Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Marokaanse overheid vraagd zijn expats om meer te investeren . (https://forum.politics.be/showthread.php?t=147811)

Klarekijk 11 december 2010 23:56

Marokaanse overheid vraagd zijn expats om meer te investeren .

De Marokaanse overheid vraagd aan zijn burgers die in het buitenland wonen om meer te investeren in hun thuisland of land van oorsprong .

Noemt men dat geen oproep om een kapitaalsvlucht te plegen op het westen en zo het westen armer te maken en te ondergraven ?

Als dat mag , dan moet het westen ook zijn eigen onderdanen die een spaarboekje hebben of iets opbouwen in het buitenland , daarop niet belasten .

Iedereen gelijk voor de wet zou ik zeggen .

Maar , een ding staat vast , Het westen is dom en naiëf en laat zijn vermogen en welvaart wegvloeien .

grimbergen 12 december 2010 01:28

leegzuigen dat doen de profiteurs met een 2de nationaliteit. Veroveren en leegzuigen.

artisjok 12 december 2010 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5158614)
De Marokaanse overheid vraagd aan zijn burgers die in het buitenland wonen om meer te investeren in hun thuisland of land van oorsprong .

Noemt men dat geen oproep om een kapitaalsvlucht te plegen op het westen en zo het westen armer te maken en te ondergraven ?

Als dat mag , dan moet het westen ook zijn eigen onderdanen die een spaarboekje hebben of iets opbouwen in het buitenland , daarop niet belasten .

Maar , een ding staat vast , Het westen is dom en naiëf en laat zijn vermogen en welvaart wegvloeien .

Dat is toch van alle tijden dat kapitaal vrij mag gaan en staan waar het wil.
Alle bedrijven die door de jaren heen wegtrokken naar lage-loon-landen. Die namen hun kapitaal mee.
De beurzen, het staat je vrij je geld te investeren in een land naar keuze.

Waarom is hier nu plots kritiek op?

circe 12 december 2010 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5158982)
Alle bedrijven die door de jaren heen wegtrokken naar lage-loon-landen. Die namen hun kapitaal mee.

misschien omdat de marokkaanse belgen oververtegenwoordigd zijn in de uitkeringsbusiness en het gros van hun inkomsten beleggen in het heimweeland? Hier doppen en ginder appartementsgebouwen bouwen enzo... (eigen éérste hand informatie).

Bobke 12 december 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5158984)
misschien omdat de marokkaanse belgen oververtegenwoordigd zijn in de uitkeringsbusiness en het gros van hun inkomsten beleggen in het heimweeland? Hier doppen en ginder appartementsgebouwen bouwen enzo... (eigen éérste hand informatie).

Ik begrijp er ook niets meer van.
Een land als Marokko zou afhankelijk zijn van onderdanen die in Begie in de misdaad verzeilen door armoede.

artisjok 12 december 2010 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5158984)

Heb je het item gezien op het nieuws?
De aanwezigen waren geen doppers.
Marokko doet die oproep omdat er tegenwoordig nog weinig naar marokko vloeit.

Sorry, maar je "eigen éérste hand informatie" wekt bij mij geen vertrouwen op.

circe 12 december 2010 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159033)
Heb je het item gezien op het nieuws?
De aanwezigen waren geen doppers.
Marokko doet die oproep omdat er tegenwoordig nog weinig naar marokko vloeit.

Sorry, maar je "eigen éérste hand informatie" wekt bij mij geen vertrouwen op.

degene die IK ken was wel een dopper, ik hoef daarvoor niet naar het nieuws te kijken.
jij kent geen marokkanen hé, ginder in de westhoek lopen die misschien nog niet zo dik gezaaid?

artisjok 12 december 2010 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159062)
degene die IK ken was wel een dopper, ik hoef daarvoor niet naar het nieuws te kijken.
jij kent geen marokkanen hé, ginder in de westhoek lopen die misschien nog niet zo dik gezaaid?

Allez, jij kent al 1 Marokkaan. En daarop baseer jij je oordeel over een hele bevolkingsgroep.

Wisord 12 december 2010 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159067)
Allez, jij kent al 1 Marokkaan. En daarop baseer jij je oordeel over een hele bevolkingsgroep.

