)

Hij is nog niet in staat om burgemeester te worden.

De schoofzak 6 december 2010 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 5147267)

Wat een statement.
Hebt ge daar lang over moeten nadenken ?

Herr Flick 6 december 2010 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 5147279)

Misschien van Puyvelde of Prosper Polder, of Doel in zijn huidige staat.

guido 007 6 december 2010 11:52

De naam van de staat ken ik nog niet, zijn roepnaam daarentegen ....

Filip den Taaie

Klarekijk 6 december 2010 12:24

Het wordt tijd dat hij de kans krijgt , al was Albert een veel betere Koning dan Boudewijn. Filip is een heel intelegente kerel , jammer dat het Hof Boudewijn hem zo terughoudend heeft opgevoed .
Ik wens hem veel sterkte en weet dat hij in staat is veel deuren te openen of open te houden voor het imago van ons land .
Ik vind het heel jammer dat hij altijd zo afgeschilder wordt , en dat ieder woord door honderden kwade togen 500 x wordt omgedraaid tot men er toch maar iets slecht kan over zeggen .
We zouden beter eens in de spiegel kijken , en concluderen voor welke onbekwame politiekers die ons land in de afgrond storten en waar we toch iedere keer op keer weer opnieuw voor stemmen .

Vito 6 december 2010 12:29

Ik vraag me af waarom er zo weinig republikeinen zijn in België. Als er al republikeinen zijn, zijn het meestal separatisten. Terwijl het volgens mij perfect mogelijk is een Belgische republikein te zijn of een Vlaamse royalist.

Scherven A. Mok 6 december 2010 12:29

Filip de Laatste.

Vette Pois(s)on 6 december 2010 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5147451)

Filip den Taaie

zijn land is naar de haaie

Herr Flick 6 december 2010 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5147524)
Ik vraag me af waarom er zo weinig republikeinen zijn in België. Als er al republikeinen zijn, zijn het meestal separatisten. Terwijl het volgens mij perfect mogelijk is een Belgische republikein te zijn of een Vlaamse royalist.

Delacre, met zijn koeksesdozen heeft er wel iets mee te maken denk ik. ;-)

Steve_M 6 december 2010 12:51

Citaat:

Ik ben zo'n Belgische republikein. Het idee dat je staatshoofd wordt omdat je uit de juiste kut komt gerold is bijzonder middeleeuws.

Pieter B 6 december 2010 12:59

Na Albert II komt er geen koning meer.

pixelpower 6 december 2010 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5147591)
Na Albert II komt er geen koning meer.

... is wat ik ook wens en daarom heb gekozen.

Maar ik neem mijn wensen niet voor werkelijkheid.

Zwartengeel 6 december 2010 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5147451)

Filip den Taaie

Ik ga voor Filips De Domme.

maddox 6 december 2010 13:38

We kunnen alleen hopen dat Filip de Taaidomme het overneemt en totaal verkloot. Wat met zijn aangeboren eigenschappen geen enkel probleem lijkt.

Maar, een volk krijgt de leiders die het verdient.

Herr Flick 6 december 2010 14:06

Ik vind dat ze hem moeten uitnodigen voor de slimste mens...

Inno 6 december 2010 14:07

Filips von Wallonia.

Antoon 6 december 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5147526)
Filip de Laatste.

20 jaar geleden las ik al over Boudewijn de Laatste, en daarna Albert de Laatste.

Straks komt Filip de Laatste, en over 30 jaar Gabriël de Laatste ?

Het schiet niet op...

Zeno! 6 december 2010 17:26

Ik hoop het van ganser harte! Betere anti-reclame voor België bestaat er niet.

Komaan Filip, jij wereldvreemde houten klaas, bestijg die troon! :D

Klarekijk 6 december 2010 17:53

Citaat:

Omdat een president voor België niet realistisch is en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .

Om de 6 jaar een nieuwe president die met heel zijn gevolg een gigantisch loon en pensioen zou opstrijken als ex president en secretarisen kost voor een klein land als België een fortuin , of dacht je dat het salaris stop van een president na zijn termijn , NEE dat loopt door inclus voor zijn secretarisen

dat betekend ( een Koning die dertig jaar aanblijft is gelijk aan 1
30 jaar : 6 = presidenten en zijn gevolg = is zonder zijn secretarisen al 5 x duurder

En het onderhouden van het park en patrimonium is even duur of zelfs goedkoper als het bewoond word.

Of ga je van het Paleis ook een asielcenter maken messchien ?

Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trot kan zijn op een koningshuis .

ER is geen enkel minisiter die geen stomiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .
Maar voor een politieker stemt men opnieuw ondanks zijn flaters

Bovenbuur 6 december 2010 17:57

De kosten zijn het probleem niet (je onderhoudt nu ook al een minister president), de Vlamingen en Walen zouden alleen nooit samen kunnen kiezen wie dat dan moet worden.

