![]() |
Vrouw uit Turkije of Marokko werkt niet
Vandaag in de Nederlandse krant Het Parool:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo denk ik nu even aan al die vrouwen die belemmert worden om een job te doen die ze zelf willen. Je hebt genoeg vrouwen die willen werken en studeren maar de kans niet krijgen. Altijd dat gezeik 'hoofddoek af', 'liever een blanke'.. Even serieus, mensen die u willen kleden en zelf willen bepalen wat gij doet en wat niet, vragen om problemen. In zulke gevallen zeg ik: profiteren van die blanke handel!! |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik concludeer hieruit overigens ook dat u zichzelf niet als een blanke ziet, en sterker nog, dat volgens u blanken uitgebuit mogen worden. Dat riekt onmiskenbaar naar onversneden discriminatie en zelfs racisme in de klassieke betekenis van het woord. |
Citaat:
In al die jaren is er veel personeel gekomen en gewisseld, maar bitter weinig allochtonen. Hoofddoeken zijn welkom bij ons. Er wordt extra moeite gedaan voor mensen met taalproblemen. Het is zelfs frustrerend. Je wil je opstellen als pluralistische instelling maar je slaagt er niet eens in om een pluralistisch personeelsbestand te hebben. Ze moeten wel KOMEN eh, of moeten we die vrouwen uit hun kot sleuren? Nee toch eh. |
Citaat:
Een contract van onbepaalde duur is ook niet alles. |
Citaat:
je voeten vastgebetonneerd in beton zodat je zeker nooit vanachter je bureau kunt gehaald worden? |
Citaat:
Citaat:
Men kan zich als gelovige perfect houden aan de wetten van het land. Maar eisen dat er gewerkt wordt maar ondertussen deze dames afbreken en hun 'kopvod' willen bannen is geen oplossing. Maar wat dat betreft, staan onze noorderburen iets verder dan de Vlamingen. Citaat:
U mag concluderen wat u wilt. Het gaat slechts om een mening. Een mening die weliswaar niet berust op de waarheid. Ik vind dat een vrouw perfect kan werken met een hoofddoek of een kruisje. U bent niet-gelovig dus u weet half niet hoe belangrijk de religie is voor een gelovige. Ik ben geen racist en ik snap niet waarom u vindt dat ik zou discrimineren. Ik zou gerust een Vlaming, Turk, Neger aannemen. Ik heul namelijk niet met de bekrompen zielen van deze tijd. Nog iets, ik vind dat een Marokkaan of Turk die hier leeft beter met iemand kan trouwen van hier. Iemand uit het land van herkomst naar hier halen, brengt niet anders dan miserie met zich mee. Om nog maar te zwijgen van het mentaliteitsverschil. Ben zelf Marokkaanse en geen haartje op mijn hoofd dat er aan zou denken om iemand uit het buitenland naar hier te halen. |
suqarloe,
kan je nu zelf niet zien dat er een probleem is? ik heb de voorbije 13 jaar in het hoger onderwijs en de sociale sector rondgehangen. Ik heb er nauwelijks moslimvrouwen en andere allochtone vrouwen gezien. De toelatingsvoorwaarden voor hoger onderwijs zijn voor iedereen dezelfde. Ik heb geen weet van een hoofddoekverbod, en af en toe zie ik er dan ook eentje lopen met een hoofddoek. Maar oh zo bitter weinig. Waar zijn ze? Op m'n job in de sociale sector waren geen allochtone vrouwen te bespeuren. Er is geen enkele reden waarom ze zouden geweigerd worden, in tegendeel. We moesten regelmatig tolken inschakelen voor gesprekken met cliënten. Personeel dat zowel NL als een andere taal spreekt zou ZEER welkom zijn. Ook in de andere voorzieningen waarmee we nauw contact hadden zag ik maar zeer zelden eens iemand van allochtone afkomst. Waar zijn ze? Ze zijn echt welkom hoor. Zeker moslims. Het zou echt wel handig zijn om advies te kunnen vragen soms aan een islamitische collega. Maar die is er niet. Er is een duidelijke onderrepresentatie van allochtone vrouwen (en mannen) in die sectoren. Maar ze vinden hun weg blijkbaar nauwelijks naar het hoger onderwijs (en ik geloof ECHT niet dat die dommer zijn als een ander), en van degene die hun weg wel vinden gaat het soms nog 'fout' omdat ze uiteindelijk achter hun haard vastgekluisterd komen te zitten. Maar het is zever dat daar geen kansen liggen. Wat is het probleem dan? Wat ik soms vermoed is dat ze die 'wereld' gewoon mijden net omd�*t het te pluralistisch is. Ik weet dat je deze berichten toch allemaal links laat liggen, maar goed, 'k heb het dan toch gezegd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het verhaaltje 'gebrek aan kansen' wordt dan precies toch wat misplaatst eh. Maar ik denk dat je in de IT-sector niet zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden. Misschien is d�*t het probleem? Misschien is dat ook het probleem van te weinig allochtoon in een zich duidelijk als pluralistisch profilerende school? Ze moeten daarbij immers duidelijk onderschrijven dat ze het principe van pluralisme genegen zijn... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat je voor de sociale sector zit met een imago-probleem. En velen denken dat dit slecht betaald is. Citaat:
Zeker 1/4 van de tijd ben ik bezig met babbelen in allerlei vormen. Ik heb veel persoonlijk contact met collega's en ook wel met klanten. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar toch beter dan thuis werkloos zitten wezen en mekkeren dat je geen jobkansen hebt? Citaat:
Citaat:
daar zijn in het verleden al een aantal conflicten rond geweest met moslims. met niet-moslims ook, daar niet van. |
Citaat:
Citaat:
Maar het is ook iets anders dan "Maar ik denk dat je in de IT-sector niet zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden. " Citaat:
Er is wel het pedagogisch project waarin o.a. staat : Neutraliteit naar actief pluralisme |
Citaat:
|
Citaat:
als je dan tweede, derde of vierde vrouw bent, gehuwd door de imam... wat let je dan om dankzij de uitkering toch nog een leuk inkomen te hebben? zolang je zonen maar Mohammed heten weet allah toch dat hij "zijn volk" is? |
Citaat:
Van mensen uit Turkije, Marokko, Rwanda, Congo, Chili, Brazilië, Vietnam, en enkele EU-landen ken ik hun nationaliteit, omdat ik met hen samen werkte. |
Citaat:
ik was nogal vroeg, ik zag dat nadien slimme mensen het onderscheid maakten. je hebt het blijkbaar over het "desk personeel" Dat hoeven geen Indiers te zijn nee; |
Citaat:
Voor degenen die het niet goed begrijpen : Met IT-sector bedoel ik een software-bedrijf. Een bedrijf dat software-toepassingen ontwikkelt en beheert. |
Citaat:
|
Citaat:
En anders schendt u wel dat andere gebod, want het is voor u haram geld te ontvangen zonder arbeid, want van niet moslims moet je profiteren? Vreemde opvattingen heeft u als "gelovige". |
Citaat:
bovendien zijn er ook wel jobs te vangen met kortere opleidingen. Citaat:
Een contact met een homoseksuele collega of homoseksuele klant is wel een beetje anders dan dat, en is uiteindelijk een zakelijk contact, geen persoonlijk contact. Citaat:
Denk je nu echt dat ik het contract dat afgesloten wordt met de studenten van m'n eigen school niet ken? Pluralisme staat in onze eindcompetenties. Die kennen ze op voorhand. Wil je het weer beter weten? Leer verdomme eens praten met anderen :? |
Citaat:
|
In mijn dienst is zo'n 80% vrouw. Momenteel is een kleine 15-20% daarban in zwangerschapsverlof of "komende".
Fijn. Als man kan ik mij zo'n vakantietjes (no pun intended) niet veroorloven. Ik vraag me af of dat de maatschappij minder kost dan een Marokkaanse die altijd thuis zit aan €700 per maand. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uit het laatste PISA-onderzoek bleek alweer dat we het slechter doen dan de andere EU-landen wat socio-economische ongelijkheid betreft. Citaat:
Citaat:
Dan denk ik automatisch aan het GO-onderwijs. Sorry, maar ik weet wat er in het schoolreglement van het GO-onderwijs staat. Ik onderteken dit jaarlijks. |
Citaat:
|
Citaat:
De rest blijft thuis en zorgd voor man en kind. Dit wil echter niet zeggen dat zijn geen inkomsten genereren. Het komt voor de meeste gezinnen binnen mijn familie namelijk goedkoper uit om slecht 1 kostwinner te hebben en de andere voor de kinderen te laten zorgen. Kost van het met 2 gaan werken ligt namelijk zeer hoog. Onthaalmoeder, extra voertuig, minder belastingafrek, verlies van studiebeurzen, verlies van hypotheek voor grote en jonge gezinnen, enz... Dan heb je nog de maatschappelijke problemen, zoals verlof moeten nemen bij ziekte van één van de kinderen, verlof voor oudercontacten, schoolvakanties, enz... Je kan dus bijna stellen dat als je met twee gaat werken, je of beide meer dan 3500€ bruto per maand moet hebben, om er iets aan over te houden en je dan nog werk om je kinderen door derde te laten opvoeden, waarbij die derde dan wel thuis kan blijven om eigen kinderen op te voeden. Er zit dus iets grondig fout binnen onze maatschappij als wij het gaan werken van moeder de vrouw belangrijker vinden, dan het opvoeden van onze kinderen. Wie kiest voor kinderen, moet zichzelf eerst 2 belangrijke vragen stellen en zich aan deze beloftes houden. 1) ben ik bereid om de rest van mijn leven slechts op de derde plaats te komen? 2) ben ik bereid in dienst van mijn kinderen te leven en het grootste deel van mijn tijd aan hen te spenderen? Bij het minste twijfel over de antwoorden, ben je het niet waard om ouder te worden, want niet de luxe, maar de liefde die je aan je kinderen geeft bepalen of je een goede ouder bent. |
Citaat:
Die huisvrouwen kosten de maatschappij dus niets. Daarbij komen er dan nog voor de werkende moeders de kosten die de maatschappij moet betalen om hun kinderen te laten opvangen. Hun extra verlofdagen wegens ziekte van een kind. |
Citaat:
Binnen de knelpuntberoepen zit dan ook geen enkele hogere opleiding. En ja, zelfs met een diploma van het korte type onderwijs, vind men snel werk. Het probleem zit echter ergens anders, waarom er zoveel werklozen zijn en waarom steeds meer vrouwen ervoor kiezen om NIET te werken als moeder. En het is onze maatschappij die er problemen mee heeft dat moeders kiezen voor hun kinderen te zorgen boven het verdienen van geld voor een werkgever. Ik ken zelfs moeders met een docteraat die ervoor gekozen hebben om hun kinderen op de eerste plaats te laten komen en niet werken. Wie iemand mij nu eens uitleggen wat er fout is aan de keuze van deze moeders? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be