Zij kent er altijd wel 1 he , net zoals ze asielzoekers kent en famillieleden in een verre uithoek van turkije heeft . :-D

Dat deed me aan deze denken.

alice 12 december 2010 12:49

Citaat:

Man, man man..zelfs hier sleur je het "kapitalisme" erbij!
Marokko zet mensen ertoe aan niet in hun land van verblijf, maar van origine te investeren, kun je nu eens voor één keer bij het onderwerp blijven!:roll:

circe 12 december 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5159079)
Zij kent er altijd wel 1 he , net zoals ze asielzoekers kent en famillieleden in een verre uithoek van turkije heeft . :-D

tja. ik kan er ook niet aan doen dat jullie een beetje wereldvreemd zijn.

Ben jij ook uit de Westhoek of zo?

Wisord 12 december 2010 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5159080)
Marokko zet mensen ertoe aan niet in hun land van verblijf, maar van origine te investeren, kun je nu eens voor één keer bij het onderwerp blijven!:roll:

Vlaams geld in vlaamse handen .... ! :-D... vlaamse kapitalisten eerst !

alice 12 december 2010 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5159089)

En wat bedoel je hier nu eigenlijk mee?

Wisord 12 december 2010 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159086)

Ik ben alles behalve wereldvreemd cirkske .... wat ik wel weet is dat jij liegt . :-D

circe 12 december 2010 12:54

Citaat:

Het is U waarschijnlijk onbekend dat men eens een berekening heeft gemaakt van de geldstromen (zwarte geldstromen) van Belgie naar Marokko of Turkije... ik hoop dat jijzelf oud genoeg wordt om de gevolgen ervan te ondervinden.

Mijn kinderen emigreren en ik ben dan potdood. Have fun in je "welvarende" islamitische landje. Het is reeds geweten dat de islamitische invasie als een parasiet werkt op de bestaande culturen, deze uitzuigt en dan transformeert naar één van de islamitische woestijnparadijzen waar ze uit vertrokken.

Wisord 12 december 2010 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159094)
Het is U waarschijnlijk onbekend dat men eens een berekening heeft gemaakt van de geldstromen (zwarte geldstromen) van Belgie naar Marokko of Turkije... ik hoop dat jijzelf oud genoeg wordt om de gevolgen ervan te ondervinden.

Mijn kinderen emigreren en ik ben dan potdood. Have fun in je "welvarende" islamitische landje. Het is reeds geweten dat de islamitische invasie als een parasiet werkt op de bestaande culturen, deze uitzuigt en dan transformeert naar één van de islamitische woestijnparadijzen waar ze uit vertrokken.

En in al uw wetendheid vergeten dat het overgrote deel van het geld verdwijnt in de handen van oa multinationals ?? Maar ja die zijn meestal blank en van het eigen volk eerst niveau zeker ... ;-)

Uw haat en angst is echt wel problematisch ik raad u aan om hulp te zoeken ...

circe 12 december 2010 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5159130)
En in al uw wetendheid vergeten dat het overgrote deel van het geld verdwijnt in de handen van oa multinationals ?? Maar ja die zijn meestal blank en van het eigen volk eerst niveau zeker ... ;-)

welke angst? ik werkte voor een multinational en mijn bedje is gespreid tot ik er mijn kopke bij neerleg! Dat kan jij vast niet zeggen hé makkertje?
De multinationals verdelen effektief hun centjes onder de aandeelhouders en werknemers. Ook niet goed zeker hé?

Ik geef mijn geld dan nog uit in dit apenland moet je weten! ik denk dat ik maar eens ga emigreren... besparen op CO2 uitstoot heet dat tegenwoordig. mijn huisje verhuur ik dan maar aan lieve allochtoontjes?

Wisord 12 december 2010 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159142)
welke angst? ik werkte voor een multinational en mijn bedje is gespreid tot ik er mijn kopke bij neerleg! Dat kan jij vast niet zeggen hé makkertje?
De multinationals verdelen effektief hun centjes onder de aandeelhouders en werknemers. Ook niet goed zeker hé?

Ik geef mijn geld dan nog uit in dit apenland moet je weten! ik denk dat ik maar eens ga emigreren... besparen op CO2 uitstoot heet dat tegenwoordig. mijn huisje verhuur ik dan maar aan lieve allochtoontjes?

En ik moet dat weer geloven zeker .... :lol::lol: ... Cirk uw fantasietjes hou je maar beter voor op een flairforum .

circe 12 december 2010 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5159148)
En ik moet dat weer geloven zeker .... :lol::lol: ... Cirk uw fantasietjes hou je maar beter voor op een flairforum .

ongelooflijk hé!
het groene jalouzie slijm druipt van het scherm.