Garry 6 december 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta (Bericht 5147279)

Steek hem beter in een beschermde werkplaats.

Garry 6 december 2010 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5148177)
Omdat een president voor België niet realistisch is en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .

Om de 6 jaar een nieuwe president die met heel zijn gevolg een gigantisch loon en pensioen zou opstrijken als ex president en secretarisen kost voor een klein land als België een fortuin , of dacht je dat het salaris stop van een president na zijn termijn , NEE dat loopt door inclus voor zijn secretarisen

30 jaar : 6 = presidenten en zijn gevolg = is zonder zijn secretarisen al 5 x duurder

En het onderhouden van het park en patrimonium is even duur of zelfs goedkoper als het bewoond word.

Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trot kan zijn op een koningshuis .

ER is geen enkel minisiter die geen stomiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .

Onzin.

Trots zijn op wat? Op een middeleeuwse theatervoorstelling? De meest dure poppenkast?

En stopt nu eens voor eens en voor altijd met een president te vergelijken met die kwast van Amerika. En zelfs vergeleken bij die kwast zou een president nog zooooooveeeeel malen goedkoper zijn.

Hoeveel staten telt Amerika voor slechts één president. Wij hebben helemaal geen president nodig. Ofwel behoren we tot de EU en zou een president van de EU moeten volstaan. De volle kost van ons huidige koningshuis incl. de verdoken dotaties die schandelijk de pan uit vliegen maar nooit publiekelijk bekend worden gemaakt, zouden dan volstrekt overbodige zijn.
Ofwel behoren we niet tot de EU en dan zouden we iets in de zin van een president moeten hebben. Die valt dan totaal niet te vergelijken met die van Amerika, eerder met die van een boere dorp.

Moeten we fier zijn zoals zo een stel idioten die overal de koningsleden achterna hollen met kruippakjes voor het vers geboren prinsje/prinsesje en die hun eigen wijs maken dat HET prinsje straks in HUN kruippakje zal rondkruipen? Alsjeblief hé, kom met uw twee voeten op de begane grond tussen alle andere stervelingen hé.

Derk de Tweede 6 december 2010 18:15

Hij zou toch helicopterpiloot worden in Congo ?

maddox 6 december 2010 18:19

Citaat:

Citaat:

Waarom een president? We hebben al eerste ministers en premiers in overvloed.
Citaat:

30 jaar : 6 = presidenten en zijn gevolg = is zonder zijn secretarisen al 5 x duurder.
Je vergeet de konings familie die als best betaalde asielzoekers ter wereld allemaal meefeesten uit de toelagenfuik. Nog niet te vergeten dat ze al hun paleizen en dergelijke ook "uit de overheidsfinanciën" toegestopt krijgen.

Citaat:

Ik heb al slechtere plannen gehoord. Andere optie is kernafvalopslag.
Citaat:

Waar is je persoonlijke trots heen , als je niet meer trots kan zijn op een koningshuis .
Waar is Uw trots naartoe dat U zo'n middeleeuws concept als monarchie kan goedkeuren.

Citaat:

ER is geen enkel minisiter die geen stommiteiten begaat in zijn termijn , maar De Koning en de Prins word steeds beschamend beschimpt .
Democratie is de dictatuur van de dommen nietwaar.

Klarekijk 6 december 2010 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! (Bericht 5148113)
Ik hoop het van ganser harte! Betere anti-reclame voor België bestaat er niet.

Komaan Filip, jij wereldvreemde houten klaas, bestijg die troon! :D

Ik ben persoonlijk betrokken geweest bij het bezoek dat de Prins bracht aan Vietnam , toen heeft de pers hem nogmaals belachelijk gemaakt en een delegatie bedrijfslijders heeft s' anderdaags de pers verboden op de bezoeken .
Wij hebben toen een prachtige bekwame kerel gezien .

Oordeel niet over iemand die je nog nooit persoonlijk heb ontmoet of gesproken .

Xenophon 6 december 2010 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5148258)
Ik ben persoonlijk betrokken geweest bij het bezoek dat de Prins bracht aan Vietnam , toen heeft de pers hem nogmaals belachelijk gemaakt en een delegatie bedrijfslijders heeft s' anderdaags de pers verboden op de bezoeken .
Wij hebben toen een prachtige bekwame kerel gezien .

Oordeel niet over iemand die je nog nooit persoonlijk heb ontmoet of gesproken .

Zijn leraars van vroeger zeggen dat hij te dom is om 2 x 2 uit te rekenen.

En die mensen kennen hem persoonlijk ja.

Dus stop maar met uw belgicistische leugens.