Nochtans zijn er hier mensen die me irl kennen.

artisjok 12 december 2010 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 5159080)

Alice toch, het gaat hier toch over geld (=kapitaal) investeren (= kapitalisme)

Wat is volgens jou het onderwerp? Nogmaals een rondje Marokkanen/moslims bashen?

artisjok 12 december 2010 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159086)

Circe denkt dat er in West-Vlaanderen geen Marokkanen wonen, en verwijt een ander dan dat hij wereldvreemd is.

circe 12 december 2010 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159292)
Circe denkt dat er in West-Vlaanderen geen Marokkanen wonen, en verwijt een ander dan dat hij wereldvreemd is.

tja, jullie verschieten er blijkbaar van dat ik die mensen persoonlijk kèn... dus is dat de enige conclusie.

Hoeveel % migranten wonen in de westhoek? 2%?

artisjok 12 december 2010 14:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5159148)

In de ene draad beweert ze bij hoog en bij laag dat ze geen moslims wil kennen en in een andere draad kent ze dan een Senegalees (moslim) en nu weer een Marokkaan.

Die flair-forummers verdienen dat toch ook niet.

artisjok 12 december 2010 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159294)
tja, jullie verschieten er blijkbaar van dat ik die mensen persoonlijk kèn... dus is dat de enige conclusie.

Hoeveel % migranten wonen in de westhoek? 2%?

Ik heb je al eens verteld dat Kortrijk niet in de westhoek ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westhoe...ische_regio%29

circe 12 december 2010 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159299)
In de ene draad beweert ze bij hoog en bij laag dat ze geen moslims wil kennen en in een andere draad kent ze dan een Senegalees (moslim) en nu weer een Marokkaan.

Die flair-forummers verdienen dat toch ook niet.

natuurlijk kèn ik moslims... in een stad met 50% vreemden loop je er algauw eentje tegen het lijf nietwaar.

maar ik weet dat jij met je multiculti idealen gewoon jaloers bent op mijn uitgebreide kennissenkring.... tja, in een STAD als Kortrijk natuurlijk.

Marie van de koster 12 december 2010 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk (Bericht 5158614)

Waarom gaat Marokko niet bedelen bij de schatrijke Arabische buren als het geld nodig heeft? Saoedi-Arabië, Qatar, Dubai ... allen stinken ze naar de oliedollars. Ons landje daarentegen heeft niets anders dan schulden.
Ik hoop dat de Marokkanen die hier wonen de elementaire beleefdheid hebben om niet alles wat ze hier gekregen/verdiend hebben meteen cadeau te geven aan hun land van herkomst. Bij de eerste generatie zou ik het misschien kunnen begrijpen maar mensen van de tweede en derde generatie hier ... ik hoop dat ze hun verstand gebruiken! Anders zit er binnenkort niet veel anders op dan dat we met z'n allen naar Marokko immigreren, hier is niets meer te halen.

den dinges 12 december 2010 16:56

profitariaat & bedrog

Citaat:

De beurzen, het staat je vrij je geld te investeren in een land naar keuze
.

Ik heb daar altijd al kritiek op gehad. Het is niet omdat allochtonen nu ook meedoen aan deze kapitaalvlucht, dat ik het opeens tof ga vinden !
Dat is trouwens niet nieuw, vele allochtonen die ik ken sturen hun poen naar het thuisland, om daar hun villa te laten bouwen, voor later als ze op pensioen gaan, en appartementen op te kopen voor te verhuren...aan toeristen !:lol:
En dit terwijl ze hier de sociale woningen bezetten, die aanvankelijk gebouwd werden voor " eigen volk " zonder veel centen ! Die mogen nu op straat wonen, in een kartonnen doos, of in krotwoningen...

den dinges 12 december 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159067)

Hoeveel ken jij er ? Géén 1 ? Of een halve ?

Bobke 12 december 2010 17:05

Citaat:

Ge hebt uw eigen definitie van blank geloof ik.
Ok Mittal is dus blank.

den dinges 12 december 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159311)
Ik heb je al eens verteld dat Kortrijk niet in de westhoek ligt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Westhoe...ische_regio%29

Hier een schema :

http://www.ocmwkortrijk.be/documente...0bevolking.pdf
In 2009 waren er 5.71 % allochtonen in Kortrijk...

artisjok 12 december 2010 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5159633)
Hier een schema :

http://www.ocmwkortrijk.be/documente...0bevolking.pdf
In 2009 waren er 5.71 % allochtonen in Kortrijk...

Bedankt.
Maar het is circe die haar kennis wilde opkrikken.

andev 12 december 2010 17:42

Citaat:

Jij ziet liever het geld van de Vlamingen in de handen van de Marokkanen misschien? Bewijst gewoon dat het een grote vergissing is van jullie soort hier te laten rondlopen dan!

andev 12 december 2010 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159094)

Inderdaad, "ze" staan te jubelen telkens ze de inwoners van het land dat hen opvangt (nu dik tegen hun zin) geld kunnen afluizen op gelijk wat voor manier. Maar mochten de centen hier opraken, en hun aantallen blijven toenemen in sneltreinvaart, wat zal gebeuren als er niets veranderd in de komende decennia, dan vergeten ze dat ze ook hier met de hoogstaande cultuur en gebruiken van hun eigen islam zullen geconfronteerd worden en dat het uit zal zijn met het mooie leventje...
Zoals wij nu over onze volgende generatie praten en wat er hen te wachten staat, zullen ook de volgende generaties invallers vlug opmerken dat het vet van de soep is, dat er hier niets meer te rapen zal vallen dan in hun eigen landen. En ondertussen zijn hun oliereserves wellicht op...

andev 12 december 2010 17:53

Citaat:

Waarom begin jij steeds over "haat en angst"??? Maakte of maakt dat deel uit van jullie "islam-leven" dat jullie daar steeds over beginnen???
Gezien de manier dat ze daar omgaan met eigen burgers in die landen...
Wat is een mensenleven daar eigenlijk waard? Haat en angst: zullen jullie wel kennen.

artisjok 12 december 2010 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5159743)
Jij ziet liever het geld van de Vlamingen in de handen van de Marokkanen misschien? Bewijst gewoon dat het een grote vergissing is van jullie soort hier te laten rondlopen dan!

De Vlamingen geven al jaar en dag hun geld in handen van buitenlandse banken.
Ja, het is een grote vergissing om de kapitalistische soort hier te laten rondlopen.

andev 12 december 2010 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159284)
Alice toch, het gaat hier toch over geld (=kapitaal) investeren (= kapitalisme)

Wat is volgens jou het onderwerp? Nogmaals een rondje Marokkanen/moslims bashen?

Mensen die lezen over dat gedoe denken misschien: amaai, we moeten die bende hier "opvangen" ze eten, onderdak, geneeskundige verzorging, onderwijs enz verschaffen... en we dan betalen dan nog mee om geld naar Marokko te laten sluizen?
Raar dat ze dat niet normaal vinden, nietwaar! Beetje "racistisch" eigenlijk...

Wisord 12 december 2010 18:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 5159150)
ongelooflijk hé!
het groene jalouzie slijm druipt van het scherm.

Zie je wel dat je fantasie in overvloed hebt .

Wisord 12 december 2010 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159788)
Ja, het is een grote vergissing om de kapitalistische soort hier te laten rondlopen.

Idd...;-)

andev 12 december 2010 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5159788)

Vergeet er niet bij te zeggen dat het dank zij die "kapitalistische soort" is dat het leven in onze contreien stukken beter is dan in de landen van waaruit diegenen die dat soort kritiek spuien komen! In die landen is er tenslotte ook een "kapitalitische soort" véél kleiner in aantal, met onmetelijke rijkdom, omringd door een arme bevolking waarvan een deel nog in de middeleeuwen zit! En dat kan hen blijkbaar geen lor schelen: ze moeten maar naar hier komen en op onze kosten proberen te leven!
Waarmee niet gezegd is dat "onze" kapitalistische soort niets dan goede dingen presteert. Maar kijk toch meer eens naar het verschil in levensniveau tussen onze landen en bepaalde andere!

artisjok 12 december 2010 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 5159835)
Vergeet er niet bij te zeggen dat het dank zij die "kapitalistische soort" is dat het leven in onze contreien stukken beter is dan in de landen van waaruit diegenen die dat soort kritiek spuien komen! In die landen is er tenslotte ook een "kapitalitische soort" véél kleiner in aantal, met onmetelijke rijkdom, omringd door een arme bevolking waarvan een deel nog in de middeleeuwen zit! En dat kan hen blijkbaar geen lor schelen: ze moeten maar naar hier komenen op onze kosten proberen te leven!
Waarmee niet gezegd is dat "onze" kapitalistische soort niets dan goede dingen presteert. Maar kijk toch meer eens naar het verschil in levensniveau tussen onze landen en bepaalde andere!

Als je van het soort "ikke, ikke en de rest kan stikke" bent, ben je ongetwijfeld vré content dat een groot deel van de wereldbevolking crepeert in armoede.

Hoera, hoera. Daar gaan we ene op drinken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be