Klarekijk 6 december 2010 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5148249)
Waarom een president? We hebben al eerste ministers en premiers in overvloed.

Je vergeet de konings familie die als best betaalde asielzoekers ter wereld allemaal meefeesten uit de toelagenfuik. Nog niet te vergeten dat ze al hun paleizen en dergelijke ook "uit de overheidsfinanciën" toegestopt krijgen.

Ik heb al slechtere plannen gehoord. Andere optie is kernafvalopslag.

Waar is Uw trots naartoe dat U zo'n middeleeuws concept als monarchie kan goedkeuren.

Democratie is de dictatuur van de dommen nietwaar.

Voor zover ik het besef is het of een koning met een éérste minister ( premier ) of weg met de koning en dan krijg je een president , niet ?

Klarekijk 6 december 2010 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5148273)

Als je niet weet wat 2 x 2 is zal je niet doen wat hij doet .
wat U doet is mensen belachelijk maken en uzelf interesant vinden

Garry 6 december 2010 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5148297)

Zet hem eens naast Bart De Wever in dat stoeleke van de slimste mens ter wereld. Zonder dat ze speciaal vragen gaan stellen met simpele antwoorden die hij van te voren mag instuderen hé. Ge gaat hem zien afgaan als een gieter. Een totaal wereldvreemd individutje van niemendalle is wat er zal te zien zal zijn.

Xenophon 6 december 2010 18:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5148297)

Je bedoelt dat de prins zijn leraars - zorgvuldig geselecteerde mensen trouwens, liegen over de enorme domheid van Fillip?

largo_w 6 december 2010 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5148273)

Gelukkig dat niemand hier Uw leraars van vroeger kent zeker...?
enfin hun mening is van minder belang dat er iets mis gelopen is bij je opvoeding is een gegeven hé... dat kunnen ze bij justitie beamen, nietwaar?

Xenophon 6 december 2010 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5148354)
Gelukkig dat niemand hier Uw leraars van vroeger kent zeker...?
enfin hun mening is van minder belang dat er iets mis gelopen is bij je opvoeding is een gegeven hé... dat kunnen ze bij justitie beamen, nietwaar?

Ja, wat een geluk dat niemand mijn leraars van vroeger kent...
Ofnee wacht, het ging niet over mij maar over de kroonprins en ofdat hij geschikt is om koning te worden.

Over klachten over mijn opvoeding neem je het best even op met mijn ouders.

Txiki 6 december 2010 19:24

Weg met de koning!

Vito 6 december 2010 19:54

Citaat:

Omdat een president voor België niet realistisch is

Waarom?

Citaat:

en de duurste zaak die ons ooit zou kunnen overkomen .
Dat bepaal je als staat toch zelf?

Citaat:

Dat hoeft toch niet? Er is toch niemand die zegt dat een president evenveel moet verdienen als de koning nu? In Zwitserland hebben ze zelfs een beurtrolsysteem zodat er ieder jaar een andere president is, daar hoor je niemand klagen. Zwitserland is nog kleiner dan België.

Citaat:

Presidentieel paleis?

Citaat:

Dit is een emotioneel argument.

Citaat:

Leterme heeft anders ook al zijn deel gehad.

Citaat:

Dat kan je uiteraard niet van een koning zeggen, daar kan je niet op stemmen.

Kortom: je overtuigt me niet.

Vito 6 december 2010 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5148188)
De kosten zijn het probleem niet (je onderhoudt nu ook al een minister president),

Bij ons noemt dat de premier, minister-president is van de deelstaten. Dit volledig terzijde.

Citaat:

de Vlamingen en Walen zouden alleen nooit samen kunnen kiezen wie dat dan moet worden.
Ik snap hoegenaamd niet hoe men enerzijds kan pleiten voor een federale kieskring zodat politici zich wat "Belgischer" gaan gedragen en dan de idee van een Belgische president gaan afschieten. Als je politici wil gaan aanmanen om zich wat Belgischer te gaan gedragen, kan je toch niets beters vinden dan hen de wortel voor te houden het staatshoofd te kunnen worden?

daiwa 6 december 2010 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5147518)
Filip is een heel intelegente kerel , .

Hier kan je vast stellen hoe intelligent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

daiwa 6 december 2010 21:21

Citaat:

Moet de hele kroost van een president dan ook onderhouden worden door de werkende mens zoals nu die poppenkast van Laken?

maddox 6 december 2010 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5147518)
Filip is een heel intelegente kerel

Zeer intelligent opgemerkt van je.

Xenophon 6 december 2010 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5148676)
Hier kan je vast stellen hoe intelegent die klaploper wel is.
http://www.youtube.com/watch?v=WvI3LeXjNGw

LOL

De prinselijke onnozelaar.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be